Hi ladies Wil wel graag even jullie advies... zoals ik al eerder geschreven had beweegt de kleine niet zo erg veel meer de laatste paar weken, het schuift zo nu en dan nog wat heen en weer maar daar blijft het bij... Harde schoppen oid zijn er niet meer bij. Een paar weken geleden heb ik de VK hierover gebeld, maar omdat ik toch de volgende dag voor controle moest komen hebben we dit even afgewacht. Ze hebben toen net als anders naar het hartje geluisterd (waarbij ze alleen op het gehoor afgaan, hartslag meten ze niet, is dit bij jullie ook zo?) wat wel oke klonk, ze dacht dan ook niet dat het nodig was om me door te sturen. Sinds een week voel ik de beeb al niet meer als ik in bed ga liggen tot laat in de volgende ochtend aan toe. Vandaag was weer zo'n dag, heb hem/haar halverwege de ochtend heel even voelen bewegen en daarna niet meer... is dit nog normaal? Ik weet het niet meer hoor, voel me zolangzamerhand echt paranoia worden
Nann, vergeet niet, de ruimte wordt steeds beperkter hoor! Enne... de ene beweegt nu eenmaal meer dan de andere. Ik denk dat je je zorgen moet maken wanneer je NIETS meer voelt. Ga maar eens een dag turven hoe vaak je iets voelt, al is het een draaiing of stootje of kriebeltje. Ik denk dat je vaker iets voelt dan je denkt... Toch, liever één keer te veel laten nakijken dan één keer te weinig.
Babietje, bedankt voor je reactie... Was inderdaad vanaf vandaag van plan maar eens te gaan tellen. Teller staat nu op 1.
moniekje; nee ik heb een ander merk maar wel het zelfde model. Nann: ik zou toch even de vk bellen voor de zekerheid. Je kunt voor jezelf ook een trappelkaart maken en iedere keer dat je de kleine voelt een xje zetten want als je er echt op gaat letten beweegt het toch vaker. ik was vorige week ook doorgestuurt voor een CTG omdat ik minder beweging voelde alles was oke en nu ik zo'n kaart bij hou valt het toch best nog mee met de bewegingen. En niet te druk maken is niet goed voor je kleine. Succes
Volgens mij is er nog niets aan de hand, als je de kleine minimaal 1 keer per dag voelt. Het wordt wat anders, als je een dag of 2 niets meer voelt, dan zou ik even aan de bel trekken... Ik zou onderhand wensen dat de ruimte minder wordt in mijn buik... Af en toe doet het zo'n zeer... Niet te filmen!! Vooral als hij/zij zich aan het uitrekken is... Dan voel ik het in mijn ribben en mijn schaambeen... Van de week heb ik ook indalingsweeën gehad, voelt idd net alsof je ongesteld bent... Maar verder gaat het redelijk. Ik heb veel last van vocht vasthouden (dikke onderbenen en voeten...) en als ik iets aan het doen ben, bijv. opruimen, krijg ik last van harde buiken. Tis maar goed dat ik nu verlof heb, kan ik het tenminste rustiger aan doen.
@mariskaW: de kraamzorg heeft me verteld dat ik bij carint de bedklossen officieel vanaf week 37 mag ophalen, maar als je week 36 komt doen ze daar niet moeilijk over. Langer dan 4 weken vinden ze niet prettig en gaan dan moeilijk doen is mij gezegd. @nann: Ik ben nu 36 weken zwanger en ik voel em toch nog regelmatig als ik tot rust kom. Wel niet meer zo als eerst, maar ik kan echt mijn buik dan wel zien bewegen als het van heen en weer gaat. Bij mij is het dus echt wel duidelijk voelbaar. Ik zou voor de zekerheid gewoon ff de vk opbellen en ff laten checken. Dan kan je wel van verhalen van anderen uit gaan, maar voor je eigen gevoel moet je toch even bellen vind ik. Dan ben je wat geruster (ook weer beter voor de beeb). suc6! Nou het komt toch wel erg dichtbij nu... nog minder dan 4 weken! Jeetje wat gaat een jaartje snel voorbij zeg. Iedereen zit nu te speculeren wanneer de kleine toch gaat komen. Best wel geinig. Ik heb laatst gedroomd dat het op een donderdag gaat gebeuren... dus ben erg benieuwd. dat zal dan dus 28 dec, 4 jan of 11 jan ofzo moeten zijn. hahaha. Zouden dromen uitkomen? Ben nu erg moe, moeten straks nog (een verlate..) sinterklaas gaan vieren. om 6 uur eerst gourmetten en daarna nog pakjes uitpakken. Denk dat ik wel ben uitgeteld daarna. Mag ook wel, want heb vannacht weer slecht geslapen. Pijnlijke heupen en verkouden... bah! dat was het weer voor vandaag. ga ff lekker banken. tot snel maar weer~!
Marrie: Oh, tuurlijk, nou snap ik m! (met die ooievaar van je buurvrouw). Was ik even vergeten! Ik heb het nagevraagd van die zorgverzekering. De nieuwe polis gaat per 1 januari 2007 in, en je kunt dan ook al gelijk gebruik maken van alles wat vergoed wordt. Bij een tandartspolis is het vaak zo dat ze eerst willen dat je gecontroleerd wordt en dat alles "gerepareerd" wordt wat er mis is, voor ze je accepteren voor een hogere verzekering. Bij de rest van de vergoedingen is dat niet zo. Sanwel, Dorito: geniet van jullie verlof! Stranger, jij alvast succes morgen, laat je weten hoe het gegaan is? Oh, ik lees net dat je er niet meer bent voor morgen, dan achteraf succes en hoop dat je een leuk weekend gehad hebt! MariskaW: balen dat die assistent zo slecht nederlands kon! Vind ik trouwens wel raar, iemand met zo'n beroep moet toch goed nederlands kunnen! Over die klossen: ik heb ze aangevraagd, maar ze waren op, dus ik moet wachten tot ze binnenkomen.... En ik heb nagevraagd wanneer je ze moet hebben, dat is uiterlijk met week 36, maar eerder mag sowieso al, zeker omdat het voor je zelf ook gewoon makkelijker uit bed stappen schijnt te zijn. mrklb1: zeker rustig aan doen hoor! Ben benieuwd hoe het dinsdag met je bloeddruk is! Moniekje: ik heb toevallig net gister een flessensterilisator gekocht bij de Prenatal, 12 euro. Je moet m 7 minuten in de magnetron doen op 700 watt, met 150 ml water. Sim: beddegoed ga ik komende week wassen. Dan ga ik daarna het bedje opmaken en zie ik wel hoe lang het nog duurt voor ik beval, misschien als het lang duurt dat ik het tussendoor gewoon nog een keertje was. Is toch zo gedaan, dus dat komt wel goed! Babietje: ik heb dat ook met die harde buiken. Doet geen pijn, maar heb het inderdaad regelmatig als ik trappen loop of buk of wat dan ook. Nann: ik voel de baby echt heel erg vaak. Ook niet heel erg harde trappen of zo, af en toe maar, maar vooral schuiven en draaien zeg maar. Maar ik zou als je je zorgen maakt gewoon nog een keer contact opnemen met de vk hoor! Wij zijn dus weer terug van het weekendje weg en het was heel gezellig. Moe, voldaan en blut zijn we! Alleen maar spullen voor de beeb gekocht, schandalig! Maar ook wat kleertjes in maat 50 gekocht, omdat we nu weten dat we een ukkepuk krijgen! Ik ben vrijdag dus naar het ziekenhuis geweest. Onze baby is wel klein, maar niet TE klein. Zit onderaan de curve. Maar omdat de gyn niets had om het mee te vergelijken, weet hij niet of de baby nu ineens niet goed groeit en eerst wel, of dat de baby vanaf het begin aan al onderaan de curve zit en dus wel volgens verwachting groeit. Vandaar dat ik vanaf nu dus twee keer per week aan de ctg moet, om te kijken naar de hartslag van onze beeb. Vrijdag moest ik er gelijk aan en toen was het goed. Nu moet ik dinsdag weer. Wat betreft de stuit: beeb ligt nog steeds in stuit. Ik heb nog tot 18 december gekregen om de baby uit zichzelf te laten draaien (dan ben ik 36 weken zwanger) en als het dan nog niet gedraaid is, gaan we dan weer verder bespreken hoe het verder gaat. Op zich fijn dat we de tijd gekregen hebben, maar aan de andere kant weet ik altijd graag waar ik aan toe ben en dat heb ik nu dus niet. Maar goed, maar positief bekijken maar! Nog even een vraagje: ik moet nog grote onderbroeken hebben (voor die surfplanken van maandverbanden...). Hebben jullie die al? En zo ja, waar heb je ze gekocht? Ik kan niet echt wat vinden namelijk... Zo, lang verhaal, maar ja, dat heb je als je weg geweest bent en toch op iedereen wil reageren! Oh ja, ik open trouwens ook een nieuw venster waarin in reageer, zodat ik in het andere venster kan lezen wat er getypt is. Anders kan ik het ook echt niet onthouden!
Hey Nann, Hier precies hetzelfde verhaal. Ik voel de baby wel, maar niet meer zo vaak en ook niet meer als ik in bed lig. Dit de vorige controle ook al aangegeven, maar ze zeiden dat dat normaal was. Toen ik van de week uitslag kreeg van mijn suikeronderzoek heb ik het nogmaals aangegeven en kon die middag direct nog terecht. Hartje klopte, maar voor de zekerheid door naar het ziekenhuis. Daar kijken ze het ritme van het hartje wel na. Moet een half uur aan dat apparaat liggen. Ze meten dan meteen harde buiken. Dit leek allemaal goed, maar moest de dag erna (gisteren) toch nog een keer een scan maken. Dit was ook goed. Ze vertelde me dat dit kon liggen aan mijn suiker. Mag nu geen suiker meer en van suiker krijgt de baby energie. Ook ligt het aan de ligging van het kind en het is normala dat je aan het einde van je zwangerschap de baby minder voelt. Ik zou voor mijzelf morgen bellen en zeggen dat je je zorgen maakt. Dit moeten ze altijd serieus nemen. Dan weet je het in iedergeval zeker. Laat je nog even weten wat je doet?
@ Marjolein. Ik heb nu die grote onderbroeken al aan. Heb ze bij de zeeman gekocht. Niet erg sexy maar zitten wel lekker.
Wat beddengoed betreft ik heb alles nu te drogen hangen, en maak het bedje denk ik rond week 37 op niet te vroeg ivm stoffig worden. Vannacht dacht ik dat ik ging bevallen. Kheb behoorlijke pijn gehad in onderrug en onderbuik en kwam met regelmaat terug, ik dacht echt van de beeb komt er zo aan, na 2 uurtjes was het bijna weg en ben ik in slaap gevallen. Iemand dit ook gehad?
Thnx allemaal voor de reacties! Voel me echt een overbezorgde muts zo nu en dan @Petra, ik ga vanaf morgen inderdaad op papier turven... geeft inderdaad misschien een beetje rust! @Marrie, veel plezier met sinterklaas vieren straks! @Marretje, klinkt lekker dat weekendje weg! Enneh misschien heb ik eroverheen gelezen, maar weet je al of je een draaipoging wilt laten doen? Persoonlijk vind ik dat altijd een heel eng idee! @Mariska, ben toch wel blij dat ik de enige niet ben Wat was nou precies de uitslag van je suikeronderzoek? En als je aan de ctg moet e.d in het ziekenhuis, hoe lang ben je dan al met al in het ziekenhuis? Ik wacht het morgen nog even af, als ik me dan nog zo'n zorgen maak bel ik gewoon weer... de beeb is het allerbelangrijkst!
Hoi Dames jeetje wat kunnen jullie kletsen met z'n alle zeg. Ben een paar daagjes niet geweest op het forum en kon meteen weer 5 pagina's bijlezen. Bij mij was donderdag de bloeddruk weer goed en moch gewoon woensdag weer terug komen. Moet nu wel altijd even urine meenemen. Dit voor als mijn bloeddruk hoog is dat ze dan meteen voor eiwitten kunnen testen. De kleine was ook helemaal ingedaald. Heb daar afgelopen dinsdag en woensdag wat steekjes in me vagina gevoeld en dat was inderdaad de indalingsweeen. Moet zeggen dat ik het niet echt als weeen heb ervaren. Waren zo nu en dan wat steken maar moet zeggen dat ik weeen sterker verwacht. Verder hier weinig nieuws. Het bed staat op bierkratten, de nachtkastjes ook. Dit is misschien een tip voor de andere doe je nachtkastje ook verhogen want anders staat je wekker wel heel erg laag hoor. Ga vandaag mijn koffer pakken. Al moet ik zeggen dat ik nog niet veel zin heb om iets te doen. Maar goed dat komt wel. Nou hier weinig nieuws. Groetjes labmuisje
@ Nann: Mijn suiker is verhoogd. Moet morgen naar de gyn voor verder informatie. Meer weet ik dus niet. De eerste keer moest ik 20 min aan dat apparaat en gisteren 30 min. Maar je weet het wel zeker. Ik voelde de baby al 3 weken minder en durfde niet te gaan slapen als ik het niet gevoeld had. Ik werd helemaal panisch. Toen moest ik toch maar langskomen. Gelukkig alles goed. Ik zou het toch aangeven. Dan weet je het zeker! Ookal is waarschijnlijk toch alles goed.
Hoi Dames, Ik heb net bij de december mama's gelezen dat ze van VSM pilletjes hebben die helpen om de baarmoeder mond weker te maken. Zodat de ontsluitings weeen makkelijker hun werk kunnen doen. Zit er sterk aan te denken om deze te gaan halen. Ze heten VSM Caul Thalic D30. Het is van VSM dus baad het niet dan schaadt het ook niet. Succes. labmuisje ps van mij mag het vandaag zelfs al komen. Begin het zolangzaamerhand wel zat te worden. Ben helemaal een michellenmannetje van het vocht en me met bekken ben ik het onderhand ook wel zat. sorry maar moest het even kwijt. Groetjes labmuisje
Hoi, Ik lees dat een aantal van jullie het al zat beginnen te worden. Op zich heb ik daar nog geen last van. Wel ben ik het werken echt zat. Gelukkig hoef ik alleen komende week nog maar halve dagen te werken en dan heb ik eindelijk verlof! Ook kijk ik er wel naar uit om even lekker met mijn mannetje te kroelen zonder buik. Altijd zit die buik maar tussen ons in. Hebben jullie dat ook? Misschien raar, maar ik mis dat echt. MariskaW, balen dat de waardes in je bloed weer niet goed waren. Vervelend ook dat de assistent zo slecht Nederlands sprak. Hoort eigenlijk niet te kunnen in zo'n functie. Wel fijn dat de scan van het kleintje goed was. Mrklb, hoe was je feestje? Heb je het toch nog naar je zin gehad? Moniekje, ik heb ook de flessensterilisator van de Prenatal, maar ik zie dat je inmiddels al een antwoord hebt op je vraag. Jammer dat je waarschijnlijk niet meer thuis mag bevallen. Hopelijk is alles maandag a.s. in orde. Ceacilia, balen dat de levering van je wagen iedere keer op zich laat wachten. Welke hebben jullie besteld? Ik hoorde dat er bij de Quinny Buzz leveringsproblemen zijn. Ik ben benieuwd of wij allebei tegelijk bevallen, hihi! We lopen precies gelijk. Ik heb maandag de laatste les van de gym. Is maandag ook jouw laatste les? Ik kan me herinneren dat we tegelijk zijn begonnen. Sim, ik zit ook al te verzinnen wanneer ik het bedje ga opmaken. Ik wil het in ieder geval gaan wassen als ik verlof heb. Ik denk dat ik het dan opvouw en in de kast leg en zodra ik het idee heb dat de weeën zijn begonnen, ga ik het snel opmaken of laat ik dat mijn man doen. Dan is het lekker fris. Hopelijk werkt dat ook zo en hebben we dan nog tijd of puf genoeg, hihi! Sillaah, vreemd van die haaruitval en dat je borsten kleiner zijn geworden. Ik heb geen last van haaruitval, maar mijn borsten zijn ietsiepietsie voller geworden tijdens de zwangerschap, maar niet veel. Maar ja, als ze eerst groter zijn en dan kleiner?!?! Geen idee of dat normaal is. Nann, vervelend dat je de kleine minder voelt. Ik had dat gisteren en vanmorgen ook. Dan begin ik me ook druk te maken, maar vanmiddag is het ineens weer volop aan het bewegen. Ik denk dat het gewoon komt doordat de kleine minder ruimte krijgt. Als je je zorgen blijft maken, zou ik zeker de vk bellen. Marrie, hoe was je Sinterklaasfeest? Heb je het nog volgehouden? Marretje, je wordt wel goed in de gaten gehouden zeg! Nou, gelukkig maar, want dan weet je iedere keer wel dat het goed zit. Ik ga voor je duimen dat de kleine nog uit zichzelf draait voor de 18e. Als dit niet het geval is, ga je dan een draaipoging doen? Sanne, een regelmatig terugkerende pijn heb ik nog niet gehad. Ik kan me voorstellen dat je even dacht dat het was begonnen. Misschien toch ook wel gewoon indalings- of oefenweeën. Labmuisje, die pilletjes klinken wel aantrekkelijk. Ik heb ook een tip gehad bij de zwangerschapsgym over een olie van VSM. Die smeer je op het stukje huid tussen de anus en de vagina om het te versterken. Dat stukje is het meest kwetsbaar en scheurt het gemakkelijkste in. Het heet geloof ik Perineum-olie. Het is in ieder geval van VSM. Dit wil ik in ieder geval ook gaan proberen. Verder alles goed hier. Vanmorgen hebben we lekker de kerstboom opgezet. Het is wel gezellig in huis nu. Dat was het al, maar het is toch zo'n apart sfeertje altijd. Ik heb ook weer wat buikfoto's gemaakt vandaag. Ze staan in mijn album. Groetjes, Lieverd
@ Lieverd: Die buik bij mij zit ook behoorlijk in de weg. Kijk er ook echt naar uit om "bepaalde" dingen weer gewoon te kunnen doen met mijn mannetje zonder die dikke buik. Ik ben het ook behoorlijk zat. Slaap al 3 weken slecht en met het vooruitzicht dat ik er nog 7 te gaan heb wordt ik wel erg verdrietig. Ik heb ook last van mijn bekken. Dus hoop ook dat dat kleintje zich eerder aandient. Ongeweer vanaf een week of 37. Ik praat steeds tegen haar. Nu maar hopen dat ze luistert
MariskaW: bedankt voor de tip, ga ik daar maar eens kijken! Sanne: nee, dat heb ik niet gehad! Je schrok zeker wel, of niet? Nann en Lieverd: ik vind het wel een eng idee, dat draaien! Maar ik heb voor mezelf zoiets dat als zij denken dat het kan (na grondige controle natuurlijk) dan wil ik het wel doen. Ik zou er dan wel tegenop zien, maar ik heb voor mezelf toch het gevoel dat het beter is het wel te doen. Nann: Als ik trouwens aan de ctg moet, lig ik een half uur aan de ctg. Daarna controleren ze het nog even en kan ik weg, al met al ongeveer drie kwartier. Lieverd: mooie buikfoto's joh, zo voor de kerstboom! Labmuisje: fijn dat alles weer goed was! Die pilletjes van vsm zijn zeker een tip! Ik wacht wel eerst even af tot ik zeker weet dat het geen keizersnede wordt, anders heeft het natuurlijk weinig nut voor mij. Ik kan me trouwens voorstellen dat je het zat bent hoor! Ik heb dat nog niet zo, maar zo te horen heb jij heel wat klachten en dan is het logisch dat je daar vanaf wilt! En je kleine beeb zien natuurlijk!
Ik ben mijn buik inmiddels ook goed zat, maar ik moet het nog even volhouden! Ik hoop deze keer de 37 weken te kunnen halen (vorige keer met 36 weken 2 dagen bevallen), dan kan het lekker thuis. Gisteren had ik weer even een woede-huil uitbraak. Het werd me allemaal weer even teveel; kleine in bad gedaan waarna hij niet rustig wilde blijven liggen om hem af te drogen en aan te kleden; de honden die beneden aan het blaffen bleven; tussendoor de telefoon die ging; m'n broer die onverwachts langskwam en 2 min later mijn man die iets eerder thuiskwam; vervolgens plaste de jongste hond van blijdschap over de vloer en vloog daarna helemaal door het dolle over de nieuwe bank; de kleine begon jengelend aan me te hangen en ik moest het eten nog opwarmen voor mijn man, wat ik hem toen maar zelf heb laten doen. Het was dus ineens van rustig naar heel hectisch en mijn lichaam kon het even niet meer aan. Ik was bekaf en mijn buik zat in de weg. Ik barstte ineens in woede uit en richtte dat op de honden omdat op het moment dat ze plastte en over de bank vloog de maat vol was. Daarna barstte ik in huilen uit. Mijn broer schrok ervan en mijn man wist al hoe laat het was. Na een kwartier was het allemaal weer gezakt en heb ik de kleine op bed gelegd, Daarna ben ik in de bank gaan zitten en ben er de rest van de avond niet meer afgekomen. Zwangerschapshormonen ...
@ selmama: Nou ik geloof dat ik nu iets heel bekends lees. Mij buien zijn ook niet echt te pijlen gisteren was ik ook ff helemaal de draad kwijt, al kan ik je niet eens vertellen waarom! Dom he Gelukkig vind mijn vriend het tegenwoordig wel mee vallu, al hoe wel ik het idee heb dat ik wel ff beter moet opletten.... Gister avond heb ik last gehad van zeurende pijn in mijn onderbuik en mijn rug. Was niet echt fijn.... Vandaag waren mijn ouders hier al op tijd , mijn mams had soep gemaakt voor tussen de middag en dit was weer heerlijk! s'middags kwamen mijn vriend zn ouders ook nog ff langs. verder hebben we niet veel gedaan..... Daar krijg ik ook niet echt de kans voor want mijn benen moeten zoveel mogenlijk in de lucht.....Alles word me al veeeeeeeeeeel uit de handen genomen.... En mijn lieve schat werkt ook goed mee. Mijn doggies zijn wel heel energiek. Daar kan ik ook niet mee lopen dus dat gaat ook een beetje aangepast. Maar ze redden zich er wel om hoor...
Indalingsweeen kunnen het al niet zijn want de kleine is al helemaal ingedaald, ligt al met hoofdje tussen bekken in.