januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marrie

marrie Actief lid

10 okt 2006
    251
    0
    0
    overijssel
    zo te horen zijn (waren) jullie allemaal van plan om in huis te bevallen? Ik heb geen keus gehad vanaf het begin van de zwangerschap vanwege mijn ziekte van crohn, maar ik vind het ook helemaal niet erg. Ze hebben me gewoon gezegd dat ik het beste in het ziekenhuis kon bevallen. Nou dat was dat. Heb het ook nooit erg gevonden. Ik vind het wel een geruststellende gedachte dat er altijd proffesionele hulp binnen handbereik is en dat je zeker weet dat je ook daar gaat bevallen. Als je thuis gaat bevallen, kan je op het laatste moment nog worden doorgestuurd, wat ook niet echt stressvrij is lijkt me. Dus moniekje en marretje, er zitten ook heus wel voordelen aan. En persoonlijk zou ik het geen ramp vinden als het zou uitdraaien op een keizersnede. Als alles maar goed is met de kleine toch?

2. 19nicole83

19nicole83 Actief lid

11 mei 2006
    260
    0
    0
    Drenthe
    Aangezien ik onder controlle stond bij de verloskundige in het ziekenhuis was ik verplicht ook in het ziekenhuis te bevallen....
    Nu helemaal doordat ik bij de gyn loop.

3. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Marretje, wat jammer dat er geen draaipoging gedaan kan worden. Wel fijn dat je nu weet dat de kleine niet zo klein is als de vk hier dacht. Dat is wel weer een geruststelling. Doe lekker rustig aan.

Ik heb even geen tijd om op iedereen te reageren, want ik ben nu bij mijn ouders even aan het spieken.

Ik ben vanmorgen weer bij de vk geweest. Alles was goed. Weer een halve kilo erbij en bloeddruk netjes 120/80. Kindje is nog niet helemaal ingedaald, maar wel een stukje. Ze schat de kleine bij de geboorte zo'n 3400/3500 gram. Ik ben benieuwd of het uitkomt.

Ik ga even koffie drinken.

Gr. Lieverd

4. Niet meer actief

Fijn dat alles goed is, Lieverd. Is toch weer een geruststelling... Toch?
    Wij mogen a.s. woensdag weer, ben benieuwd hoeveel ik ben aangekomen...
    Eigenlijk zijn we in de verkeerde maanden zwanger, met al dat lekkers op die feestdagen.... ;)

5. Niet meer actief

Ha ha, je haalt me de woorden uit mijn mond! 't Is soms erg moeilijk om even niet te snoepen.

6. Niet meer actief

Nou, het valt me soms echt wel tegen, hoor... Vooral nu ik met verlof ben... Ik heb het er soms erg moeilijk mee... :oops:
    Ik probeer maar zoveel mogelijk fruit te eten, dat scheelt wel weer... Maar toch... *zucht*

7. dorito

dorito Bekend lid

10 nov 2005
    868
    0
    0
    he marretje: fijn dat je wat meer duidelijkheid hebt nu. als je nu rustig aan kan doen en hij nog een groeispurtje maakt is hij toch heel wat zwaarder. ik heb er wel vertrouwen in hoor. en omdat hij zo klein is kan hij misschien de komende weken nog wel draaien. ik duim voor je.

ik ben vanochtend bij VK geweest. hij is ondertussen helemaal ingedaald. van het weekend wel opeens superpijn in mijn bekken. de VK zei dat hij zijn hoofd er echt ingewrongen heeft. voelde alsof ik uit elkaar werd getrokken. verder doe ik ook maar op het gemak. hij mag nog wel even blijven zitten.

voor iedereen sterkte met de dikke buiken. geniet nog even van het speciale gevoel.

8. Niet meer actief

Nou, dorito... Ik hoop voor je dattie inderdaad nog ff blijft "hangen"... Maar op zich wel fijn dattie al ingedaald is. Ben benieuwd of er bij ons al wat gebeurd is... Mijn eerste daalde op het allerlaatst pas in... Was ook niet zo'n fijn idee...

9. Niet meer actief

Hey dames,

Ik heb twee foto'tjes van ons prinsjesje in mijn album gezet. Vandaag gesprek met arts gehad. Ze doet het heel goed, maar mag (gezien haar leeftijd) niet naar huis voorlopig.

Succes met de laatste lootjes.

10. Niet meer actief

Aaah wat een prachtig meisje Mariska! Jammer dat ze nog niet naar huis mag!

Hier alles nog steeds prima, vorige week controle gehad en de kleine is al enigzins ingedaald... en wordt eindelijk weer wat beweeglijker :D Maakt de laatste weken iets makkelijker!

11. marrie

marrie Actief lid

10 okt 2006
    251
    0
    0
    overijssel
    jeetje wat een schatje mariska! en wat een haartjes al zeg! Hoop dat ze snel naar huis mag!

12. Niet meer actief

Marrie: ja, het heeft zo z'n voor- en nadelen. Maar als je er 8 maanden lang van uit gaat dat je thuisbevalt, valt het even tegen dat je in het ziekenhuis moet bevallen, zeker als het een keizersnede wordt. Maar goed, ik weet dat het het beste voor ons kindje is, dus even schrikken, maar komt wel goed!

Stranger: het zijn zeker spannende dagen, er komt ineens een hoop op je af!

Moniekje: Vrijdag zal ik horen hoe lang het nog duurt, we zullen zien dus! Wilde je wel graag thuis bevallen?

mrklb1: ik hoop dan ook dat ik een ruggeprik kan krijgen ipv een narcose, zodat ik het wel meemaak. Hoezo kreeg je zus een narcose dan?

Roos: ik ga vanaf nu elke avond op m'n kop hangen zodat de zwaartekracht een beetje mee kan helpen om de beeb toch nog te laten draaien hihihi! :)

Lieverd: goed zo, alles weer goed bij de vk!

Sanwel: erg is dat he met dat snoep allemaal? Ik merk wel dat ik nu makkelijker een kerstkransje pak dan andere jaren.... slaat natuurlijk nergens op, het moet er evengoed af, maar goed!

Dorito: dank je wel voor het duimen! Mooi dat je beeb zo goed vast zit! Al kan ik me voorstellen dat het wat rot aangevoeld heeft!

Mariska: Wow wat een mooi meisje! Fijn dat het goed met haar gaat!

13. Niet meer actief

Mariska, wow, dat ziet er goed uit zeg! Voor 33 weken (dat was ze toch?) valt mij dat reuze mee! Super hoor! Ik begin er zo bij weg te zwijmelen!

14. Niet meer actief

marretje: ooh.. ja.. euh.. goeie vraag. ze had weer een veel te hoge bloeddruk en zat volgens mij ook aan de bloedverdunners(dit weet ik niet zeker) haar man mocht er ook niet bij zijn . hij mocht van een afstandje mee kijken.. omdat ze bang waren dat er te veel bloed verloren ging.. mijn zus heeft in een eerdere zwangerschap het hellp syndroom gehad.. in vroege stadium.

15. Niet meer actief

toch raar. mijn zus heeft snel een veel te hoge bloeddruk en bij mij is ie te laag

16. sim

sim Niet meer actief

hee meiden, ff gauw iets posten moet zo afsluiten..

hoop dat ik morgen alles even weer goed kan doorlezen.

dus voor nu even gauw een update:
    vandaag weer bij de vk geweest. alles goed. wel ff geschrokken we hoorden mijn hartslag en niet die van de baby dus de vk schrok ook ff want dat zou natuurlijk veelste langszaam zijn geweest. gelukkig hoorden we daarna het treintje maar dat was even draaien en zoeken..
    het is nog niet helemaal ingedaald, dus heb als advies mee gekregen dat mochten de vliezen breken dat ik gelijk moest gaan liggen ivm eventuele ontsluiting en dat de navelstreng dan mee naar buiten zou kunnen stromen. ze zei dat ik dan wel direct naar het ziekenhuis moest komen mocht het breken en niet hoefde te wachten tot om de zoveel minuten. nou ja ik hoop dat het allemaal nog wel even indaald, want ik wil toch wel een gedeelte van de bevalling thuis zijn althans dat hoop ik natuurlijk, we hebben het niet voor het zeggen.
    ijzer was in elk geval weer goed en ik heb de 80 kilo gehaald vandaag! zal morgen ff weer een nieuwe buikfoto maken, hopelijk de laatste want slapen is prut, was vanacht ook al weer om 3 uur wakker, zit ook behoorlijk wazig achter het scherm nu, want heb daarna niet echt meer geslapen, ben ook echt een zeef eerste klas!

voor alle januarimama's liefs en truste voor straks

17. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik heb alles even vluchtig terug gelezen, wat een geklets :p !

@Mariska: Wat is ze een dotje! Ze ziet er goed uit voor een baby die zoveel te vroeg geboren is!

@Sim: Dat zal wel schrikken geweest zijn ja, gelukkig is alles goed!

Morgen naar de vk, ben benieuwd naar mijn ijzer en glucose want dat was vorige keer te laag en te hoog. Ik heb mijn best gedaan om mijn ijzer wat omhoog te krikken en morgen zal ik optijd ontbijten zodat mijn glucose niet te hoog is. Jullie horen het wel morgen.

Zit nu te kijken naar een documentaire over de dikste Amerikaan... :confused:
    En wij maar zeuren over hoe zwaar onze buiken zijn...

Welterusten!

18. Niet meer actief

mrklb1: Oke, dan snap ik m! Enneh: dan hebben jullie samen een gemiddelde bloeddruk, dus klopt het weer!

Sim: da's zeker even schrikken! Ik duim voor je dat je beeb snel indaalt!

Selmama: succes morgen bij de vk!

19. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Marretje het kan allemaal toch nog anders lopen dan je denkt hoor. Bij de december moeders waren er meerdere met een geplande keizersnee, en daarvan melde het kindje zich de dag ervoor begonnen gewoon de weeën spontaan! Volgens mij is er het bij niemand gelukt om op de dag van de geplande ks of inleiding te bevallen, allemaal een dag of meerdere dagen eerder. Dus je kunt alsnog verrast worden! ;)

20. Niet meer actief

Ik hou nog hoop, maar omdat een stuitbevalling ook niet tot de mogelijkheden behoort vanwege de ligging van de beeb (ben ik geloof ik eerder vergeten te vermelden), zal ik een spoedkeizersnede krijgen als ik weeen krijg. Tenzij de baby nog draait voor die tijd natuurlijk. Dus daar hoop ik maar gewoon op, en als dat niet zo is.... dan niet dus haha! Zoals ik al zei, elke avond ga ik even op mn kop hangen, wie weet helpt het!

Deel Deze Pagina