januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    @mariska, wat een super nieuws! jullie kerst kan vast niet meer stuk. Geniet ervan!

@marretje, heel erg veel succes met ks. En straks heb je de kleine in je armen en wordt het vast een super jaarwisseling!

@moniekje, heel veel succes en veel plezier met jullie kerstkindje!

Begin de kleine minder te voelen. Er is minder schopruimte maar er wordt nog wel gedraaid en dat voelt af en toe heel erg vreemd. Mijn hele buik kan zomaar van vorm veranderen :) Verder alles rustig heb geen krampen/voorweeen... ben benieuwd!

2. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Hoi!

Fijne kerstdagen iedereen!

Marretje, heel veel succes woensdag! Ik zal aan je denken.

Moniekje, ook zo spannend voor jou! Succes met bevallen.

Hier alles verder goed op krampen en steken na. Ik denk niet dat het al is begonnen, maar dat het wat voorwerk is. Woensdag moet ik weer naar de vk, dus ik ben benieuwd of de kleine al helemaal is ingedaald. De vorige keer nog niet.

Gr. Lieverd

3. Niet meer actief

Hallo, hier ook weer een berichtje van mij. Ik ben weer lekker thuis.
    Zal even kort het verhaal vertellen.

Maandagavond werd ik opeens helemaal niet lekker. Toen maar vroeg naar bed gegaan, rond half 11 begon ik met overgeven en niet meer gestopt. Toen ik rond half 3 weer in bed lag, voelde ik opeens wat vloeien tussen mijn benen. Ik zei nog tegen mijn vriend, volgens mij is het begonnen. Toen ik opstond bleek het geen vruchtwater te zijn maar bloed. Ik liep naar de wc maar het bleef eruit stromen. We hebben toen de VK gebeld, deze kwam vrij snel. Het hartje klopte gelukkig nog goed, dat is dan een hele opluchting. Maar ja ik moest toch snel naar het ziekenhuis. Ambulance gebeld en binnen eeen kwartiertje was ik in het ziekenhuis in de verloskamer.

Ik werd aangesloten op de CTG en kreeg allerlei infusen etc. Telkens als ik moest overgeven daalde de hartslag van Yara tot onder de 80. Voor zover ze het daar konden zien was er een stukje van mijn placenta aan het loslaten. Om half 6 kwam de gyn. vertellen dat ik nog voor 800 een ks zou krijgen. Wat schrokken we. Het kwam zo uit de lucht vallen.

Ik werd klaargemaakt voor de operatie en kreeg een ruggenprik (voor degene die nog moeten, maak je hier helemaal niet druk om, je voelt er niks van!).

Nou nog geen 3 minuten later was onze kleine meid er.

Ik zal strakjes eens proberen om een fototoje te plaatsen.

Moniekje en Marretje, succes met de bevallingen!

4. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Jeetje Roos, dat is wel een heftig verhaal. Gelukkig is het uiteindelijk allemaal goed gekomen. Je had je dochter wel snel in je armen door die keizersnede. Gaat alles goed met zijn drietjes? Al helemaal gewend aan elkaar?

Ik ben benieuwd naar de foto's!

Fijne feestdagen!

Gr. Lieverd

5. Niet meer actief

Fototje staat in het album, krijg hem helaas nog steeds niet groter!

Alles gaat goed, het is een echte slaapkop! Raar hoe snel het went dat je met z'n drietjes bent.

6. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    roos ! jeetje wat moet dat schrikken zijn geweest zeg !
    als ik bloed zou zien inplaatst van vruchtwater, denk dat ik helemaal gek word :( en dan ineens een ks zonder je daarop te kunnen voorbereiden.

nou gelukkig zijn jullie al lekker gewend met zn 3tjes en gaat alles goed, ben ik blij om !
    wat een lieve foto in je album zeg ! echt een schatje :D

nou geniet lekker van de kerstdagen met jullie kleintje he ;)

7. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    ik ben benieuwd hoe het met Moniekje gaat,
    en met nann die had toch dr slijmprop verloren ?

ik vind het nog steeds een beetje onwerkelijk allemaal, ik denk dat ik alles pas besef zodra het ook echt daadwerkelijk gaat beginnen.

heb nu alles klaar staan gelukkig voor de kleine, bedje opgemaakt,
    ik moet nog wat laatste dingetjes wassen, het bed verschonen, en het zeiltje eropleggen.
    ook een ondersteek moet ik nog gaan halen ! !
    zou ik in mijn vluchttas ook voor de baby een jasje en slofjes meenemen ?
    heb wel een voetenzak, maar mischien is dat te koud ?
    ik vind het zoo spannend, wou dat ze vandaag al kwam haha

8. Niet meer actief

@Moniekje, wat spannend! Heeeel veel succes!

@Roos, wat een mooi meisje zeg, gefeliciteerd!

@Sillaah, hier is alles nog rustig... begin nu zelfs aan mezelf te twijfelen of het wel een slijmprop was. Maar dat kan toch bijna niet anders? Het was alleen geen prop zeg maar...
    Lekker he, als je alles zover klaar hebt? En die ondersteek, moet dat perse? Ik heb het hier bij de intake nagevraagd, ze vond het niet echt nodig zei ze. Heb dus alleen klossen in huis gehaald.
    Ik zou inderdaad trouwens ook voor de beeb een jasje en slofjes meenemen!

9. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Roos, wat een schatje!

Sillah, ik zou er wel een jasje in doen denk ik. Lastig he? Ik moet nog beginnen aan het koffertje.

Gr. Lieverd

10. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Nann,

Ik moest van mijn vk wel een ondersteek. Dat is ervoor als de kleine niet makkelijk geboren wordt. Dan kunnen ze de ondersteek eronder doen en de kleine een beetje daarin duwen met de schoudertjes. Ik weet niet meer precies hoe het zat, maar het had met de geboorte te maken en als die niet helemaal soepeltjes zou verlopen.

Gek dat alles rustig is. Ik heb weleens gehoord dat het na het verliezen van de slijmprop nog wel 2 weken kan duren, dus kan wel je slijmprop geweest zijn hoor!

Gr. Lieverd

11. Niet meer actief

Hoi Lieverd

Oh vandaar dus, denk dan dat ik hem niet hoefde te halen omdat ik poliklinisch ga bevallen.
    Echt een gek idee hoor, ook al is het geen teken dat de bevalling gaat beginnen, het is wel een teken dat het einde in zicht is. Ben benieuwd wat de VK woensdag zegt. Afscheiding is iig weer 'normaal', gewoon helder, geen bloed meer. Vind het toch wel spannend!

12. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Ja, ik kan me voorstellen dat je het spannend vindt. Ik ben zo benieuwd wanneer de volgende van ons gaat bevallen.

Woensdag moet ik ook weer naar de vk. Ik vind de bezoekjes aan de vk de laatste tijd iedere keer weer leuk en spannend.

Gr. Lieverd

13. sim

sim Niet meer actief

@ moniekje, heel veel succes! zet m op meid, een kerstkindje, wat romantisch....zwijmel.

@roos, wat zullen jullie in spanning gezeten hebben zeg, gelukkig dat het allemaal zo is afgelopen!
    had jij tekenen van te voren, een andere buikpijn ofzo, of was dit compleet onverwachts dat loslaten van die placenta.. kan me voorstellen dat je ontzettend schrikt...

liefs sim

14. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    @lieverd, nann de ondersteek (las ik ergens) is ook om de placenta op te vangen na de geboorte.

@roos, klinkt heel heftig je schreef 3 minuten na de ruggenprik was Yara er al. Heb je nu wel of geen ks gehad?

15. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Eerst wil ik iedereen een hele fijne en mooie kerst wensen!

MariskaW: Wat fijn dat Nadine vandaag mee naar huis mag! Wat snel al!
    Zo kunnen jullie toch nog genieten van een kerst met jullie dochter thuis!

Marretje: Veel succces woensdag met de ks en geniet van je kleine wondertje in je armen!

moniekje: Klinkt zeer serieus bij jou! Ik denk dat je niet lang meer hoeft te wachten op jullie kindje, misschien komt het vandaag al!
    Je zei het zelf al dat er bij een van ons misschien wel een kerstkindje zou komen en je bent het ws zelf! Succes!

Roos: Wat is Yara een mooi meisje! Zo te lezen heb je een heftige bevalling gehad met behoorlijk wat spanning! Fijn dat alles toch goed is afgelopen!

Hier is alles nog rustig. De harde buiken die ik 2 dagen heb gehad zijn gisteren ineens verdwenen en ik kan ook weer beter uit de voeten.
    Ik heb er weer vertrouwen in dat ik de 37 weken ga halen!

16. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    @Nann ik denk dat het best je slijmprop is geweest hoor, wat kan het anders zijn ? euhm een ondersteek heb ik dan ook niet nodig, ik ga ook poliklinisch bevallen.. maar ik vraag het woensdag nog wel even voor de zekerheid.

@Lieverd, vind het inderdaad maar lastig dat koffertje klaarmaken,
    ik geloof dat ik nu wel alles heb, ik heb alleen geen badjas erin zitten,
    mocht ik moeten blijven dan kan die altijd even gebracht of gehaald worden door iemand.. moet jij niet eens opschieten met dat koffertje dan ? :confused:

17. Niet meer actief

roos: jeetje.. gelukkig is alles goed. mooi meisje hoor! hoezo was het bloed ipv vruchtwaater?

we hebben nog niks weer van moniekje gehoord. ben erg benieuwd. nou hier heb ikde hele dag al last van een gespannen buik enlast van mijn rug. zal wel weer overg gaan. haaha. strtaks naar schoonouders.. kerst vieren..
    ik heb de enveloppen vandaag maar eens geschreven moet er nog een paar .. maar grootste gedeelte is af.

fijne dag verder :D

18. Niet meer actief

Spannend, hoor, moniekje... Zo te horen wordt het vast een kerstkindje! Veel succes gewenst! :thumup:

En wat een mooi poppetje, Roos... Echt een meisje, die Yara van jullie, met van die mooie donkere haartjes. Lief, hoor!:baby:

En wat de po betreft... Wat dacht je ervan dat je daar je behoefte in doet? Of, zoals ik, elke avond met je onderkant in een badje "sop" voor een goede genezing van de hechtingen...? Tis maar een ideetje..

Hier gaat alles zijn gangetje... Ben net ff druk geweest en merk het nu wel in mijn buik. Dus de rest van de dag doe ik het rustig aan.
    Groetjes, San

19. Niet meer actief

Roos, een prachtige meid, ik kan niet anders zeggen.

Ik heb toch ook maar een ondersteek gehaald. Vind het wel een beetje overdreven klinken allemaal maar ach, een kleine moeite is het. En wie weet komt hij nog goed van pas!

Vandaag een gezellige dag gehad, bij tijd wel veel krampen en aanspanningen. Verder alles rustig. Ga nog even boven stofzuigen, is dat ook weer klaar!
    (Soms wordt ik zenuwachtig van mijn eigen 'nesteldrang' hi hi)

20. Niet meer actief

Ahum, bij overdreven bedoel ik dan wat in alle boekjes en blaadjes staat geschreven, geen reacties van jullie dames hoor!

Deel Deze Pagina