januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    @Stranger, ik had ze 2 wkn terug een mailtje gestuurd,
    en ze zeiden dat ik begin deze week een uitnodiging zou krijgen..
    dus ik wacht deze week nog maar even af, volgende week ga ik bellen als ik nog niks heb. vind het een beetje slecht dat ze erbij zetten bij de 7e maand een uitnodiging.

2. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    @ Marretje, gelukkig dat verder alles goed was, en hopelijk draait de kleine zich nog.
    Wel fijn dat ze nu wel de tijd voor je heeft genomen.
    Is wel fijn dat je zoveel uren kraamzorg krijgt, ik wist niet dat je dat kreeg, ik heb vorig jaar namelijk ook een burn-out gehad waardoor ik bijna 2 maanden heb thuisgezeten, maar ik heb er niet bij nagedacht om zoiets te zeggen.

@ Moniekje khoop dat toch alles goed komt, ben benieuwd wat de gynacoloog zegt.

@ Stranger, zeg dat wel dat ze erg hard kunnen duwen op de buik, deden ze bij mij ook toen ze niet goed konden voelen hoe de kleine lag, khad er daarna nog last van, khad echt zoiets van dadelijk doen jullie de kleine pijn.

Ik mag vanmiddag weer naar de vk toe ik ben benieuwd of mijn ijzergehalte goed is.
    Verder heb ik weer slecht geslapen vannacht ook wat menstruatie gevoelens gehad in buik en dat opstaan om naar de wc te gaan, lig ik net in te doezelen moet ik weer op.
    Maar het klopt wat ze zeggen, de laatste lootjes wegen het zwaarst :)

Verder is de keelpijn nog erger geworden, krijg echt de griep volgens mij, en daar heb ik dus echt geen zin in....

3. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Veel succes vanmiddag Sanne!

Tja dat harde duwen, mijn man was erbij en die zat echt te kijken van :confused: :confused: :confused: . Waar ik eigenlijk wel weer om moest lachen...

4. Niet meer actief

Marretje: ben benieuwd hoe het vrijdag bij de echo verloopt, misschien dat hij/zij, toch nog even goed draait.
    Fijn dat alles is opgelost bij je VK.

Moniekje: succes en ik hoor graag hoe het is gegaan!

Stranger: ook succes bij de echo vanmiddag, laat je iets weten en inderdaad dat duwen op je onderbuik................dat doet pijn!

Heb vannacht weer helemaal niet lekker geslapen. Ben nu bijna standaard om half een wakker en dan slaap ik weer even door totdat ik rond half vier naar de wc moet en dan kan ik dus niet meer slapen tot een uur of zes :cry: ! Ik kan ook helemaal niet lekker meer liggen. Tot slot had ik vannacht harstikke pijn aan mijn heupen/bekken, nu alleen nog aan mijn rechterkant gelukkig. De krampjes beginnen bij mij ook te komen en ik heb de laatste twee dagen een drukkend gevoel in mijn vagina :oops: , herkent één van jullie dit ook? Maar lekker rustig aan doen, dan zal het allemaal wel goed komen.

Wat mij betreft mag de kleine wel komen. Kan niet meer wachten!

5. Niet meer actief

OOOH zie net dat ik nog maar ongeveer 28 dagen moet, dat gaat nu helemaal snel......................

6. labmuisje

labmuisje Actief lid

19 apr 2006
    245
    0
    0
    Hallo dames

Jeetje wat kunnen jullie kletsen zeg........
    Kijk even 1 dag niet en mag meteen 6 pagina's bijlezen.

sillaah: ben blij dat het gesprek zo is gelopen en nu maar afwachten.

Marretje: wat schrikken zeg gisteren. Hopelijk draait die kleine zich nog.

Moniekje: Hopelijk stabiliseert zich zw vergiftiging nog dat is namelijk heel goed mogenlijk.

zelf ben ik gisteren ook naar de vk geweest en bij mij was ook mijn bloeddruk tehoog. 145/85. Er zat geen eitwitten in me urine dus dat is nog wel een goed teken. Ik mag morgen alweer terug komen bij de vk voor me bloeddruk dus even rustig afwachten.
    Heb vandaag de laatste was van babykleerdjes gedraait en vannochtend ook al opgehangen. Komt me man naar boven met 6 bierkratten. Jeetje wat staat dat bed nu hoog. Ga het zo ook nog even vruchtwater veilig maken.
    Hoef nu alleen nog maar 1 flinke babystrijk te doen en dan is alles helemaal klaar op de babykaartjes na dan. Daar ga ik vandaag boeken voor halen en maken we vandaag en/of morgen een beslissing over.
    Zelf heb ik ook de afgelopen 2 dagen last van steken in me vagina en af en toe een harde buik. Dit mag ook wel want de kleine was bezig om in te dalen. Zat al wat lager naar het bekken toe dus dat is ook mooi meegenomen.
    Was gisteren wel lache bij de vk. Er was een stagaire en die mocht eerst voelen maar dat had ze niet goed dus toen de vk en toen de stagaire weer. Toen het hartje luisteren. Nou dat ging dus niet want kleine krummel was zo wakker van al dat gevoel dat het zo aan het bewegen was dat ik echt een paar minutten op die bank heb gelegen om de kleine krummel even weer wat rustiger te krijgen.
    De kleine krummel had ook een hartslag in versnelling hoor.

Nou ik ga zo maar eens wat aankleden en wat eten. Dan boeken halen voor de geboortekaartjes. En dan rust. MMMMM moest eigenlijk meer rust houden van de vk vanwege mijn bloeddruk maar heb toch al veel gedaan vanochtend. mmmm nouja vanmiddag lekker rust houden en aan het eind van de middag lekker naar de kapper dus dat is ook wel heel ontspannend.

Groetjes labmuisje

7. Niet meer actief

Caecilia: Volgend jaar Sinterklaas moet inderdaad maar beter zijn hoor! :)
    Enneh... dat soort dingen moet je nooit zeggen he, dat jij dat niet hebt! Of afkloppen, dat schijnt ook te helpen! ;)

Stranger: ik heb nu wel weer vertrouwen in de vk, gelukkig! Ik ben benieuwd naar je echo vanmiddag!

Editha: wel raar dat je nog steeds niets gehoord hebt over de blije doos, kun je niet bellen of zo? Of had je dat al gedaan, dat weet ik even niet meer..

Sanne: ik zou er ook niet aan gedacht hebben, maar we kwamen erop omdat ik zei dat ik dat soort dingen zoals met de vk niet wilde hebben, omdat ik nog steeds af en toe last heb van paniekaanvallen en dat die meestal veroorzaakt worden door lichamelijk iets (ziekte of wat dan ook) of te veel aan mn hoofd hebben. Als ik jou was, zou ik dat nog even doorgeven, als het dan goed gaat met de kraamtijd kun je de kraamzorg altijd nog eerder wegsturen!

En, Labmuisje, ik ben benieuwd hoe het morgen is met je bloeddruk!

8. Niet meer actief

Moet zometeen naar het ziekenhuis. Heb rood bloedverlies. De VK is net geweest en gelukkig klopt het hartje nog goed.

Duimen jullie voor mij dat alles ok is?

9. Niet meer actief

Moet zometeen naar het ziekenhuis. Heb rood bloedverlies. De VK is net geweest en gelukkig klopt het hartje nog goed.

Duimen jullie voor mij dat alles ok is?

10. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    @roos wat eng! Succes in het ZH ben benieuwd of dit betekend dat je de eerste gaat zijn :)

11. Niet meer actief

@ Roos: veel bloedverlies? Zal aan je denken. Hou ons op de hoogte. Voel je de kleine nog?

12. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    ow wat eng :confused: ik denk aan je ! veel succes Roos !

13. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Hoi meiden,

Roos, sterkte vanmiddag. Hoop dat alles goed is.

Marretje, wat fijn dat je hebt kunnen uitpraten met je verloskundige. Alleen jammer dat de kleine in stuit ligt. Hopelijk draait hij/zij zich nog voor vrijdag a.s. Hoe is het nu met je vader? Helemaal hersteld van zijn hoofdwond?

Sillaah, fijn dat je hebt gepraat met je man en ik hoop dat het ook echt heeft geholpen. Het zou fijn zijn als het goedkomt tussen jullie. Zo niet, kies dan vooral voor jezelf en de kleine. Succes!

Labmuisje, jammer van die hoge bloeddruk, maar gelukkig geen eiwitten in je urine. Dat is alweer een geruststelling denk ik.

Sanne, hoe was het bij de vk. Was je ijzergehalte weer goed?

Stranger, ik ben benieuwd hoe je wieg straks is geworden. Je zet toch zeker wel een foto in je album?!?!

19nicole83, raar om met Sinterklaasavond naar de gym te moeten. Het zal wel niet zo druk zijn geweest of wel?

Babietje, geniet je al van je verlof? Lijkt me wel apart om echt verlof te hebben.

Editha, jij wist inderdaad pas laat dat je zwanger was zeg! Jeetje, dat zal wel even apart geweest zijn. Ach, je hebt niet lang ongeduldig hoeven zijn straks.

Ik heb net als heel veel van jullie ook regelmatig last van menstruatiepijnen. Volgens mijn verloskundige zijn dit inderdaad ook indalingsweeën. Ach, het maakt niet uit. Ik vind het wel leuk om te merken dat er van binnen al iets aan het gebeuren is om me klaar te maken voor de bevalling. Ik word nu ook echt heel nieuwsgierig naar bevalling en ik heb eigenlijk gewoon een beetje zin om het te gaan meemaken. Raar hè?

Afgelopen maandagavond hadden we de partnerles op de gym en het was interessant. Ook bij ons keken de mannen elkaar verschrikt aan bij het verhaal over scheuren en knippen. Hihi!

Verder heb ik maandag tegen mijn baas gezegd dat mijn vk adviseerde om niet tot 4 weken voor de bevalling door te werken. We hebben nu afgesproken dat ik deze week en volgende week halve i.p.v. hele dagen werk en dat ik dan een week eerder terugkom van verlof. Ik moet nu dus nog 6 halve dagen. Ik denk dat dit wel goed vol te houden is. De ergste klachten komen toch vaak in de middag en 's ochtends ben ik het productiefst. Ook kan ik dan rustig al mijn werk afmaken en alles goed achterlaten. Ik heb er een goed gevoel bij.

Groetjes,
    Lieverd

14. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    @Roos: Dat is schrikken! Ik zie dat je 36 weken bent, ik was nog net geen 36 weken toen ik ook bloedverlies had en mijn slijmprop verloor. Met 36 weken en 2 dagen is ons zoontje geboren. Vorige week is de bevalling van mijn vriendin ook zo begonnen, de volgende ochtend beviel ze van een gezonde zoon. Ik hoop dat alles meevalt en dat je je kleintje nog een weekje kan dragen, dat scheelt toch best veel in hoe je kindje het aankan buiten je buik. Sterkte meid!

@Moniekje: Ik hoop dat het meevalt met de zwangerschapsvergiftiging. Ook jij heel veel sterkte!

@Marretje: Wat vervelend dat je kleintje ws in een stuit ligt. Ik hoop voor je dat ie nog uit zichzelf draait zodat je een grotere kans hebt op een normale bevalling. Wat een dag heb jij gisteren gehad, poeh, ik kan me voorstellen dat je daar erg emotioneel van wordt!

@Stranger: Ben benieuwd hoe het bij de echo was, hopelijk ligt je kindje met het hoofdje naar beneden.

@Sanne: Vervelend zeg dat je keelpijn hebt. Bij mij komt er dan meestal een verkoudheid achteraan. Ik hoop dat het meevalt voor je, want om nu nog flink verkouden te worden is niet fijn!

Ik lees dat er al veel zijn die oefenweeën hebben. Ik heb er gelukkig nog geen last van, maar ik ken het gevoel wel. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik 3 dagen met constante oefenweeën gelopen en daar werd ik niet vrolijk van. Het is idd een soort van menstruatiepijn die blijft zeuren.

Verder alles goed hier. De kleine beweegt erg veel, vooral als ik even rustig zit.
    Ik heb vanmorgen de commode schoongemaakt die we hebben gekregen van mijn schoonzus. Die commode komt op de kamer van Rens te staan, zodat ik hem ook nog makkelijk op zijn eigen kamer kan verschonen en aankleden. Straks nog even op zijn kamer zetten en inrichten en dan kan ik de commode voor de baby ook klaarmaken. Ik vind dat zo heerlijk hé zo bezig zijn met al die babydingen! Als ik dan kijk naar die kleine luiertjes, wat een verschil met die grote die Rens draagt!
    Ik zal er straks wel weer aan moeten wennen om zo'n klein kindje te verschonen en aan te kleden, Rens is al zo'n flinke kerel dat kost me veel moeite, maar zo'n baby is nog zo klein en licht!

15. sim

sim Niet meer actief

@ roos, wat spannend zeg, ik hoop dat alles goed gaat, denk aan je!

heb niet alles bijgelezen (sorry) maar zit hier op een kruk achter de computer en kan niet zo lang meer goed zitten. mijn rug begint echt wel lastig te worden nu. vooral snachts... het draaien doet zo zeer. heb nu al twee nachten dat ik om de twee uur wakker word. ikheb ook van die ongesteldheidspijntjes...en krampen echt in de vagina, zelfs scherpe steken soms. en ik ben zo moe... als ik moet bevallen hoop ik echt dat het overdag begint en niet snachts, ik weet soms gewoon niet meer waar ik het zoeken moet van de rugpijn. trekt helemaal door naar de schouders..

ik ga nog even liggen nu, hoop dat het zo beter gaat...

roos heel veel sterkte....

16. Niet meer actief

Roos: tuurlijk duim ik voor je! Laat ons weten als je nieuws hebt! Sterkte meis!

Lieverd: alles is oke met mn vader, heeft alleen barstende koppijn en blauwe plekken overal van het vallen, maar goed, dat gaat over!
    Fijn dat je zo'n goed gevoel hebt na het gesprek met je werk, nog eventjes en dan heb je verlof!

Sim, sterkte, ik hoop dat je nog even lekker kunt slapen zometeen!

17. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    @ Roos: dat is schrikken: ik hoop dat alles goed met jou en de kleine zal gaan!

@ Selmama: fijn dat het goed gaat zeg! En dat zal zeker wennen zijn, weer zo'n kleintje!

@ Lieverd: fijn dat je het zo met je werk kon regelen! En dat je er een goed gevoel bij hebt. Zo kun je het mooi achterlaten!

@ Labmuisje: gelukkig dat je geen eiwitten hebt! Zou het lukken om rustig aan te doen? Als ik zo lees wat je allemaal doet ;)...

@ Sim: ik hoop dat je je snel beter voelt!

Nou, bij ons is alles in een stroomversnelling... de echo was erg leuk om te zien, maar goed de kleine ligt dus echt in een stuit. Dus nu is er voor maandag een afspraak gemaakt voor een draaipoging. Daarnet over de telefoon heb ik al heel wat informatie gekregen en morgen krijg ik nog meer als ik bij de vk de verwijsbrief op ga halen. Dan kunnen mannetje en ik alles rustig lezen en een beslissing nemen. Dan maandag vertellen ze nog meer kun je ook al je vragen stellen en alsnog besluiten of je het wel of niet wil. Wil je het wel, dan maken ze een uitgebreide echo, hoe het hoofdje ligt, waar de placenta ligt en hoeveel vruchtwater er is en dan kijken ze of het verantwoord is. En dan gaan ze het proberen... maar als de kleine niet mee wil werken stoppen ze. Pff... echt veel info ineens zeg! Dus ik ga alles maar eens rustig laten bezinken de komende dagen en dan pas een beslissing nemen.

verder was alles trouwens op de echo goed! Organen en alles zag er prima uit! En qua gewicht dacht ze dat ie op zo'n 6.5 pond uit zou komen dus dat is erg netjes vind ik. En dat alles zo goed is, daar ben ik toch wel erg blij mee!

18. Niet meer actief

He Stranger, nog een stuit! Ben benieuwd hoe het met jou allemaal verloopt! Wel spannend ineens he? Sterkte met het nemen van een beslissing!

19. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Marretje, ja gek hoor. zo huppelde ik zorgeloos door de zwangerschap heen (alles gaat goed, nauwelijks klachten) en nu moet je hier over na gaan denken. jij ben vrijdag voor de echo he? En heb jij al over draaien nagedacht?

20. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Stranger, ook jouw kleintje in een stuit. Wat spannend allemaal! Ik hoop dat de condities allemaal gunstig zijn en dat ze hem maandag makkelijk kunnen draaien. Nog mooier zou het natuurlijk zijn als het zelf nog even gaat draaien. Succes!

Sim, vervelend dat je zo'n last van je rug hebt. Ik heb dat ook heel erg na een dag werken, maar nu ik nog maar halve dagen werk, heb ik er eigenlijk geen last meer van gelukkig.

Selmama, jij bent zo te lezen ook lekker bezig. Veel plezier! Ik vind het ook leuk om in de babykamer te vertoeven.

Gr. Lieverd

Deel Deze Pagina