januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 19nicole83

19nicole83 Actief lid

11 mei 2006
    260
    0
    0
    Drenthe
    @ michelle: congradulations
    @ labmuisje: Ik ken je probleem :oops: . Maar helaas kan ik je niet de ideaale oplossing geven.......

Vanmiddag weer mijn vk bezocht. Heb 4 vingerprikjes gehad :evil: .
    2 in elke hand op 1 vinger want rechts wou t niet echt en er kwam een laag getal uit waardoor ze uiteindelijk de linkerhand ook nog ff wou pakken, maar die uitkomst was beter. Nu moet ik over 2 weken weer op controlle en dat is op de 22e nov.
    En verder gaat het supie kheb t alleen wel hot hot hot wanneer anderen het angenaam vinden. Ik moet dus van te voren de verwarming aan zetten anders verkleumen andere mensen hier thuis.......

oja.....
    ;)
    Wie van jullie is na de bavalling ook thuis blijf moeder (of nu al)
    Ik namenlijk wel. Ik had hiervoor een 0 uren contract tja en die is nu dus voorbij.........
    Ben op zwangerschapscursus de enige ;) ....
    Ik hoop reacties te krijgen
    groeten van mij

2. Niet meer actief

Babietje: het gaat inderdaad allemaal in een razend tempo, ik weet nog dat we hier allemaal hoopten snel 12 weken zwanger te zijn! Goed joh, dat het zo makkelijk te regelen is op je werk!

Michelle: bij jou ook alles weer goed, mooi zo! Gaaf he, zo'n 3d/4d echo! Gefeliciteerd, jullie gaan trouwen! Leuk joh! En wat romantisch!

Labmuisje, ik herken het probleem! Normaal gesproken (moest er even over nadenken....) doe ik het van voorlangs en dan ook nog eens achterlangs. Nu merk ik inderdaad dat het normaal achterlangs eigenlijk niet meer nodig was, meer "voor de zekerheid", maar nu is het echt nog wel nodig. Dus gaat het blijkbaar niet zo makkelijk meer voorlangs! Maar goed, ik blijf het dus hetzelfde doen, eerst voorlangs en dan achterlangs!

Nicole, ik ga weer werken na de bevalling, wel een dag minder als normaal, dat worden dan 3 dagen. Stop je nu dan met werken omdat je het wilt, of omdat het niet anders kan met het contract wat je nu hebt?

3. Niet meer actief

Michelle, gefeliciteerd hoor! Romantisch!

Labmuisje, tja, lastig. Heb er nog geen problemen mee. Wat ik wel vervelend vind is dat ik mijn bikinilijn niet meer kan scheren, is niet meer te zien. Met een spiegeltje lukt het nog een beetje.
    Misschien een beetje raar hoor, ik wil er tijdens de bevalling wel een beetje 'netjes' op staan, hi hi!

Ik wil nu graag thuis bevallen, mijn man wil het liever in het ziekenhuis, dat is hem de vorige keer heel goed bevallen.

4. Niet meer actief

Als eerste: Gefeliciteerd michelle, met je a.s. huwelijk! Wat romantisch, boven op een berg... :D
    En mrklb1, gefeliciteerd met je ondertrouw... Ook een mijlpaal, vind ik, net als trouwen. Heerlijk, die romantiek...
    Ik hoef , na deze week, ook nog maar 4 weken te werken... 8 december is mijn laatste dag... Ik verheug me er nu al op.
    En Caecilia, wij hadden achteraf toch de andere buggy mee, dus de kans is klein dat wij het waren. Maar wel lief dat je er op gelet hebt! :D
    Heb je Balkenende ook nog gezien? Ik zei al voor de gein tegen mijn man: Hadden we nou ons fototoestel maar meegenomen... :p Hihi...
    Fijn dat het qua VK goed gaat met iedereen. Alleen dat maagzuur, hé... Ik heb er gelukkig alleen 's avond last van, maar fijn is het niet.
    Verder heb ik geregeld last van harde buiken en van de banden, maar nadat ik even gezeten heb, trekt het weer weg.
    En de kleine begint nu echt veel en hard te bewegen... Soms kan ik ook een voetje voelen en vastpakken, genieten joh!
    Zelfs mijn man heeft nu meer contact met de kleine.
    Ik heb nog getwijfeld of we voor een 3D-4D-echo gaan, maar ik heb besloten het niet te doen. Over een paar maanden kunnen we hem/haar in levende lijve zien en vasthouden en ik ben ook bang dat de verrassing eraf gaat, omdat je toch al een indruk krijgt van het uiterlijk. En dat vinden we jammer. Dus we doen het toch maar niet.
    Goed, ik hou er maar weer eens mee op, het is inmiddels al weer een heel verhaal geworden... :oops:

Groetjes maar weer en tot de volgende keer.

5. labmuisje

labmuisje Actief lid

19 apr 2006
    245
    0
    0
    san kijk je uit met die harde buiken.

Anders nog een stapje terug hoor. Pas goed op jezelf want hp en andere leiding doet dat zeker niet.

xxx labmuisje

6. 19nicole83

19nicole83 Actief lid

11 mei 2006
    260
    0
    0
    Drenthe
    Momenteel heb ik geen contract meer...
    En we hebben samen besloten dat ik thuis blijf na de
    bevalling....
    Dus ja bewuste keuze

7. Niet meer actief

Nicole, nou ja, lijkt me niet verkeerd hoor! Ik blijf, o.a. ook om financiele reden, 20 uur werken. Geniet van die tijd met je dochter of zoon!

8. Niet meer actief

@ labmuisje: Op zich gaat halve dagen werken goed, hoor. Alleen moet ik iets meer naar mijn lijf luisteren en vaker gaan zitten, maar dat lukt niet altijd, helaas... Het werk laat dat niet altijd toe... Maar verder hou ik nog goed uit, hoor! Ik hoef nog maar 4 weken na vrijdag, dus dat scheelt ook al weer.

9. Niet meer actief

Weet iemand nog een leuke site waar je rijmpjes voor een geboortekaartje kunt vinden?

10. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
  11. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Hoi!

Hier weer eens een berichtje van mij! Alles gaat goed. Ik krijg alleen met 4 dagen van 8 uur werken. Ik krijg veel last bovenin mijn rug. Vooral aan de rechterkant.

Sillaah vroeg wat de steken onderin mijn buik waren na een paarhonderd meter lopen. Dat zijn mijn banden.

Michelle, leuk dat jullie gaan trouwen. Gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk. Voor mij is het alweer 5 jaar geleden dat ik ten huwelijk gevraagd ben. Wat gaat de tijd toch snel.

Mrlkb, gefeliciteerd met jullie ondertrouw. Ben benieuwd wanneer jullie nu echt gaan trouwen.

De kleine beweest ook lekker veel in mijn buik. Het is niet altijd zozeer schoppen, maar vooral ook heel erg met het lijfje tegen mijn buik drukken en van hot naar her bewegen. Vooral de billetjes drukt het volgens mij vaak tegen mijn buik aan. Hihi!

Ik moet nu nog 5 weken werken. Ik vind het nog wel lang lijken. Zeker omdat ik zo'n last van mijn rug krijg met werken. Hopelijk hou ik het vol tot 4 weken voor de bevalling. Als ik tot 6 weken voor de bevalling zou werken, hoef ik er nog maar 3. Klinkt ook wel erg lekker eigenlijk, hihi!

Ik ga vandaag de doos van Kruidvat ophalen. Heb afgelopen dinsdag bericht gekregen dat ik hem kan ophalen.

Afgelopen dinsdag ben ik ook naar de informatieavond van borstvoeding natuurlijk geweest. Het was erg interessant en ik heb er voor mijn idee een hoop geleerd. Nu nog twee avonden en dan ben ik als het goed is helemaal op de hoogte.

Groetjes,
    Lieverd

12. Niet meer actief

goedemorgen..

ik blijf na de bevalling ook thuis tenzij mijn contract wel verlengt word..maar daar ga ik niet echt zo van uit.. aangezien wat er allemaal voor is gevallen.

labmuisje: ik herken je probleem (nog) niet. wel heb ik hel veel moeite met het bukken(schoenen ect aantrekken) ik word er dood moe van..

ook heb ik wat moeite met de stoelgang.. :oops: :oops: :oops:
    nog meer mensen? :cry:

ik zal vandaag weer verder gaan met het wassen en strijken van de baby uitzet... :D

fijne dag allemaal!

13. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Gisteren bij de verloskundige geweest.
    Ik mag over 2 weken alweer terug, krijg dan een echo om te kijken of de placenta zich gedraaid heeft en ik krijg de echo ook omdat ze niet konden voelen hoe groot het kindje was en hoe het lag, dit omdat ik groot draag en veel vruchtwater heb.
    Verder was mijn ijzergehalte wat aan de lage kant dus heb daar nu medicatie voor.
    Maar het was allemaal niks om me zorgen om te maken.

Kan niet wachten tot ik over 2 weken terug mag :)
    Gaat steeds sneller nu eerst om de 4 daarna om de 3 en nu al om de 2 weken naar de vk

14. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    @ Sanne: waarschijnlijk heb ik iets gemist maar wat is er met je placenta aan de hand dat ie zich moet draaien?

@ mrklb1: dat probleem van veters strikken ken ik ook ja... pff ik doe net zo lang over mijn schoenen aantrekken als over me aankleden :confused:

@ Lieverd: idd die avonden van de VBN zijn reuze interessant. Ik ben erg blij dat ik het gedaan heb!

@ Michelle: gefeliciteerd! Leuk dat je gaat trouwen!

@ Labmuisje: eerlijk gezegd moest ik wel lachen om hoe je je vraag inkleedde. Ik had echt zoiets van: wat gaan we nu dan krijgen? Ik ken het probleem niet echt trouwens omdat ik tegenwoordig wijdbeens op de wc zit... misschien helpt dat? Of doe je dat al?

@ Nicole: ik ga op zoek naar een andere baan en tegen de tijd dat onze kleine er is is mijn man ook afgestudeerd en gaat hij ook op zoek naar een baan. We hopen twee deeltijdbanen te kunenn krijgen... we willen de kleine niet meer dan twee dagen naar de opvang doen. Desnoods gaat een van ons fulltime werken en de ander wordt thuisblijfouder. We zien het wel...

Hier gaat het wel goed. Zo nu en dan last van mijn rug maar verder gaat alles heerlijk. Ik kan nog lekker zwemmen, wandelen en fietsen en dat vind ik heerlijk met dit weer.

We hebben van mensen uit de kerk een heel zooi babyspullen gekregen zodat we nauwelijks nog iets hoeven te kopen. Echt heel leuk! Het wordt nu zo echt... ik kijk er echt naar uit!

15. moniekje

moniekje Actief lid

11 feb 2006
    485
    0
    0
    Nou, ik heb vanmidag de babybox van Kruidvat ook opgehaald en inderdaad het stelt echt weinig voor. Eigenlijk bijna niet de moeite waard maar ja, inderdaad zoals iedereen zegt: het is voor nop!

Hier gaat alles ook zijn gangetje. Nog twee weekjes werken! Ben er nu al zat van moet ik zegggen. Mijn buik zit al aardig in de weg! Ook met naar de wc gaan (afvegen) en met de schoenen aandoen.

16. moniekje

moniekje Actief lid

11 feb 2006
    485
    0
    0
    Oja, Sanne bij mij kon de VK vorige week oook haast niet voelen hoe het kindje lag. Maar na veel hard handig drukken kwam ze erachter. Alleen had ik snachts enorme last hiervan gekregen. De volgende keer doen ze maar een echo hoor!. Zo hard zitten drukken is geen pretje.

17. Niet meer actief

.. oke dus kruitvat box stel niks voor. ik verheug me er al iets minder op(ik dacht dat deze heel leuk moest zijn) :)
    geeft ook niet.. en idd het is voor niks..altijd leuk.
    ik heb gisteren weer blad wij jonge ouders gekregen + uitnodiging voor doos van prenatal op te halen.. deze moet toch wel heel leuk zijn..
    binnenkort maar ff doen..

18. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    @mrklb1 die moet ik helaas nog krijgen, die uitnodiging voor de prenataldoos.. zit me er echt op te verheugen haha :)
    en idd die veters strikken en sokken aandoen is een drama ! net als het scheren vanonderen :p :)

@Lieverd, nu weet iik dus dat t bandenpijn was, was laatst wezen winkelen en kreeg me toch een steken, het hield niet op tot ik ging liggen met een warme kruik.

gisteren heb ik alles kleertjes gewassen ! wat een werk zeg !
    ben de hele dag druk geweest, veel op de hand gewassen omdat ik bang was dat t ging afgeven..
    nu moet ik het zometeen nog gaan strijken haha staat een bak vol op me te wachten..
    hebben jullie gelezen over de 'oplichter' op dit forum ?
    kijk dus uit met wat je koopt hier van anderen.. :rolleyes:

nou meiden fijne dag nog allemaal ! en rustig aan met die bolle buikjes :)

19. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    He die van de Prenatal heb ik nog steeds niet gekregen... heb hem daarnet nogmaals aangevraagd.

@ Moniekje: das balen zeg, dat je daar zo last van gekregen hebt!

@ mrklb1: de kruidvatdoos was net zoiets als de etosdoos vond ik. Beiden stelden niet veel voor... De Babydumpdoos vond ik wel heel leuk.

20. Niet meer actief

http://gedichten.startpagina.nl/

Succes!

Sanne: ik ben benieuwd hoe het de volgende keer dan is, bij de vk!

Deel Deze Pagina