januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    @ marretje het was idd erg schrikken het voelde echt of de beeb eraan kwam net of ik vanonderen ook een druk voelde, kmoet dinsdag naar de vk dus even vragen of zij weet wat het is

2. Niet meer actief

jeetje wat een geklets hahaha. erg leuk hoor. heb alles beetje vluchtig door gelezen. zo maar even lekker op bed.

@ lieverd. het feestje was erg leuk . maar ow wat voelde ik me bekeken . ik was net een poppekast voorstelling. iedereen vragen en AAN me zitten. bah. hier hou ik echt niet van.hahahaha
    maar des ondanks heb ik er wel van genoten, maar na die tijd was de poppekast voorstelling van mij snel gesloten. dus was aardig optijd thuis.
    moe moe moe :)
    de muziek stond erg hard. ik vond het zelf niet zo erg maar de kleine die zat flink te trappen hahaha. ging bijna op de maat van het muziek hahaha.

vandaag hebben we visite gehad (nog voor ons huwelijk) het was erg gezellig. al hoewel ik het een uur van te voren niet meer zag zitten. ik zal het uitleggen:

we hadden die dag daarvoor alles schoongemaakt. mijn vriend en ik. dus ook eens grondig gedweild..
    alleen de vensterbank van onze keuken was ik nog vergeten uit te soppen.
    dit wou ik nog even voor de visite aan doen. stoot ik niet heel perongeluk (grrr****) een fles met wok olie omver. zo op de plavuizen ik had het overal zitten.. ik kreeg spontaan een woede uitbarsting (arme vriend/man) ik zag het allemaal niet meer zitten. ik viel weer ff terug in mijn huilbuien die ik in het begin van de zwangerschap ook had... (nogmaals arme vriend/man)

alles is goed gekomen en we hebben een leuke gezellige dag gehad vandaag.

nou kga nou eerst eens slapen.
    weltrusten allemaal!

3. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    MariskaW, misschien helpt het praten tegen het kleintje echt wel. Ik zal voor je duimen dat ze in ieder geval niet te laat komt. Of het helpt weet ik natuurlijk niet, hihi!

Marretje, ik ben benieuwd hoe het allemaal afloopt bij jou. Ik zou denk ik hetzelfde doen als jou. Als een draaipoging blijkt te kunnen na alle controles, zou ik het ook zeker doen. Succes met alles in ieder geval.

Selmama, ik kan me voorstellen dat het allemaal even teveel was en dat je een uitbarsting had. Gelukkig toont je omgeving wel begrip en zakt het daarna weer snel.

19nicole83, heb jij veel last van vocht vasthouden? Ik las dat je met je benen omhoog ging liggen. Ik heb er eerlijk gezegd weinig last van.

Sanne, dan ben ik benieuwd wat de verloskundige ervan zegt. Spannend weer! Ik vind de bezoekjes aan de vk nu echt weer leuk worden.

Mrklb, grappig dat die kleine zo meetrapte met de muziek. Misschien viel het in de smaak? Balen als je visite krijgt en dan net die fles olie omvalt. Olie is ook zo lekker vet, dus dat zal echt een troepje geweest zijn.

Nou, ik ga me maar eens klaarmaken om te gaan werken. Nog 4 halve daagjes en dan zit het erop. Heerlijk!

Vanavond de laatste les van de gym en dan is dat ook weer gebeurd.

Meiden, tot snel!

Gr. Lieverd

4. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    @Sanne, jeetje wat lijkt me dat schrikken zeg, als je denkt dat de kleine gaat komen.. ben benieuwd wat de vk zegt erover.

@Mrklb1 ik snap je woedeuitbarsting best, denk dat we daar allemaal wel eens last van hebben, en olie is niet echt bepaald makkelijk spul om op te ruimen.. :rolleyes:

@Lieverd, de laatste gym, das ook snel gegaan he :D en succes met de laatste daagjes werken. zet m op ! en mooie buikfoto's zeg ! :D

@Nicole balen dat je zoveel vocht vasthoud, ik heb er gelukkig nog helemaal geen last van, alleen me gezicht begint nu wel wat dikker te worden.. neem lekker je rust he !

@Marretje heel erg veel succes als ze een draaipoging gaan doen, het lijkt mij ook een eng iets.. :rolleyes:

hier gaat alles nog zn gangetje.. alleen nog steeds niet alles helemaal af voor de kleine, me moeder heeft gister even een flinke preek gedaan dat alles echt DEZE week af moet :) en toen besefte ik ook dat het idd MOET ! dus daar gaan we zometeen aan beginnen. (beetje opruimen, wassen,strijken,inrichten).
    ik heb weer veel last van duizeligheid.. :( gistermiddag even op visite geweest, en na 1,5 uur was is al doodop, daarna gekookt en gegeten, maar onder het eten ging het echt niet meer ! ben op de bank gaan zitten en direct in slaap gevallen :)

5. marrie

marrie Actief lid

10 okt 2006
    251
    0
    0
    overijssel
    nou ,,, het was een vermoeiend avondje gisteravond zeg... pfff. Eerst gourmetten met de family en daarna sinterklaas vieren en kado's uitpakken. Na het gourmetten had ik het eigenlijk al wel zo'n beetje gehad en was erg moe. De hond probeerde steeds om mijn schoot te springen, maar die gleed er meteen weer af... hahaha. Die was gewend dat ie bij mij op schoot mocht (zo'n zelfde hondje als pim fortuin had), dus zij snapt dr helemaal niks van waar die buik dan nu vandaan komt. Wordt straks ook nog wel ff wennen voor haar als er ineens een kleine is... Ze is zelf net een jaar, dus die zal dat nog niet echt snappen.
    daarna dus kadootjes uitpakken en ik kreeg weer eens allemaal andere dingen dan ik gevraagd had... hahaha. was dus een erge verrassing. Uiteindelijk was het dus half 11 en had ik de knollen wel op. Met de gloednieuwe babyfoon richting huis dus. Die hebben we nog ff snel achter de lader gedaan, zodat we hem vanmiddag kunnen uittesten.
    Volgens mij sliep ik ook meteen toen ik het kussen raakte... hahaha.

Mijn buik zit nu ook echt wel in de weg. van mij mag ie in principe ook wel komen, maar het is eigenlijk nog zo vroeg... heb nog niks geen last van indalings- of voorweeen, dus lijkt er nog lang niet aan te komen. Morgen weer naar de vk. Ben benieuwd wat de uitslag was van het bloed en of zij ook vindt dat de baby aan de grote kant is (volgens de gyn namelijk wel).

Nou ik stop dr weer mee, want kan niet echt meer zitten.

tot snel maar weer

6. moniekje

moniekje Actief lid

11 feb 2006
    485
    0
    0
    Ben weer terug van de controle bij de gynecoloog in het ziekenhuis en de bloeddruk was nog hetzelfde 130/95.
    Heb ook nog een echo gehad. Zag er allemaal goed uit. Kindje is alleen niet zo erg zwaar 2300gr. Dus bij de geboorte zo ongeveer bijna 6 pond.
    Maar het was verder allemaal wel goed.
    Ik heb nog eens een keer gevraagd of ik in het ziekenhuis moet g=bevalleen en dat moet dus wel.
    Ach zo erg is dat ook niet en het geeft me nu toch wel een veilig gevoel.

7. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    @ moniekje wel fijn dat alles goed gaat met de kleine.

@ En marrie beetje bijgekomen van de zware avond gisteren?

@lieverd je kunt de werkdagen nu echt gaan aftellen he, na vandaag nog maar 3 halve begint op te schieten, ik heb er morgen al een week opzitten.

Ik heb vannacht weer behoorlijk liggen draaien. Ik krijg mijn houding niet meer gevonden in bed, buik begint me toch behoorlijk in de weg te zitten.

8. Niet meer actief

moniekje: super dat alles goed was ..

sanne: ik kan me draai ook niet meer vinden in bed.

ik heb vancht weer een beroerde nacht gehad. ik lag er om 11 uur in en duurde erg lang voordat ik lag te slapen. ik word er gewoon chaggie van.. haha. sliep ik eindelijk werd ik om 2 uur wakker voor de nodige plas, en om 4 uur voor weer de nodige plas en toen ik eindelijk weer boven in mijn bed lag , kreeg ik weer die rottige zuurbranden. ik weer naar beneden voor de rennie's (die waren boven op) en om 6 uur liep het wekkertje af van vriend lief.. daarna heb ik gelukkig nog even stevig door kunnen slapen tot half 10..

ik was vandaag van plan om bij mijn zus op visite te gaan maar het weer werkt niet echt mee hier aangezien ik op de fiets moet.. beetje jammer.

het mag van mij wel lekker snel gaan vriezen! lekker de kou in en zonnetje op je bol.. mmmmhh

morgen weer naar vk! zin in!
    maar eens een lijste maken met een aantal vragen.. geloof dat ik wel een paar heb. :)

9. Niet meer actief

Ik ken het probleem van het slapen... Buik die in de weg zit... Buik die niet wil meedraaien... Kramp in de kuiten en bovenbenen... Kleine die wakker is... Warm onder het dekbed... Koud boven het dekbed... Ruben die aan het spoken is...
    Allemaal redenen waarom het slapen de laatste tijd niet zo lekker gaat...
    Daarom probeer ik 's middags maar wat te slapen...
    Vanmorgen bezig geweest met wassen, o.a. babyspullen die we laatst een keer gekocht hadden. Bovenverdieping gestofzuigd, kamer van Ruben gepoetst. Lekker, hoor, dat verlof...

10. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Wat poetsen betreft wil ik ook heel veel doen maar het lukt me af en toe gewoon niet, kheb vanmorgen ook de kamer van zoontje van mijn vriend gepoetst die was het weekend hier, maar daarna heb ik al geen fut meer, hoewel ik wel zin heb om vanalles te doen.

11. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    @lieverd, we hebben een firstwheels kinderwagen. Het 2006 model is zo populair dat ze leveringsproblemen hebben. Ik heb goed hoop voor deze week en anders moet de winkel maar wat gaan regelen :)
    Klopt dat we gelijk op lopen. Ben heel benieuwd of dit uiteindelijk ook tegelijk bevallen wordt! Ik heb vanavond geen gym bij ons is de partnerles in 2 groepen gedaan (erg fijn maar 4 stellen lekker rustig!) dus vanavond geen gym want dan zijn de andere helft van de partners en dan volgende week de laatste les. Jij veel plezier vanavond met je laatste les! enneuh supermooie buik!

Perineum-olie gebruik ik ook alleen niet van VSM maar van Weleda... baad het niet dan schaad het niet en ik heb een half flesje gekregen van een vriendin.

@selmama rustig aan doe hoor... die hormonen kunnen soms goed de overhand nemen.

@moniekje, fijn dat alles met de kleine goed is en volgens mij is er niets mis met 6 pond...

Ik hoor allemaal dames die het zat worden... ik begin slechter te slapen maar hoop nog steeds dat de kleine niet komt voor 12 januari... Vandaag mijn 2de echte verlofdag. Ben uitgebreid toscaans aan het koken voor 8 vrienden die vanavond komen eten...zelf gemaakte pasta verse saus zelf gebakken foccacia...niets doen is echt niets voor mij :)

12. Editha

Editha Lid

15 nov 2006
    84
    0
    0
    Student
    Ik heb ook al een tijdje last dat ik niet kan slapen. Vooral het omdraaien kost me heel veel moeite.

Nog een vraagje. Gisteren was mijn slip wat nat. Kan dit al wat lekken van het vruchtwater zijn (breken vliezen)? Het was maar een beetje maar toch...

Tevens lijkt de baby nu rustiger te worden.

13. sim

sim Niet meer actief

zo zeg, dat was bijlezen! we zijn meer een gezellig mailgroepje geworden! :D

sanne, denk je niet dat het voorweeen zijn, dat voelt ook weer anders dan indalingsweeen. ben benieuwd wat de vk zegt.

selmama, was er een reden waarom je eerder bent bevallen, of ging dat gewoon spontaan? (misschien heb ik er overheen gelezen hoor, sorry dan)

hier gaat alles zijn gangetje. de wasmachine draait op volle toeren, de laatste dingetjes nog even.
    heb het vluchtkoffertje voor mijn dochter ook bijna klaar, want die gaat tegen die tijd naar mijn ouders.
    voor mij heb ik het nog steeds niet ingepakt, maar als ik alles heb uitgewassen is dat zo gebeurd, heb alles wel bij de hand liggen nu...
    verder maar weer wezen knutselen. kan ik me goed bij ontspannen geeft ook lekker voldoening en mijn dochter wordt elke dag weer blij van iets nieuws voor haar kamer. vandaag een diddlelina kapstokje gemaakt. gister een schilderijte voor haar kamertje met glittertjes helemaal gezellig. nou ik ga nog even weer een wasje verwisselen.

iedereen die vandaag naar de vk moet, veel succes!

14. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    @ Editha, het kan vruchtwater zijn, bij de een komt het druppelgewijs en de ander met grote plassen.
    Anders even navragen aan de vk.

@ Sim, ik ben ook benieuwd wat de vk zegt, de kleine mag toch nog even blijven zitten, zeker nog tot 37 weken. morgen weet ik meer.

Kga eens proberen me op te pakken voor boodschappen te doen, kmoet nog kerstzegels halen en kwou even bij kruitvat hier kijken of ze de geurbuiltjes van zwitsel hebben want in de stad waren ze al helemaal op.

15. Niet meer actief

Editha: ik heb wel veel last van afscheiding en heel af en toe is mijn onderbroek ook een beetje nat.. maar ik heb er nooit bij stil gestaan dat dit vruchtwater kan wezen.. ik heb ook geen flauw idee hoe je dat verneemt.. .. als je erg twijfelt zal ik gewoon bellen.. daar zijn ze voor!

16. Editha

Editha Lid

15 nov 2006
    84
    0
    0
    Student
    Ik heb net gebeld. Ze zei dat als het elke dag een beetje is dat ik weer moet bellen. Dan kon het wel eens het vruchtwater zijn.

17. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Het kwam spontaan. Ik dacht dat ik in bed druppels urine verloor dus ik naar de wc. Daar schrok ik want het was bloed, heel mijn onderbroek rood! Ik ging zitten om te plassen met knikkende knieën en toen verloor ik een grote bloederige slijmprop. Toen kreeg ik ook vrij snel voorweeën die 3 dagen aan hebben gehouden en toen ben ik pas bevallen. Ik dacht dat ik die dag misschien iets teveel had gedaan, dus deze keer hou ik mijzelf erg rustig tot minimaal 37 weken.

18. Niet meer actief

Volgens mij heeft vruchtwater een specifieke zoete geur en ruikt dus ook anders dan wanneer je wat vloeit. Klinkt misschien vreemd, maar misschien kun je ruiken wat het is...?
    Kan me voorstellen dat je ervan schrikt!
    Ik ben de hele zwangerschap al meer aan het vloeien dan normaal, dus ik weet al niet beter, dan dat ik overdag met een inlegkruisje rondloop...
    Is ook niet het je van het...

19. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    ik loop ook met inlegkruisjes rond..
    en ook ik ken het slaapprobleem.. helaas..
    ben er vanacht wel 6x uitgeweest om te plassen.. :(
    elk uur wakker en om 6 uur de wekken van me vriend..
    meestal val ik daarna wel weer in slaap tot 9 uur.
    nou ook hier de laatste was gedaan! en onze kamer is zo goed als af !
    zal straks is even kijken of ik wat foto's kan maken.
    :D

20. Niet meer actief

Ben benieuwd, Sillaah..!

Deel Deze Pagina