januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

ff een vraagje tussendoor: iemand eng idee hoelang het duurd voordat de proefdruk van kaartje klaar is?

2. Niet meer actief

Bij ons duurde het de eerste keer ongeveer 2 weken. De keer daarna (ze hadden een foutje gemaakt) duurde het ongeveer een week.

3. Polleke

Polleke Actief lid

13 mei 2006
    119
    0
    0
    Groningen
    hoi marretje,
    ik ben 19 januari uitgerekend (van een jongetje dus). volgens m'n laatste groeiecho lag hij al wel bijna 2 weken voor...
    ik heb helemaal geen kleertjes in maat 50, van thijs hebben we nog heel veel in maat 56/62. maar volgens mij kon ie daar ook maar een maand ofzo in. nou, zo even de stad in om gordijnen te kopen voor beneden, anders kan de hele buurt straks meegluren bij de bevalling!

4. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    @ Sanwel: ja zou idd raar zijn als je ineens een iniminie van 6 pond kreeg, haha. Ik ben zelf 1,62 en mijn man 1,75 dus de geschatte 6,5 pond voor ons is erg mooi. Ik moet er niet aan denken dat ik ineens een 9 ponder op de wereld zou moeten zetten ;)!

Wij hebben 2 pakjes in maat 50 en 4 in 56 en nog wat in 62...

@ mrklb1: wel fijn dat ie goed ligt he! En dat alles verder goed is behalve je bloeddruk dan...

@ Polleke: ik geloof niet dat ik je al eerder hier gezien heb? In dat geval welkom!

@ Moniekje: dat zat ik idd ook te denken, dat er een aantal in het ziekenhuis gaan bevallen. Ik hoop nog steeds dat ik die dans ontspring maar ik weet het niet... ben erg benieuwd naar maandag!

@ Mariska: wauw dat wordt een flinke meid! Fijn dat ze zo de tijd voor je genomen heeft!

@ Labmuisje: hoe is het nu?

Hier gaat alles wel goed. Gisteren nog even rustig aangedaan. En dat was wel lekker. Onze kleine was weer even druk als altijd dus dat gaf me een goed gevoel. Ik heb niet meer zo'n strakke buik en ook de pijnlijke plekker verdwijnen al... Nu maar afwachten of meneer of mevrouw deze houding kan waarderen! Hij is zo beweeglijk nog dat we er rekening mee houden dat we maandag te horen krijgen dat ie weer teruggedraaid is.

Maar ja ik heb liever dat ie gewoon als altijd doet en dan maar terugdraait want dan zit het met hem gewoon goed. En dan zien we dan wel weer.

5. Niet meer actief

hoe zal het met labmuisje zijn? word zij nog dec mamma?

6. Niet meer actief

Polleke: je staat in de lijst! Haha, lijkt me wel handig, die gordijnen!

Stranger: ik ben ook erg benieuwd naar maandag, hoe je beeb dan ligt!

Labmuisje, waar ben je? Hoop dat alles goed gaat met je!

editha - 01-01-2007
    petra 71 - 01-01-2007 - jongen
    labmuisje - 02-01-2007 - verrassing
    roos1978 - 03-01-2007 - meisje
    sim - 03-01-2007 - verrassing
    moniekje - 05-01-2007 - verrassing
    maboshi - 06-01-2007
    19nicole83 -06-01-2007 - verrassing
    marrie - 06-01-2007 - verrassing
    stranger - 07-01-2007
    caecilia - 12-01-2007 - verrassing
    lieverd - 12-01-2007 -verrassing
    sillaah - 13-01-2007 - meisje
    sanne - 14-01-2007 - verrassing
    marretje - 15-01-2007 -verrassing
    babietje - 17-01-2007 - verrassing
    michelle - 19-01-2007
    polleke - 19-01-2007 - jongetje
    jessica1981 - 20-01-2007
    mrklb1 - 21-01-2007 - verrassing
    dorito - 21-01-2007 - jongen
    sanwel - 24-01-2007 - verrassing
    selmama - 26-01-2007 - verrassing
    alexandra - 27-01-2007 - verrassing
    nann - 29-01-2007 - verrassing
    mariskaw -29-01-2007 - meisje

7. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    hallo allemaal !

@Marretje, met me vriend gaat redelijk, ik denk er zo weinig mogelijk over na om stress te voorkomen.. ik wacht na de bevalling af en dan zien we wel wat er gebeuren gaat vind ik.

@Mariska 9 pond ! dan heb je inderdaad de kleertjes van maatje 50 vast niet nodig ;)

@Moniekje er gaan er idd aardig wat naar het ziekenhuis geloof ik.. ik ga uit vrije wil :p

@Stranger, t is afwachten wat de kleine doet, ik hoop dat hij/zij zo blijft liggen

@Labmuisje we missen je ;) ik hoop dat alles goed gaat..

nou ik heb eindelijk redelijk goed geslapen vanacht, ben maar 4x wakker geweest..
    ik heb 2 stelletjes maat 50
    8 in maatje 56 :confused:
    en 2 in 62

8. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    K Zat ineens te denken... sommigen van ons kunnen wel een decembermama worden... en als we dan met zijn allen verhuizen naar het mamaforum is het natuurlijk wel leuk om bij elkaar te blijven. Vind ik dan. Mocht ik een decembermama worden smokkel ik mezelf wel het januarimama topic in denk ik.

9. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    hihi stranger doe dat maar ja :) das wel zo gezellig als we daarna nog lekker verder kunnen kletsen toch ;)

10. Niet meer actief

mee eens :)

11. moniekje

moniekje Actief lid

11 feb 2006
    485
    0
    0
    Ook helemaal mee eens!

12. marrie

marrie Actief lid

10 okt 2006
    251
    0
    0
    overijssel
    @mariska: ik heb 2 stelletjes in maat 50 en de rest allemaal 56 of 62. Ik denk dat de kleine misschien al niet in maat 50 past, want die van mij wordt ook een grote... Misschien de eerste dagen? hahaha

@mrklb1: Wij hebben niet echt een proefdruk van het kaartje. Wij hebben het kaartje uitgezocht en een week daarna kon ik de enveloppen ophalen en daar zat dan 1 kaartje alvast bij (wel de plaatjes maar geen tekst). Ik heb em ook al helemaal op de computer gezet, dus ik weet wel zo ongeveer hoe het eruit komt te zien.

Ik weet niet meer wie het vroeg (zwangerschapsdementie...) maar ik ben inderdaad ook erg benieuwd of je zelf mag vragen of je ingeleid kan worden als de baby erg groot is.
    Ik was gister bij een vriendin die pas bevallen is en zij is ook bevallen van een kindje van 9,5 pond. In het ziekenhuis hielden ze de hartslag van de baby onder de bevalling in de gaten en omdat dat allemaal prima ging, hebben ze haar 2,5 uur laten persen. Blijkbaar zat het hoofdje ergens vast en hadden ze niet verwacht dat het kindje toch zo groot zou worden... Mijn vriendin heeft daarna nog een dag dubbel gekeken van alle druk wat ze heeft uitgeoefend. Mijn vriendin gaf me als advies om dan van te voren te zeggen dat het na een uur persen wel voldoende moet zijn en om dan te kunnen vragen om ingeleid te worden. Zal daar dus de volgende keer naar vragen als ik naar de gyn heen moet. ben erg benieuwd.

Bij mij werd dus gisteren nog eens bevestigd dat de kleine zo groot is, want het was al ingedaald... Had ik dus niet verwacht. Het zit nog net zo hoog! Het is wel net alsof ik gisteren dan voor het eerst die druk onderin het bekken voelde. Net alsof ie net gisteren was ingedaald... hahaha.

Nou ga zo ff shoppen en dan ben ik benieuwd hoeveel pagina's er weer bij zijn getypt... :D Mijn schoonzusje vroeg me ook nog of ik vanmiddag mee wilde naar het tuincentrum, maar dat bekijk ik vanmiddag wel ff. Weet niet of ik daar dan nog heen kan. Wordt steeds zwaarder he dat lopen...

tot snel maar weer

13. marrie

marrie Actief lid

10 okt 2006
    251
    0
    0
    overijssel
    he stranger,

ben het er helemaal mee eens. daar doen we gewoon leuk aan mee... ben wel erg benieuwd hoeveel tijd er na de bevalling is om te mailen op het forum. vast niet meer zoveel als nu... ;)

14. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    Marrie daar is vast niet zoveel tijd meer voor straks ;)
    oww nu we het hier over hebben word ik helemaal blij, ik wil zooo graag die kleine vast kunnen houden :D

15. moniekje

moniekje Actief lid

11 feb 2006
    485
    0
    0
    We hebben al sinds gistermiddag niets meer gehoord van Labmuisje.....ik denk dat ze haar even hebben gehouden om haar in de gaten te houden. Want als ze thuis was geweest dan zat ze voglens mij al lang weer achter de computer.
    Als we allemaal wat bjzonders hebben dan wordt dat meestal direct wel door ons allemaal verteld op het forum maar misschien ligt ze ook nog wel op een oor lekker te slapen en is alles goed met haar!
    Ik hoop het in iedergeval wel!

16. Niet meer actief

ze had toch een te hoge bloeddruk en eiwit in urine... ik hoop geen zwangerschapsvergiftiging... mijn zus ook gehad (hellp syndroom) misschien dat ze de kleine eerder halen? ik hoop echt dat alles goed is.. en dat ze nog lekker op een oor ligt..

17. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    laten we dat hopen ja.. :rolleyes:
    dat die kleine nog wat langer kan blijven zitten bij der.
    ik hoop dat we snel iets van der horen.

18. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    trouwens ik wou nog kwijt,
    ik ga me bij vgz laten verzekeren per 1 jan. en als de kleine tot dan blijft zitten krijg ik alle ziekenhuiskosten+kraamzorg vergoed :D
    scheelt toch zo'n 400 euro. :confused:

19. Niet meer actief

Hoop dat alles ok is met Labmuisje, misschien inderdaad dat ze nog lekker ligt te slapen, ben ook pas net wakker.

Onze proefdruk van het geboortekaartje was na 1 dag klaar. Meteen opgehaald met de enveloppen. Dadelijk weer naar het ziekenhuis, ben erg benieuwd.

Verder gaat alles hier wel ok. Voel me heerlijk uitgerust en rommel maar wat aan.

20. Niet meer actief

JOEHOE mag vanaf vandaag thuis bevallen!

Deel Deze Pagina