januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

ff snel voor het lijstje: voor ons wordt het ook een verrassing :D

2. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ik vroeg me ook af wanneer je het beste een voedingsbh kunt kopen...

3. Niet meer actief

@Stranger: ik denk in ieder geval voor de bevalling... ik ga in het ziekenhuis bevallen en ik was van plan om van te voren een (of twee) te kopen zodat die meekunnen in de vluchttas...

4. Niet meer actief

Voedingsbeha's heb ik nu al aan, die zitten iets prettiger dan meegroeibeha's. Maar bij de eerste ben ik ze pas gaan dragen toen Ruben geboren is. Is dan handiger omdat je meteen met voeden begint. Maar als je geen borstvoeding gaat geven, kun je ook de meegroeibeha's gewoon nog aan. Het is maar net wat je zelf het prettigste vind...

5. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    haha ik bedoelde meer hoelang van tevoren. Zou ik ze nu al kopen of moet ik nog een weekje of 2,3 wachten?

6. Niet meer actief

Kopen kan altijd! Hou alleen wel rekening met je maat, als je zelf gaat voeden zullen je borsten nog wat groeien. Maar koop ze niet te groot, beha's rekken meestal nog wel wat uit...
    Ik had voor de 1e zwangerschap 80B en op advies van de kraamverzorgster heeft mijn man 85D gekocht, maar die zat te wijd om mijn lichaam. Dus koop jouw normale maat, alleen de cup moet groter. Ik heb nu dus maat 80D aan en die zitten goed. Na de 1e zwangerschap is mijn cupmaat 80C geworden en ik hoop dat dat na deze ook weer zo is... Maar dat moet ik helaas maar afwachten... :(

7. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Nog meer groeien :confused:? Pff vond ze al zo gegroeid...

8. Niet meer actief

Ja, sorry... :oops:
    Tis echt zo... :(
    Uiteindelijk trekt het wel bij, maar reken er maar op dat zo niet zo worden zoals ze waren... Dat is me eigelijk nog het meeste tegengevallen van de eerste zwangerschap...

9. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    editha - 01-01-2007
    Petra 71 - 01-01-2007
    labmuisje - 02-01-2007 - verrassing
    Roos1978 - 03-01-2007 - meisje
    Sim - 03-01-2007
    Moniekje - 05-01-2007 - verrassing
    Maboshi - 06-01-2007
    19nicole83 -06-01-2007 - verrassing
    marrie - 06-01-2007 - verrassing
    stranger - 07-01-2007
    Caecilia - 12-01-2007 - verrassing
    Lieverd - 12-01-2007 -verrassing
    sillaah - 13-01-2007 - meisje
    Sanne - 14-01-2007 - verrassing
    Marretje - 15-01-2007 -verrassing
    babietje - 17-01-2007
    michelle - 19-01-2007
    jessica1981 - 20-01-2007
    mrklb1 - 21-01-2007 - verrassing
    dorito - 21-01-2007 - jongen
    Sanwel - 24-01-2007 - verrassing
    Selmama - 26-01-2007
    Alexandra - 27-01-2007 - verrassing
    Nann - 29-01-2007 - verrassing
    Mariskaw -29-01-2007

hihi veel verassingen, nog maar 1 jongetje tot nu toe ;)
    ik ben wel heel benieuwd wat iedereen gaat krijgen hoor :D

10. Niet meer actief

Het is onderhand een mooie lijst geworden! Leuk om te zien!
    Als je nog een keer wat aanpast, mag je bij labmuisje wel "verrassing" zetten. Zij wil het ook niet weten...
    Ze post alleen niet meer zo vaak, vandaar dat je van haar zelf nog niets gehoord hebt.

11. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    Net even flinke ergenis... 2 weken geleden hadden mijn man en ik eindelijk allebei een dagje vrij. Wij naar de drukker omkaartjes te bestellen. Drukker is alleen geopend van 9-5 op werkdagen en wij werken allebei full-time en niet in onze woonplaats.
    Is de drukker een dag dicht vanwege familieomstandigheden... Eindelijk lukte het ons om vandaag om 16:30 bij de drukker te zijn. Mooi op tijd. Hangt er een briefje...vanwege de feestdagen (heb ik gemist dat 1 dec een feestdag is?) vandaag om 16:00 uur gesloten. Wij zijn het zat en hebben een andere drukker in onze woonplaats gevonden. Kaartjes worden daar wel 18 euro duurder...maar wil niet nog eens naar deze drukkerij!

12. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Huh 1 december een feestdag? dacht dat het wereldaidsdag was en dat lijkt me niet bepaald een feestdag... :(

Enne 18 euro op het totaalbedrag neem ik aan?

13. Niet meer actief

Sanwel: fijn dat je je wat beter voelt! Nu weekend, en dan nog maar een weekje!

mrklb1: leuk dat je het zo naar je zin gehad hebt! Heb je nog foto's?

Sanne: inderdaad raar om voorlopig niet te hoeven werken. Ik realiseer het me nog niet helemaal, lijkt meer of ik een lang weekend heb of zo. Zal volgende week wel komen!

Nicole: balen dat je suiker hebt! Is het dan zo, omdat ze het zwangerschapssuiker noemen, dat als je bevallen ben, het op een gegeven moment weg is?

Stranger: leuk he, bruiloften, ik kan er ook zo van genieten!

Moniekje: gaat het weer wat beter met je?

Sillaah: anders kijk je naar zo'n trainingsbroek met een koordje van voren, dan kan je m los laten als je nog "dik" bent en aantrekken als hij af gaat zakken. Die hebben ze trouwens ook in huispakken zitten, dus daar kan je dan ook naar kijken.

Dorito: ik heb wel een voedingsbeha, maar eentje. Ik weet ook niet zo goed wanneer ik er nou meer bij zou moeten kopen. Ik denk dat ik over een weekje of twee er nog bijkoop, en dan dezelfde omvang als nu, maar een cup groter. Op zich rekken die voedingsbeha's wel redelijk mee, dus dat scheelt alweer.

Caecilia: balen joh! Tja, 1 december is de eerste dag van de maand, da's best feestelijk natuurlijk... :) Kan me voorstellen dat je het dan zat bent, neem je er elke keer de tijd voor en dan dit...!

14. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    Ja 18 euro totaal dus valt wel mee... ga me niet nog eens aan deze zaak ergeren :(

15. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Hoi!

Ik moet inderdaad ook nog voedingsbeha's kopen, maar ik vind het ook een beetje lastig te bepalen welke maat ik moet kopen. Ik wacht dus nog eventjes met het kopen. Ik heb vandaag nog precies 6 weken de tijd (of niet), dus ik zie het wel.

Nog 2 weekjes werken en dan eindelijk verlof.... Ik ben het zo langzamerhand wel spuugzat aan het worden. Vandaag was er een nieuwe collega die ik moet gaan inwerken. Daar heb ik de komende 2 weken de tijd voor. Wel raar dat iemand anders je werk gaat overnemen.

Jullie zijn ook al bezig met de vluchttasjes lees ik. Daar ben ik nog niet mee begonnen. Ik denk dat ik de laatste dingetjes ga regelen als ik eenmaal met verlof ben. Het werken kost al energie genoeg.

Nou meiden, ik wens jullie allen een heel prettig weekend!

Gr. Lieverd

16. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    zoo ik heb lekker gewinkeld vandaag, voelde me vandaag supergoed, helemaal niet moe :D
    alleen nog geen trainingsbroek of huispak gevonden, zag wel een leuke bij wehkamp, maar wil eerst nog wat goedkoper zoeken.. idd marretje daar zat ik ook al aan te denken, ik wil hem namelijk NU aankunnen, en ook straks na de geboorte..
    dus we zoeken vrolijk door ;)
    ik vind alles wel spannend worden nu het dichterbij komt !
    en ik ben heel erg benieuwd wie de 1e van ons gaat zijn.. ;)

17. Niet meer actief

Hoi, vandaag wel weer gewerkt, maar ik stond al op met bandenpijn... Is gelukkig wel overgegaan, maar ik merkte wel dat ik tussendoor ff een paar keer moest gaan zitten. Gelukkig was die mogelijkheid er ook... En inderdaad, ik hoef nog maar 1 weekje te werken, marretje. Dat zijn dus 3 halve dagen en die kom ik ook nog wel door!.
    Morgen verjaardag van mijn oma en voor en na die tijd zijn we bij mijn ouders. Druk dagje voor de boeg, maar zondag is weer een rustdag.
    En de rest van de week zien we wel hoe het gaat. Maar ik zal blij zijn als het vrijdag half 1 is...
    En dan kan ik volgende week lekker aan de poets op de babykamer! :) En 's woensdags gaan we babyshoppen... Verheug me er nu al op! ;)

18. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    heej meiden, hebben jullie ook dat je s avonds niet veel meer kan ?
    wij gingen vaak elke avond weg naar vrienden enz,
    maar nu zitten we al een paar weken thuis, ik heb er de energie niet meer voor, ben moe s avonds, en krijg dan rugpijn, dan lig ik graag in bed tv te kijken en ga om half 11 slapen.
    en dat terwijl ik niet eens werk overdag.
    We zouden aankomende dinsdag sinterklaas gaan vieren bij zijn moeder,
    maar ik heb het afgezegt, me vriend is mischien pas laat thuis, en we moeten nog een stukje rijden, dan zijn we er om een uur of 8 en dan word het weer laat, terwijl ik dan dolgraag in me bedje wil liggen :rolleyes:
    vind het soms best wel wennen even, dat ik ineens minder kan, de energie word elke week minder, er komen steeds meer klachten bij..
    net als winkelen, ik kan niet eens meer winkelen, en das best frustrerend als mijn moeder dan met me zusje gaat winkelen en ik heb t na 2 winkeltjes alweer gezien.. :rolleyes: voel me net gehandicapt ofzo nu ik ineens zo weinig maar kan :oops: ligt dat aan mij ? :(

19. Niet meer actief

Wat dacht je van het zwaarder worden van je buik, daar krijg je op 't einde ook meer last van. En het zal vooral niet beter gaan tot na de bevalling. En die kleine krummel in je buik "vreet" nu ook meer energie van je, dat helpt ook wel voor de vermoeidheid... Want die moet nu groter groeien...

20. 19nicole83

19nicole83 Actief lid

11 mei 2006
    260
    0
    0
    Drenthe
    @ marretje: ja als het goed is moet alles na de bevalling weer op orde zijn. we zullen zien. Verder stond er niet veel in de toegestuurde lijst (als je het al een lijst wil noemen), het was meer een informatie papiertje.

Ik ben wel heel nieuwsgierig naar de echo hoor, want aan de hand hier van kijken ze verder.

@ sillaah: ik herken je moeheid van sávonds, heb er ook vrij veel last van je kunt mij na half tien aftakellen, en als ik naar de winkels ben geweest dan zijn mijn heupen aan het eind van de dag geen vrienden meer van mij ......

verder zijn we morgen 35 weken (of verder). en ben ik nieuwsgierig na de kleine
    groetjes mij

Deel Deze Pagina