januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    @Marjolijn, je leest dit niet meer, maar ik wens je alsnog enorm veel sterkte, en we leven allemaal met je mee !

Ik heb een rotnacht gehad, !
    heel de tijd oefenweeën gehad, eerst om de 7 min, toen schrok ik, dacht dat t ging beginnen, maar even later kwamen ze onregelmatig.
    Deden ook best wel pijn, en met kwam er weer een pijnlijke harde buik aanzetten (lig nog in bed met de laptop) dus denk daT ik er vandaag nog wel even zoet mee ben.
    Ook heb ik gisteren het zeiltje op mijn bed gelegt, wat een ellendig kraakding, je glijd je hele bed door hihi :)
    Nou vanmiddag weer naar de vk, ben benieuwd !

2. Niet meer actief

Sillaah, het helpt wel als je zo'n celstof onderlegger gebruikt en dan onder je hoeslaken legt. Dan kraakt het ook niet zo en het neemt goed vocht op! Je hoeslaken kun je immers heel makkelijk wassen, die hoef je niet perse te beschermen.

Marjolijn, Je gaat zo'n beetje onder het mes! We denken allemaal aan je. We horen wel weer...

Hier ook weer een vervelende nacht met veel harde buiken en krampen e.d. Het kon ook wel gewoon spierpijn zijn hoor. Ik heb gewoon moeite met liggen. Maar.. verder voel ik met super! Lekkere energie en relaxed gevoel. Dat is dan weer fijn.

Onze feestdagen waren gezellig en rustig. Die van jullie ook? Wel een lekker gevoel dat ik nu 37 weken ben, er valt een bepaalde last van mijn schouders.

3. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Zo... ik ben er ook weer eens... van het weekend en met de feestdagen was het te druk om te forummen ;).

Net ben ik naar de vk geweest. Bloeddruk is nog steeds constant, beetje aangekomen en de baby is volledig ingedaald (dat idee had ik al vanwege de druk op mijn bekken)! Dus hij/zij ligt er helemaal klaar voor...

En eigenlijk voel ik me prima. Slapen wordt wat minder maar mijn matras hebben we aan het hoofdeinde omhoog gedaan met behulp van kussens en dat scheelt enorm!

Zo nu ga ik eens bijlezen, kijken hoe het met jullie allemaal is!

4. 19nicole83

19nicole83 Actief lid

11 mei 2006
    260
    0
    0
    Drenthe
    sillaah: doe maar kalm aan vandaag.
    babietje: ik fgeloof dat jij een heleboel gaat doen, succes ermee dan.

5. marrie

marrie Actief lid

10 okt 2006
    251
    0
    0
    overijssel
    Zo daar was ik weer. Heb net weer even bijgelezen onder mijn ontbijtje... Deze kant is alles rustig gebleven met de kerstdagen gelukkig. Nu oud en nieuw nog afwachten... Moest meteen ff aan de keizersnede's denken toen ik wakker werd. Wou dat ik wist wanneer het kwam... nee, gewoon dagje voor dagje afwachten...
    Hier gaat morgen de kerstboom ook naar beneden. De rest van de versiering blijft nog ff. Ik vond het ok sneu voor mijn kerel dat hij straks die hele kunstkerstboom alleen uit elkaar moet slopen, dus hebben we ook afgesproken om het eerder te doen. Dan hebben we ook meteen ruimte voor de box als het nodig is. Hij heeft deze week nog vakantie dus kan ie me mooi een dagje helpen. Hij is zo overbezorgd... Hij wil dan graag overal heen om mensen te helpen, maar is dan bang dat er wat met mij gebeurd. Dus na tien keer te hebben gevraagd en alles om te gooien, helpt ie me dan morgen met opruimen. Volgens mij denkt ie dat ik zo binnen twee uur kan bevallen... hahaha. Zeg het hem wel steeds, maar hij blijft zo bezorgd. wel erg lief...
    Heb trouwens steeds gevoelloze vingertoppen. Na massage gaat dat gevoel ook wel weer weg. Erg raar. Zou dit door het vasthouden van vocht komen ofzo?
    Nou dat was het wel weer voor even. Ga zo ff voor de tv de video afspelen. er was zoveel leuks op dit weekend...

6. marrie

marrie Actief lid

10 okt 2006
    251
    0
    0
    overijssel
    oh ja, sillaah, doe maar rustig aan vandaag! Ik heb trouwens een moltononderlegger onder mijn hoeslaken. Ik vond de celstof onderlegger veel te veel broeien. Ik zweette me kapot. en aangezien ik de moltononderleggers al had gekocht voor het ledikant, kon ik die mooi gebruiken. volgens onze kraamzorg mag ik die niet meer gebruiken in het ledikant... nieuwe regels weer... En ik denk dat molton ook genoeg tegen houdt...

7. Niet meer actief

goedemorgen. :D

hier is een uit bed komen rollen..
    ik heb vanacht niet zo goed geslapen.. ik had vreselijke steken onder in mijn buik.
    als ik ongesteld moest worden dan had ik deze steken ook.. pijnlijk..
    geen idee wat het was. het zal er wel bij horen denk ik..
    morgen weer naar vk.. kijken hoe het met bloeddruk is. en ik zal mijn enorme voeten ook eens laten zien.
    iedeereen die vandaag naar vk moet succes ermee!
    gisteren hebben we heerlijk chinees gegeten met mijn ouders en zus en man en nichtje.. erg gezellig.
    mijn mannetje is tot 8 jan vrij. dus we gaan een beetje aan klungelen in huis.
    eigenlijk hoopt hij dat het snel word geboren.. nou dat ie vrij is zou het heel mooi uitkomen haha. nou dit gaat niet gebeuren hoor. die kleine zit nog prima in mijn buik. en zal ook wel beter zijn als het nog even wacht. al mag het van mij al wel zover wezen..

marjolein.. spanend man.het idee dat je nou waarschijnlijk al mamma bent.. fantastisch.. hopenlijk horen we snel weer van je!

nou genoeg geschreven .. fijne dag allemaal

8. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    @Marrie, een moltononderlegger is wel een idee,
    ik zie het niet echt voor me om nog 2 wkn of eventueel langer op zo'n krakerig zweetding te liggen :)
    ik ga zometeen toch even naar de prenatal dus gelijk even halen ;)

9. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    @ Sillaah, bij ons kraakt dat ding niet.... Wij hebben dat geval idd onder een molton liggen en daar het hoeslaken op. Werkt goed!

@MRKLB1: veel succes bij de vk!

@ Marrie: mijn man wordt nu ook superbezorgd, echt lief! Hij maakt zich veel drukker om de bevalling dan ik..... grappig om te zien!

10. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    ik heb het ook onder de molton en het hoeslaken liggen, maar het kraakt enorm, en ik glijd echt door het bed heen, zo glad is het.. :(
    heb zo'n blauw zeiltje (matrasbeschermer) van natalis..
    3x niks :rolleyes:

trouwens even iets anders, gisteren lag ik in bed, en had de hele tijd dus pijnlijke harde buiken, ook verloor ik een paar druppeltjes, en toen schrok ik echt ! ik dacht dat me vliezen gebroken waren en k dacht nog : toevallig dat ik net dat zeiltje heb neergelegd :)
    maargoed, ik weet niet wat het is.. ik dacht zelf erna van mischien wat urine door de druk op me blaas ? (het was echt maar weinig)
    of dat ik meer last van afscheiding heb :(
    ik had het daarna nog een paar keer en nu net weer, maar als ik sta of wat dan ook heb ik nergens last van.. zal ik toch maar even aan de vk vragen vanmiddag denken jullie ?
    ook ben ik nu dus heel erg bang dat ik in paniek raak als het begint,
    want ik begon gister al helemal te zweten enz.. :confused:

11. 19nicole83

19nicole83 Actief lid

11 mei 2006
    260
    0
    0
    Drenthe
    @ marrie:
    De gevoellose vingertoppen komen idd van vocht, dus na je bevalling is dat allemaal weer oke

12. hallo

ik ben op 23-12 bevallen van Eljah Samuel
    3820gr 49cm

bevalling is thuis spoedig verlopen moest alleen naar het ziekenhuis om de placenta te laten verwijderen en heb heel veel bloed velies gehad.

ik heb nog niet terug gelezen dus ik weet niet of er al meer zijn bevallen zoja gefeliciteerd en voor de gene die nog moet sterkte
    ik meld me over een paar dagen wel weer

groetjes petra

13. Michelle

Michelle Actief lid

20 mei 2006
    101
    0
    0
    Hé hoi, iedereen de kerstdagen goed doorgekomen? Ik heb net de laatste logees (broer en schoonzus) uitgezwaaid, dus ik heb nu lekker het rijk voor mezelf alleen! Buiten is het guur en binnen lekker warm, dus ik denk dat ik maar met de kat op schoot en een boekje op de bank kruip. hmmm, verder ook geen zin om iets in het huishouden te gaan doen..

Heb vannacht weer wat buikpijn gehad en heb het idee dat mijn buik steeds verder naar onderen zakt. De kleine zal zich zo langzamerhand wel een weg naar de uitgang zoeken. Nou, blijf nog maar lekker een paar weekjes zitten hoor, ik vind het prima zo.

Hebben jullie trouwens ook last van 'lekkende' borsten? Ik wordt 's ochtends regelmatig wakker met een, dan inmiddels, opgedroogde plek in mijn shirt ter hoogte van mijn linkerborst. Aan de rechterkant is niets te ontdekken.. Ik heb vier jaar geleden een borstverkleining gehad dus voor mij is het nog wel heel spannend of ik überhaupt borstvoeding kan geven, maar dit 'lekken' geeft me wel een beetje hoop. :p

Iemand al iets van Monique gehoord overigens? Ik denk dat we er weer een moedertje bij hebben..

groetjes, Michelle

14. sim

sim Niet meer actief

oh van harte gefeliciteerd petra! wat geweldig, hoop dat je je goed voelt en kan niet wachten op de foto's!hele mooie naam!

verder hier alles rustig, die gevoelloze vingertoppen heeft mijn schoonzusje ook, zij moet snachts van die sceelerpolsbeschermers op. beetje rustig aan doen met doekjes uitwringen!

vanmiddag vk, ben benieuwd!

15. Michelle

Michelle Actief lid

20 mei 2006
    101
    0
    0
    Petra, van harte gefeliciteerd met je zoon!
    Prachtige naam trouwens!
    groetjes, Michelle

16. 19nicole83

19nicole83 Actief lid

11 mei 2006
    260
    0
    0
    Drenthe
    Petra van harte gefeliciteerd met je zoon !

17. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Hoi allemaal,

Hopelijk hebben jullie allemaal fijne feestdagen gehad.
    Ik heb een beetje snel terug gelezen.

@Niemand meer iets van monique gehoord?

@Het word spannend voor marjolijn vandaag of zal de kleine er al zijn...

@ Petra gefeliciteerd met je zoon, geniet ervan :)

Hier gaat verder nog alles rustig, vanmorgen weer bij vk geweest, alles was in orde buik was weer 3 cm gegroeid op 2 weken.
    Kmoet volgende week weer terug.
    Kheb nu wel zoiets van de kleine mag wel komen, vooral omdat ik snachts bijna niet meer slaap.

Kzal weinig online zijn de rest van de week want mijn vriend heeft vrij dus is niet leuk voor hem als ik hele tijd achter pc zit.

Groetjes Sanne

18. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    @Petra: Gefeliciteerd met de geboorte van Eljah Samuel!

Wat is het hier spannend zeg! Marjolijn is als het goed is nu moeder geworden en Monique is ws ook al moeder geworden!

19. Niet meer actief

Petra: Hartelijk gefeliciteerd met je zoon Eljah Samuel! Leuke namen! Geniet er maar lekker van en we horen vanzelf wel hoe het je vergaan is...

Sterkte vandaag, marjolijn, ook al lees je dit bericht niet meer... Ik denk aan je.

En datzelfde geldt voor moniekje... Sterkte, meid...

Hier is alles nog steeds rustig... Ik merk alleen wel, dat mijn buik wat zwaarder wordt. Het zitten en lopen gaat wat moeizamer, en een goede houding vinden in bed valt ook niet altijd mee... Maar ja... De laatste loodjes...

20. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Hoi!

Petra, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. Geniet lekker met zijn drietjes! Ik ben benieuwd naar de foto's van de kleine.

Moniekje, spannend of jij al een kleine hebt.

Marjolijn, veel sterkte. Beetje laat, want waarschijnlijk is de kleine al geboren, maar beter laat dan nooit.

V.w.b. die matrasbeschermer. Ik heb dat ding om mijn matras gedaan en daarover een groot badlaken en dan een molton en dan een hoeslaken. Ik moet zeggen dat ik weinig last heb van dat ding.

Vanmorgen weer naar de vk geweest. Alles was goed, maar kleine is nog niet helemaal ingedaald. Ze verwacht dat het helemaal gaat indalen tijdens de bevalling. Bloeddruk heel netjes; 110/70 en urine ook goed. Verder wel 3,5 kilo aangekomen in een week en twee dagen. Beetje veel, maar ze heeft op de kaart geschreven dat ik kerst heb gevierd. Daarmee dus wel verklaarbaar, hihi!

Gr. Lieverd

Deel Deze Pagina