januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sim

sim Niet meer actief

hoihoi!

nou we hebben de hele middag in een tattooshop gezeten en de naam staat alvast om de arm van mijn man, het staat zo mooi! ben er echt heel trots op en stiekum een beetje jaloers, maar ach vind het voor een vrouw een beetje te groot, en te veel, heb zelf wel eentje op de arm, maar dit zou echt niet bij mij passen.

voor de meiden met die adhd baby, hihi, deze hier is ook aardig hard bezig soms, soms draait mijn maag er eerlijk gezegd een beetje van om, je kunt soms zo duidelijk twee voetjes voelen, die dan de rekbaarheid van je buikhuid test :confused: dan heb ik gewoon het gevoel dat ik het tegenmoet houden ofzo.
    trouwens vanmiddag waren we in de buurt van een hele harde knal, ik schrok zo, en die kleine was daarvoor heel druk en ineens was het stil, en dat duurde zo'n twintig minuten, ik maakte me meteen druk natuurlijk.

nicole en marrie, ik hoop dat de bloeddruk weer gaat zakken, lijkt me ook niks om met die dagen in het ziekenhuis te liggen. inderdaad een beetje raar dat ze die dagen er voor uit kiezen, je zou toch zeggen dat ze andere dagen kiezen ivm bezetting ofzo. maar hoe dan ook heel veel sterkte, hoop in elk geval geen zwangerschapsvergifteging.

silaah en sanwel, ik heb ook van die zeurderige krampen, maar ook wel met harde buiken. helaas zet er nog niks door hier. het is nog steeds niet ingedaald. voel ook nog geen verschil dus zal morgen ook nog wel niet zo zijn. ben me nu wel een beetje druk aan het maken voor die echo, hoop zo dat het gewoon spieren zijn. nou ja we zien het wel. is het het wel dan is het goedaardig toch en als met de baby maar alles goed is.

silaah, fijn dat je moeder zo achter je staat. en ik ben wel een beetje benieuwd wat voor auto je vriend rijd waar hij zo moeilijk afstand van kan doen :)

tjee, nou ik heb weer veel geschreven, ga nog even wat lezen en dan lekker achter ghostwhisperer 8)

2. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Fijn Sillaah dat je moeder achter je staat, dat is letterlijk en figuurlijk een steuntje in de rug! Ik ben blij voor je!
    Trouwens dat verhaal over een andere auto kopen is hier ook bekend.
    We hebben al een iets grotere auto gekocht toen ik van Rens zwanger was (een Peugeot 206), maar nu komt nummertje 2 en dan missen we ruimte. We zijn in november op vakantie geweest naar Center Parcs en toen kregen we nét alles mee inclusief onze 2 hondjes. Als we op vakantie willen met ons 2e kindje erbij dan kunnen we de hondjes niet meenemen en dat is het nog krap, dus ik ben benieuwd of hij overstag gaat... Het hoeft geen hele grote auto te zijn, maar iets ruimer gewoon.
    Hij wil niet teveel betalen aan wegenbelasting enzo, want dat is hoger met een grotere auto.

3. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    @michelle, lijkt me geen leuke verrassing midden in de nacht....vruchtwater verwachten en urine verliezen :(

@sanwel, spannend dus voor labmuisje maar die wordt dus waarschijnlijk nog dit jaar mama!

@silaah, ik had gisteren bij de vk ook 130/80 en mijn vk was daar super tevreden over gewoon zo doorgaan niets geen extra rust oid...

@nicole, succes zondag!

@marrie, ook jij veel succes in het zh. Drukke boel in de zh's deze oud & nieuw...

@sim, jullie weten echt het geslacht heel zeker :) anders is een tatoo wel heel permanent...

Vandaag hebben we de kinderwagen in de winkel opgehaald! Eindelijk alles is klaar. Net even geoefend om de maxi cosi in de auto vast te maken. Ik ben van plan thuis te bevallen maar wat nu als het toch zh wordt en ze je vervolgens om 3 uur 's nachts in een sneeuwbui naar huis sturen toch wel fijn als je dan al weet hoe het ding vast gezet moet worden. De vk adviseerde ons ook te zorgen dat de auto vanaf nu altijd een volle tank heeft en dat we iets op de voorruit leggen zodat we niet als er haast is en we naar het zh moeten eerst moeten krabben.

Onze auto is gelukkig groot genoeg :) (station) maar mijn auto is een ka dus hebben we toch een klein opvouwbare kinderwagen gekozen... anders kan die nooit in allebei de auto's (luxe probleem)

4. Niet meer actief

Sim, leuk hoor die tattoo! Maar eh... wat nou als het toch het andere geslacht blijkt te zijn hi hi ;) Ik heb zelf de voorletters van mijn dochter ontworpen in een tattoo, d.w.z. de vorm en 'samensmelting' ervan. Wanneer de baby is geboren wil ik t.z.t. er wat bij aan laten 'borduren' met de voorletter(s) van de baby. Het staat op mijn schouderblad en is ongeveer 7x5cm.

Ik mag morgen weer naar de VK en ben erg benieuwd. Ik heb zo nu en dan wat last van misselijkheid en hoofdpijn. Nu moet ik ook erbij zeggen dat ik verkouden ben geweest en nu nog een irritante kriebelhoest heb. Misschien dat het daar wat mee te maken heeft. Hopelijk is mijn bloeddruk OK.

Sillaah, goed dat je de knoop hebt doorgehakt, fijn dat je daarin gesteund wordt. Zoals ik jou de afgelopen maanden heb gehoord, was het geen pretje. Je bent nog jong en vind vast eens de ware!

Voor iedereen, slaap lekker en misschien morgenochtend weer een mamma erbij? Wie weet! Sweet Dreems! (Ik doel trouwens niet op mijzelf hoor!)

5. Niet meer actief

goede avond..

nog even de laaste mailtjes lezen van jullie.. nog geen nieuwe moeders zie ik.

nou morgen weer een kans en anders maar in januari.. ;)

ik zal zo leker op bed. mijn eerste nachtje met een matje als beschermer voor het geval dat.. ben benieuwd of het ook kraakt. hij ligt wel onder de molton dus hoop dat het mee valt en anders morgen een extra handdoekje..

ik zag ook dat ik een blauw zeiltje matras beschermer in mijn kraampakket had zitten. volgens mij glij je dan zo je bed uit. nee deze heb ik eerst maar een in dekast gelaten..

slaap lekker allemaal!

6. Niet meer actief

Goeiemorgen, dames! Lekker geslapen?
    Nou, ikke niet! Ik heb een uur of 2 last gehad van maagzuur en uiteindelijk maar een Rennie genomen (heeft wel geholpen), toen ik me wilde omdraaien kreeg ik ineens een vreselijke steek in mijn onderkant. Ik had het gevoel dat ik daar met een mes gestoken werd, zo'n zeer deed dat. Auw!
    Toen dat eindelijk een beetje bedaard was, begon mijn zoon nog te huilen. Dat heeft uiteindelijk ook nog eens een uur geduurd. Waardeloze nacht, dus. :(
    Nu ben ik ontzettend moe, en ik had nog wel van die "wilde" plannen. Ik wilde aan de gang met onze slaapkamer. Het wasrek overhuizen (tijdelijk) naar de babykamer, onze kamer grondig poetsen en bevallingklaar maken (kraampakket, 2 emmers, vuilniszakken, enz.) Maar goed, ik doe het vanmorgen maar wat rustiger aan en kijk wel hoe het vanmiddag gaat.
    Ruben is vandaag gelukkig bij de oppasbuuv, dus ik heb lekker een dagje voor mezelf. Heerlijk.

7. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Goedemorgen allemaal!

Nicole en Marrie, succes in het ziekenhuis. Dat is wel even vervelend voor jullie. Hoop dat alles goed is.

Sillaah, ik vind het echt grappig dat je vriend nu ineens inziet dat zijn auto te klein is. Had hij dat maar van jou moeten aannnemen. Ik kan me voorstellen dat jij daar kwaad over wordt.

Mrklb, ik heb dat blauwe zeil gewoon om mijn matras gedaan met een grote badhanddoek erover en een molton en een hoeslaken. Ik moet zeggen dat ik er weinig last van heb. Die verkleiner zat trouwens gewoon bij onze Maxi Cosi. Die hebben we niet apart gekocht. Wij hebben de Maxi Cosi Cabrio.

Sim, leuk om zo'n tattoo! Wel een risicootje inderdaad om hem nu al te zetten. Ach, het zal wel goed gezien zijn op de echo's.

Selmama en Sanwel, ik ben benieuwd of jullie 2e kindjes in het echt ook drukker zijn dan jullie 1e kindjes. De mijne is ook superdruk. Hij/zij gaat de hele dag door. Er worden ook al vaak grappen gemaakt over ADHD-kindje.

Stranger, wat erg van je opa. Hopelijk gaat het snel beter en kan hij nog even lekker kroelen met zijn achterkleinkind.

Sanne, die rare vormen neemt mijn buik ook af en toe aan hoor. Er steekt dan vanalles naar buiten. Zo'n maf gezicht!

Dorito, bij ons wordt de urine ook iedere keer gecontroleerd op eiwitten i.v.m. zwangerschapsvergiftiging.

Babietje, hier ook een maagzuurpatient. Vervelend he? Dat is echt het enige wat ik vervelend vind aan de zwangerschap.

Ceacilia, jullie hebben nu toch ook de Buzz gekocht? Wij hebben hem ook en ik vind hem erg lekker rijden en makkelijk om te bouwen van wandelwagen naar kinderwagen en naar Maxi Cosi.

Hier alles goed verder. Geen bijzonderheden!

Gr. Lieverd

8. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Sanwel, vervelend zo'n waardeloze nacht. Het schopt heel je dag in de war. Kan je tussen de middag niet nog even gaan liggen?

Gr. Lieverd

9. Niet meer actief

Is ook een optie, Lieverd... Ben iig blij dat de kleine man er vandaag niet is, hoef ik daar ook niet nog eens druk mee te zijn. Heb op dit moment al genoeg aan die kleine in mijn buik. Die is errug wakker.

10. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Ja, dan van mij is ook altijd erg wakker. Vooral overdag. Als ik 's nachts slaap, slaapt de kleine gelukkig ook. Dat is wel lekker.

Gr. Lieverd

11. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    mijn vriend is carstyler, hij heeft een honda civic helemaal uitgebouwd,
    hij heeft er veel tijd en geld ingestopt, maar ja hij kan er nu toch niks meer aan doen, want geld is daar nu niet meer voor, en te klein is te klein :(
    nu wilt ie wel een andere auto, maar moet t weer persé een honda zijn :( waarom ? en dan nog eentje die jonger is zodat we nog 1000 of wat moeten bijleggen wat we niet hebben en hij dus niet snapt.

ook gisteren nog even gehad over dat we uit elkaar gaan, meneer wilt nog steeds niet inzien dat ie iets zou moeten opgeven, heb m nog even weer opnieuw uit moeten leggen dat En voetballen 2 dgn, en een dag naar vrienden, en dan nog een dag naar zn ouders gewoon niet allemaal kan, hij zou zn voetbal toch echt moeten opgeven. NOu daar kwam dus alleen maar boosheid uit :) en hij doet het niet, hij snapt mij niet enz.
    NU had ik het daar met mijn moeder over gehad, en die stond achter me want ik ben niet gelukkig zo, en nu net zegt ze ineens dat ik hem moet laten doen waar die zin in heeft :confused: :confused: :confused: Hell no !
    ik laat dus echt niet over me heen lopen, ik weet wel waarom ze dat zegt,
    ze maakt zich zorgen over de financiele situatie, als hij weg is heb ik niks meer.. ik kreeg al geen uitkering, en ik heb geen recht op alimentatie (hij niet op zn kind dat scheelt) .. :rolleyes:

12. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    staat even een foto'tje in mijn album ;)

13. Niet meer actief

Laat je niet op je kop zitten, meid! Financiën zijn op dit moment minder belangrijk dan het geluk van jou en je dochter!
    Sterkte ermee, meid.

14. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    @silaah, volgens mij veranderen je rechten op een uitkering als je een kind hebt...

@lieverd, klopt we hebben nu gekozen voor de Buzz. Grappig we doen dingen wel erg gelijk op :) ben nog steeds benieuwd of onze kleintjes ook op dezelfde dag komen :)

Net mijn verzekering nog even snel omgezet. Als de kleine na 1 januari komt heb ik geen eigen bijdrage in de kraamzorg meer en de extra verzekering kost maar de helft van wat de bijdrage anders zou zijn!

15. Niet meer actief

* silaah: misschien is je moeder er nou wel klaar mee.. en wil ze dat je je niet zo druk maakt? stress niet echt goed voor de kleine.. er zal vast wel een oplossing zijn..
    je vriend zal er toch wel iets voor over moeten hebben. heeft hij de kleine al erkent ? maakt dit niks uit met rechten ofzo.. kweet het ook niet hoor..
    :oops:
    ik hoop dat je nog van delaatste dagen kunt genieten. en dat je vriend nog bij draait.. als hij zijn ddochter eenmaal vast heeft.. ;)
    maar ja het is niet goed te praten wat hij heeft gedaan..
    sterkte meid..

zo hier ook een slechte nacht gehad.. nog zo'n maagzuurpatient aan het woord. hahahaha. vreselijk.
    maar ik heb geen last gehad van mijn matje op bed..

:D

groetjes

16. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Sillaah, sterkte met wat je ook besluit te doen. Mooie auto trouwens, maar inderdaad niet echt een auto waar je een kinderwagen in kan doen.

Ceacilia, we lopen inderdaad aardig gelijk op. Grappig hoor! Ik ben ook zeer benieuwd wanneer we bevallen. Ik hoop iets te vroeg. Ik denk aan 7 januari, hihi! Weten jullie wat het wordt? Wij niet.

Mrklb, heel irritant dat maagzuur, bah....

Vanmiddag gaan we even naar het Prenatal-warenhuis om een wieg te kopen. We willen de kleine de eerste weken bij ons op de slaapkamer. Eerst dachten we het in de kinderwagenbak te doen, maar vinden we toch niet zo fijn. Daarom vanmiddag toch maar even een wiegje kopen.

Doen jullie de kleine ook bij jullie op de kamer?

Gr. Lieverd

17. Niet meer actief

@ Lieverd: Wij hebben Nadine de eerste 2 nachten op onze kamer gehad in de kinderwagenbak. Ze kan zichzelf in haar bedje niet op temperatuur houden. Heeft te maken met dat ze prematuur geboren is. Wij sliepen helemaal niet omdat ze veel geluidjes maakt tijdens haar slaap. Nu staat de kinderwagenbak in haar ledikantje op haar kamer. Die kamer is naast onze slaapkamer en de babyfoon registreert niet de kleine geluidjes. Dus nu slapen we weer goed. Maar een wiegje is wel heel schattig.

18. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Hoi Mariska,

In jullie geval is het inderdaad weer helemaal anders. Ik kan me voorstellen dat Nadine nog niet goed op temperatuur kan blijven in zo'n groot ledikant.

Wij willen de kleine op de kamer, omdat dat door de borstvoedingsvereniging en de kraamzorg wordt geadviseerd. Zo bemerk je ook als eerste eventuele hongersignaaltjes, voordat ze overstuur raken en gaan huilen. Vandaar dat wij de kleine op de kamer willen.

Hoe gaat het met Nadine en met jou?

Gr. Lieverd

19. sim

sim Niet meer actief

hoihoi!

weer een slapeloze nacht hier achter de rug... pfff moe moe moe, maar blijven positief!
    straks echo.. wel een beetje zenuwachtig.

ben benieuwd hoe het met labmuisje gaat, en de rest die vandaag nog naar het ziekenhuis moeten, heel veel succes!

wij hebben inderdaad een vermoeden, maar jammer genoeg niet 100% zekerheid :) dus inderdaad wel spannend, maar mocht het niet zijn wat we denken dat het is komt er één letter bij. wij dragen de baby straks samen en dan vinden we het mooi dat de naam in beeld komt, voor het geboorte kaartje. gelukkig is de tattoo-er een collega-kennis van mijn man dus hoeven we niet heel lang te wachten mocht er iets aangepast moeten worden..

nou meiden ik ga even snel struinen verder op het forum!

liefs

20. Niet meer actief

Wij vinden het niet nodig om de baby op onze kamer te zetten, ook niet voor de borstvoeding. De baby heeft een eigen kamer met een eigen bed.
    En met onze oudste hebben we het ook zo gedaan en die is er absoluut niet slechter van geworden. En ik denk dat ik anders om de haverklap wakker word van elk kreuntje en steuntje. Laat maar. Zit ik niet echt op te wachten.
    En volgens mij is het weer zo'n "modeverschijnsel". Dan mag je dit niet of juist dat weer wel... Ze verzinnen elke keer weer wat nieuws. Wij doen het op onze manier en volgen ons eigen gevoel.
    Maar dat moet ieder voor zich weten, natuurlijk...

Deel Deze Pagina