januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Die oefenween heb ik ook paar keer gehad dat het duwt rond mijn schaambot, maar slijmerig bloed niet.
    Tis toch niet al begonnen he meid?

2. Niet meer actief

Editha, is je slijmprop aan het loslaten!? :D Spannend!

Wij hebben ook plannen gemaakt met de feestdagen. 2e Kerstdag krijg ik mijn schoonfamilie over de vloer. We hebben het wel onder voorbehoud gedaan, wanneer er een baby is, gaat dát feest niet door! ;) Verder heb ik genoeg hulp om mij heen dus dat komt helemaal goed.

Ik heb vreselijke nesteldrang. Elke dag maak ik mijn huis netjes en schoon waar nodig. De was is aan kant en dat hou ik zo bij. Ga zo maar door!

Zo even naar het CB met mijn dochter. Ben ook al weer in de kleren. Vanacht lekker geslapen na een paar gebroken nachten door ziek zijn van dochterlief! Nu weer lekker fris de dag in!

3. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Editha, spannend hoor! Zou je als eerste gaan beginnen?

Sanne, ik word bijkans gek van de jeuk op het ogenblik! het is heel lang weggeweest maar nu ineens weer terug.

Marion, ik voel ook vanalles tegen mijn ribben maar ik heb geen flauw idee meer wat nu wat is... ik ben ook vrij klein dus idd er is niet veel ruimte. Vraag me af hoe mijn moeder dat gedaan heeft met haar vijf achtponders....

Wij zijn eerste kerstdag lekker thuis. We gaan dan wel naar de kerk en daar met zijn allen eten is altijd heel gezellig! Tweede kerstdag gaan we misschien naar mijn zusje maar dat is toch wel bijna twee uur rijden dus we hebben het maar onder voorbehoud afgesproken... En oud en nieuw is lekker met z'n tweeën. of drieën... we zien wel!

Gisteren nog lekker naar de stad gefiets (half uur heen en half uur terug) en dat viel me niet tegen! Ik vind het heerlijk om nog te fietsen, lopen heb ik meer moeite mee... ben net zo'n gans die zit te waggelen...

Verder zit ik iedere keer mijn buik te inspecteren waar nu wat zit. Maar echt ik kan er geen wijs meer uit worden. Ene keer denk ik oh hij zit nog wel mooi met zijn koppie naar beneden en het volgende moment denk ik: hmm.... volgens mij is ie weer gedraaid. Iedere keer is het weer anders... dus er zit niets anders op dan geduld te hebben en maandag af te wachten!

Zometeen ga ik even bij een kennis oppassen die twee weken bevallen is. Die heeft met koorts in het ziekenhuis gelegen en nu moet ze voor controle.

4. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    @mrklb1, als de kleine op zondag komt kun je altijd nog bij de apotheek terecht die zijn ook op zondag open en verkopen flessen etc!.

@marrie, ik vindt het ook nog steeds ongeloofelijk dat er straks een baby is.. Ben inmiddels net gewend aan het zwanger zijn. Gaat alles weer helemaal anders worden. Spannend!

@sanwel, de kleine kan bij jou dus op je verjaardag komen :)

@lieverd, veel plezier met je laatse uurtjes werken vandaag en dan je verlof!

@editha, als het de slijmprop is kan het volgens mijn vk ook nog rustig een week duren. Succes meid.

Verlof bevalt beter als verwacht... merk opeens hoe moe ik eigenlijk ben...

Ik heb alleen een werkmobiel dus nr. mag ik niet zomaar gebruiken... Maar mijn zus zal zodra de kleine er is op deze site voor me posten. Gewoon onder mijn user (die zit toch altijd ingelogd op mijn pc..).

Ben gisteren bij de vk geweest alles weer goed. Bloeddruk wordt iets hoger maar 120/80 is nog steeds heel mooi. Kindje is nog niet volledig ingedaald. Ruggetje lag wel opeens aan de andere kant! wat best fijn is want ik heb nu geen getrap meer tegen de blauwe plekken op mijn ribben.

Verder gisteren boos geworden op het zilveren kruis. Nu al 3 x gebeld over het kraampakket en iedere keer zeggen ze dat het onderweg is. Vorige week vroegen ze me nog 1 week geduld te hebben en anders werd het een spoedbestelling en zou ik als ik op donderdag belde het pakket uiterlijk za in huis hebben. Gisteren moest ik opeens zelf hun leverancier bellen... die had mijn aanvraag nooit ontvangen en hierna namen zij een week om het te leveren. Ik heb het zilv. kr. terug gebeld en ben behoorlijk boos geworden! Heb gezegd dat ze maar regelen dat het komende zaterdag bij mij is! Ben benieuwd...

5. Niet meer actief

goedemorgen allemaal!

hier iemand die weer een MEGA slechte nacht achter de rug heeft.. ik voel me een zeikerd maar moet het ff kwijt.

ik was gisteren van plan om heelijk onderuitgezakt op de bank te hangen , maar hier kwam al niks van trecht. alle zithoudingen wouden niet of ik kreeg het weer benouwd.. pfff. werd er kribbig van. ik heb alle stoelen geprobeerd zelfs de zitzak.

uit ergenis ging ik om 10 uur maar onder de wol. lag ik goed en wel op bed. ja hoor.. kon ik er weer uit om naar de wc te gaan.
    om twaalf uur werd ik weer wakker en moest ik weer naar wc en had last van zuur.. om 4 uur weer en om 7 uur weer.. he bah.. waardeloze nacht dus.ook had ik veel last van krampen in buik en om 4 uur had ik zelfs last van een overgeef moment (deze kon nog net ingehouden worden)

oja sanne: de hele nacht heeft me buik lopen jeuken erg vervelend he!
    de laatste tien week komen de striemen bij mij te voorschijn, ik had er eerst nog maar een paar maar in middels is mijn buik al aardig vol met die dingen.. echt zo lelijk..ben bang omdat ik gisteren zo'n jeuk had dat er nog wel meer gaan komen.. ;) maar ja het hoord er bij
    :D
    Editha; jeetje zal het idd de slijmprop zijn? succes.. en hoe gaat het nu?

6. moniekje

moniekje Actief lid

11 feb 2006
    485
    0
    0
    Vanmiddag naar de gynecoloog in het ziekenhuis voor controle vanwege mijn bloeddruk.
    Spannend, allemaal duimen hoor!

Vandaag 37 weken! het duurt niet lang meer!

7. 19nicole83

19nicole83 Actief lid

11 mei 2006
    260
    0
    0
    Drenthe
    editha: spannend hoor.
    moniekje: succes bij de gyn.
    Sanne: me hele buik jeukt af en om gek van te worden.
    Mrklb: tja het word er niet echt makkelijker op he?!
    Caecilia: wachten op instanties kan zeer vervelend zijn. Wel lekker dat je ribben ff kunnen rusten

Wij vieren kerst gewoon thuis de de ouders komen gewoon hier langs. DAn kan ik af en toe mijn benen weer de lucht in gooien.
    Oud en nieuw zijn mijn ouders hier, we kunnen namenlijk nooit weg sávonds door de doggy's.
    Dat vind ik trouwens ook geen ramp hoor.

8. Niet meer actief

Nou ik kan beter toch maar mijn computer de hele dag aan laten staan. Wat een hoop om bij te lezen. En nu weet ik ook al niet meer wie wat heeft geschreven :cry: .

Hier ook weer een hele slechte nacht achter de rug. Kon echt helemaal niet slapen, moest telkens naar de wc en had last van brandend maagzuur. Ik heb ook nog net niet hoeven over te geven, maar dat scheelde niet veel. Gelukkig kunnen de meeste hier lekker uitslapen. Zometeen ga ik ook maar eens even poetsen en nog een wasje draaien. Daarna weer lekker op de bank ploffen met een boek.

Over die slijmprop, ik heb de laatste 2 weken ook bij het afvegen "bloederig (donker) slijm", van mij mag ze ook wel komen hoor!

9. Niet meer actief

Editha: klinkt spannend, zou zeker je slijmprop kunnen zijn en ook al kan het dan nog even duren, het is toch het begin!

Stranger: ik blijf het spannend vinden bij jou, ben erg benieuwd naar maandag!

Caecilia: irritant joh! Hopen dat je pakket er inderdaad zaterdag is!

mrklb1: balen dat je zo'n nacht gehad hebt, hopen dat je misschien vanmiddag nog een dutje kan doen?

Moniekje: ik duim voor je, succes!

Roos: jij ook al zo'n rotnacht achter de rug, balen!

Ik ben vanochtend weer naar het ziekenhuis geweest voor de ctg. Alles was weer goed. Heb een lang gesprek met 1 van de zusters gehad, over draaipogingen, keizersnee etc. Op zich een heel prettig gesprek, alleen aan het eind, toen we het over de grootte van de baby hadden ben ik toch wel even geschrokken. Ze vroeg me of ik echt wel genoeg uitrust. Ja, zeg ik. Wat doe je dan zo op een dag. Dus ik uitgelegd. Vond ze veel te veel, ze zei dat ze eigenlijk liever hadden dat ik op de bank ging zitten/liggen of in bed en daar alleen vanaf of uit kom om naar het toilet te gaan of te eten. Ze zei dat ik anders risico loop dat ik de kerst niet thuis, maar in het ziekenhuis moet "vieren". Daar ben ik toch wel van geschrokken.... stom he, was gewoon een beetje beverig toen ik naar huis ging. Nu ga ik dus maar braaf wat dvd'tjes kijken vanmiddag en een beetje lezen en dat zo heel het weekend zodat die kleine hopelijk in die drie daagjes voor ik maandag weer terug moet, genoeg groeit om me thuis te laten blijven. Bleh, wat een rotochtend...

Zo, dit was mijn klaagzang weer...!

10. 19nicole83

19nicole83 Actief lid

11 mei 2006
    260
    0
    0
    Drenthe
    jij ook roos?
    nou ik hoop het voor jullie

11. 19nicole83

19nicole83 Actief lid

11 mei 2006
    260
    0
    0
    Drenthe
    Nou Marjolijn, ik zou zeggen sla een heleboel dvd's, boeken, magazine's etc in en luister naar de zuster.....
    Ik weet dat het moeilijk is maar ja liever thuis met kerst dan in het ziekenhuis, toch?

12. Niet meer actief

marretje: lekker uitrusten!

ik zal me zo ff douchen, zit nog in pyama. een beetje in hh doen en dan weer lekker niksen..

oja nog even een vraagje aan iedereen: hoe nemen jullie de kleine mee naar huis mocht je in het ziekenhuis bevallen?

ik heb de maxi cosi klaar staan. maar nou las ik ook dat je een dekentje nodig bent? of hebben jullie een andere oplossing? een dekentje is dat niet veel te groot? (wieg formaat)
    en zo'n wikkeldoek dan kun je de kleine niet vast maken in de gordel toch?
    misschien beetje stomme vraag, maar khoop dat jullie me wat duidelijk heid kunnnen geven

13. marrie

marrie Actief lid

10 okt 2006
    251
    0
    0
    overijssel
    @sanne.. ik heb vanaf mijn navel de hele onderbuik onder de striae. Niet erg fijn en probeer ook zo weinig mogelijk te krabben, maar het jeukt soms behoorlijk...

@marretje... hoop dat het rusten een beetje mee gaat vallen. Lijkt me inderdaad geen pretje. Heb je geen hobby's die je kunt doen in bed, zoals knutselen, lezen etc?

@mrklb... ik heb geen wiegdekentje klaar staan, omdat ik bij de maxi-cosi een voetenzak heb. Als de kleine dan het jasje aan heeft, kan het niet te koud worden lijkt me. en ik kan altijd nog een kruik onderin de voetenzak doen. Als je geen voetenzak hebt, lijkt het me wel prettig voor de kleine dat je er ff iets overheen kan leggen.

Ik heb vanmorgen voor het eerst frambozenbladthee gehad. Smaakt eigenlijk best wel lekker. Is een beetje groene thee-achtig en smaakt naar iets wat op mint ofzo lijkt. Ik ga het proberen om het twee keer per dag te drinken. Ben benieuwd of het een beetje helpt.

Zouden er nog kerstkindjes worden geboren onder de januarimama's? Zou zomaar kunnen...

14. Niet meer actief

Nou Marretje dat wordt dus uitrusten. Ik heb 3 weken geleden hetzelfde advies van de VK gekregen, (alleen smiddags echt rusten) en de beeb is inderdaad goed gegroeid, weet niet of het daar door komt, maar het is voor een goed doel!

Waar kan je die frambozenbladthee halen? Misschien dat ik er ook maar eens aan ga beginnen.

Zo net even de was gestreken en nu ga ik eens eindelijk stofzuigen :cry: .

Ik heb een babywrap gehaald bij de Prenatal. Deze kan ik omdoen in de maxicosie want er zit een speciaal tussenstuk bij waar je de riem door heen kan doen. En ik heb nog altijd een voetenzak, dus koud zal ze het zeker niet krijgen.

Voor de ervaren moeders, hoelang moet je wachten voordat je lekker met je beebje kan gaan wandelen? LIgt natuurlijk ook aan het weer met wat is ongeveer standaard?

15. labmuisje

labmuisje Actief lid

19 apr 2006
    245
    0
    0
    Hoi dames
    eindelijk weer een berichtje van mij.
    Dank dat jullie zo bezorgd om me waren, gelukkig valt het nog mee. Ik blijf strak onder controle van de vk. Ben gisteren nog geweest en toen bd 130/85 dus net op het randje. Als me onderdruk hoger ik dan 85 moet ik weer terug naar het ziekenhuis voor ctg, bloedprikken en urine test. Aankomende zaterdag komen ze zelfs even bij me thuis om het dan weer te meten.
    Verder voel ik met nog steeds niet je van het maar het gaat vandaag wel beterder dan de afgelopen dagen. Blijf ook steeds een spoortje eiwit in me urine houden dus zodra ik me slecht begin te voelen dan moet ik meteen weer bellen en komen ze bij me thuis om de boel te controleren.

Van mij mag die kleine vandaag nog wel komen.
    Me lichaam is het zat zei de verloskundige. Nou niet alleen me lichaam ik zelf ook. Maarja zolang die kleine het goed doet en ik geen rare dinge ga doen dan blijft het rustig afwachten.
    Ik heb wel het idee dat me lichaam zich aan het voorbereiden is. Mijn borsten zijn aan het veranderen, ze worden heel stevig en hard en ook de tepelhof is zich aan het verdikken en word harder. Dus wie weet......... Maarja verder nog weinig tekenen. Geen voor weeen, wel veel harde buiken.

Ik wil iedereen bedanken die zich zorgen om me maakte. Heel erg lief.
    Verder heeft Sanwel mijn nummer dus als er iets aan de hand is en ik kan zelf niet online dan stuur ik haar wel een berichtje of bel haar.

Ik ga zo weer even liggen. Hou bijna bedrust de laatste paar dagen en wie weet red ik het zo.
    Als iemand nog tips heeft om die kleine eerder te laten komen.... ze zijn van harte welkom.

Groetjes labmuisje

16. Niet meer actief

Roos: ben al een stuk wijzer.. geloof dat ik nog maar een keer met man lief moet gaan shoppen? :D

17. Niet meer actief

labmuisje: fijn dat het weer wat beter gaat. we waren echt ongerust.. :)
    op de dec mamma's forum daar spreken ze tegen hun buik om te vertellen dat het vandaag de verjaardag is van je kindje.. maar daar lopen ze allemaal ver over tijd dus het heeft niet echt geholpen

18. Niet meer actief

Ja daar schiet het niet echt op he, denk dat er een hoop decem.mama's januari mama's worden. Hoop dat het bij ons niet zo is en dat iedereen op tijd mag bevallen.

ZOOO en nu ga ik echt stofzuigen! Tot morgen!

19. Niet meer actief

Stranger, ik herken je verhaal, dat je het niet kan peilen hoe de beebs ligt. Het gaat mij net zo! Soms denk ik, hé'het ligt echt anders, zou het gedraaid zijn? Dan denk ik weer, nee... het is weer hard boven in mijn buik. Nog maar even afwachten...

Labmuisje, tja vervelend hoor dat je je niet zo lekker voelt. Hopelijk duurt het geen 5 weken meer. Als jouw situatie zo blijft, laten ze je dan gewoon lopen? Of hebben ze het nu al over een evt. inleiding bij bijv. 40 weken? Want dan kan het best nog even duren alvorens het gaat beginnen! Lijkt me voor jou op dit moment ook geen prettige gedachte, sterkte meid!

20. marrie

marrie Actief lid

10 okt 2006
    251
    0
    0
    overijssel
    FF wat info over frambozenbladthee (voor zover ik het weet):
    Het is verkrijgbaar bij de meeste reformwinkels en mag 2 a 3 keer per dag gedronken worden vanaf week 36/37. Het is losse thee, dus je hebt wel een thee-ei nodig. Het kost nog niet eens een euro voor een hele zak vol. Waar het tegen zou moeten helpen:
    - weeen opwekkend (tip voor labmuisje?)
    - stimuleert de melkproductie
    - weinig bloedverlies tijdens de bevalling
    - werkt ontspannend (vooral tijdens bevalling)
    - werkt bloedzuiverend
    - Bevordert de spijsvertering
    - verkort de bevallingstijd
    - beschermt tegen complicaties (zoals inscheuren etc)
    Ik heb dus geen idee of het echt helpt, maar het is wel lekkere thee en ik had zoiets van dat het nooit verkeerd kan zijn...
    dus roos, succes ermee... :D

Deel Deze Pagina