goed zeg stranger, ik duim met je mee dat ie zo blijft liggen! en wat die ring betreft, hihi, goede tip alvast voor straks, mannen: ringen af!
Sillaah: leuk geworden zeg, jullie kamer! Echt heel gezellig! Babietje: jammer dat de baby bij jou ook verkeerd ligt! Ben benieuwd hoe het met jou verder gaat! Stranger, wat onwijs fijn dat de draaipoging gelukt is! Mocht de beeb zo blijven liggen, mag je dan gewoon thuis bevallen? Of toch niet? Ik duim voor je dat het zo blijft liggen! En ik zal tegen mn man zeggen als er een draaipoging gedaan moet worden dat hij inderdaad z'n ring af doet!
@ Sillaah kamer ziet er gezellig uit meid. @ Sim, hier waren ze dus ook al uitverkocht wat gaan die er snel doorheen, hier waren ze ter introductie ook voor maar 2 euro maar blijkbaar wil iedereen ze hebben, dus kheb er nog geen
@ Shillaah: Leuk jullie kamer. Wij hebben dezelfde bloemlampen op de babykamer. @ Stranger: fijn dat jullie uk gedraaid is. Ik moest vandaag naar de gyn. Tenminste dat dacht ik. We hadden weer dezelfde arts-assistent als vrijdag. (die slecht NL sprak) Er werd niets gedaan. Ik vroeg wat de suiker als gevolg had voor mij in en na de zwangerschap en natuurlijk voor de baby. Ik kreeg geen duidelijk antwoord. Moet nu naar een dieetist en dan nog weer een bloedonderzoek en moet dan terugkomen. Waarschijnlijk moet ik wel in het ziekenhuis bevallen. Ik voel me behoorlijk pissig. Misschien de hormonen, maar dit is de 2e keer al dat ik haar heb en geen antwoord krijg op mijn vragen. Morgen moet ik naar de VK. Ga het daar wel weer aangeven. Ze zei dat de baby suikerziekte kan ontwikkelen. Ik vroeg of dat tijdens de zwangerschap was of ook daarna. Dat kon, maar was niet bewezen ofzo zei ze. Vanacht de beroerdste nacht gehad sinds de zwangerschap.Ben een beetje depri vandaag. Met de gedachten dat ik nog 7 weken moet en 7 weken slecht slapen kan ik wel in huilen uitbarsten. Mijn schaamstreek en stuitje doen zo'n pijn met liggen en vooral draaien. Pfff... even mijn klaagzang kwijt. Sorry hiervoor... Nog 6 halve daagjes werken en dan heb ik verlof. Ik heb gisteren foto's gemaakt van onze babykamer. Zal kijken of ik ze kan toevoegen in mijn album. Want die is nog leeg..
MariskaW: Nou, da's echt niet normaal hoor, dat je geen antwoord op dat soort vragen krijgt! Als de vk je nou ook niet echt kan helpen, zou ik een afspraak maken met je huisarts, die kan je toch zeker wel antwoord geven denk ik? Slaat natuurlijk nergens op dat je daar uberhaupt voor naar de huisarts zou moeten, maar goed... Lijkt me in ieder geval logisch dat je pissig bent! Wat betreft het slechte slapen, ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar: ik had ook dat ik nog heel slecht sliep toen ik nog werkte. In het begin van mn verlof, de eerste daagjes had ik dat ook nog, nu valt het redelijk mee. En als ik een keer een slechte nacht heb gehad, ben ik toch de dag erna niet moe of zo. Gek is dat, ik heb zelf het idee dat het komt omdat de druk van "ik moet me beter voelen want ik moet werken" er niet is en het feit dat je tijdens je verlof niet aan je werkt hoeft te denken, waardoor je meer uitgerust bent. Ook de lichamelijke klachten zijn bij mij een stuk minder geworden, ook voor mijn gevoel doordat ik niets moet en alles mag! Ik hoop voor je dat het in je verlof beter wordt in ieder geval! En ik ben benieuwd naar de foto's! Wat mijzelf betreft heb ik weinig nieuws, vandaag gezellig bij mn zus en twee nichtjes en neefje langsgeweest, verder niets gedaan. Morgen weer naar het ziekenhuis voor de ctg, ben weer benieuwd!
MariskaW: ik zat net even te googlen en kwam onderstaande link tegen, misschien is het wat voor je? http://www.9maand.com/zwanger/gezond/diabetes.php?highlight=zwangerschapsdiabetes Ook zag ik dat er een aparte pagina is over diabetes, op die pagina staat ook een kopje zwangerschapsdiabetes, met een aantal pagina's eronder. http://diabetes.startpagina.nl/
Hey marjolein, Thanx voor de tip. Hier heb ik wat aan. Ga dit morgen voorleggen bij de VK. Voor de rest. Ik heb foto's van onze babykamer op internet gezet.
Hoi, Wat hebben jullie mooie kamertjes Sillaah en MariskaW. Fijn dat de draaipoging van Stranger gelukt is. Hopelijk lukken de draaipogingen van de andere dames ook of is niet meer nodig en draaien de kindertjes nog vanzelf. Ceacilia, wij hadden vorige week de partnerles met allemaal tegelijk. De eerste van ons groepje is drie dagen geleden bevallen. Ze was precies uitgerekend op de laatste les. Nou, hier alles goed verder. Nog drie halve daagjes en dan heb ik eindelijk verlof. Ik ga me zo maar snel klaarmaken om te gaan werken, want anders ben ik straks te laat. Groetjes, Lieverd
Ja als het volgende week maandag bij de controle het koppie nog naar beneden ligt mag ik gewoon bij mijn vk blijven en dan gaat alles zoals bij een gewone bevalling. Dus ook thuis bevallen! Ik hoop echt dat het gaat lukken! Marretje, ik ben benieuwd hoe het in het ziekenhuis zal gaan! @ Lieverd: lekker bijna verlof! Daar kijk je zeker wel naar uit he? @ Mariska: nou dat is ook niet fijn! Op deze manier weet je ook niet waar je aan toe bent... Enne klagen mag altijd natuurlijk, daar heb je dit forum toch voor . Hier gaat alles wel goed. Heb lekker geslapen (sorry dames waar dat niet zo bij is!) alleen kon ik maar op 1 zij liggen omdat de andere kant een beetje beurs is, daar hadden ze het koppie opgetild... Nu heb ik een beetje last van mijn buik die is vrij hard maar dat kon gebeuren zeiden ze en ik voel hem nog flink bewegen dus ik maak me geen zorgen...
@stranger, super dat de draaipoging is gelukt! Duim voor je dat de kleine netjes zo blijft liggen! @babietje, nog een stuit.. hoop dat je kleintje vanzelf nog goed gaat liggen. @mariskaw, slapen gaat de ene nacht beter als de andere... vannacht gaat vast weer een stuk beter. Als je erg veel last hebt van je bekken..(weet niet of je hier al bent geweest?) gewoon een afspraak maken bij een bekken fysiotherapeut heeft mij enorm geholpen! Gisteren echt teveel gedaan... was 's avonds heel erg misselijk, buikpijn, rugpijn en voelde me gewoon ellendig. Tevens was de kleine drukker dan ooit. Mijn man lag tegen me aan in bed en zelfs hij werd een beetje draaierig van al het geschop en gedraai in mijn buik. Voor het eerst het voedingskussen erbij gepakt en wonder boven wonder best goed geslapen. Maar 1 x rond 3 uur wakker geweest (misselijk, maagzuur) maar sliep binnen 10 min weer. Vandaag mag ik van mezelf echt heel weinig doen.
Ik heb vannacht, voor het eerst sinds tijden, een keer weer goed geslapen... Heerlijk, ik voel me alleen niet uitgerust... Vandaag maar eens kalm aan doen, morgen wordt een drukke dag. We gaan nl. babyshoppen... Groetjes!
MariskaW, alles langzaam aan doen en niet veel in één keer. Ik deel mijn tijd nu zo efficient mogelijk in met regelmatige rustpauzes. Anders hou ik het ook niet vol. Ook mijn liezen, heupen en onderrug gaan behoorlijk pijnlijk worden bij continue belasting. Ik zit een poosje en dan doe ik weer wat! Het wordt m.n. vervelend wanneer ik op bed lig en er weer af moet, bijv. 's nachts voor mijn dochter of om te plassen en 's ochtends. Ik heb overdag baat bij regelmatige pauzes.
Goedemorgen dames, Hier weer een slechte nacht gehad, kon mijn draai weer niet vinden, lag ik net lekker kon ik weer op om naar de wc te gaan. Kben vanmorgen maar optijd opgestaan want slapen kon ik toch niet meer. @ Stranger top dat de draaipoging is gelukt, nu hopen dat de beeb zo blijft liggen. Vanmiddag weer naar de vk
Ik ben ook uit bed gerold. Slapen gaat nog wel maar die buik zit me behoorlijjk in de weg en doet gewoon zeer/is beurs van dat geschop snachts. Maar lekker rustig aan vandaag.
MariskaW: wat een onwijs leuk kamertje joh! Ik hou daar wel van! Stranger: wow, dat wil ik ook wel, een geslaagde draaipoging, en dan toch thuis mogen bevallen! Ik dacht namelijk dat het sowieso niet meer zou kunnen. Ik duim in ieder geval dat je beeb zo lekker ligt! Ik spreek de baby elke keer streng toe dat het vanzelf moet gaan draaien, maar tot nu toe geen geluk. We hebben nog tot volgende week maandag, dus wie weet! Caecilia: goed zo, let maar goed op jezelf! Sanwel: heerlijk, babyshoppen! Ik kan helaas even niet meer shoppen, mn geld is nu echt bijna op! Vanochtend weer naar het ziekenhuis geweest, aan de ctg gelegen. Het was weer goed, dus nu vrijdag weer! Vannacht op zich een goede nacht gehad, alleen werd ik af en toe wakker van menstruatiekrampen, dat is voor het eerst dat ik dat heb, dus weer wat nieuws erbij! Verder vandaag nog even wat kleine dingen regelen. En ik ben van plan zometeen toch maar even te gaan strijken, want dan is die was tenminste ook weer weg! Verder het bed nog even verschonen en dan vind ik het weer zat voor vandaag!
Wat een hoop eigenwijze (stuit)januari babietjes zijn er toch. Fijn dat de draaipoging gelukt is Stranger, hoop dat hij/zij goed blijft liggen zodat je toch lekker thuis en op de "normale" manier kan bevallen. Sillaah en Mariska, leuke kamertjes zeg! Ziet er echt kei gezellig uit. Gaat alles nu weer een beetje beter met je vriend Sillaah? Hier gaat alles verder wel z'n gangetje. Ik ben nu echt helemaal klaar voor de baby. Alles is af, de enveloppen liggen klaar etc. Gisteren hebben we ons logeerbed op klossen gezet. Ons gewone bed is namelijk nogal gammel en als daar ook nog van die klossen onder moeten zie ik dat niet echt zitten tijdens de bevalling. Aangezien wij ook niet heel groot zijn, zag ik het ook al niet zitten die klossen. Maar dit is echt een goede oplossing. Voor de bevalling en de onderzoeken eventueel daarna ga ik gewoon naar de logeerkamer en daarna duik ik weer lekker mijn eigen bed in! Tip van een kennis van mij, ben er echt blij mee. Heb nu wel steeds regelmatiger last van mijn onderbuik en van die flinke steken en drukkend gevoel in mijn vagina (iemand ook?). Echt heel vervelend. Ook heb ik nu steeds vaker als ik naar het toilet ben geweest een hele slijmsliert (roze/bruin) sorry, bij het afvegen. Iemand hier bekend mee? Verder voel ik me goed. Ben goed uitgerust, terwijl ik snachts niet echt lekker slaap. Zit nu nog heerlijk in mijn pyamaatje beneden met een kopje thee. Hoef toch nergens heen! Straks alleen nog even strijken en dat is alles wat ik doe vandaag. HEERLIJK!
@Roos1978 Het drukkend gevoel op de vagina heb ik ook. Dit komt omdat de kleine al ingedaald is. Gisteren nog iets grappigs. We lagen net op bed toen mijn vriend voor de grap hard blies met zijn lippen op mijn buik (nep scheet geluid maken zeg maar). De kleine trapte zo hard op die plek dat mijn vriend zelfs last van zijn mond had. Verder lijkt het wel of de kleine iets rustiger wordt. Ik heb nog wel golf bewegingen in mijn buik maar het schoppen en slaan wordt wat minder.
Kun je merken dat de kleine minder ruimte krijgt.... "boontje komt om zijn loontje", Editha... Maar wel een leuk voorval... Hihi
Roos, misschien al wel wat verweking van je BM-mond, dat roze-bruine slijm verlies. Misschien is je slijmprop al wel aan het verweken en laat ie langzaam los! Bevalling kan dan nog steeds wel een hele tijd duren hoor! Er gebeurt in ieder geval iets daar beneden. Spannend! Ik voel ook die enorme druk en het is ook te zien aan de buitenkant. Het ziet er niet uit, opgezwollen, blauwpaarsig, echt superlelijk! Hopelijk trekt dat weer netjes bij na de bevalling, denk het wel! (Hoop het!) Editha, ja dat is grappig zeg! Hebben wij nog niet meegemaakt. Marretje, is het de bedoeling dat jouw beeb zich ook voor 36 wk vanzelf draait en zo niet dat ze het dan evt. tot ongeveer 37 wk handmatig gaan draaien? Ben er nieuwsgierig naar omdat wij ook ongeveer in die situatie zitten.
Hallo dames nou weer heel wat afgekletst zie ik. Heb even alles door gelezen en reageer even wat. stanger fijn dat de baby gedraaid is en nu duim ik met je mee dat ie blijft liggen. babietje en ......... jullie succes met afwachten of de baby nog gaat draaien. Sillaah en mariskaW leuke kamers, kan me voorstellen dat jullie je baby's al zien liggen. Heb ik zelf namelijk ook heel erg. Loop dan de babykamer binnen en zeg zo van nou krummel dit is jouw kamertje. Hier verder alles goed. Gisteren partnerles gehad bij de gym en dat was wel gezellig, mijn man had echt zoiets van ik ga echt niet mee puffen hoor. Nou gelukkig voor hem hoefde dat ook niet. Zelf heb ik soms wat druk op me vagina en harde buiken maar het is niet vervelend. Het slapen heb ik niet zo'n last van. Tenminste ik ervaar het niet als vervelend. Oke ik kan ook heel moeilijk omdraaien door me buik en me bekken maar slaap nadietijd toch heel snel weer. Al moet ik wel zeggen dat nu met dat plastic op het matras ik soms me bed uitzweet. Heb dan het gevoel dat ik aan me onderlaken vast geplakt lig. Zelf kom ik alleen wat moeilijker weer inslaap als ik naar het toilet ben geweest dan lig ik een uurtje wakker of zo maar vind het niet erg want kan het makkelijk overdag weer inhalen. Als ik zin in slapen heb dan ga ik slapen. Ja ik weet dat is de luxe van geen andere kindjes rond hebben huppelen. Verder staat alles klaar. Koffer, kraampakket, maxicosie en nog meer. Merk nu meteen dat je wel heel veel mee moet nemen voor als die kleine er is hoor. Mooi voorproefje voor de toekomst. Nou hier verder geen nieuws. Van mij mag die kleine komen. Ben er helemaal klaar voor. Mijn buik zit me nog niet echt in de weg maar de klachten erom heen wel. Heb nou niet echt een roze wolk zwangerschap al zeg ik het zelf en dat begin in nu zat te worden. Ik zou heel graag weer wat minder klachten willen hebben. Gewoon me eigen lichaam terug. Ohja ik voel die kleine nu ook wat minder. De bewegingen worden wat minder hard en krachtig. Gelukkig maar. Kan me heupbot weer wat genezen. sorry voor het geklaag aan het eind maar moest het even kwijt. Groetje labmuisje