januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Hoi meiden!

Babietje, heerlijk dat je nu kan vertoeven in je nieuwe huis.

Mrklb, wat een mooie foto van jullie kleintje! Soms heb ik ook zin om een 3D-echo te laten maken, maar mijn man vindt het onzin. Ik denk dat we het dus niet gaan doen.

Ceacilia, ik heb afgelopen maandag ook mijn 2e gym gehad. Het was wel weer leuk. Eerst wat aerobics gedaan, toen bekkenbodemoefeningen en ademhalingsoefeningen op een matje en toen nog wat gesproken over de bevalling.

Over het voelen van de baby! Ik heb het idee dat ik de kleine de hele dag door voel. Ik heb juist het idee dat hij meer beweegt dan bij 21 weken.

Leuk dat jullie allemaal al met de geboortekaartjes bezig zijn. Wij zijn er ook al uit. Het kaartje is ontworpen door onze oom die drukker is. Een persoonlijk kaartje dus.

Maandag mag ik weer naar de verloskundige. Ik heb er alweer zin in. Vanaf maandag om de twee weken. Leuk!

Groetjes,
    Lieverd

2. Niet meer actief

Dat is wel heel leuk, Lieverd, zo'n persoonlijk kaartje! Ben er benieuwd naar!

Ik moest trouwens gisterenochtend naar de vk voor controle, maar werd net als twee weken geleden afgebeld, omdat ze in het zh was bij een bevalling... ik tref het niet... maar nu mag ik er morgenochtend naar toe. Als ze niet weer afbelt! :)

Mn nicht is nog steeds bezig met weeen en zo. Gisterenmiddag waren haar vliezen gebroken, en nu moet ze om 11 uur in het ziekenhuis zijn, omdat ze het daar verder over gaan nemen. 24 uur na het breken van de vliezen moet dit, had ik begrepen, ze wilde eigenlijk thuis bevallen. Ben zo benieuwd hoe het met haar gaat!

3. Niet meer actief

Oh, ik heb trouwens weer een nieuwe buikfoto in mn album staan.

4. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Hoi allemaal daar ben ik ook weer!

@ Marretje: pfoe dan is je nichtje ook lang bezig zeg! Laat je weten wat het geworden is?

@ Caecilia: moeilijk zo'n beslissing over je werk. De bevalling komt nu idd dichterbij ja. Maar ik denk er nog niet teveel over eigenlijk...

@ Babietje: fijn dat alles nu rond is en dat het goed met je gaat!

@ Sanwel: de mijne is ook constant bezig. Wel heel leuk!

Hier is alles wel goed. Vanmorgen naar de vk geweest en de kleine is mooi gedraaid! Daar ben ik wel blij mee. En nu hopen dat ie zo blijft liggen natuurlijk ;). Nog geen twee kilo aangekomen, mooie hartslag van onze kleine en mijn bloeddruk was ook prima.
    Verder zou ze de antistoffeninjectie geven en twee buisjes bloed prikken om de hb en de mgoelijke anti0D stoffen te testen. Maar ik heb nogal dunne aders... dus durfde ze het niet aan! Gelukkig kon ik mteeen door naar het DC dus nu is alles geregeld.
    het viel me alles mee. Deed niet veel pijn, die injectie voelde hoogstens raar eigenlijk. En mn been is een beetje stijf (is in bovenbeen geprikt). Vandaag maar niet zwemmen dan.

Over drie weken mag ik weer terug.

het begint nu echt op te schieten he! Ikvind het zo leuk!

5. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Marretje, ik ben benieuwd naar de afloop van de bevalling van je nicht. Spannend hoor! Vervelend dat de verloskundige iedere keer moet afzeggen. Hopelijk kan je morgenochtend wel gewoon terecht. Mooi buikje trouwens!

Stranger, fijn dat alles goed was bij de verloskundige. Hopelijk is de stijfheid in je been snel over.

Gr. Lieverd

6. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik heb in mijn album een foto staan van het geboortebord wat we zelf gemaakt hebben.
    De ballon is aan ene kant roze en aan de andere kant blauw, hierop komt de naam te staan.

Volgende week zijn we een weekje op vakantie naar Center Parcs en daarna gaan we de slaapkamer van ons zoontje klaar maken. Daarvan zal ik ook een paar foto's in mijn album plaatsen.

7. dorito

dorito Bekend lid

10 nov 2005
    868
    0
    0
    @ marretje: dat is ook wat voor je nichtje. zeker als ze graag thuis wilde bevallen. hopelijk heeft ze de kleine snel in haar armen.

@ mrklb1: ik heb dat ook hoor precies zo dat ons kindje heel anders beweegt. eerst was hij steeds zo aan het schoppen. nu is het meer zo'n waterbed mijn buik die ik zie bewegen. hij heeft al veel minder ruimte. wel schopt hij nog af en toe, maar dat is niet meer zo heftig.

@ babietje: geniet lekker van jullie nieuwe huisje!

@ caecolia: ik zou wel wat eerder stoppen dan hoor, zeker als je zo veel uur per week werkt. als je dan met verlof bent is het in ieder geval duidelijk dat je er niet bent.

van de week weer yoga gehad. we gingen persen. nou, lekker hoor zo'n verhaal over de bevalling. dat de inhoud van je darmen ondertussen ook nog gelossd kan worden. kreeg toch wel opeens het idee dat het heel dichtbij komt. maar toen we moesten oefenen met persen was dat eigenlijk heel makkelijk.

voor iedereen veel gym- en yoga plezier!

8. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ja idd nu komt het echt dichtbij... ik word ook steeds nieuwsgieriger! Wat zou het zijn? Hoe ziet het eruit? Ik vind het allemaal zooooo leuk!

9. Niet meer actief

hey hallo.
    lekker gegeten iedereen?
    ik had even een vraagje. vandaag werd ik gebeld door iemand van vodafone of ik onlangs ook een kruidvat pakket had opgehaald... ikke nog niet.. ze wouden mij een abbo aan smeren.. niet gelukt natuurlijk.. maar mijn vraag is wanneer krijg je hier bericht van.. wanneer was dit bij jullie? iemand de doos al in huis?

10. moniekje

moniekje Actief lid

11 feb 2006
    485
    0
    0
    Ik heb mij ook opgegeven voor de doos van Kruidvat maar heb ook nog geen bericht gekregen! Zit met smart te wachten! Vind het wel leuk om kadootjes te ontvangen.

Ik ben trouwens vandaag weer voor kontrole geweest bij de VK. Ze konden maar moeilijk voelen hoe het babytje lag. Drukken en doen. Uiteindelijk voelde ze hoe het lag. Het blijkt gelukkig dat hij of zijn nu met de kop naar beneden ligt. De baby ligt trouwens ook diep zei ze. Dit kon geen kwaad. Mijn moeder zei laatst al dat ik laag draag. heeft ze dus geoed gezien

11. Niet meer actief

Selmama, leuk dat geboortebord!

Mrklb1, kruidvat heb ik ook nog niets van gehoord.

Mn nicht is ondertussen bevallen, ze heeft een zoon met de naam Kyllian. Alles is verder goed gegaan, gelukkig!

Moniekje, jij ook weer door de apk keuring heen!

Vanochtend ben ik weer bij de vk geweest. Bloed geprikt en een prik gekregen voor dat rhesus huppelepup.. Verder alles goed weer! De baby lag wel in stuit, maar dit mag nog. Bij de volgende afspraak ook nog (21 november), maar de keer daarna (2 weken daarna) moet de baby goed liggen. Ben benieuwd!

Heb vandaag trouwens een vreselijk rare dag! We hadden de namen voor de kleine al uitgezocht, begin ik toch vandaag ineens vreselijk te twijfelen! Ik was er al niet 100%, maar 99% zeker van. Het was het idee van mn man. Dus eigenlijk had ik al eerder wat moeten zeggen, maar niete gedaan. Nu voel ik me er zo rot door, irritant die hormonen... Nu gaan we toch maar kijken of we een andere naam kunnen bedenken die we allebei leuk vinden... Heb er gewoon om moeten huilen! :)

12. zo heb ook weer een hoop bij te lezen zie ik.
    Dat doe ik van het weekend wel even.
    Hier gaat verder ook alles goed geen klachten alleen op maagzuur dan.
    heb ook wat foto's in mijn album. gezet en morgen zal ik wel even foto's erop zetten dat het kamertje op een paar dingen na af is.
    En even een up to date buik foto.
    tot snel weer dames

13. Niet meer actief

marretje: gefeliciteerd! wat spannend zeg

14. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    @marretje, als je niet zeker bent van de naam kun je er nu nog iets aan doen. Even slikken maar nu nog oplosbaar. Jullie vinden vast een naam waar je samen helemaal blij van wordt!

@mrklb1, ik heb van de week even op de site van de kruidvat doos gekeken en hier stond dat ze vanwege grote drukte pas na 31 augustus weer boxen gingen uitgeven.... volgens mij is dit al weer even gelden. Ik heb de mijne ook nog niet ontvangen.

Morgen naar de beurs, volgens mij gaan er morgen zeker nog 2 januari mama's tot dan :)

15. 19nicole83

19nicole83 Actief lid

11 mei 2006
    260
    0
    0
    Drenthe
    hier weer een update van mij....
    Vanmiddag om 16:10 naar het ziekenhuis voor de echo...spannend hoor ben wel benieuwd hoe het ligt, en of het geslacht ook nog steeds het zelfde is :D .
    Vast wel.
    Ik heb trouwens afgelopen nacht een buikpijn gehadpoeh dat was niet fijn. ik
    dacht dat het darmkrampen waren maar dat ook niet, maar goed het is nu over.
    vanmiddag zal ik wel ff verder berichten.......
    groeten van mij :)

16. Niet meer actief

Nicole: veel plezier bij de echo, ben benieuwd hoe het is gegaan.

Marretje, gefeliciteerd, het heeft volgens mij wel lang geduurd!

Ik heb de kruidvatdoos ook nog niet ontvangen. :cry: Hoop dat ie binnenkort wel komt. Verder alles ok hier. Voel mijn kleine meid bijna de hele dag door. Heel erg gezellig, alleen snachts is het wat minder als ik lekker wil gaan slapen. Maar ja. Nog 3 weekjes werken en dan heb ik al verlof. De tijd vliegt.

Vanavond gordijnen op halen voor de babykamer, en dan is het helemaal af.

Fijn weekend

17. Niet meer actief

lees dit net van Kruidvatsite:

Vanaf de zevende maand van je zwangerschap, kun je de 'Kruidvat Baby & Mamma Geschenkendoos' gratis ophalen bij de kassa van een van de filialen van Kruidvat. De informatie en producten zijn namelijk helemaal afgestemd op deze periode van je zwangerschap, en kort daarna.

18. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    hallo !

hier ben ik ook weer is een x !
    alles gaat nog goed hier,
    druk met inpakken voor de verhuizing,
    en ik ben wezen shoppen voor wat kleine kadootjes voor me vriend voor na de bevalling (leuk mandje gekocht en wat babyspul, plus wat dingtejes voor hemzelf zoals douchegel enz)
    inmiddels gaat het enorm goed tussen ons (gelukkig)
    dus ik mag hopen dat dat zo blijft.
    de kleine trappeld ook nog vrolijk, en ligt nog steeds dwars,
    wat best pijnlijk is.
    ook heeft ze vaak de hik haha dat is echt een raar gevoel ! :)
    volgende week dinsdag de echo en controle + bloedprikken
    dus dat word spannend allemaal !
    ben best benieuwd of het geslacht nog klopt en hoe me placenta ligt.

kruidvat doos ook nog steeds niks van gehoord, en van prenatal doos ook niet :( best jammer, kadootjes maken me helemaaal blij nu :)

19. Niet meer actief

Nou, ik heb van beide nog niets gehoord, maar ik ben dan ook een van de laatsten hier...
    Van de week bezig geweest met het geboortekaartje... Valt niet echt mee. Ik heb inmiddels de eerste 4 boeken al weer terug gedaan (zaten 2 leuke tussen) en heb net vandaag weer 3 nieuwe boeken meegekregen... *zucht*. Hier zat ook niet echt iets in waarvan ik dacht YESSS!. :( Benieuwd wat manlief ervan vindt... Anders zullen we toch moeten kiezen tussen die 2 eerste opties. Maar dat gaat een discussie worden, ik vind de één mooi, hij de ander...
    Maar goed, we hebben dit weekend nog... ;)
    Morgen eerst maar eens een dagje beurzen. Heb er al erg veel zin in, en ons stoere ventje nemen we lekker mee. Ik denk dat we de grote buggy maar meenemen, kan meer aanhangen... Hihi... :D
    Wel grappig dat we morgen met 3 dames erheen gaan, wie weet zien we elkaar stiekem nog... Voor diegenen die het willen weten, ik ben lang en heb rood haar, mijn man heeft een bijzondere baard en Ruben is blond (zie album...) en zit waarschijnlijk in de donkerblauwe Quinny.
    Verder gaat het hier wel lekker, voel me minder moe dan ik dacht, ik ben nl. erg verkouden, maar naar omstandigheden redelijk fit.
    De kleine schopt wat af en is blijkbaar dol op autorijden... Heeft Ruben ook gehad toen hij nog bij mij in de buik zat. Verder merk ik wel dat ik een groeispurt doormaak, de ruimte in mijn buik begint ernstig af te nemen. Soms al ik buk, voel ik de kleine al tegen mijn ribben drukken... Maar ik hou ook rekening met een groot kind, Ruben woog 9 pond bij de geboorte en was 58 cm lang...
    Nou, volgens mij heb ik aardig wat zitten tiepen, dus ik hou er maar eens mee op. Prettig weekend voor iedereen en wie weet tot morgen!
    Liefs, Sandra ;)

20. Niet meer actief

Caecilia: je hebt ook helemaal gelijk, maar ja, het helpt nu even niet dat ik en weegschaal van sterrenbeeld ben, en ook nog zwanger ben hihihi! :)
    Alvast veel plezier voor morgen bij de beurs!

Roos: dank je wel! Ja, het heeft lang geduurd, dinsdag eind van de ochtend zijn haar vliezen gebroken, en woensdag om half 12 's avonds is ze bevallen! Lekker joh, nog maar 3 weekjes! Ik nu nog 4 weken en 1 dag!

Sillaah: goed te horen dat het nu goed gaat tussen jullie! Lief van je dat je die spulletjes gekocht hebt voor hem!

Sanwel: moeilijk is het he, zo'n kaartje uitkiezen! Wij hebben ook iets van 6 boeken doorgekeken, en 1 kaartje gevonden... gelukkig wel dat we allebei dezelfde leuk vonden, dat scheelt weer! Succes is ermee! En jij natuurlijk ook veel plezier morgen bij de beurs!

Hier verder alles weer goed. Ik ben heeeeel blij dat het weekend is. Ik merk op mn werk deze week voor het eerst dat ik ineens helemaal niet meer gemotiveerd ben om te werken, heb alleen de baby maar in mn hoofd! Niet dat ik mn werk niet goed doe nu, of mn best niet doe, maar in mn hoofd zit ik al thuis! Ach, het zullen de hormoontjes wel weer zijn!
    Morgenmiddag naar een verjaardag van familie, verder hebben we niets dit weekend, dus ik denk dat ik mn huis maar weer eens doorstorm om schoon te maken, het mag wel weer een keer wat grondiger gebeuren!

Deel Deze Pagina