hoi meiden, nou het eten was zeer geslaagd. het was heerlijk. er zat ook een japanner (wokken kun je aan de chinese kant en de andere kant zit een japanner met een bakplaat) en daar had je allerlei soorten vis. ook sushi! dat is wel 10 jaar geleden sinds ik dat heb gehad, heerlijk met zo'n sojasausje erover. en bij de wok peultjes met kip en knoflook, krijg gewoon alweer zin om te gaan hihi. maar goed, na dit alles natuurlijk wel een tol betalen, en dat heb ik vannacht gedaan, met veel maagzuur en een opgeblazen gevoel en boeren als een grote. vanmiddag weer naar de vk, leuk. alhoewel het eigenlijk maar heel kort duurt altijd. "gaat alles goed? ja. beweegt het goed?ja. hartje luisteren en kom over een week maar terug. daana nog even op ziekenbezoek bij iemand die in het ziekenhuis ligt en dan nog even als het kan naar de intratuin. ik wil graag van die takken waar ik wat kerstversiering in kan hangen, heb dit jaar geen zin in een boom. (althans niet in het op en aftuigen) dus ga het huis met wat dingetjes versieren..
Ik wou eerst ook geen boom dit jaar ,ook door door het op en aftuigen. Maar nu hebben ze gister beslotendat mijn vriend en mijn moeder hem weer aftuigen en opbergen. dus we hebben wel een boom. Vorig jaar hadden we er geen door de verbouwing dus eigenlijk is het ook wel leuk om er nu wel een te hebben. wanneer gaan de bomen/spullen bij jullie eigenlijk allemaal op? Ik weet het nog niet .......... Verder hadden we gister een gezellie dagje, mijn ouders kwamen en een vriendin en mijn nichtje en haar vriend kwamen nog ff langs. Mijn vader heeft gister brood gebakken bij ons, want hij vond het schandalig dat we nu onderhand de woning al een jaar klaar hebben en nog steeds onze grote oven niet gebruikt hadden, dus ik zei ik heb al meel gekocht hoor nou zegt ie dan gaan jullie maar ff een spel spelen en ga ik brood bakken! Al met al een ouderwets gezellig middagie. groeties van mij
Mijn vk zegt dat je de kleine toch zeker een paar keer per dag moet voelen, en dat 1 keer wel erg weinig is. Maar ik voel de kleine nog behoorlijk vaak, vooral als ik net wat wil gaan rusten Verder heb ik vannacht stukken beter geslapen dan vorige nacht. Woensdag mag ik weer naar de vk toe, krijg dan weer controle of mijn ijzergehalte wat verbeterd is, ik hoop het wel want die bruistabletten zijn zo smerig
Roos: je box ziet er inderdaad gezellig uit! En een mooie buik weer! Sim: dit jaar doen wij ook geen boom, inderdaad alleen versieringen verder, maar da's ook al heel gezellig he? Nicole: ik doe het altijd in het weekend na Sinterklaas. We moeten alleen nodig de berging opruimen, want die staat stampvol! En de kerstversiering? Je raadt het al, helemaal achterin.... Dus het zal dit keer wel wat later worden! Nou, vandaag heeft de vk telefonisch spreekuur van 17.00 uur tot 17.30 uur, dus ik ga bellen om een afspraak te maken, ben benieuwd...
19nicole83: ik zat ook heel erg te twijfelen of we nou wel of niet een boom op moesten tuigen.. heb besloten om dit wel te gaan doen,ik zie wel wie hem aftuigd als ik er de puf voor heb dan doe ik. ...... wel heb ik besloten om de kerstboom niet snel neer te zetten. bij ons is het heel gewoon om dit gelijk al na sinterklaas te doen.. wij hebben altijd een echte boom dus als ik hem gelijk neer zet dan heeft hij met de kerstdagen geen naalden meer hahaha ik heb er nu ook nog geen zin in. ik moet eerst meer mensen bezig zien voor dat ik daar zin in krijg ...... wij hebben gisteren sinterklaas gevierd , samen met ouders bij mijn zus zwager en nichtje (2 jr) heel gezellig. mijn nichtje is weer goed verwent. mijn vriend vond het kado wat ik voor hem gekocht had heel mooi en was er super blij mee. maar (zoals gewoonlijk , heb ik altijd) hij was al kapot bij het uitpakken. moeten we maar even mee terug naar sinterklaas. zelf heb ik een mobiel gekregen voor boven box/ledikant , ik zal er eens een foto van maken en in album plaatsen. ...... vanacht super slecht geslapen. ik lag er om half 11 in en heb wel wakker gelegen tot 1 uur vanacht. om twee uur moest ik weer naar wc en had ik vreselijk last van zuur. toen lekker geslapen tot 6 uur.(vriend naar werk) en daarna was de rennie ook uitgewerkt.. ik heb er nog maar weer een genomen.. pffff...vermoeiend .... vandaag eignlijk niks op program staan.. lekker niksen.. beetje huishouden doen denk ik. nou fijne dag allemaal! gr miranda
@ Marretje ik hoop dat je de vk te pakken krijgt, en zou haar er zeker wat van zeggen dat je haar al vaak hebt proberen te bellen maar niet te pakken krijgt.
mrklb1: dank je! Wat had je gekocht voor je vriend dat hij er zo blij mee was? Ik moet ook nog wat kopen voor kerst....!
@marretje: wij hebben nog niet zo heel lang geleden een schuur laten bouwen achter ons huis.. zijn hobby ruimte.. (timmerman) maar eigenlijk heeft hij er nog niet zo veel in staan. ik heb voor hem een slijpmachine. ja hoe noem je zo'n ding hahah. je besvestigd hem op werkbankl en dan heb je 2 van die ronde slijp dingen (wit en grijs) hahaha je hebt nou vast wel in de gaten dat hij niet met een timmervrouw is getrouwd. hahahahah (lol)
Hallo! Hoe gaat het ermee? Hier is alles wel ok eigenlijk. We hebben de proefdrukjes van de geboortekaartjes gekregen en ze zijn super! Gisteren was mijn man zo schattig. We waren bij kennissen op bezoek die een dochtertje van een maand hadden. Hij was er niet bij weg te slaan! Vroeg de vader of ie het even vast wilde houden, nou dat liet ie zich geen twee keer zeggen. En toen zat ie daar met dat kleine frummeltje en lief ertegen doen... smelt... Dat wordt nog wat straks als de onze er is! we hadden trouwens allebei ineens zoiets van: he nog 5 weken... das vééél te lang! Haha...
Nee, nog steeds niet. Maar ik heb het dinsdagavond voor het laatst geprobeerd, en haar voicemail ingesproken en gevraagd of ze me wil terugbellen omdat ik haar al een week probeerde te bereiken. Toen dacht ik: dan wacht ik wel tot telefonisch spreekuur van maandag. Dus we zullen zien!
Als je een dagje niet leest, dan moet je zo ff 3 pagina's lezen... hahaha. Vind het erg leuk hier op het forum en herken er veel in van anderen. Zouden we aan de 350 pagina's kunnen komen met dit onderwerp? hahaha. Mariska: ik denk dat je lichaam je duidelijk laat merken dat je toch echt wel iets minder moet doen. Ik ben met 7,5 week gestopt, omdat ik nog vakantie had. Inmiddels hoef ik er nog maar 5 en de tijd vliegt voorbij! Gaat sneller dan je denkt. Vooral omdat het de decembermaand is denk ik... Ik ga de kerstboom samen met manlief zaterdag opzetten. We hebben net vorig jaar na kerst een kunstkerstboom gekocht en die heeft nog nooit gestaan. Dus we gaan er voor dit jaar. Zo gauw als de feestdagen voorbij zijn, moeten we ook maken dat dat ding weer naar zolder gaat, want anders is er geen plaats voor de box in de woonkamer... Wij hebben in ons huis nog net plaats voor 1 kindje. Mochten we over een tijd aan een tweede gaan denken, zullen we toch echt moeten verhuizen.. hahahaha. Maar goed, ik vermaak me dus nog prima, ben kerstbakjes aan het maken (kan je lekker bij zitten) en aan het knutselen hier en daar. Ik heb op een ander forumonderwerp gelezen dat frambozenbladthee goed is om mee te beginnen een paar weken voor de bevalling (week 36 a 37), dus daar zal ik volgende week eens ergens mee beginnen. Blijkbaar heb je dan overal ietsje minder kans op bij de bevalling (minder bloedverlies, minder kans op uitscheuren, minder gestresst, een vlottere bevalling etc). Dus ik had zoiets van: baadt het niet, schaadt het ook niet. Ben meteen naar een reformhuis heen geklepperd en heb er maar eens een half onsje gekocht. Ben erg benieuwd. Ben wel gek op thee, dus hoef er niks extra's voor te doen. Enige is dat je dan met zo'n thee-ei moet werken, das minder. heeft er iemand nog meer over gehoord? Verder voel ik de kleine (inmiddels voelt het als 'grote'...) nog wel regelmatig bewegen. Niet meer zo vaak als eerst, maar dat komt natuurlijk ook omdat het minder ruimte heeft. Het laat echt wel even weten als het zich wil omdraaien. Mijn hele buik beweegt dan van heen en weer. Denk dat dit zo'n vier a vijf keer per dag gebeurt (hou het niet helemaal bij) en dan tegen de avond en snachts voel ik soms kleine stootjes in mijn zij. Verder heb ik eigenlijk ook alleen last van de gewoonlijke kwalen. Zuurbranden af en toe gelukkig... krijg wel steeds meer last van het opzij liggen snachts dat mijn heupen dan pijn beginnen te doen... vaak draaien dus snachts. Sillaah: het lijkt me erg moeilijk om zo de laatste weken van je zwangerschap door te moeten, dat mensen je niet in je waarde laten omdat je het gewoon niet meer kan. Gelukkig ben je zelf nog wel sterk genoeg om er tegenin te gaan, maar het lijkt me zo vermoeiend! En je vriend verdient dan ook een schop onder zijn kont als ie jou niet steunt . Gelukkig helpt mijn mannetje me nog wel (al moet ik er wel eerst om vragen...). Vind ik soms ook wel moeilijk, want ik heb snel zoiets van dat ik het zelf wel doe. Maar goed , moet nu wel... jeetje wat een verhaal... sorry hoor... hihihi groetjes!
halloo, even een update van mij.. vandaag ga ik de laatste babydingen wassen.. dekentjes enz.. ik moet volgende week dinsdag 12e weer naar de vk, en daarna moet ik weer na 2 wkn, dus na de kerst pas, hebben jullie dat ook ? dan ben ik al 37 wkn maar zal wel goed zijn dan.. verder heb ik enorm zin in de kerst, kan niet wachten op die gezelligheid ! alleen jammer dat ik niet veel meer kan eten, en rond 8 uur toch echt wel me bed in wil. me schoonmoeder neemt het me enorm kwalijk dat ik dins. geen sinterklaas kom vieren.. nou voel ik me best kut daaronder, maar aan de andere kant ga ik niet naar haar pijpen dansen, dus jammer voor dr. heb gister weer een gesprek met me vriend gehad, en we gaan waarschijnlijk wel uit elkaar na de bevalling, hebben we samen besloten.. of eigenlijk, dat is de beste oplossing. hij is het niet met mij eens, en vind zn voetbal zelfs belangrijker dan alles afmaken voor de kleine. en initiatief nemen kan die niet, en dat gaat ie warschijnlijk ook niet kunnen, en dus heb ik mezelf afgevraagt : kan/wil ik hiermee leven op zo'n manier. Nee dat wil/kan ik niet.. maar voel me er wel vredig onder op deze manier, ik wil gewoon gelukkig kunnen zijn, en dat gaat niet op deze manier. @mrklb1 hihi mijn vriend is ook timmerman.. en ik ook geen timmervrouw, maar das wel een slijpmachine geloof ik ja
Ben ook weer even van de partij. Gisteren hebben wij gesinterklaast. Was leuk, heb leuke kadootjes gehad. Nu maar eens in de huishouding beginnen. Wil het toch een beetje netjes en schoon hebben voor straks. Wah, volgens mij heb in nesteldrang. En ik ben helemaal geen poetser! Morgen moet ik ook weer naar de VK. Ik bleef het gewoon proberen tot ik de vk aan de telefoon had. Ik zou eerlijk gezegd gek worden! knap dat je het zo lang vol houd zeg!
@sillaah: jeetje vast een hele moeilijke stap om er over te hebben met je vriend! lijkt mij wel. hij vind voetbal belangrijker? raar hoor.. ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar de reactie van hem als jullie kleine er is! ik vind het fijn voor je dat je er voor jezelf wel uit bent gekomen.. eindelijk een beetje meer rust.. heb je nou wel nodig ! en lekker thuis blijven dinsdag hoor. je lichaam is belangrijker dan sinterklaas bij je vriend zijn ouders.. (blijkbaar snappen zij jou dan ook niet als ze sinterklaas vieren belangrijker vinden dan jou en de kleine gezondheid) als ik dit zo opschrijf dan denk ik wel eens van. waar bemoei ik mij eignlijks mee. als ik iets verkeerds zeg moet je het me niet kwalijk nemen hoor. ik probeer alleen mijn ractie te geven op de verhalen die ik lees en daar heb ik natuurlijk ook eeen beeld bij. ik wil je wel evenlaten weten dat ik het echt k*t voor je vind! probeer alstjeblieft nog een beetje te genieten van je zwangerschap! ik moet volgende week dinsdag ook weer naar vk. nou al zin in. ben benieuwd hoe de kleine dan ligt.. ik voel het al heel erg laag volgens mij.(?) en dan moet ik ook twee week erna weer komen.. jeetje is het dan al weer kerstdagen geweest? ojee gaat veel sneller dan ik dacht hahaha. in het begin van mijn zwangerschap , begon ik wel erg te twijfelen of ik het moederschap wel aan kon.. en ik moet toe geven dat dit gevoel nou ook wel weer een beetje komt.. maar we gaan er voor! komt vast allemaal goed.
Marretje ben benieuwd of je haar te pakken krijgt vandaag. Zal toch wel met het spreekuur. VInd het wel een beetje raar, stel je voor dat er echt iets aan de hand is. Sillaah, dat is niet niks, ik wens je heel veel sterkte strakjes en lekker genieten van je beeb als ie er is! Je hebt dan in ieder geval je ouders om je heen om je te helpen. Mijn vriend wordt met de dag zenuwachtiger, hebben jullie mannen daar ook last van? Vind het wel schattig hoor als die bezorgdheid. Zo ik ga me nu maar eens aankleden en dan dadelijk even weer een poging wagen om toch maar eens een klein beetje te gaan winkelen. Tot straks