januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Roos, als je geen last van die blaasontsteking hebt, hoe komt de VK er dan op om dat te vermoeden? Ik ben erg nieuwsgierig omdat ikzelf in het verleden vaak blaasontstekingen heb gehad en dat ik nu tijdens de ZW nog geen last heb gehad. D.w.z...... ik heb wel bepaalde klachten als vaak en dan weinig plassen en buikpijn maar niet echt een branderig gevoel. Wel heb ik de laatste dagen wat vaker een harde buik. Waren dat ook jouw klachten? Ik geef zelf gewoon de schuld aan de ZW en vind het ook niet zo hinderlijk als een 'echte' blaastonsteking zoals ik die ken.

Mrklb1, mooie kamer hoor! Die van ons is nog niet klaar maar duurt niet lang meer. Morgen gaan we naar ons nieuwe huis over. Dan kan ik ook gaan inrichten enzo. Verfwerk is af en gordijnen komen morgen.

Tot later!

P.S. En nog steeds geen uitnodiging voor ZW-gym, op de site van Icare staat dat deze in de 28ste week komt, dat is vanaf morgen ;) We zullen zien.

2. Niet meer actief

Morgenavond ga ik naar de eerste "les", meteen 2 uur achter elkaar! Kan me niet herinneren dat het bij de eerste ook zo was... Ben wel benieuwd of het een leuke club is. En volgens mij ben ik als eerste uitgerekend, want we stoppen 2 weken voor mijn uitgerekende datum...
    Morgenvroeg weer naar de VK, lekker weer hartje luisteren... :)

3. Niet meer actief

Sanwel, veel plezier morgenavond.

Enne, dames, ik denk dat ik de komende dagen even niet aanwezig ben en even niet meelees i.v.m. verhuizing e.d. Even geen PC bij de hand.

Ik lees wel weer bij hoor! Iedereen die ZW-gym heeft, veel plezier. Succes bij de VK en/of gyn.

Doei doei

4. Niet meer actief

Dank je wel! Veel succes met de verhuizing en tot binnenkort! ;)

5. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Roos, ik vraag me ook af waarom de verloskundige aan een blaasontsteking denkt. Ik heb namelijk in het verleden ook regelmatig blaasontstekingen gehad en heb nu tijdens mijn zwangerschap ook al een keer urine laten zoeken i.v.m. veel plassen en zeurend gevoel in onderbuik en -rug. Uit de kweek kwam niks, maar de huisarts adviseerde me wel een afspraak te maken als de klachten aanhielden. Nu ga ik donderdag naar de huisarts, dus ben benieuwd. Ik hoor graag waarom jouw verloskundige dat vermoedt.

Verder fijn dat bij iedereen de bezoekjes aan de vk weer goed waren.

Gr. Lieverd

6. Niet meer actief

@sanwel: klamboe komt bij wehkamp vandaan 39,95, de vlinders zag ik liggen bij de action(koopie) :)

@babietje: suc6 met verhuizing. wel aanjezelf denken he ;)

@fijne avond iedereen! :)

7. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ik heb ook bloedverlies gehad, ik kreeg toen meteen een extra echo en een onderzoek bij de gynaecoloog. Daar bleek dat ik een makkelijk bloedende baarmoedermond heb, gelukkig niets ernstigs dus. Misschien is het bij jou ook wel zoiets ;)

8. Niet meer actief

Nou ben dus net geweest bij de huisarts en heb gelukkig geen blaasontsteking. Ik moet sowieso elke keer als ik naar de VK ga mijn urine meenemen omdat ik een iets hogere bloeddruk heb als normaal.
    Nu was ze het maandag aan het controleren en toen zag ze iets in mijn urine (volgens mij witte bloedlich. en wat troebelig) wat dus kan duiden op een blaasontsteking. Maar gelukkig niks aan de hand!

9. Niet meer actief

gelukkkig dat alles goed is ...

10. Niet meer actief

Sanwel, nog gefeliciteerd met je 100 dagen grens! En alvast veel plezier bij je zwgym!

Dorito, erg is dat he, als je zo'n kamer leeg gaat halen, zie je pas hoeveel spullen je wel niet hebt!

Sanne, veters strikken gaat inderdaad moeilijk he? Ik was van de week laarzen aan het passen in een schoenenwinkel, dan moet ik ook echt mn voet goed richten om m in een laars te krijgen omdat ik niet zo makkelijk meer voorover kan buigen. Of mn benen wijd doen natuurlijk, maar ja, dat staat weer zo oncharmant! :)

Miranda, dat is wel even schrikken! Maar inderdaad, ze kunnen tegenwoordig een hoop! Ben benieuwd hoe het allemaal verder gaat. Alvast succes voor maandag!

Caecilia, ben benieuwd naar het kaartje!

Allemaal goede bezoekjes bij de vk, mooi zo! Ik was zelf gisteren voor niets geweest, ze was bezig met een bevalling, dus ik kon weer weg. Tja, da's t risico als je bij een vk loopt! :)

Ik heb trouwens pas zwgym in november, moet dus nog even wachten.

Babietje, succes met de verhuizing, we horen wel hoe het gegaan is!

Roos, gelukkig dat alles goed is!

Zo, was even een lange lijst, maar ja, eigen schuld, ben een paar daagjes niet langsgeweest!

11. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Zo daar ben ik ook weer.

@Miranda, dat is wel even schrikken denk ik! Gelukkig kunnen ze er nu veel aan doen. En ik denk dat het wel prettig is dat je het nu al weet zodat je je kunt inlezen enzo. Lijkt mij tenminste...

@Moniekje: nee ik ben nog geen bloed verloren...

@Michelle: is het niet wat vroeg om nu al de ligging te bepalen? Onze kleine lag vorige week in een stuit en toen ik zei dat ie heel vaak aan de onderkant schopt (fovoriete houding) zei de vk dat de helft tussen de 32-34 weken de definitieve positie inneemt en dat ze dan pas echt gaan kijken...

@Roos: gek dat je geen last hebt van je blaasontsteking! Maar ook wel prettig ;)... Leuk he, het hoofdje voelen!

@Lieverd: fijn dat alles goed was! Het gaat inderdaad hard, zeker omdat je nu vaker bij de vk mag komen.

@Caecilia: ach mijn moeder is het ook gelukt met katoenen luiers bij de vijfde, dan moet het mij bij de eerste toch zeker ook wel lukken dacht ik zo. Zij vond het niet veel extra werk zei ze. OP een gegeven moment wordt je er heel snel in volgens haar. We zullen wel zien!

Verder gaat hier alles goed. Het is wel grappig als kleine nu beweegt, gaat echt mijn hele buik op en neer. Net of ie al minder ruimte heeft... wel heel leuk om te zien en te voelen!

Verder heb ik gisteren de laatste bijeenkomst over bv gehad, ging over kolfen. Nou daar kan ik me nog niets bij voorstellen eigenlijk. Maar goed we zien wel.

12. Niet meer actief

Dat kolven wen je ook wel aan, stranger... Met goede begeleiding kom je een heel eind. ;)
    Vanmorgen bij de VK geweest en alles is goed. De kleine groeit goed en is erg beweeglijk (goh, daar merk ik niets van...ahum... ;) ), ik ben inmiddels zo'n 6 kilo aangekomen en bloeddruk was 120-55 (laagste ooit, misschien ben ik daarom soms wat draaierig). Helemaal goed, dus! En volgens de VK moet ik maar lekker halve dagen blijven werken, als dat goed gaat. Over 4 weken weer een afspraak.
    Groetjes! 8)

13. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Zo ben ik ook weer eens, ben wat weinig online geweest omdat het zoontje van mijn vriend een paar dagen bij ons was ivm herfstvakantie en mijn vriend moest gewoon werken. dus heb nog niet alles bijgelezen maar dat komt nog.

Kben gisteren weer bij de vk geweest, alles was prima, ik draag groot zei ze maar dat wil niet zeggen dat ik een groot kindje krijg want met voelen voelde het normaal aan.
    Als tip voor de slechte stoelgang kreeg ik, sinaasappelsap met een eetlepel olie erin drinken, dat hielp wel eens. Nou wie weet ik ga het zeker een dezer dagen proberen.

Kga me een aankleden en wassen nu want ga dadelijk met vriendinnen shoppen.

Groetjes Sanne

14. Niet meer actief

Gisteren de eerste 2 lessen gym gehad... Ik kon merken dat ik tussen de 2 zwangerschappen niet gesport heb, wat viel dat tegen... :oops:
    Maar goed, we hebben een gezellig kluppie dames, wel 12 stuks! Uitgerekend vanaf 21 jan. tot eind feb.. Ik zit dus vrij vooraan met 24 januari. Maar het klikte meteen en we hebben, naast erg aktief zijn, ook heerlijk met elkaar gekletst! Tof!
    Groetjes maar weer! ;)

15. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    @ Sanwel: leuk hoor dat het zo goed klikt! Is toch maar even afwachten... En dat kolven zal zeker wel wennen, bv zal ook wel wennen zijn lijkt me. Maar ik heb er wel zin in!

@ Sanne: fijn dat alles goed was bij de vk!

De laatste tijd heb ik wat last van mijn rug, steeds op hetzelfde plekje. Nou weet ik door mijn hypermobiliteit dat ik ontzettend goed op mijn houding moet letten anders krijg ik altijd problemen dus ik doe het iets rustiger aan en ga steeds letten op mijn houding. Dan gaat het wel weer over. Ahc ja, je hele houdign verandert natuurlijk met al dat extra gewicht. Had het wel eerder verwacht eigenlijk.

16. Niet meer actief

Ja ik begin ook steeds meer last te krijgen van mijn rug, als ik dan aan mijn oefeningen denk van hoe ik moet lopen gaat het wel beter. Maar vooral als ik nu moet opstaan vanuit een stoel of bank lijk ik wel een oud omatje :) !

17. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    ja ik ook en ik kom steeds moeilijker de auto uit, de stoelen zijn relatief laag namelijk. Dan voel ik me idd bejaard. En meneer stranger maar grijnzen haha ;).

18. Niet meer actief

aj ja en dan krijg ik nog af en toe een duw als het hem te lang duurt, zo van 1, 2, 3 en nu opschieten!

19. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    haha dat heeft die van mij nog niet gedaan. Die maakt wel opmerkingen over liftjes aanschaffen enz ;).

20. Niet meer actief

he hallo.
    we hebben vandaag het kraam pakket van mezis binnen gekregen.. had eerlijk geen idee dat ik deze thuis kreeg en deze ook nog eens vergoed werd.. er zitten veel leuke extraatjes in.. leuke doos dus.
    een voordeel als je duur en dik verzekerd bent. hahah.(grapje hoor krijg gelukkig een hoop vergoed dus kan bij mij wel uit)

vanacht redelijk geslapen..had alleen om 4 uur weer een vresselijke trek...
    ik moet nog maar even op zoek naar een lekker alternatiefje voor 4 uur snachts.. iemand tips?
    van alle koekjes word ik ook niet vrolijker :)

aan komende week de laatste dingetjes maar eens even aanschaffen.
    zorgen dat de uitzet compleet is.
    weet iemand of je hier op controle krijgt? volgens mijn moeder was dit bij haar wel het geval.. hoe gaat dit nou in 2006?

groetjes,

Deel Deze Pagina