Kosten poliklinische bevalling Bevalt u zonder medische reden in het ziekenhuis, dan vergoedt Trias een deel van de kosten, namelijk 173 ,-. U ontvangt doorgaans een rekening voor het totale bedrag van de poliklinische bevalling. De kosten hiervan bedragen 432,5 0. Dit betekent dus dat u een eigen bijdrage in de kosten betaalt van 25 9,50 (de totale kosten van 432,5 0 min de vergoeding van Trias van 173 ,-). (dus mariska, 432,- kost zo'n bevalling.. ik moet dus ook zelf betalen.. helaas)
MariskaW, als je op medische indicatie in het ziekenhuis bevalt, kost het je niks. Alleen als je vrijwillig in het ziekenhuis bevalt, moet je een eigen bijdrage betalen. Ik ben trouwens tot nu toe 13 kilo aangekomen. Iedere keer als ik naar de verloskundige ga, moet ik mij gewoon wegen. Nog één weekje halve dagen werken en dan heb ik ook eindelijk verlof. Over minder dan 5 weken is de uitgerekende datum al. Het komt nu wel echt dichtbij zeg! We hebben trouwens sinds gisterenavond een nieuwe computer, dus vanwege computerproblemen hoef ik niet meer weg te blijven hier. Gr. van een snipverkouden Lieverd
Wat raar trouwens. Ik heb mijn nog nooit hoeven wegen bij de verloskundige. Ben nu 2 kilo afgevallen omdat ik geen suiker meer neem. Dan ben ik nog steeds 12 kilo aangekomen. Dus Lieverd... bijna net zoveel. Ik moet nog 7 halve dagen werken en dan heb ik verlof... Poliklinisch bedoel ik mee bevallen in het ziekenhuis en direct naar huis. Dat moet je idd zelf betalen Vroeg me af hoeveel dat kost.
Ik denk dat jullie het anders moeten noemen, bevallen met medische indicatie onder begeleiding van een gynaecoloog (kan ook in 1 dag hoor!) wordt gewoon 100% vergoed. Zonder medische indicatie op eigen verzoek, onder begeleiding van je eigen of ziekenhuisverloskundige wordt afhankelijk van je verz.pakket niet volledig vergoed.
goede zaterdag allemaal! wat is het rustig hier op dit forum hahaha. alleen bij de dec mamma´s niet. daar houden ze goed van elkaar in de gaten wie op knappen staat en wie het er al op heeft zitten. grappig om met hun mee te lezen. en mooie foto´s van de pasgeborende baby´s. het rommelt daar behoorlijk. vanacht een lekker nacht je gehad, maar ik werk dat ik er nu wel vaker uit moet te plassen.. nou ja als het hier bij blijft. de maagzuur is weer weg gebleven gelukkig. ik heb al een aantal dagen(ook vandaag weer) last van die ongi gevoel onder in mijn buik. ben toch echt blij dat ik dinsdag heen mag. gewoon ff voor de zekerheid. gisteren voor dat we weg gingen boodschappen doen. zei ik tegen mijn vriend dat ik eerst ff moest gaan zitten.. ik zag sterretjes(waarschijnlijk te laag bloeddruk) , hij was zo bezorgd dat hij er op stond om alleen boodschappen te gaan doen en mij af te zetten bij mijn moeder.. .. ik moest hem er wel 100 x van overtuigen dat ik me weer goed voelde en dat ik zeker mee wou boodschappen doen. dit vind ik een lekker uitje nou. zit al zolang thuis! nou we hebben boodschappen gedaan en het ging allemaal goed. gelukkig. vandaag zijn we met z'n 2 even snel door het huishoude gegaan. lekker als iemand je mee helpt. daarna zag ik weer sterretjes. ben benieuwd hoe mijn bloeddruk dinsdag zal wezen..maar ik geloof ook dat ik gewoon wat beter naar mijn lichaam moet gaan luisteren. (oops) vanavond hebben we een feestje van een plaatselijke vereniging. ben benieuwd. heb nog weinig zin. ach en anders ben ik ook zo weer thuis! morgen alweer 34 week zwanger gaat hard(maar niet hard genoeg ) ik zal binnenkort eens een lijstje gaan maken voor mijn vriend zodat er geen dingen vergeten worden als we naar het ziekenhuis moeten.. en dat trouwboekje ook niet vergeten ... goeie tip! ook zal ik even voor hem opschrijven waar hij wel niet overal achter aan moet bellen om door te geven dat we gezins uitbreiding hebben. zoals; zorgverzekeraar, uwv, werkgever, drukkerij! enz.. oja iemand enig iedee hoelang het duurt voor dat de proefdruk klaar is van het geboortekaartje.. duurt me veel te lang hahahah )) nou genoeg geschreven dacht ik zo. eigenlijk maar weinig nieuws vanaf hier. iedereen is aan het aftellen en duurt volgens mij iedereen te lang.. hahahah.. we zullen wel geduld moeten hebben. fijn weekend allemaal mariska: suc6 met scan!(deze moet je morgen toch weer?)
Ik heb op marktplaats een flessensterilisator gekocht (komt bij de Prenetal weg). Alleen hadden ze de gebruiksaanwijzing er niet bij. Ik heb al even op internet gekeken maar weet iemand hoelang ik de sterilisator in de magnetron moet zetten en met welk vermogen? en hoeveel water? Hij was nog als nieuw voor 5 euro. een prikkie dus!
Het is inderdaad rustig op het ons forum jan.mam. Bij komt op dit moment een beetje hoofdpijn opzetten. Ik doe maar lekker rustig aan..straks gaat die bloeddruk nog omhoog! Mrklb: Doe je wel even rustig aan meid! (met al die sterretjes daar bij jouw! En is je bloeddruk dan niet te hoog, als je sterretjes ziet? Ik moest aan de bel trekken van de gynecoloog als ik zwart voor de ogen werd of sterretjes zag!
mijn bloeddruk was de vorige twee keren te laag.. dus ga er eigenlijk vanuit dat het komt omdat hij te laag is.. maar te hoog kan natuurlijk ook. had daar nog niet over na gedacht.. geen hoofdpijn hier.. ik weet dat die combinatie helemaal niet goed kan zijn. nou ben blij dat ik dinsdag weer heen mag naar de vk!
Ik ben vorige week door mijn VK doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een te hoge bloeddruk en eiwit in de urine. Ik moet nu maandag terug komen bij de gynecoloog in het ziekenhuis. Zij bekijkt mijn bloeddruk dan opnieuw en krijg ik ook een echo om te kijken hoe het met de baby is en ze kijkt ook naar mijn vruchtwater. Ik mag waarschijnlijk niet meer thuis bevallen. Ik vroeg dit nl. en ze zij dat ik daar maar van uit moest gaan.
Hee dames, Tis idd rustig op het jan forum, maar als iedereen met verlof is dan is het hier ook niet meer bij te houden Wat mijn bloeddruk betreft die kregen ze niet gemeten afgelopen keer, kmoet dinsdag terug dus ik ben benieuwd Hebben vandaag de kerstboom opgezet, ziet er meteen stuk gezelliger uit in de woonkamer. Kzat vanmiddag te denken dat de bevalling wel steeds dichter bijkomt nu, kwas me er eerst niet zo van bewust maar ga er nu wel over nadenken.......
Hey, Ik vroeg me af of jullie je bed al op klossen hebben en wanneer jullie dit gedaan hebben. Ik wou wanneer ik verlof heb (over 1,5 week) mijn bed op klossen zetten. Of is dat te vroeg? Vanmorgen weer een scan gehad en alles was goed met de baby. Maandag moet ik voor onderzoeken naar de gyn ivm verhoogde suiker. Heb eigenlijk geen idee wat ze precies gaan doen. Fijne avond allemaal!
moniekje: 700 watt 4 minuten en 100cc water dat is wat er bij mij in de beschrijving staat Hier gaat het verder wel we waggelen maar gewoon door. (weinig keus) heb ook maar vast de boom neer gezet vind het nog wel erg vroeg maar ik ben bang dat ik er over 1.5 week geen puf meer voor heb. verder geen nieuws eigenlijk dus een prettig weekend
@mariska, Ik mag de klossen pas halen als ik 37 weken ben... (ga ze gewoon met 36 halen want met 37 moet ie op klossen staan). Gisteren met mijn zus in Utrecht wezen lunchen en daarna 4 uur door de stad gesjouwd. Nu wel last van mijn bekken Daarna thuis de box in elkaar gezet... wordt het allemaal wel echt van. De kinderwagen zou eerst week 40 geleverd worden...dit werd week 48 toen ik belde was het opeens 49 (afgelopen week) mijn man ging hem gisteren halen...was het opeens week 50. Hij toch een beetje boos geworden. Gelukkig hadden ze toen onze maxi cosi in het magazijn (die is het belangrijkste) en krijgen we 20 euro korting op de wagen. Ben er toch niet blij mee.... Vluchtkoffertje is gepakt, laatste wasje draait... nog een paar weekjes!
hoi meiden! mrklb, rustig aan door! en die ongipijntjes heb ik ook, volgens mij is dat het indalen, maar voor de gerustheid gewoon even vragen dinsdag.. wij zijn gister even lekker de stad in geweest. was hartstikke druk, maar wel even lekker nog met z'n drietjes weg. misschien wel de laatste keer, je weet het niet. voelde me gister goed dus kon wel. was met mijn lijstje bezig voor ziekenhuistas en waren we ineens helemaal vergeten om een winterjasje voor ons kleintje te kopen schaam schaam dus we hadden gelijk een doel. heb bij hennes een leuke gehaald, lekker wollig, want in de maxicosi kun je er wel een dekentje over doen, maar vind zo'n extra jasje toch wel lekker, omdat de riempjes ook dicht moeten, ligt dat ruggetje niet zo "bloot". denk dat ik vandaag echt met mijn tas aan de gang ga. komt er steeds niet van omdat ik dan nog weer dingen bij de was heb enzó. verder zijn er nog een paar dingen die ik uit moet wassen. wil het wiegje nog even wassen (beddegoed) want dat is wat stoffig geworden. wanneer maken jullie de bedjes op?
@Sim, ik wil in week 37 het bedje opmaken, dan word het niet zo stoffig.. ik moet ook nog een paar wasjes draaien volgende week.. pff blijf aan de gang haha winterjasje hebben wij alleen in maat 62, voor 56 hebben we een heel dik vest en een flink dik hoe noem je dat, voetenzakdeken voor in de maxicosi. de stad in lukt mij helaas echt niet meer, na 3 winkeltjes heb ik het helemaal gehad.. en de drukte kan ik absoluut niet meer aan, word er helemaal draaierig van ow wat ik ook helemaal vergeet is dat ik de flesjes en spenen enz nog moet steriliseren.. hmm gelijk even opschrijven anders vergeet ik het weer vanmiddag ga ik even op visite bij een ook zwangere vriendin van me, ze is 2 wkn minder ver als mij, dus das leuk 2 zwangere mutsen hihi Ik heb zin in dinsdag (VK) ik heb t idee dat me bloeddruk een beetje hoog is af en toe.. dan zie ik sterretjes en heb ik t enorm warm. ook ga ik iets vragen waar ik wel een beetje mee zit, in t begin van de zwangerschap kreeg ik wel grotere borsten, maar daar is nu niks meer van over ik pas zelfs gewoon de bh's van voor de zwangerschap.. ook heb ik juist last van haaruitval inplaats een vollere bos haar vind dat toch een beetje vreemd en vraag me af of ik de enige ben
Sillaah, bij mij is het inderdaad allemaal andersom. Mijn haar is vol! Net als mijn borsten Had ik eergisteren verteld totaal nog geen last te hebben van krampen of zo. Nou vrijdagavond met enige regelmaat. 's Nachts ook nog. Afgelopen nacht ook weer wat en voor mijn gevoel is de beeb flink aan het zakken want als ik zit voel ik het echt net boven mijn schaambeen flink drukken. Gelukkig maar... Ik kan vanaf week 36 klossen halen en dat ga ik dan volgende week ook maar even doen, net voor de feestdagen, je weet maar nooit! Ik mag na de kerstdagen thuis bevallen dus als ik eerder weeën krijg heb ik toch niets aan die klossen. Ik hoop dat het na de jaarwisseling wordt, ga daar toch maar wel van uit! Verder definitief besloten te gaan borstvoeden! Wel absoluut op vraag en aanbod, ga mijn borsten dus niet leegkolven of leegmasseren, daar begin ik niet aan. En dan zie ik wel waar het schip strand! Stoomsterilisator, geen verstand van, lijkt me wel errug handig!
Trouwens, wat mij nu ook opvalt is dat ik bij alle inspanning, bijv. even vlot de trap op, direct een harde buik krijg. Hij zakt ook wel snel weer af. Hebben jullie dat ook zo. Op die manier heb ik er dus elk uur wel eentje. Even bukken om wat te pakken, ga zo maar door. Ik heb er geen pijn aan of zo hoor! Sim, ik heb het bedje al opgemaakt maar ga het nog wel wassen denk ik (ligt er ook aan of ik het te stoffig vind geworden), misschien wel wanneer de weeën zich aankondigen. Dan even verschonen, gelijk warme kruikjes er in. Het is ook maar weinig was en de baby zal echt niet binnen een half uur komen.
@ Shilaah Ik heb inderdaad ook meer haaruitval sinds een paar weken. Weet ook niet hoe dat komt. Dacht dat zwangeren altijd een vollere bos hadden en dat het na de zwangerschap massaal uitvalt. Over die borsten kan ik niet meepraten. Die van mij zijn wel een cupmaat gegroeid. Alleen heb ik last van lekkende borsten. Ik vind het echt irritant en smerig. Maar het hoort erbij. Heb nu al van die zoogcompressen in mijn bh. Pff vanacht weer zo slecht geslapen. Slapen doet zo'n pijn. Ik kan mijn been amper optillen zonder dat ik bekkenpijn heb. Het wordt alleen maar erger. Hoop zo dat de baby ietsie pietsie eerder komt. Iemand nog tips over slapen en bekkeninstabiliteit. Gebuik het voedingskussen al tussen mijn benen maar dat helpt ook niet...