januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    ja idd je ziet soms de raarste vormen daardoor aan je buik best geinig maar soms ook pijnlijk.
    af en toe heb ik gewoon het idee dat de kleine eruit wil omdat ie zo aan het bewegen is...

2. dorito

dorito Bekend lid

10 nov 2005
    868
    0
    0
    @ sanne. grappig he dat je opeens zo'n pyramide hebt op je buik. ik vind het er wel raar uitzien.

@ labmuisje: heel veel sterkte en snel weer er bovenop na je hoge bloeddruk en zo.

als je urine mee moet nemen naar de VK kijken ze naar het risico op zwangerschapsvergiftiging. als je namelijk eiwit in je urine hebt is de kans daarop groter.

3. Niet meer actief

Zo zijn ze er bij labmuisje ook achter gekomen, samen met de hoge bloeddruk.

4. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Ja ik sta er ook van te kijken hoeveel bewegingen de kleine nog maakt, bij Rens was het al een stuk rustiger in mijn buik, maar hij was altijd rustig en nu nog steeds.
    Overal zitten bulten van een voetje of een knietje of handje, wel mooi om te zien en te voelen.

Ik heb mijn record trouwens verbroken!
    Bij de zwangerschap van Rens was ik afgelopen nacht mijn slijmprop verloren en begonnen de voorweeën. Vanmorgen stond ik op en ik dacht meteen Yes! geen bloed of slijm te bekennen! Nu op naar volgende week vrijdag, de dag dat ik 37 weken ben, de volgende mijlpaal!

5. Niet meer actief

Ik heb precies hetzelfde, Selmama. Met Ruben was alles veel rustiger. En Ruben is zelf ook een rustig kind. Dat belooft wat met deze. :)
    Ik ben erg benieuwd naar dit karakter. ;)

Hopelijk haal je nu de 37 weken, kun je lekker thuis bevallen.
    Ik ga er iig wel weer voor, zo'n thuisbevalling.

6. Michelle

Michelle Actief lid

20 mei 2006
    101
    0
    0
    haha, neup.. ik had nog geen zeiltje op mijn matras liggen :oops: Jullie begrijpen dus wel dat ik dat vandaag direct ga doen!

Bij mij is die kleine ook enorm beweegelijk. We hebben gisteravond met z'n tweetjes echt vol verwondering naar mijn hobbelende buik zitten kijken. Bijzonder hoor, kan me bijna niet voorstellen dat daar een klein mensje binnenin gek zit te doen. Doet verder helemaal geen pijn en ik heb ook geen last van pijnlijke ribben ofzo, maar het geeft allemaal wel een heel 'vol' gevoel in mijn buik. Net alsof een stelletje aliens bezit heeft genomen van mijn buik en er een leuk feestje aan het vieren is ;)

groetjes, Michelle

7. Niet meer actief

Soms heb ik het gevoel dat ik me helemaal "volgevreten" heb, terwijl ik nog niets gehad heb. Beetje vreemd is het wel.
    Ben er nu ff niet meer, ik ga lekker een film kijken. Tot later!

8. Niet meer actief

goedemiddag dames..
    wat en geklets hahaha.

michelle± jeetje ik zou ook wel schrikken.. kmoest eerlijk gezegd wel een beetje lachen om je verhaaltje.. sorry :oops: .. is het nog goedgekomen met je matras of moet je toch echt een nieuwe..

sanne± de kleine van mij is ook nog lekker bewegelijk.. vooral met de billetjes schuurt hij onder mijn huid door.. best een heelrar gevoel. vervelend maar ook wel weer lekker gevoel. en idd. ik heb ook het idee dat het nou veel vaker beweegd en krachtiger dan voorheen..

stranger± fijn dat je nog zo goed slaapt.. vol houden :D . sterkste met je opa.. !

oja en dat ie aan het strekken is in je buik heb ik ook. en ook dat er een beentje-voetje aan de zijkant uitsteekt. hahah grappig

vandaag weer naar vk geweest. alles was weer prima.. bloedruk was 120-65 zit nog niet veel varriatie in..
    de menstruatie achtige krampen komt waarschijnlijk omdat het aan het bewegen is met het hoofdje... ;)
    bij mij gaan die krampen niet gepaart met harde buiken anders zouden het weeen kunnen zijn zei de vk.. helaas niet het geval hahaha.
    ook was ie al mooi ingedaald.. mooi zo! dit was de vorige keer nog niet het geval..
    aan mijn olifantspoten kon ze niks doen.. beentjes gewoon omhoog houden .. al helpt het maar weinig bij mij..
    ze schat dat de kleine een 7 ponder zal worden.. als het rond de 40 week eruit komt natuurlijk. moet volgende week dinsdag weer heen

nou genoeg getypt.

doeg

9. Niet meer actief

Ja Michelle, ook ik schoot even in de lach bij jouw bedplasverhaal! Maar... kan het me zo voorstellen dat het gebeurt i.v.m. de grote druk op je blaas.

Mijn misselijkheid heeft vast te maken met maagzuur omdat ook dat aan het einde van de middag, 's avonds en 's nachts het hevigst is. Tegen een uur of 3-4 neemt het vaak af en 's ochtends heb ik bijna nooit last. Ik moet eigenlijk vaker wat minder eten, dat is alleen heel moeilijk voor mij! Ik zit toch echt wel op 3 maatijden per dag.

Hier ook behoorlijke bewegingen nog, geen golven meer maar echt schopjes of uitstrekkende armen of zoiets.

10. 19nicole83

19nicole83 Actief lid

11 mei 2006
    260
    0
    0
    Drenthe
    dag meiden,
    Ik ben vandaag weer bij de gyn geweest. Hij vond mijn bloeddruk te hoog 140/90 hiervoor moet ik zondag 31 december om 10:00 aan ctg en er staat nog iet op mijn afspraken kaart maar dat weet ik ff niet meer . ook wou graag een dag curve hebben van mijn bloed (dus moet morgen om 8,12 en 16 uur bloedprikken) en mijn urine weer inleveren.
    Hij schrok trouwens van mijn benen :confused: . Ja zei ik je kunt er pepernoten indrukken en laten liggen. :)

Ook moest ik de tas zondag in de auto zetten voor het geval dat ik moet blijven.....
    Hier heb ik dus de balen op in. Nog niet eens om mijzelf maar tja de honden kunnen met de vuurwerk niet alleen zijn dus moeten mn ouders dan hier zijn.
    Gelukkig kan dit wel maar voor mezelf voelt het zo raar. ;)

11. Niet meer actief

Nicole, dat zou wel balen zijn, dat je dan met oud en nieuw daar moet blijven.

Soms snap ik die gynaecologen niet! Het ging met Marjolijn al zo met de kerstdagen. Dan nemen ze je nog nét even op een feestdag of 1 dag voor een feestdag op. Dan denk ik, kan het niet 1 dagje later of eerder?
    Tuurlijk snap ik wel dat ze voor de gezondheid van de baby gaan, maar waarom dan nog even 3 dagen wachten (tot oud en nieuw)? En nu niet meteen?

12. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ja idd Babietje dat snap ik ook niet helemaal...

@ Nicole: dat is wel jammer zeg! Hopelijk gaat alles goed! Succes morgen met bloedprikken!

@ Mrklb1: fijn dat alles goed was bij de vk!

@ Michelle: aj dat is jammer geen zeiltje ;). Nu ligt ie er zeker wel he?

@ Sanwel: oeps als de drukte iets over het karakter zegt krijgen wij zeker een adhd'ertje ;).

@ Selmama: zet hem op he naar de 37 weken!

@ Dorito: nou een piramide is nog redelijk charmant omschreven... bij mij steken er dan links en rechts echt de meest gekke vormen uit!

Zo nu ga ik even kaarten posten en boodschappen doen!

13. Niet meer actief

Eigenlijk moet ik ook nog wat kaarten posten. Maar ik heb niet zoveel zin, gezien het weer buiten. Het is een beetje druilerig.

14. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    het weer is inderdaad niet echt geweldig vandaag.. ben heel de dag maar binnen gebleven..

ik heb nog even een lachertje wat betreft mijn vriend.
    in het begin van de zwangerschap was ik ervan overtuigd dat we een andere auto moesten omdat deze te klein is voor de kinderwagen en de maxicosi.. maar daar wilde hij niks over horen, want zn auto ging NIET weg !
    nu belt ie me net op en hij zou de kinderwagen gaan halen, nu vertelt ie me even doodleuk dat ie niet in de auto past !
    en dat WE daar een andere oplossing voor moeten zoeken !
    (ja nu nog eventjes in de laatste 2 weekjes )
    haha ik lach er nu om, het is best wel grappig dat hij het toch nog eindelijk inziet, maar eigenlijk ben ik zo ontzettend kwaad nu !
    ik heb in elk geval mijn moeder al op de hoogte gebracht dat het na de bevalling over is, die geeft me groot gelijk dus ben blij dat ze er voor me is..

hebben jullie ook zo'n pijn onderin de buik nadat de vk daar gevoeld en gedrukt heeft bij het hoofdje ?

15. marrie

marrie Actief lid

10 okt 2006
    251
    0
    0
    overijssel
    Nou hier ook weer terug van de gynaecoloog...
    Bloeddruk was te hoog. Van 120/60 is ie naar 160/90 gegaan. Dus toen moest ik meteen eiwit laten bepalen en bloed prikken. Eiwit was wel iets aanwezig, maar niet echt duidelijk. Nou moet ik a.s. zaterdag naar de eerste hulp voor zwangeren poli (EHZP?) en daar weer laten controleren... Ik hoop toch niet dat ik met oud en nieuw in het ziekenhuis mag blijven! Las bij nicole dat ze met de bloeddruk misschien moet blijven in het zh, dus daar maak ik dan ook wel kans op misschien... Ik zal het dan zaterdag wel horen. Dan hadden ze ook de uitslag van het bloed binnen, dus dat hoor ik dan ook meteen. Ze dacht misschien aan zwangerschapsvergiftiging omdat ik ook zoveel vocht vast houdt. Ik hoop het niet...
    @caecilia: ik zal het de volgende keer meteen even doorgeven aan de gyn of vk van de verdoofde vingertoppen. Ben ik nu dus niet aan toe gekomen...
    Mijn kleine beweegt de laatste twee dagen ook meer als anders. Volgens mij is het daar ook feestjes aan het bouwen en heupwiegend aan het dansen... hahaha.
    @labmuisje: we zullen voor je duimen!

16. Niet meer actief

Eigenlijk idd wel een lachertje... Maar aan de andere kant... Wel fijn dat je moeder achter je staat.
    Wat betreft het voelen van de VK... Ze zet er ook aardig wat druk achter, hoor. Dat zal ook wel moeten, omdat de kleine nu naar beneden zakt en ze er moeilijker bij kan. Maar het blijft een vervelend gevoel.

17. Niet meer actief

Toch zijn er aardig wat meiden met een hoge bloeddruk, valt me op...

18. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    @Sanwel, ik heb heel de nacht een zeurderig kramp gevoel gehad , maar dat zal er wel bij horen ;)
    ik ben ook blij dat mijn moeder achter me staat, veel mensen heb ik niet meer om me heen sinds ik zwanger werd, dus dat doet me goed ;)

19. Niet meer actief

silaah: blijom te horen idd dat jemoeder achter je staat. toch een extra steuntje.. die wil haar dochter ok niet ongelukkig zien natuurlijk..
    ik moest wel even lachen om die vriend van je..
    wat voor auto is het? is hij er zo trots op?

zo hier net lekker buik vol gegeten..

het valt me idd ook op dat er veel meiden zijnmet een hoge bloedruk, hier nog steeds goed terwijl en hogebloeddruk in de fam zit..

ik had nog even aan de vk geraagd of zo'n verkleiner voor de maxicosi echt nodig is. mijn vk zegt dat het niet nodig is en je het er ook wel zonder kan doen of een paar rollen handoeken er bij in.. ik had nog niet zo verkleiner gekocht en ik ga het nou ook niet doen. mocht het echt niet wilen dan kopen we er snel genoeg nog een. maar ja dat is natuurlijk de keuze van jezelf.

ik keeg net een emailtje van pampers . een zangerschapsrief.. er stond boven. de 9 e maand... wow.. gaat echt hard hahahahah

20. Niet meer actief

Ik heb m ook net gehad. Qua gewicht met 9 maanden zijn ze wel reëel, met 6-8 pond. De onze zal nog wel zwaarder worden. :(

Deel Deze Pagina