labmuisje sterkte! Ik ben vanmorgen weer eens bij de verloskundige geweest. Volgens haar was de beeb al ingedaald! Nou heb ik toch helemaal niet het idee dat dat al zo is. Ik zei nog: heb je dan normaal niet het idee dat het allemaal wat lager komt te zitten? Maar nee, dat hoefde niet perse. Jeetje, dus ik houdt mijn beeb nog zo hoog in de buik. Nie echt prettig, maar wel goed dat ie al is ingedaald. Het mag dus beginnen... hahaha. Heb dus ook sinds vandaag (of ik heb er niet eerder op gelet) een drukkend gevoel op de vagina. Dat zal dus inderdaad ook wel komen van het indalen. Ik mag nu om de week voor controle komen, ook omdat de kleine redelijk groot blijkt te zijn. De bloedsuikers waren prima, dus daar lag het niet aan. Ga morgen nog ff langs het postkantoor. Ik heb de enveloppen van de geboortekaartjes al geschreven en heb hier ook al postzegels op gedaan en nou hoorde ik van een kennis dat het vanaf 1 januari duurder wordt? dus dan zal ik moeten bijplakken als het na 1 jan komt... Ben benieuwd dus. Nou dat was het wel weer zo'n beetje van deze kant. Ik hobbel en waggel nog rustig door en hoop dat ie wel ietsje eerder komt stiekem... tot snel!
ow Labmuisje enorm veel sterkte ! ik ben vanmiddag naar de vk geweest, had een hele lieve vrouw dit keer, me bloeddruk was 140/75 en dus wel okee volgens haar. de kleine is nog niet helemaal ingedaald, en daar zal ik dus nog wel pijn aan hebben. over 2 wkn na de kerst moet ik weer terugkomen, en moet mijn vriend mee, we gaan het dan over de bevalling hebben ! vind dat erg goed dat ze dat zo doen, want dan nemen ze lekker de tijd voor me. heb al een info boekje over bevallen in het ziekenhuis meegekregen. verder was ze erg enthousiast over me buikje dat was leuk om te horen, ze heeft het zelfs in de computer gezet dat ik zo'n mooie buik heb en er zo goed uitzie hihi me dag was wel weer goed ik begin alleen wat vocht vast te houden in mijn gezicht verder ben ik lekker even wezen kerstshoppen, en heb eindelijk een huispak gevonden die goed zit ! koste me wel 37 euro maargoed dan heb je ook wat. @sanne fijn dat ook bij jou alles goed was bij de vk ! die oefenweeën heb ik ook volgens mijn vk. @Mrklb1 ik droom ook veel over de kleine, en ben ook heeel erg benieuwd naar hoe ze eruit ziet. en succes bij de vk zometeen, we horen het wel. @editha leuk dat de kleine zo hard trapte mijn vriend was laatst aan het luisteren en toen kreeg ie ook een behoorlijke trap, daar schrok die ook best wel van. nou het zijn weer een hoop pagina's zeg haha kletstantes ik heb een beetje gereageerd, maar ben nu de helft alweer vergeten van wat er allemaal gezegt is.. sorry ik ga straks nog een beetje teruglezen.
marrie: klopt inderdaad dat de postzegels duurder worden. Ze worden 5 cent duurder, er zijn vanaf half december postzegels van 5 cent te koop, zodat je bij kunt plakken.
@labmuisje, sterkte in het zh. Wij hebben van het weekend de box ook neergezet en er zilverfolie ingedaan. Katten haten zilverfolie. Hij kijkt wel uit om erin te springen. En meestal zullen ze daarna niet meer geinterresseerd zijn in plekken waar een tijdje folie heeft gelegen. @ Marretje, ik heb de luiertas tijdelijk omgedoopt tot vluchtkoffertje
sterkte Labmuisje. Gelukkig ben je in goede handen in het ziekenhuis. Ik zal voor je duimen dat je strakjes weer lekker naar huis mag!
de hormonen zijn vervelend hier :x ik zag 2 wkn terug een ideaal superleuk huispak bij wehkamp, wilde m dolgraag hebben, was ie een half uur later toen ik wilde bestellen ineens uitverkocht en zou ook niet meer komen nou ik een ander wel leuk pak gekocht vandaag.. kaartjes eraf, heb m aan.. zie ik nu net bij wehkamp dat ze dat pak weer hebben in mijn maat ! nu ben ik erg geneigd om m te kopen.. alleen we zitten een beetje krapjes deze maand voel me echt kut nu, want ik weet dat ik hier nog lang van ga balen..
Volgens heb je bij de Wehkamp een betalingstermijn van 4 weken, dus misschien heb je dan weer een beetje extra geld?
Labmuisje, heel erg veel sterkte! Ik denk aan je en hoop dat je snel weer naar huis mag met goed nieuws! Liefs, San
Caecilia: daar heb ik ook aan gedacht inderdaad. Maar omdat ik nu toch stiekem ook wel rekening ermee hou dat ik voor een eventuele keizersnede wat langer in het ziekenhuis moet zijn, wil ik voor de zekerheid mn badjes er ook maar in doen, en dan gaat het allemaal niet meer passen in de luiertas, vandaar de weekendtas. Sillaah: hihi, fijn he, die hormonen! Alhoewel ik daar zelf volgens mij ook van zou balen als ik geen last van hormonen had... Hoe is het nu trouwens met je vriend? Ben benieuwd hoe het ondertussen met labmuisje gaat!
Tjonge, ben alleen vanmiddag wezen werken... en moest 4 blz lezen... @ Caecilia: Ik heb al vanaf week 16 mensendieck therapie. Maar heb daar niet echt baat meer bij. Met een paracetamol kan ik redelijk slapen. Vanacht was beter als de afgelopen nachten. @ Mrklb1: Thanks. Is inderdaad behang. Ik ben niet zo'n beertjes type. Ik wou graag een jungle kamer. Dus moet nog een beetje aankleden met jungle knuffels. @ Labmuisje: Is alles goed? Nou vandaag controle bij de VK gehad. Daar heb ik mijn vragen gesteld. Ze nam alle tijd voor mij. Dus dat was prettig. Ze heeft de baby opnieuw nagemeten etc. Ik ben nu 33 weken zwanger, maar kwa groei zou ik nu 37 weken zijn. Dit komt door de suiker. Baby is nu al 5 pond! Ze verwacht 9 bij de geboorte. Flinke meid dus. Ik moest rekening houden dat mijn vliezen eerder breken en dat het een ziekenhuis bevalling wordt. Dat vind ik totaal niet erg. Ik las op een ander forum laatst dat je mag verzoeken om ingeleid te worden. Klopt dat? Weet iemand dat? Het lijkt mij dat een dokter dat toch alleen beslist... Ik verwacht dus een grote baby. Heb 2 stelletjes van 50 gekocht (waarschijnlijk dus niet nodig), 3 van 56 en 1 van 62. Wat hebben jullie in je gardarobe? Ik heb zo Yoga. Hopelijk heb ik na die tijd niet teveel last. Morgen naar de dieetist voor een dieet ivm suiker. Vind het zo moeilijk nu met de feestdagen. Al dat lekkers!
Ik ben ook erg benieuwd hoe het met Labmuisje gaat. hopelijk mag ze gewoon naar huis. Zo Mariska 9pond! Mag ik wat van jouw baby? na de echo van gisteren bij de gynecoloog hoorde ik dat de baby nu 2300gr is (bijna 5 pond). Ik denk dat er heel wat januarimama's in het ziekenhuis bevallen. Er zijn er al een aantal met een te hoge bloeddruk, stuitligging en iemand met zwangz.suiker. En misschien nog wel meer.
@ labmuisje: succes @mariskaw: Tja meid ik ken die invloed van de suiker, raar he dat dit zo'n verschil leverd. Volgens de echo ben ik 19 dec uitgeteld maar ja daar integen, als ik mijn tijd uit loop heb ik de zelfde prognose als jij. (Ik heb het al eens gezegd) maar mijn beebs is nu +/- 3248 gram en 47/48 cm . Afwachten dus. Ik weet trouwens niet beter als dat de dokter beslisd of je ingeleid word. Moet jij ook elke week naar de gyn?
Hoi allemaal! Ik heb al een hele tijd niet gepost, maar sinds vandaag eindelijk verlof, dus heb nu zeeën van tijd! Voel me prima, slaap alleen wat beroerd. Nog veel last van maagzuur. Ik weet al dat ik weer een jongetje krijg. Met 33 weken een groeiecho gehad omdat de baby zo groot leek. Was toen al 2400 gram en lag bijna 2 weken voor qua groei! M'n zoontje Thijs van 3 was bij de geboorte 4610 gr. Hij wilde er bijna niet uit, uiteindelijk ingeknipt en met de vacuumpomp gehaald. Maar dat kwam ook omdat z'n hoofdje niet helemaal goed lag. Een sterrenkijkertje noemden ze dat. Morgen weer naar de vk. Nou meiden, heel veel sterkte allemaal met de laatste loodjes!
zo goedenavond.. weer terug van vk.. alles was goed. heb mijn vragen gesteld en antwoord gekregen.. mijn bloedruk was idd zoals ik al dacht weer aan de lage kant 110-60. vandaar de sterretjes.. wel heb ik even gemeld dat ik ook dikke voeten heb. maar dit hoort er gewoon bij.. nergen om druk over te maken.. de kleine ligt met koppie naar beneden en lag volgens de vk hoog. vandaar dat ik af en toe heel benouwd krijg.. en ik maar denken dat het al mooi naar beneden was gezakt. het gevoel onderin buik zijn waarschijnlijk dan de handjes had ze het over.. ojee. kom er net achter dat ik ben vergeten te vragen wat die ongesteld heids gevoel nou is.. ach zal er ook wel bij horen.. hahahaha. misschien dat de kleine nou wel gaat zakken.. het ruggetje lag nou aan de linkerkant ... vorige keer rechts.. grappig. nou moeten we 28/12 weer komen. mooi nog ff voor het nieuwe jaar aan.. ik had nog gevraagd of ze ook kon schatten hoe zwaar het nou was maar dit moest ik met 37 week maar weer vragen.. waarom..? geen flauw idee... iemand enig idee? nou ja we zijn weer door de apk keuring heen gekomen.. ben blij dat alles goed gaat.. iemand al wat van labmuisje gehoord? fijne avond!
MariskaW: zo he, dat wordt een flinke! Fijn dat ze de tijd voor je heeft genomen! Ben een beetje los gegaan qua, dus ik heb ongeveer 5 stelletjes maat 50, 4 stelletjes maat 56 en 3 stelletjes maat 62. Het is bij ons natuurlijk nog maar de vraag of de beeb maat 50 wel aankan, of ik niet ook maat 44 bij zou moeten kopen, vandaar wat meer stelletjes in maat 50. Maat 44 koop ik nog niet, dat doe ik op het einde wel, zodra ik zeker weet hoe klein de beeb ongeveer wordt. Polleke: je staat ook nog niet op de bevallingslijst zie ik, wanneer ben je uitgerekend? Dan zet ik je erbij! mrklb1: Je bloeddruk, gaan ze daar nog wat aan doen?
marretje: hier doen ze niks aan. het was goed zei de vk.. meestal gaat het aan de eind wel weer omhoog. dus afwachten. het zal vast wel weer omhoog gaan. mariskaW: wij hebben 2 stelletjes 50, 3 a 4 stelletjes 50/56 en en wat in 62.. we zien wel, we kunnen snel genoeg bij halen..
Aangezien onze eerste 9 pond was bij de geboorte en 58 cm lang, heb ik voornamelijk maat 62 "op voorraad". We hebben nu ook te horen gekregen dat dit een groot kind gaat worden... En aangezien maat 56 wat krap was, heb ik nu voornamelijk 62 klaar liggen.
@ Nicole: Ik moet over 2 weken terugkomen. Morgen naar de dieetist en daarna moet ik me eerst aan het dieet houden. Dan volgende week weer bloedprikken en de 28e moet ik terugkomen. @ Sanwel: weet je ook hoe het kwam dat je eerste zo zwaar was? Weet niet hoe groot je bent, maar ik ben 1.65cm. Niet zo groot dus. Als daar een grote baby uit moet... Maar misschien ligt dat aan mij.
Mijn zoon is "erfelijk belast"... Ik ben zelf 1.89 m en mijn man is 1 cm kleiner dan ik... Vandaar dat het eigenlijk ook wel te verwachten was... En daarom hou ik er nu dus ook rekening mee. Een klein ukje van 6 pond past niet bij ons...
Jeetje, wat schrijven jullie veel. Ik kan het allemaal niet meer bijhouden. Vanmorgen heb ik nog geschreven en nu alweer zoveel blz. erbij. Ik heb nu even geen energie meer om op iedereen te reageren, maar ik heb wel al jullie berichtjes gelezen. Vandaag weer gewerkt, daarna lekker in bad gelegen, vervolgens boodschappen doen en eters gehad. Nu ben ik een beetje moe. Morgen lekker vrij en dan alleen donderdag en vrijdag nog werken. Heerlijk! Dan zit het er eindelijk op. Dan probeer ik hier ook wat vaker te kijken, zodat ik niet zo superveel hoef bij te lezen iedere keer. Welterusten allemaal! Gr. Lieverd