Marrie, 22 kilo klinkt veel maar de ene komt nu eenmaal meer aan dan de andere, helaas! Ik heb deze (2e) keer geluk, nu nog maar 8 kilo, maar.... afgelopen zomer heel erg druk geweest met een verbouwing en verhuizing dus dat is ook niet helemaal een eerlijke vergelijking Vanmorgen intake kraamzorg gehad. Ik heb ongeveer een eigen bijdrage van 3,50 per uur (ligt aan mijn verz.pakket). We krijgen 40-44 uur. 44 Uur wanneer ik borstvoeding ga geven, daar twijfel ik nog over, maar ik heb maar aangegeven het te willen proberen! Stoppen kan altijd! Starten niet. De zorg op zich is niet zoals ik verwachtte met de nieuwe regels, ze doen nog steeds licht huishoudelijk werk! Gelukkig maar. Wasje doen, stofzuigen, toilet/douche schoonmaken, bed verschonen. Ga nu even mijn bedje in, dochterlief ligt er ook in dus ik pak ook even een uurtje, tot later!
Gossie, ben er ook eens een daggie niet en meteen kan ik alweer bladzijden vol lezen... We gaan goed! Vanaf vanmiddag heb ik eindelijk verlof, JOEPIE! Ben er ook helemaal aan toe... *zucht*... Verder had ik gisteravond last van indalingsweeën... Waardeloos! Heb ik bij de eerste niet gehad, omdat hij pas op het allerlaatst wilde indalen, volgens mij pas toen de weeën begonnen. Dus dit gevoel kende ik niet, maar het is zeker geen pretje... En qua gewicht ben ik, tot nu toe, minder aangekomen dan bij mijn zoon. Toen was ik in totaal 20 kg aangekomen, nu zit ik op 10,5 kg. Maar een paar dagen na de bevalling was ik een groot gedeelte al weer kwijt, dus dat is wel een voordeel. Ik wens trouwens alle dames die met een stuit zitten erg veel sterkte toe met alles wat nog komen gaat, hopelijk lukken de draaipogingen... En verder weet ik niet meer wie wat geschreven heeft, er is de laatste paar dagen ook zoveel gebeurd, vergeef me... Ik kan ook niet alles meer onthouden...
Haha, ik kon het ook niet meer bijhouden dus open ik tegenwoordig deze pagina twee keer. In de ene kan ik dan lezen wat wie geschreven heeft en in de andere kan ik erop reageren. Werkt prima! Dank je wel!
Sanwel, geeft niet hoor! Gaat me soms net zo. Het is af ten toe niet bij te houden. Ik denk dat niemand je dat kwalijk neemt! Geniet van je verlof!
Dank jullie wel voor het begrip... Heb ik soms een beetje nodig... Ik baal er af en toe vreselijk van dat ik niet meer zoveel onthouden kan... Hopelijk duurt dit niet al te lang.
Ja irritant is dat he. Ik onthield vroeger (=voor de zwangerschap) echt ALLES en nu... nu moet ik echt ALLES OPSCHRIJVEN. Anders vergeet ik zoveel! Maar dat is echt wennen als je gewend bent dat het toch wel in je hoofd zit. Ik werk nu maar met lijstje en zet daar gewoon alles op wat ik niet moet vergeten. En dan moet ik niet vergeten om op het lijstje te kijken haha ...
ook wel weer fijn die herkenning dat er meer zijn die alles vergeten, eigenlijk als je nagaat ook wel logisch. er staat iets groots voor de deur, weinig rust, slaapgebrek wel dan niet opzien tegen de bevalling. eigenlijk toch helemaal niet gek dat we dingen vergeten. het lukt mij soms ook niet om overal op te reageren. smorgens kom ik op het forum, en dan is er alweer zoveel bijgeschreven, dan begin ik bovenaan bij lounge, zwangerschap en bevallingsforum..... vaak weet ik dan al niet meer welk topic ik heb gereageerd. en dan de huishoudelijke dingen en dagelijkse dingen... nou ja, hoop dat dit straks over gaat, gelukkig staat de vakantie voor de deur....
Nog even over die eigen bijdrage voor de kraamzorg... Volgens mij als je je verzekering gaat aanpassen, kan je pas na een tijd van de voordelen profiteren voor zover ik weet. Een zwager van mij wilde graag bij de tandarts iets gedaan hebben, maar was daarvoor te weinig verzekerd. Dus nu is hij overgestapt naar de duurdere verzekering, maar mag pas over een jaar gebruik maken van de extra uitkeringen... Ik weet niet of dit bij kraamzorg ook van toepassing is hoor, maar degenen die het willen veranderen, zou ik er maar eens eerst achteraan bellen. Ikzelf heb er geen probleem mee, ik ben namelijk voor alles verzekerd, dus hoef geen eigen bijdrage te leveren. In ieder geval succes en laat ff weten hoe het dan gaat.[/quote]
he hoi. ff een vraagje we willen vanavond pizza eten van de pizzaria mag ik dan wel mozarella op mijn pizza? iemand enig idee?
*het water loopt stranger in de mond bij het horen van pizza met mozzarella maar ze gaat toch braaf haar eigen maaltijd koken* Iedereen een prettig weekend, ik ben er niet omdat we naar mijn ouders gaan (verlate sinterklaas) dus maandag ben ik erweer dan horen jullie hoe het draaien gegaan is...
Ik eet zo lekkere patatjes met een kroketje! jumjum. Mannetje komt niet thuis vannacht (is chauffeur) dus ik dacht laat ik eens mezelf eens lekker verwennen!
ff over die zorgverzekering, dat zet me even tot denken, wat voor berichten zijn er dan... iemand ook bij het groene land? moet nu een bijdragen van 3,50 betalen... iedereen eet smakelijk vanavond en veel plezier bij sinterklaas stranger
eehm, ik heb een beter af plus polis, en bij poliklinisch en verloskundige zorg (zonder medische indicatie) staat een - houd dit nou in dat dat niks kost, er staat niks over eigen bijdrage of wat dan ook...
Poliklinisch bevallen en verloskundige hulp staat helemaal los van kraamzorg. In mijn geval staat er per rubriek beschreven wat vergoed wordt. Bij kraamzorg staat een eigen bijdrage per uur vermeld, ongeveer 3,50. Wanneer ik het alleruitgebreidste verz.pakket zou hebben, heb ik geen eigen bijdrage daarin. Kan in mijn geval niet uit omdat ik dan veel meer premie ga betalen. Meer dan die eigen bijdrage me kost, plus evt. andere eigen bijdragen meegerekend (andere zorgdingen zoals bijv. fysio).
Hallo Dames, Ik heb uitslag gekregen van het bloedonderzoek afgelopen dinsdag. Voor de derder keer was de waarde van mijn suiker te hoog. Nu moet ik maandag naar de gyn. Ik heb meteen aangegeven dat ik de baby minder voel bewegen. Ik voel haar nog wel maar niet meer zo duidelijk. Ik moest direct maar langskomen. Gedaan en moest door naar het ziekenhuis voor een scan. De scan en echo waren goed. Maar de artsassistent kon slecht nederlands waardoor ik er niet goed uit kwam. Moet morgen nog een keer voor een scan voor de zekerheid. Ben wel een beetje gerustgesteld, maar doordat ze zo slecht nl kon heb ik geen antwoord gekregen op alle vragen. Ik ben bekaf na zo'n middag. Heb vanmiddag niet kunnen rusten. Ik ga lekker op tijd naar bed. Fijn weekend!
@ mariska, rust maar lekker uit nu, fijn dat je enigsinds gerustgesteld bent nu... ik weet niet wat poliklinisch bevallen kost, je betaald een eigen bijdrage, maar volgens mij is dat nu anders dan in 2007, want naar mijn mening hoeft het met drie sterren dat niet meer. ik zie echt door de bomen het bos niet meer, ze maken het zo ingewikkeld...