januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moniekje

moniekje Actief lid

11 feb 2006
    485
    0
    0
    Sanne: Wil je misschien een bloeddrukverlagend pilletje van mij hebben? Ik slaap namelijk als een blok sinds ik die medicijnen heb! Ik begrijp hoe je je voelt hoor Sanne, want voor die pilletjes sliep ik ook verschrikkelijk slecht..

2. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Ik zou wel blij zijn als ik eens een nacht heerlijk zou slapen...

3. moniekje

moniekje Actief lid

11 feb 2006
    485
    0
    0
    Nog effe en dan krijgen we slapeloze nachten van huilende babytjes en de nachtelijke voedingen.
    Op deze manier kun je alvast een beetje wennen...
    Ik hoop echt voor je Sanne dat het wat beter gaat met het slapen. En anders ga smiddags even een paar uurtjes naar bed of op de bank.

4. Niet meer actief

goedemorgen dames..

ik was alweer optijd wakker. mijn vriend ging er om half zeven uit en toen ik weer in slaap ben gesukkeld ,kreeg ik me toch een rare droom.. :confused: ik was ergens(weet niet meer waar) en zat op de wc en verloor bloed.. ik vond dit in mijn droom heel normaal en bleef er ook vrolijk mee ronde lopen.. en iederee maar zeggen dat ik de vk moest bellen.. tegelijke tijd was er nog een soort ikke, die mezelf eens flink een pak rammel gaf.. en zei dat ik moest maken dat ik ging liggen.heel raar dus.. beetje vaag allemaal. toen ik wakker werd ben ik eerst maar eens naar de wc gegaan.. ff checken.. gelukkig niks aan het handje! :rolleyes:

dorito: volgens mji kreeg ik die uitnodiging via email..die bon moest je uitprinten..
    de doos is groot maar de inhoud niet.. veel reklame materiaal. het enige wat leuk was was de speen van difrax.. en gratis natuurlijk(i love it) haha

5. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Dat doe ik ook ik rust meestal smiddags even, en dan slaap ik goed maarja als ik teveel overdag rust dan slaap ik snachts helemaal niet meer

6. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Ik ga de woonkamer eens wat opruimen en poesten en straks naar de thuiszorg voor de klossen enz te halen.
    Mischien tot vanaaf en anders tot morgen...

Fijne dag nog allemaal.

7. marrie

marrie Actief lid

10 okt 2006
    251
    0
    0
    overijssel
    @ dorito: de box was inderdaad groot uitgevallen van de kruidvat. Hadden beter in een envelop kunnen doen, dan had ik het beter mee kunnen krijgen... hahaha Ik kreeg ook een bon via email. Er zat een speen in van de difrax en een bewaardoos voor flesvoeding. verder reclame en 2 proefmonstertjes geloof ik. gratis en voor niks, altijd mooi... hahaha.

Heb ook de folder van de prenatal gekregen. Jee wat staan er veel dingen in die ik al heb en die nu veel goedkoper zijn... das best ff zuur. Zag wel dat er erg leuke wippertjes in stonden. Wij hebben tot nu toe 2 wippertjes gekregen, maar allebei donkerblauw. Is dus ff afwachten wat we krijgen. Vind donkerblauw meer iets voor een jochie. Verder heb ik alles rood en oranje. Dus zit eigenlijk te twijfelen om die rode te kopen en dan die donkerblauwe aan mijn ouders en schoonouders te geven...
    Ik zou zowiezo al 1 wippertje naar mijn ouders doen. Maar ja, zal dr nog ff over nadenken. Dit wippertje zit wel een mooie boog overheen :D

Verder is het hier nog steeds een gedoe omtrend de namen... de meisjesnaam staat al wel vast, maar zitten nog steeds met de jongensnaam. Op de een of andere manier duikelen er steeds weer namen op die 'eigenlijk ook wel erg leuk' zijn. Dus denk dat we tot aan de bevalling aan het twijfelen zijn.. hahaha. Denk dat ik de uiteindelijke keus maar bij mijn hubbie laat. Moeilijk hoor...

morgen naar de gynaecoloog... ben benieuwd of ze kan schatten hoe groot onze kleine nu is. Toen zei ze dat het wel een achtponder zou worden. Hoop dat het niet meer wordt!

tot snel maar weer...

8. Niet meer actief

pff het lukt me vandaag weer eens niet om iets nuttigs te gaan doen. :(

9. Niet meer actief

ik had vanochtend de drukkerij maar eens ge emaild.. tis nou 3 week geleden dat we proefdruk hebben besteld.. duurd me veel te lang..

nou krijg ik een mailtje terug dat ze klaar liggen..
    (wie weet al hoelang)
    hopen dat vriend ze mee kan nemen op de terug reis van zijn werk..

en maar duimen dat als onze ukkepuk er is dat ze dan sneller klaar zijn.. hahaha

10. Niet meer actief

Joepie, onze beebs is gedraaid. De stagiare VK voelde het hoofd beneden en heeft de VK er nog even bijgehaald, zij voelde het hoofd ook beneden, rug links en voeten, benen rechts. Het was nog niet ingedaald maar dat hoeft ook niet. Ik ben super blij :D

Verder nog even 2 lampjes opgehangen en nog wat aangerommeld in de babykamer. vanmiddag even klossen en een ondersteek halen bij thuiszorg. Enne, na de kerstdagen mag het thuis geboren worden. Volgende week vrijdag weer voor controle naar de VK. :D

11. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    @Babietje, ben blij voor je dat de kleine goed ligt ! :D super meid !
    owjee een ondersteek moet ik ook nog halen bij de thuiszorg.. oeps helemaal niet meer aan gedacht. :oops:

@Mrklb, je heb een aparte droom gehad zeg :) ik droom ook weer zo erg raar de laatste dagen.. gisteren gedroomd dat me vriend vermoord was en dat ik moest bevallen op zijn begrafenis.. :( me vriend maakte me wakker omdat ik lag te huilen in me slaap :( :)

@Marrie, wat lastig dat jullie nog steeds niet uit die jongensnaam zijn zeg, erg moeilijk.

12. Niet meer actief

silaah:jeetje enn je zegt wt over mijn dromen :D(grapje) . ja je kan stom dromen he. het mooiste er aan is het moment van wakker worden en je gaat beseffen dat het een droom was.

babietje: geweldig nieuws zeg:!snel he al na de kerstdagen dat he tthuis geboren mag worden. ik moet nog even een weekje wachten. op oudjaarsdag ben ik 37 week.. het zal natuurlijk een fantastisch nieuwjaars geschenk zijn hahahah..

maar ik reken niet meer op dat het eerder komt. ik heb nou het gevoel dat ik het lang vol ga houden.. de kleine ligt nog zo hoog.. (al zegt dat niks)

nou vandaag dus weer erg weinig gedaan. het lukte gewoon niet..

ben nog even op de fiets gestapt boodschappen te doen, maar zie me zelf fietsen.. niet echt prettig meer :((klaag klaag klaag)

de laatste tijd hoor ik mezelf alleen maar klagen en klagen.. mijn excusses hiervoor :)

ben benieuwd als m'n mannetje straks thuis komt of hij onze proefdruk op heeft gehaald..

morgen samen met mijn moeder aan het bakken.. nieuwjaarsrolletjes... altijd lekker..

en dan is het al weer vrijdag.. lekker hoor!

13. moniekje

moniekje Actief lid

11 feb 2006
    485
    0
    0
    Ik heb sinds vanmiddag weer pijnlijke scheuten in de billen en aan de binnekant van de benen. Weet iemand wat dit is :(: Vooral als ik opsta doet het verschrikkelijk zeer. Ook doet het aan de voorkant (schaambeen) een beetje zeer. het is best pijnlijk.

14. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Babietje, wat fijn dat de kleine nog is gedraaid. Dat zal een hele opluchting voor je zijn. Lekker hoor!

Moniekje, ik heb geen idee wat die steken zijn. Ik heb er geen last van. Ik denk dat het indalingsweeën zijn. Volgens mijn verloskundige gaat het indalen gepaard met pijnlijke steken.

Ik heb vanmiddag ook de ondersteek opgehaald bij de Thuiszorg. Klossen hebben we niet nodig, want ons bed hoeft maar 10 cm omhoog. Wij gebruiken een extra matras.

Verder vandaag flink gesopt en gepoetst. Ik heb het advies gekregen om de kleine de eerste paar weken toch op de eigen slaapkamer te leggen i.v.m. de borstvoeding. Doen jullie dit ook? Het werd door de kraamzorg en door borstvoeding natuurlijk geadviseerd.

Gr. Lieverd

15. dorito

dorito Bekend lid

10 nov 2005
    868
    0
    0
    mmm misschien dat ik het mailtje van het kruidvat dan heb gedelete dat ik hem op kon halen. krijg soms zo veel spam.

weet je dat ik van de week touwens ( te laat) zag dat die film in the womb weer op national georgraphic was. echt heel stom: ik was net een half uur te laat. hopelijk komt hij volgende week weer.

16. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    oww dorito, laat even weten als jij weet wanneer die weer komt wil je ? :( ik wou m ook zooo graag zien.. maar ik kijk nooit in de tv gids ofzo.. :(

17. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    @babietje: Wat fijn dat de kleine zelf gedraait is! Nu kun jij je ook voorbereiden op een gewone bevalling!

@marrie: Wat een leuke dingen staan er in de Prénatal folder hé?
    De aanbiedingen zijn t/m 30 januari geldig, dus als ik voor die tijd beval en we krijgen deze keer een meid laat ik gauw 2 knalroze aankleedkussenhoezen halen en dat lieve gestreepte meisjestruitje!

18. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Prenatal heeft idd weer leuke aanbiedingen, ik had me er vorige week een boxkleed gehaald was ook afgeprijsd.

Ben vandaag de bedklossen, ondersteek en ruggensteun bij de thuiszorg gaan halen, mijn vriend zet het bed deze week nog op klossen en dan leg ik het zeil ook maar in bed voor het geval dat de kleine er al aankomt :)
    Ik kan haast niet meer wachten tot het zover is.

19. Niet meer actief

Lieverd, ik denk het eerst wel, een week of 2 of zo. Ligt er ook een beetje aan hoe het gaat 's nachts. Wanneer het heel onrustig is, is het wel gemakkelijk om er direct bij te kunnen. En voor de borstvoeding is het ook wel gemakkelijk. Toch wanneer alles goed gaat en we hebben een beetje een ritme te pakken, denk ik wel dat het naar z'n eigen kamer gaat.

Moniekje, volgens mij gewoon zenuwpijnen vanwege de druk in het bekken hoor! Ik heb ze bij vlagen. Zeker bij te veel belasting, maar toch ook wel eens zomaar, 's avonds op de bank bijvoorbeeld.
    Iets was ik bijv. al heel lang niet meer kan is, wanneer ik op mijn rug lig, mijn bovenbenen naar buiten buigen in een soort van kleermakerszit, hakken op het bed houden en naar je toe trekken. Dat doet erg zeer in mijn liezen en bekken.

20. Niet meer actief

Deel Deze Pagina