Ik vind zelfgemaakte nieuwjaarsrolletjes verrukkelijk! Vroeger maakten we ze ook altijd thuis. MRKLB of Marrie: Kunnen jullie niet even een paar opsturen?!
Ik had de tekst voor het kaartje per e-mail verzonden aan de drukkerij en ongeveer 5 dagen later hadden wij een mailtje terug met de lay-out voor het kaartje. Ook wij hebben een gepersonaliseerd kaartje gemaakt. Bij onze dochter hadden we dat ook, maar dan wel op een blanco standaard parelmoer kaartje. Nu is ie helemaal zelf gemaakt en de drukker kan 'm dus zo uit de pers laten komen. Wij zijn uiteindelijk naar de drukker gegaan en hebben nog even wat gesleuteld aan het kaartje en toen kwam er meteen eentje uit de pers rollen. Zij snijden 'm, wij vouwen ze. De enveloppen kreeg ik toen meteen mee.
@babietje, gefeliciteerd met de spontane draaiactie van jullie beebs! @lieverd, wij leggen de kleine eerst op onze slaapkamer. Gewoon met ledikant en al... (ik heb wel makkelijk praten met een slaapkamer van 25m2) maar ik denk dat dit max voor een week of 2 a 3 is. vanaf morgen mag ik thuis bevallen. Krijg er sinds een paar dagen toch zin in... slaap ook slecht omdat eigenlijk iedere houding na een kwartiertje pijn doet en van draaien wordt ik wakker...
Op www.9maand.com lees ik bij week 38 het volgende stukje tekst over de groei. Misschien wel interessant (of al lang bekend ) Je baby komt nu nog zo'n 28 gram per dag aan. De donshaartjes verdwijnen steeds meer en meer, en hij probeert al te ademen. Soms krijgt hij hierbij vocht in de luchtpijp en dan voel je dat hij de hik heeft. Je baby is nu 48 cm groot en weegt 3200 gram.
Ik heb er net zo veel zin in. En dat 'slaapprobleem' heb ik ook. grappig dat we allemaal veel van hetzelfde last hebben.
he mrklb1: dank je wel voor die link van de womb. ik houd februari in de gaten. als we dan doorwaakte nachten hebben kunnen we mooi dat gaan kijken ik zag trouwens net dat de normale in the womb doc van eenlingen ervoor is op 25 febr. ik zet het meteen in mijn agenda.
Yeah het is me gelukt om de foto's van de wieg in mijn album te krijgen! Het liefst zou ik er nog een foto bij willen hebben van toen mijn moeder in dezelfde wieg lag maar daar is er helaas geen van...
Wow, ziet er goed uit joh! Knap dat je dat je dat gedaan hebt, zou ik dus echt niet kunnen! Over dat slapen: heb ik inderdaad ook, dan wordt ik 's nachts wakker, en kan ik me amper bewegen, gewoon omdat ik te lang in dezelfde houding gelegen heb, echt spierpijn gevoel! Raar is dat hoor!
@Stranger Mooie wieg hoor! Heb je heel mooi gemaakt. Geeft toch wel een speciaal gevoel he! Heb de enveloppen binnen en de proefdruk was eigenlijk niet zo bijzonder. Was precies zo als ik zelf gemaakt had (bij Poobies heb ik een ontwerp gemaakt en deze naar hun toegemaild) alleen het lettertype is een heel klein beetje anders. Nu maar aan het schijven!
ik ben weer bij de gyn geweest, alles was super. Hij zei dat de baby er klaar voor lag , nou zei ik , ik heb de remmen er ook al af gegooid. Hij vond dat ik gelijk had en hoopte voor me dat het ook snel komt en dat ik hem niet weer zie. Hij gaat morgen op vakantie voor 2 weken. @ stranger: leuk gedaan joh. @ babietje 3 weken geleden was onze beebs +/- al wat er bij week 38 staat, dus pin je er niet op vast hoor. Wij hebben maar 5 kaartjes op reserve (tja) !?!?!?!?!?
HE DAMES: LEES IK NET NIET HEEL TOEVALLIG IN DE TV GIDS DAT IN THE WOMB OP 1-1-07 UIT WORD GEZONDEN OP NAT.GEO..12:00 uur natuurlijk zitten we dan met z'n allen op nieuwjaarsvisite maar dan kunnen we het opnemen! of iemand daarvoor regelen en uh bij deze voor iedereen virituele nieuwjaarsrolletje met slag room!
oh sorry. ik zie net dat het om de aflevering met dieren gaat.. he bagger zeg.. ik blijf het in de gaten houden
haha zit ik met blijdschap jou berichtje te lezen over in the womb.. staat eronder dat t m niet is balen zeg ! nou dan toch maar wachten tot feb.
Hoi! Ook ik heb vandaag de envelopjes geschreven. Wij hebben het kaartje laten ontwerpen. Wij hebben 100 kaartjes en zijn daarvoor 235,- kwijt. We versturen er tot nu toe 83, dus we houden nog wel wat over voor plakboek e.d. Vandaag op het werk geweest i.v.m. kerstborrel. Het was gezellig. Net lekker heel fout patatjes gegeten. Ach, moet ook een keer kunnen toch? Ik ben iedere keer zo benieuwd of er weer iemand bevallen is als ik hier kom kijken. Helaas nog niemand verder! Gr. Lieverd
zo, ik ben er ook weer van de gynaecoloog. Ze zei dat het goed groeide en dat het inderdaad wel rond de 8 pond zou komen bij de geboorte. Gelukkig blijft het nog rond 8 pond en niet meer... Ze zei ook dat zo'n 58% van de zwangeren tussen de 38 en 40 weken ging bevallen. Nou ben benieuwd of dat inderdaad zo is... Dan zou het dus binnen twee weken moeten gebeuren. Heb ook nog gevraagd wat voor een pijnsteek dat steeds is linksbovenin mijn buik. Volgens haar lag de kleine met de knietjes of hakken tegen mijn milt aan. Ze zei dat ik er waarschijnlijk geen last van zou hebben tijdens de bevalling. Nou hoop het niet, zijn soms behoorlijke steken. Vooral na het eten enzo komt dat natuurlijk in de verdrukking. Het hoofdje zat in ieder geval mooi vast in mijn bekken dus die kwam er niet meer uit zei ze. ruggetje lag rechts en voetjes links voor mij. Maar goed, dat kan ik smorgens wel zien (schele buik als ik op mijn rug lig... hahaha). Nou beebje, kom maar op, van mij mag je!
O nee hoor, het is een gemiddelde, de ene is nu eenmaal zwaarder of lichter dan de andere. Het valt mij ook op dat het geboortegewicht met de jaren mee stijgt!
Tja... Kinderen worden nu eenmaal groter dan zoveel jaren geleden... Eigenlijk zouden ze dat gemiddelde eens in de paar jaar moeten bijstellen... Mijn oudste viel heel lang beneden de gewichtscurve, volgens het consultatiebureau, maar hij had gewoon de "pech" dattie zo lang is. Dan is de verhouding anders dan normaal en dat is volgens hunnie, blijkbaar, een aandachtspunt... Toen dacht ik, moet ik hem dan net als een gans gaan vetmesten? Dacht het niet! Zolang hij het verder qua ontwikkeling goed doet, ga ik er nix extra's aan doen. Kun je nagaan hoe sterk men hangt aan gemiddelde waarden... Onzin natuurlijk... Elk kindje zoekt zijn eigen weg... @stranger: Gaaf, hoor, het wiegje! Je ziet de baby er al in liggen... Het is nu iets na half 5 in de achtend... Ik ben ff door de slaap heen. De kleine was wierig en had de hik, mams had last van onrustige benen en "honger". Dus vandaar dit vroege tijdstip... Ben maar even naar beneden gegaan voor een beschuitje kaas en een beker warme melk met honing. Heb ik mooi ff de gelegenheid om hier bij te lezen en wat te tiepen. Gisteren druk geweest met kerstkado's kopen en een kado voor mijn verjaardag uitzoeken.... Is altijd naar hoor... Ik krijg een klein doosje voor kerst en voor mijn verjaardag... Ik ben dol op kleine doosjes... Voor kerst krijg ik mooie oorbellen en voor mijn verjaardag een mooie ring, beiden bicolor, passend bij de trouwring. Maar wel moeilijk om uit te zoeken, hoor! Ben alleen bang dat ik met mijn verjaardag de ring niet om kan... Ik houd namelijk vocht vast en heb daardoor last van dikke vingers... (en nog steeds last van olifantenpoten... Vooral na een dagje shoppen...) Gisteren ook maar een ondersteuningsband gekocht bij de Prénatal. Want ik merk dat ik niet meer zulke grote afstanden kan lopen zonder pijn in de buik. Heb hem meteen maar omgehouden, maar het helpt écht. Ik was meteen van de pijn af! En verder gaat het gewoon lekker met me! Ik heb me in tijden eigenlijk niet zo goed gevoeld als nu. Ik kan goed merken dat ik nu niet meer werk, ik heb veel meer energie! Gisteren hebben we de klamboe op de babykamer opgehangen en begin van de week heb ik het bedje opgemaakt. Morgen (of eigenlijk straks... ) maar eens wat foto's maken en in mijn album zetten. Het is erg mooi geworden! Kan haast niet meer wachten... Maar laten we eerst iig de 37 weken maar volmaken, beter voor de baby. Goed, ik hou er weer mee op, ik begin weer wat moe te worden, kan ik mooi nog ff een poaar uurtjes slapen. Tot later en ik hoop dat ik vandaag nog wat mooie foto's voor jullie heb... Liefs, San