januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Dat hoop ik ook voor haar, Sillaah
    Jullie krijgen de hartelijke groeten van haar

2. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Sillaah, veel sterkte met alles! Ik weet ook niet wat ik er allemaal op moet zeggen. Ik vind het wel rot voor je.

Sanwel, doe Labmuisje ook de groeten van mij! Vervelend dat ze oud en nieuw in het ziekenhuis moet doorbrengen, maar inderdaad, ze wordt lekker goed in de gaten gehouden.

Hier geen bijzonderheden. Vandaag wiegje gekocht bij de Prenatal, matrasje, dekentje, lakentjes enz. enz. Was wel weer even leuk. Wiegje staat al in de slaapkamer en de rest zit in de was.

Gr. Lieverd

3. sim

sim Niet meer actief

hee silaah, ik schrijf je morgen even één terug, moet zo afsluiten, maar je bent geen zeikerd hoor! we zijn er ook om je verhaal aan kwijt te kunnen ;) rustig aan vanavond!

lieverd ik ben benieuwd naar je wieg! ga je een foto zetten in je album?

liefs sim

4. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Sillaah, je bent echt geen zeikerd hoor. Dit overschaduwt toch je hele zwangerschap en je wilt het toch ergens kwijt... nou dat kan dus hier :-D! Dus schrijf maar zoveel als je wilt hoor!

5. Niet meer actief

Hier weer misselijk! Behoorlijk ook. Ga nu lekker op bed. Komt door maagzuur en ik denk te veel sap in één keer gedronken. Spreek jullie morgen weer. Heb ook slaap! Doei Doei!

6. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    babietje weltrusten, en rust goed uit.

ik ben enorm blij dat ik hier alles van me af kan schrijven, en ik vind het erg lief dat jullie er voor me zijn, doet me goed.
    ik had het zo graag anders gewild allemaal, maar dat is helaas niet het geval.. de zwangerschap was 3x niks, ik kijk er met enorm veel verdriet op terug.
    NU kan ik er alleen het beste van gaan maken als de kleine er eenmaal is, en dat ga ik zeker doen ! die kleine meid staat op nummer 1,
    en eigenlijk ben ik blij dat ik januari mama ben, zo begint het nieuwe jaar in elk geval supergoed !

7. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    @ Sanwel, dat fietsen heb ik ook nog geprobeert maar is geen pretje meer, is te vermoeiend en ik duw dan met benen tegen mijn buik aan.

@ Nann geniet van je zwangerschapsverlof, nu kun je je echt gaan voorbereiden

@Stranger wij gaan eerst naar vrienden toe met oud op nieuw en rond 11 uur nog even naar de kroeg toe als het gaat, de kroeg ligt toch dicht in de buurt dus ben zo thuis mocht het me te vermoeiend zijn.

@ Sillaah mischien is het gewoon beter om een tijdje uit elkaar te gaan iig tot de kleine er is zodat jij even je rust hebt, je moet nu echt even aan jezelf denken meid. Daarna kunnen jullie toch verder kijken hoe het gaat....

8. Niet meer actief

silaah. goed dat je het een beetje uit kan zoeken .. wat er allemaal voor rechten en plichten zijn..
    ikben benieuwd hoelang het nog bij jou gaat duren voordat de kleine er is.. ik wens je dat geluk dat je die kleine in je armen mag houden.. je lichtpuntje!

zo hier gaan we straks lekker op bed. ben moe.. alweer ;)

morgen weer een dag met veel plannen maar eens kijken wat er van zal komen.. mezelf kennende.. ik kan beter maar niks plannen dat ben ik het actiefst.. hahaha. :)

oja ik heb vanvond maar eens een paar van die instap sloffen gekocht bij de action(2.99) van die ouwe opa/oma dingen.. gewoon lekker zwart.. ik krijg mijn schoenen nou echt niet meer aan. en als ik ze aan heb dan doet het zo'n pijn omdat alle vocht een andere plek moet gaan zoeken..
    in deze sloffen stap ik zo .. ze hebben ook een harde zool dus kan er ook mee naar buiten(alleen als ik weg ga dan zal ik wel sneller mijn pijnlijke schoenen aan doen, haha)je loopt toch eigenlijk wel een beetje voor gek. maar ja je moet toch wat

9. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    nou meiden even een vroeg berichtje van mij,
    heb namelijk heel de nacht zitten huilen, en maar eventjes geslapen,
    nu moet ik wakker worden want ze komen een nieuw raam plaatsen op de slaapkamer.
    Hij is weg.. hij kwam gister om 12 uur thuis,
    ik had m nog gesmst wat m bezielde om mijn moeder zolang op hem
    te laten wachten (terwijl ie wist dat ze met m wilde praten)
    Hij heeft met mijn moeder gepraat, ik heb de helft kunnen horen want het is een gehorig huis en me vriend praat niet zozachtjes..
    nou en daarna heeft ie zn spullen gepakt en issie vertrokken, hij zei nog tegen me, zal k een paar daagjes naar me moeder gaan ?
    toen zei ik : maak er maar een paar weken van, je hort t wel als ik je weer wil zien.
    dus dat zal wel met de bevalling zijn..
    heb m ook nog gesmst daarna dat t goed is zo.. dat ik denk dat ik niet verder met m wil.
    Het doet zoo'n pijn he ! ik kan alleen maar huilen om wat hij met mij heeft gedaan.. want als het niet zo wAs gelopen dan had ik me nu niet gevoeld vlak voor de bevalling..

10. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Sillaah, jeetje meid! Je hebt een heftige nacht achter de rug. Ik wil je heel veel sterkte wensen. Probeer nog wat uit te rusten vandaag en een beetje te ontspannend, voor zover dat in deze situatie mogelijk is.

Ik zal z.s.m. een foto van het wiegje in mijn album plaatsen. Ik moet hem eerst even opmaken vandaag en dan zal ik de foto plaatsen.

Gisterenavond lekker om 22.00 uur naar bed gegaan en vanmorgen weer om 8.30 uur wakker. Ik slaap dus iedere nacht bijna het klokje rond, met zo'n 5 tot 7 keer eruit om te plassen. Dat laatste is wel wat minder.

Mannetje is vandaag werken en morgen is hij jarig. Ik heb een leuke taart besteld, want hij wordt 30. Die ga ik dus straks even ophalen.

Gr. Lieverd

11. Niet meer actief

Lieverd, alvast gefeliciteerd met je vent! Hij is een dag voor mij jarig, alleen word ik al 32.

Sillaah, ik leef met je mee, meis. Kan me voorstellen dat dit erg moeilijk voor je is, maar misschien is dit wel het beste voor jou en je kleintje. Nu kun je je tenminste daarop richten en op de bevalling. Dat is op dit moment het belangrijkste, wat er verder met je vriend gebeurd komt nu op de 2e plaats.
    Je moet nu echt aan jezelf gaan denken, met de steun van je moeder.
    Ik denk aan je met deze moeilijke dagen.

Liefs, San

P.s. een zeur ben je niet, je mag hier ALTIJD je hart luchten. We zijn er voor elkaar in goede en slechte tijden. Onthoud dat maar.

12. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    @silaah, moeilijk meid maar het klinkt alsof er een knoop is doorgehakt en dit is denk ik op de lange termijn beter voor jou en de kleine. Succes!

13. Niet meer actief

@ Lieverd: alvast gefeliciteerd met je man!

@ Shillaah: sterkte in deze moeilijke tijd. Denk maar aan die kleine die je over een paar weken, misschien wel dagen in de armen mag houden.

Met mij gaat het goed. Alleen die gebroken nachten. Nadine komt om de 3 uur en dat zal nog wel even duren omdat ze prematuur is geboren. Ik moet haar eerst proberen aan te leggen. Ze drinkt dan 10 cc (en moet er 55 hebben), dan moet ik via vingervoeding proberen (slang langs je vinger) en de rest via de sonde. Ook moet ik kolven tussen door om haar de moedermelk te kunnen geven met vingervoeding en via de sonde. Ben er zo een uur mee bezig en dan kan ik amper weer 2 uur slapen. Ben echt doodop.

Ik denk er trouwens over om te stoppen met borstvoeding. Ik heb ongelooflijke zere borsten en last van toeschiet reflex. Het loopt er zo uit. Heel vervelend als je bezoek hebt en je hele t-shirt nat is. Zelfs de zoogcompressen kunnen het niet aan. Het vergt gewoon extra veel energie en waarschijnlijk zal ze sneller zelf kunnen drinken uit de fles. Ik ga dat dinsdag overleggen met het ziekenhuis. Ik kan gewoon blijven kolven de eerste paar weken en geef dat dan gewoon met de fles. Iedereen doet altijd net of je een slechte moeder bent als je geen borstvoeding geeft, maar heb me echt verkeken op de energie die het kost. Waarschijnlijk was het anders geweest als ze normaal geboren was en niet 7 weken te vroeg!

Sorry moest even mijn verhaal kwijt. Wat vinden jullie? Mijn man moet dinsdag weer werken en zie er erg tegenop. Dan kan hij mij niet meer helpen, want dan slaapt hij s nachts amper 4 uur en dan kan hij natuurlijk niet functioneren.

Voor de rest is ze een super lief meisje! Echt een schatje!

14. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    @ Mariska: tja ik kan me voorstellen dat het slopend is, een prematuurtje... Maar als ik jouw was zou ik toch doorgaan met borstvoeding. Juist omdat ze prematuur is, geef je haar zo het beste mee! Je melk is eraan aangepast (dat ze prematuur is). En ik denk dat met flesvoeding je ook veel tijd kwijt bent.

Moet je persé s nachts proberen om haar aan te leggen? Zou je dat niet alleen overdag kunnen doen? Misschien scheelt dat... ik weet het niet hoor.

Je zou dan ook je vriend s nachts afgekolfde melk kunnen laten geven als jij dan kolft. Scheelt je weer tijd. Oh ik zie net dat ie weer gaat werken...

En dat je zoveel lekt komt omdat de vraag en aanbod nog niet op elkaar afgestemd is. Dat duurt een paar weken maar dan heb je er als het goed is geen last meer van!

trouwens, mijn neefjes waren op tijd geboren maar die kwamen heel lang om de 2 uur... ook s nachts...

Als ik jou was zou ik dit voorleggen op het borstvoedingsforum. Daar zitten ook medewerkers van de VBN en LLL die kunnen je verder helpen.

Ik wil het trouwens echt niet onderschatten hoor! Hoop dat je het niet zo opvat...

@ Sillaah: ach meisje toch wat heb jij een rotnacht achter de rug. Maar misschien is dit wel veel beter. Het klintk alsof je een knoop doorgehakt hebt? Knap hoor!
    Nu hoef je je niet meer druk te maken om hem in beweging te krijgen, kun je samen met je moeder je eigen plan trekken. Ga lekker aan jezelf en je kleine meid denken en genieten (als je dat lukt kan me voorstellen dat daar je hoofd nu niet echt naar staat).

@ Lieverd, dat is idd minder zovaak eruit! Veel plezier met de verjaardag van je man!

15. Niet meer actief

Stranger: Ik moet van de vinger en sonde voeding af. Ze moet dus altijd uit mijn borst kunnen drinken en dat kan ze nog niet. Ieder wakker moment van haar moeten we aangrijpen om haar aan te leggen. Ik wil haar de eerste weken ook borstvoeding geven, maar kan het misschien kolven en in de fles geven. Was het sowieso niet van plan om heel lang borstvoeding te geven.

Iedere baby komt volgens mij de eerste paar weken om de (ongeveer) 3 uur, maar dan hoef je geen vier handelingen uit te voeren. (borstvoeding, vingervoeding, sonde, kolven) Ik kijk het het weekend even aan. Dan is mijn man nog vrij. Misschien gaat het daarna een stuk beter en krijg ik er handigheid in. Heb nu alleen ff een dipje!

16. Niet meer actief

hoi hoi.

hier weer een lange nachtrust achter de rug.. ik ben echt een uitslaap monster hahaha.. vanacht ook idd paar keer eruit geweest om te plassen. het blijft vervelend vooral als je dan eenmaal zit en er niet veel komt.

silaah: wat kl*te voor je. wel goed dat je moeder met hem heeft gepraat.. het zal ook niet makkelijk zijn geweest voor je moeder. de knoop is doorgehakt. en idd nou proberen een beetje ervan te genieten van de laaste loodjes. al zal het moeilijk zijn. huil maar lekker uit . en je hoeft nog geen beslissing te nemen of je verder met hem gaat of niet.. ik denk dat je hier later pas achter komt of je nog genoeg van hem houd en andersom natuurlijk ook..
    nogmaals meid.. ga proberen er nog van te genieten .ga wat leuks doen. met je moeder.. en rust een beetje uit. ;)
    ik leef met je mee..

lieverd: alvast gefeliciteerd...

mariskaW: lijkt me idd moeilijk om het vol te houden.. het is natuurlijk wel het beste wij hebben beloten geen borstvoeding te geven en idd ik heb al menig mensen daar raar op zien reageren.. het is net of je iets heel fouts doet..
    ik ben benieuwd hoe /wat je nou gaat doen.
    sterkte met je mannetje die weer aan het werk moet.
    is de rust alweer een beetje terug in huis? of krijg je nog elke dag bezoekjes.. ? ben wel eens benieuwd hoelang dit duurd... hoe was dit bij jou?

nou hier is de kleine lekker met de billen aan het draaien...nog een dagje en dan mag ik onder toezicht van de verloskundige bevallen.. eindelijk weer een mijlpaal gehaald! en dan mag het ook van mij wel komen hoor!

17. Niet meer actief

wat vinden jullie van dat knal vuurwerk------BANG!-------

de kinderen hier in de straat zijn al volop bezig met knallen.. schrik me elke keer weer dood..
    morgen gaan ze waarschijnlijk hier in de straat carbid schieten... nou ben benieuwd . hoe me dat gaat verlopen.. misschien wel spontane bevalling hahahaha..

18. marrie

marrie Actief lid

10 okt 2006
    251
    0
    0
    overijssel
    jeetje wat een vervelende boel hier op het forum.
    @ sillaah: heel veel sterkte de komende tijd en kop op he? denk aan jezelf. Misschien kan je nog even genieten van de laatste loodjes?

@ Mariska: Hopenlijk gaat de kleine snel wennen en kan ze van de sondevoeding af...

@mrklb1: Hier knalt het al twee dagen lang... Schrik me soms rot, erg fijn! Maar als ze bij jullie in de straat met carbid gaan knallen, dan zou ik ergens een onderduikadres zoeken... hahaha. Dat knalt behoorlijk! Bij ons in het dorp doen ze dat altijd buitenaf (is ook ietsje veiliger met die rondvliegende deksels...) succes in ieder geval...

Hier is in ieder geval goed nieuws. Heb vanmorgen de bloeddruk nogmaals laten nameten en deze was nu goed (heb gisteren rustig aan gedaan). Nu was het 160/75. De bloedwaarde wareen heeel iets afwijkend, dus ik mocht gewoon lekker naar huis met de mededeling dat ik rustig aan moest doen. Zo gauw als er iets was (meer vocht vast houden of bandenpijn) moest ik dan meteen bellen. Nou opluchting...!
    Is wel iedere keer een aardig stukkie rijden (20 minuten over de autobaan) maar dat heb ik er wel voor over. Moest gewoon de afspraak a.s. donderdag laten staan. Dus mocht er niks plotseling gebeuren, dan blijft ons kleintje met de jaarwisseling nog lekker ff zitten gelukkig!

Met oud en nieuw gaan we dus niet zo heel veel doen... vanmiddag is er oliebollen bakken bij mijn ouders, dus dan ga ik wel ergens in de stoel zitten en meegenieten. Voor de rest niks gepland, want je weet maar nooit... Veel rusten dus!

19. Niet meer actief

Sillaah, ik denk dat je nu op een punt bent gekomen waarin het iets definitiever is. En dat is natuurlijk heel pijnlijk. Als ik jou zo hoor, denk ik dat je nu pas een wat rustigere tijd tegemoet kan gaan, mits je die afstand kan houden. Begrijp ik goe dat jij/jullie bij jouw ouders inwonen? Hij is nu weg? Jij kan gewoon lekker blijven?

Lieverd, alvast gefeli! De mijne is afgelopen maart 30 geworden (ik ben zelf 29). Leuke mijlpaal ;)

MariskaW, tja, lastig hoor! Ik had zelf met onze dochter na 5 weken genoeg van de lekkende borsten en veel te veel melk. En dan hoefde ik alleen maar gewoon om de 4 uur een paar minuten voeden... Je moet het zelf maar beslissen, jij weet het beste hoe jij je er bij voelt. BV blijft natuurlijk het allerbeste maar ten koste van wat?

Marrie, dat is goed nieuws, geniet van de oliebollen! Gaan wij morgen doen, is altijd weer leuk!

Vannacht redelijk goed geslapen. We werden vanochtend allemaal pas om 8.45 uur wakker, dat was natuurlijk heerlijk. Oma heeft onze dochter net opgehaald voor de gezelligheid, wij halen haar morgenochtend weer op. Nu hebben manlief en ik dus even onze handen 'vrij'. Lekker zo'n zaterdagmiddag wat bij huis aanrommelen. Manlief buiten bezig, auto's wassen, tuin bladvrij maken, enz. enz. (lekker burgerlijk) en ik binnen in huis wat huishoudelijke dingetjes.

Morgenavond komen mijn schoonouders bij ons, wij wilden graag een keer weer thuis oud en nieuw doorbrengen. Afgelopen jaren waren we meestal bij anderen. En nu zo in ons nieuwe huis lijkt het ons heerlijk om weer eens thuis te blijven. Wat vuurwerk en champagne erbij...

20. Niet meer actief

MARRIE: hier stoppen ze ballen in melk bussen en dan met een container ervoor, zodat je niet ver hoeft te lopen. en ik woon zo'n beetje aan het randje van het dorp..
    maar idd. als het me teveel word nou dan ben ik 31 dec weg uit dit dorpje.. hahahaha. maar goed dat er nog geen kleine is anders had je die steeds wakker hahaha.

Deel Deze Pagina