januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Op oudjaarsavond komen mijn ouders bij ons. En ze blijven slapen. Wij vieren het eigenlijk altijd samen, sinds mijn zusje is overleden. Dus we gaan lekker op de bank tv kijken en lekkere hapjes eten.
    En de volgende dag ben ik jarig, dus hebben we 's middags het huis vol visite. En gaan we alweer lekkere hapjes eten. Maar ik doe dit jaar niet veel aan mijn verjaardag, hoor. Ik koop taarten ipv ze te bakken en toastjes met kaas e.d. begin ik niet aan. Ik zet wel wat chips en nootjes op tafel en zo. Ik heb er gewoon de energie niet voor.

2. sim

sim Niet meer actief

wij gaan lekker films huren, en we willen geen visite, hooguit de volgende dag even, maar zo savonds wil ik graag lekker onderuit de bank voor mezelf :D

trouwens ik sleep steeds zo'n matje overal mee naar toe, ook in de auto, wat in het kraampakket zat, ik ben ook veel te bang dat ik knap hihi

vanmiddag voor de echo geweest en gelukkig is er niks te zien, dus ook geen vleesboom, ook al was het allemaal onschuldig geweest, zit eigenlijk ook niet zo te wachten op heftige nabloedingen. dus ben lekker gerustgesteld en van mij mag het vandaag verder wel beginnen hihi

we hebben nog even wat boodschappen gedaan, 7 rollen beschuit gehaald :confused: mijn man had al zoiets van wat ben jij van plan hihi

3. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    @Stranger, hij hoeft van mij niet persé zijn voetbal op te geven, maar hij wilt TEveel, hij zegt nu dat ie de verantwoordelijkheid toch niet aankan, want hij wilt nog teveel andere dingen, hij wilt 2 dagen voetballen, s avonds naar zn vrienden, naar zn ouders, hij wilt gaan stappen enz.
    en DAT allemaal gaat gewoon niet. en het gaat er dan inderdaad om dat hij dan dus 4 dagen weg is, en dis andere 3 dagen die over blijven is ie aan het werk en laat thuis. Zo werkt een realtie voor mij niet, en al helemaal niet als er ook nog een opvoeding van een kindje bij komt kijken.
    dus hij zou toch iets op moeten geven, of de dagen dat ie naar zn vrienden wil, of zn voetbal, maar dit alles kan gewoon niet. (en nu zou een andere vrouw dat mischien geen punt vinden, maar voor mij werkt het zo niet) en ik ben zelf ook jong, ik heb ook plots alles moeten inleveren en hij zou maar lekker blijven doen wat hij wilt, en wanneer het hem uitkomt.

4. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    het is nogal moeilijk in woorden uit te leggen,
    maar het gaat me niet eens zozeer om dat voetbal, het gaat om de manier waarop en hoe die tegen mij doet als ie dus WEL thuis is..
    ik heb hem afgelopen maanden moeten smeken om is een keer niet te gaan voetballen omdat er nog zoveel geregeld moest worden en ik alles alleen moest doen (wat dus ook op mijn moeder neerkwam)
    en zelfs dat kon ie niet, mij even helpen..
    ik moet echt alles doen, zelfs zijn financiele dingen kijkt ie niet naar, ik regel alles van boven tot onder omdat hij zo nodig lol wil hebben met zn vrienden.
    als hij gewoon zn verantwoordelijkheid nam, en mij liet zien dat ie van me houd en lief voor me is, dan is er niks aan de hand en mag ie wat mij betreft gewoon lekker vanalles doen.. maar dat is helaas niet het geval.. :(

5. sim

sim Niet meer actief

silaah, sorry meid dit klinkt vast heel hard,maar ik denk echt dat je beter af bent zonder hem, deze jongen is blijkbaar niet toe aan zo'n grote verandering als een kind krijgen. vind het vreemd dat hij het kind nog niet erkend heeft, zit daar een bedoeling van hem achter?
    misschien dat je moeder inderdaad je nu probeert te sparen voor stress, ik bedoel je hebt het nu al zo vaak uitgelegd wat je eigenlijk van hem verlangt en hij blijft zijn eigen weg volgen, net of er geen ruimte is voor jou en de kleine, nou wat vermoeiend voor jou zo steeds. ik snap niet dat hij het maar niet kan inzien..

misschien moet je je wat radicaler opstellen, en probeer je nogmaals niet afhankelijk op te stellen, want als het alleen zou gaan om het financiele is er vast wel een andere mogelijkheid gewoon even informeren, maar ik zou mijn leven niet laten verzieken omdat ik financieel van iemand afhankelijk ben. en dat voelt trouwens ook niet goed voor je zelfwaarde, niet op zo'n manier in elk geval want op deze manier geeft dat hem macht.

probeer een oplossing te vinden waar jij je goed door voelt, hierdoor kom je echt in een negatieve spiraal terecht...

sterkte!

6. Niet meer actief

Groot gelijk, Sillaah! Hij moet ook zijn verantwoording nemen. Zeker nu, en als hij dat niet wil/kan, moet je voor jezelf kiezen. Simpel genoeg.

Ik werd net gebeld door labmuisje:
    Bloeddruk is nog steeds te hoog (150-95 gemiddeld) en er zit nog steeds eiwit in de urine. Ze hebben besloten om haar in het ziekenhuis te houden, tot de kleine zich vanzelf aankondigd. Ze wordt dus NIET ingeleid, maar ze wachten tot het vanzelf op gang komt. Dat is beter voor de baby en voor mama. Ook voor het herstel na die tijd. Dus ze moet oud en nieuw in het ziekenhuis "vieren", helaas. Maar ze is in ieder geval in goede handen en wordt nauwlettend in de gaten gehouden. Vandaag heeft ze een echo gehad en alles is goed met de kleine, die heeft het nog prima naar het zin.
    Dus het enige wat ze kunnen doen is afwachten. Ze houdt me op de hoogte, en iedereen krijgt de groeten.

7. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Als het er eigenlijk om gaat dat ie die verantwoordelijkheid niet aankan (of aanwil?) dan begrijp ik het beter... en dan is het natuurlijk een heel ander verhaal!

Hij denkt dus dat hij zijn leventje voort kan zetten, zonder dat er iets verandert? Ja dat werkt natuurlijk niet! Je zult wat van jezelf in moeten leveren met een baby... En als ik jou nu goed begrijp wil hij dat niet...

Dat wordt trouwens nog wat als jullie uit elkaar zijn... dan zal hij alles zelf moeten doen en dan zal hij wel merken wat de gevolgen zijn. Waar gaat hij eigenlijk naartoe? Hij woont nu toch ook bij jouw moeder?

8. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    ja hij woont hier ook, dat maakt het ook best lastig om zo naast hem te liggen.. hij gaat dan weer terug naar zijn moeder.
    hij denkt inderdaad dat ie zn oude leventje kan voortzetten ja en dat ie niks hoeft op te geven.
    en dat werkt natuurlijk niet, ik geef met me 20 jaar ook alles op, nu is dat anders voor een vrouw, maar dat neemt niet weg dat ik het daar ook wel eens moeilijk mee heb. Maar daar heb ik voor gekozen toen ik besloot dit kindje te houden. en ik sta met 200% achter die keus. maar hij is er gewoon niet aan toe om vader te worde, dat neem ik hem niet kwalijk, ik begrijp best dat het enorm moeilijk voor hem is, maar als hij voor mij kiest zou die toch wat moeten opgeven, en anders moet ie dit leven gaan leven zonder mij en zn dochter.

hij heeft trouwens het kindje wel erkend, het kindje krijgt ook zijn achternaam, maar we hebben geen ouderlijk gezag geregeld zodat hij de officiele vader is en zijn rechten heeft, dat erkennen en zijn achternaam staat daar helemaal buiten..

9. sim

sim Niet meer actief

als hij het kind heeft erkend heeft hij ook bepaalde rechten (minder dan wanneer hij ook voogd is) maar hij heeft ook zeker plichten en één daarvan is allimentatie betalen. dit weet ik zeker.

nogmaals sterkte meid

10. Niet meer actief

jeetje vind het echt een gedoe voor je sillaah.. veel medeleven van hier.
    maar net wat er gezegd word. misschien is het verstandig om wat radicaler te worden..en je idd niet afhankelijk opstellen . als hij dat in de gaten heeft dan is hij er niet bang voor om jou te verliesen.. ik geloof ook dat je eerst beter af bent zonder hem. laat hem eerst zijn eigen zaakjes regelen en hij moet maar eens laten zien dat hij zichzelf kan redden. kvind hem echt nog een klein kind als ik het zo allemaal lees.. grow up kerel! en sillaah: in nederland is vast wel zoiets te geregeld dat je iets kan krijgen, zijn vast wel potjes voor. en anders vind ik dat ze er snel een moeten maken.. ;)

wat deed jij hiervoor eigenlijk was je aan het werk of studie? je hoeft het niet te vertellen hoor!

als de kleine is geboren hoop ik dat hij zijn verantwoordelijk neemt, want tenslotte deed ie dit ook bij het "maken" van jullie kindje en toen kon hij het ook..

wie a zegt moet ook b zeggen..

veel sterkte hiermee! en ik geef alleen mijn mening hoor.. vind het lastig omdat ik niet weet hoe jij hier op reageerd.. maar bedoel het niet verkeerd hoor ;)

sanwel: jeetje arme labmuisje.. ik vind het een dood eng verhaal. mijn zus heeft dit dus ook al een keer mee gemaakt en zei is haar kindje verloren , ze was wel korter zwanger 26 week, en lag ook in zh.maar goed.. we gaan er van uit dat het goed gaat. ik heb zelf zoiets . lekker halen het kindje! maar goed ik ben geen dokter..zeg maar niks wil haar niet ongerust maken. maar ik leef zeker met haar mee.. als je haar nog spreekt wens haar dan maar een goeie jaarwisseling. .. waarschijnlijk hebje niet veel aan mijn verhaal maar ik wou het toch even kwijt..
    fijn dat jullie contact hebben ! :D

sim : fijn dat alles goed is. weer een zorg minder..
    dus jij sleep overal ook een matje mee heen. haha grappig. ik zal binnenkort ook een in de auto leggen...

idd gelukkig dat 10% van de bevallingen beginnen met verliezen van vruchtwater.. ik hoop dat ik bij die 90% zit..

11. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    @Sim, dankjewel, ik zal wel is gaan informeren over de rechten en plichten met die erkenning, wil dat allemaal wel graag weten

@mrklb, ik heb ook zoiets van, het is gewoon over na de bevalling, en laat hem dan maar is inzien wat ie mist..
    hij houd wel veel van me, dat weet ik, en hij huilt zich eigen rot om dat ik ermee wil stoppen.
    hij komt er nog wel achter denk ik..
    ik werkte 24 u per week altijd(kon niet meer werken omdat ik ziekte van pfeiffer gehad heb), had net een nieuwe goeie baan (verkoopster) maar ben door de zwangerschap in mijn proeftijd ontslagen..
    dus erg jammer, de ene klap na de andere.. mag hopen dat aankomend jaar wat beters met zich meebrengt !
    (maar dat zit wel goed, met die kleine meid) ;)

12. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Nou dat denk ik dus ook...

Ik heb even gegoogled op erkenning en ik vond o.a. dit:
    Wat is erkenning?
    Erkenning is de manier om een kind dat buiten het huwelijk wordt geboren, een wettelijke vader te geven. Buiten het huwelijk van een man en een vrouw geldt dat de man die het kind erkent de vader van het kind is. De man die niet getrouwd is met de moeder van het kind kan op deze manier officieel het vaderschap op zich nemen. Bij erkenning gaat een man familierechtelijke betrekkingen aan met een kind. De erkenner krijgt onder andere een erfrechtelijke band met het kind en een onderhoudsplicht.

Dit is een stukje van www.postbus51.nl. Daar staat ook helemaal uitgelegd hoe ze de alimentatie toekennen en berekenen. Misschien dat je daar wat aan hebt Sillaah!

13. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Sanwel: doe de groeten aan Labmuisje en wens haar heel veel sterkte!

Nou ik weet nu trouwens ook wat ze met nesteldrang bedoelen... ik heb nog nooit zo fanatiek gestofzuigd! Ben blij dat we een appartementje hebben ;).

14. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    @Stranger dankjewel ! precies wat ik zocht :D

15. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Graag gedaan! Ben blij dat je er wat aan hebt!

16. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    okee hij heeft recht op omgang met zn kind, en is verplicht alimentatie te betalen. ;)
    het is zo'n enorme flapdrol (netjes gezegt) he..
    hij loopt telkens maar weg, praat en draait overal overheen..
    hij heeft er nog steeds geen woord meer over gepraat.
    ik heb m vanmorgen wel even duidelijk gemaakt dat ie niet moet denken dat alles goed zit ofzo en dat ik ga doen alsof er niks aan de hand is :(

achja.. hij heeft vakantie, maar ik heb nog nooit zo'n ongezellige kerst gehad.. en van die vakantie van hem is ook geen goed woord over te spreken want hij is alleen maar weg.. (teleurstellend) maar ook prima, lekker rustig ! want gezellig issie toch al niet !

vandaag heb ik nog wat gewinkelt... als een waggelende eend :)
    ik heb enorme druk nu aan de onderkant als ik loop, en dat is ook best pijnlijk, heb dat nog niet eerder gehad. klinkt mischien raar maar ik heb het gevoel dat het niet al te lang meer gaat duren voor de kleine gaat komen. (straks loop ik als langste door nadat jullie allemaal bevallen zijn zul je altijd zien ) :)

17. sim

sim Niet meer actief

@ silaah, hee meis, nu je dit weet, betekend ook dat jij bepaalde touwtjes in handen hebt natuurlijk, maar pas op dat je dit niet tegen hem gaat gebruiken (natuurlijk is die mogelijkheid er, want allimentatie is geen kijkgeld als je snapt wat ik bedoel, misschien slaat hij alsnog als een blad aan de boom om als de kleine er straks is) ik bedoel, hij is verplicht om te betalen. maar als hij zich in het nauw gedreven voelt (en na jouw verhalen over hem heb ik de indruk dat hij zich gauw benauwd voelt) kan hij ook juridische stappen gaan nemen ivm omgangsregelingen enzo, dit kan leiden tot langdurige stressvolle rechtzaken en daar zit je ook niet op te wachten. hij is laks, maar je weet nog niet hoe hij straks als vader is.
    bovendien zal je hem niet winnen als je je te vijandig zal opstellen (mocht het zo zijn dat je het allemaal nog een kans wilt geven, maar nogmaals ook niet afhankelijk)

liefs sim

18. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    ik ga niks tegen hem gebruiken, en ik weet gelukkig dat hij echt wel betaald voor zn dochtertje, want hij wil er toch het beste geven gelukkig..

19. sim

sim Niet meer actief

nee zo bedoelde ik het ook niet precies,maar ik bedoelde dat hij dat gevoel niet moet krijgen voor jouw bestwil, omdat hij nu al steeds het gevoel heeft dat jij zijn voetbal enzo van hem wilt afpakken en dat je steeds moet uitleggen dat dat niet het geval is.

ik hoop echt dat je gauw in rustig vaarwater komt meid, en dat je straks volop kunt genieten van je kleine meid..

sanwel wens je labmuisje een goed uiteinde en een voorspoedig nieuwjaar van mij, vind het heel sneu dat ze het in het ziekenhuis moet uitzitten.. dikke knuffel van mij!

20. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    @sim ik heb je even een pb'tje gestuurd anders voel ik me zo zeikerig hier, terwijl het hier over zwangerschap moet gaan en niet over een lastige vriend.

heel erg veel sterkte voor labmuisje, jammer dat ze met oudjaar in het ziekenhuis is, maar wel beter natuurlijk dat alles goed in de gaten gehouden word. ik hoop voor haar dat ze de kleine snel mag vasthouden.

Deel Deze Pagina