Hier verder alles rustig. Nog steeds zo nu en dan samentrekkingen van mijn BM. En maagzuur... Verder lekkere bewegingen en een dikke buik Ik zal dit jaar wel niet meer bevallen en ga er nu ook maar van uit dat het nog best eens over tijd kon gaan. Ik vind het nog steeds reuze spannend en kijk echt naar de bevalling uit als belevenis op zich. Als eerste hoop ik dat alles natuurlijk gezond is!
@ Lieverd: iedereen advieseert om je borsten leeg te kolven. Moet ook zeggen dat ze pijn doen en extra lekken als ik het niet doe. Ik probeer niet iedere voeding te kolven, maar alleen als ze hard aanvoelen. Maar dat is bijna iedere voeding. Men stelt dat je beter minder vaak kunt kolven, maar dan wel je borsten leeg. Ik weet het ook niet. Doe wat mij geadviseerd wordt. Vind het wel lastig. Straks heb ik de vriezer vol
Hier weer wakker, ik dacht vannacht even dat het was begonnen! Heb om de 5-10 min. echt behoorlijke krampen gehad, werd er misselijk van. Ik dacht echt dat als het door zou zetten dat het begin er was. Het duurde 2 uur. Toen zakte alles af en ben ik in slaap gevallen. Het heeft vast te maken gehad met indalen, kan gewoon niet anders. Ik voelde mijn buik ook echt samentrekken aan de buitenkant zoals weeën dat ook doen. Ik hoefde nog net niet te zuchten, kon diep ademhalen en dan hield ik het goed vol. Nu is alles weer normaal. Ik hoop niet dat dit vaker gaat gebeuren 's nachts. In mijn 1e ZW heb ik dit niet zo ervaren.
@babietje: nou dat is wel ff spannend dan zo midden in de nacht... Ik heb nog helemaal geen voorweeen of wat dan ook gehad. Nog helemaal niet het idee gehad van nu gaat het beginnen of jeetje wat heb ik vaak harde buiken (kan eerlijk gezegd helemaal niet precies zeggen wat nou een echte harde buik is..). Nu ben ik ook wel wat dikker van mezelf dus heb ik ook een laagje vet om de buik, dus misschien als ik het daardoor minder voel? Of misschien heb ik het wel helemaal niet en begint het straks gewoon ineens. Ga toch nu richting mijn 40 weken, dus het zou best mogen. De beeb is in ieder geval wel erg actief en laat me regelmatig zijn/haar kont zien die het naar voren steekt. Ga inderdaad maar rustig aan doen dan en blijf vandaag maar in huis ofzo. Vannacht werden we om 23.15 verrast met vuurwerk bij ons achter. Er gingen heel wat mooie vuurpijlen de lucht al in. We konden het zo door de gordijnen heen zien (ook handig dat het bed dan op klossen staat... ) Dinsdag ga ik meteen weer eens achter de tandarts aan bellen. Heb sinds woensdag een groot stuk van mijn kies af (noodvulling zat er al in) en die is er nu weer uit. Kan ik nie eerder terecht als 8 jan! Dus ga ik dinsdag terug bellen. Heb hele tijd al hoofdpijn. irri! Misschien red ik 8 jan niet eens en moet er dan nog langer mee lopen... Nou weer genoeg gekakeld voor vanmorgen... hahaha. tot snel maar weer
hallo meiden, Hier ben ik dan eindelijk weer! Kerstnacht 24 op 25 december kreeg ik ineens om 01.00 uur rugweeen. We zijn naar het ziekenhuis gesneld en het ging niet helemaal goed met de harttonen van de baby en ze had in het vruchtwater gepoept. Ik had nog maar 3/4cm ontsluiting dus de geanecoloog heeft snel beslist om een keizersnede te doen ook omdat de baby maar leen lichtgewicht was. Op 25 december 2006 om 08.02uur is onze dochter geboren! Ze heet ANOUK. geboortegewicht 2380 gram. Het gaat goed met haar. Ze krijgt de borst en extra flesvoeding maar we zijn gelukkig gisteren eindelijk naar huis gegaan. ik kom later wel weer even wat meer vertellen. ANOUK is geboren!! een kerstkindje
Ook hier een verschrikkelijk slechte nacht gehad. De rechterkant van mijn buik voelde als 1 grote blauwe plek (van boven naar beneden) ademhalen deed zeer bewegen nog erger stilligen ook. Buik was verder constant keihard. Wist me echt geen raad meer. Uitgeput rond 3 uur in slaap gevallen. Geen idee wat dit was het voelde niet aan als start van de bevalling. Alles doet nu gelukkig minder pijn. Werd net wakker van het vuurwerk. Onze kat is al helemaal overstuur van al dat geknal en al die kleurtjes... Nog 13,5 uur en dan is het echt januari!
@Moniekje , gefeliciteerd ! wat een leuke naam ! en wel lief een kerstkindje das een heel mooi kado niet dan ?! Nou hier ben ik ook weer na weer een nacht niet slapen.. ik mis dat gesnurk naast me ik heb gisteren even met hem gesproken en we hebben besloten dat hij vandaag hierheen komt om te praten.. ik wilde hem tot de bevalling eigenlijk niet meer zien maar ik realiseerde me dat ik na de bevalling wel iets anders aan me hoofd heb, en dat praten er dan helemaal niet meer van komt. Plus dat ik bang ben dat ik dan ook niet echt met een lekker gevoel de bevalling inga. Dus kijken wat ie te zeggen heeft vandaag, of dat ie nu na 9 maanden eindelijk weer tegen me kan praten.. ben benieuwd of het op ruzie uitloopt. Verder hier ook veel voorweeën, ik word gek van die harde buiken, als ik dan beweeg doet het helemaal zeer ! ik hoop echt zo enorm dat het niet meer lang duurt, echt ik hoop het zo.. maarja zul je zien dat ik doorloop tot 42 wkn.. @babietje, ik denk dat je best wel geschrokken bent of niet ? wel jammer dat het niet heeft doorgezet eigenlijk.. ik hoop steeds dat t eindelijk gaat beginnen en dan stopt het weer @Marrie, aan de ene kant wel lekker dat je nergens last van hebt, maar ik hoop dat je niet zo lang meer hoeft te wachten hoor ! @caecilia, ik ken dat gevoel, heb het ook regelmatig.. dan weet je niet meer hoe je liggen moet ! een warme douche helpt !
MONIEKJE GEFELICITEERD MET JE DOCHTER! EEN KERSTKINDJE, WAT LEUK! GENIET VAN ALLES! Heb net een smsjes gekregen van Marretje. Alles gaat goed en ze mogen morgen samen lekker naar huis toe! Ze probeert dan nog even iets te posten. Hier alles ok. Yara is zo lief. Heeft al 2 nachten lekker snachts meteen na het voeden weer doorgeslapen. Hoop dat het zo blijft want voel me zo ook een stuk beter. Spannend dat wachten. Vanaf morgen mogen de beebjes komen, dan is het januari! Voor iedereen alvast een heel goed 2007! xxx
Ik denk dat iedereen uit huis is gevlucht door al het geknal en zo... hahaha Van deze kant uit ook natuurlijk een heel gelukkig en gezond 2007!
Aah Moniekje van harte gefeliciteerd met jullie Anouk! Wat leuk zeg een kerstkindje! En iedereen natuurlijk een heel fijn uiteinde en 2007 toegewenst!
en van mij natuurlijk ook, allemaal de beste wensen voor 2007 ! wij januarimama's beginnen het jaar goed met onze kleine wondertjes
Hey Monique. Gefeliciteerd met jullie kleine meid. Ik zag dat je nog geen foto's in je album hebt. Ben namelijk wel benieuwd!
Hoi meiden, ik probeer het toch maar weer eens... Als eerste: Moniekje, van harte met jullie kleine meid! Fijn dat alles goed met jullie is. Geniet ervan. En als tweede: We hebben er toch nog een 2006-mama bij. Labmuisje is gisteravond om half 11 bevallen van een gezonde dochter, SANNE. Ze weegt 3820 gr en meet 52 cm. Ze is wel ingeleid, omdat het met haarzelf op dat moment niet zo goed ging. Omdat de ontsluiting uiteindelijk niet opschoot en labmuisje zelf het niet meer trok, is ze alsnog voor een ks gegaan. Moeder en kind maken het naar omstandigheden goed, maar ze moeten nog wel een dag of 3/4 in het zkh blijven. Iedereen krijgt de hartelijke groeten! Groetjes, San
Moniekje van harte gefeliciteerd met je dochter.... Hier is alles oke, mocht vanmorgen na de ctg weer lekker naar huis omdat alles toppie was. Dus vanavond lekker thuis met oud en nieuw....
Moniekje en Labmuisje, van harte gefeliciteerd met jullie dochters! Geniet lekker van elkaar! Inmiddels zou ik willen dat het bij mij ook maar zover is. Sinds een paar dagen begin ik vocht vast te houden in mijn handen, voeten en benen en dat voelt toch echt niet lekker. Slapen gaat ook niet meer goed en ik word chagrijnig van het feit dat ik zo'n log monster ben dat niets meer kan behalve op de bank hangen. Ik ben verder ook zo labiel als wat, om het minste of geringste komen de waterlanders te voorschijn. Vriendje heeft het op dit moment ook niet echt makkelijk met mij en heeft het regelmatig zwaar te verduren. Gewoon maar duimpjes draaien dat onze kleine smurf niet tot februari op zich laat wachten. groetjes, Michelle
@ Moniekje, gefeliciteerd met jullie dochter! Een echt kerstkindje das toch wel heel speciaal! @labmuisje, ook jij gefeliciteerd met jullie dochter. Volgens mij nemen de meiden inmiddels het voortouw 2 JONGENS - 5 MEISJES geboren editha - 01-01-2007 - meisje - 15-12-2006 - Isabella Maria petra 71 - 01-01-2007 - jongen - 23-12-2006 - Eljah Samuel labmuisje - 02-01-2007 - meisje - 30-12-2006 - Sanne roos1978 - 03-01-2007 - meisje - 19-12-2006 - Yara sim - 03-01-2007 - verrassing moniekje - 05-01-2007 - meisje - 25-12-2006 - Anouk maboshi - 06-01-2007 19nicole83 -06-01-2007 - verrassing marrie - 06-01-2007 - verrassing stranger - 07-01-2007 - verrassing caecilia - 12-01-2007 - verrassing lieverd - 12-01-2007 -verrassing sillaah - 13-01-2007 - meisje sanne - 14-01-2007 - verrassing marretje - 15-01-2007 - jongen - 27-12-2006 - Finn babietje - 17-01-2007 - verrassing michelle - 19-01-2007 polleke - 19-01-2007 - jongetje jessica1981 - 20-01-2007 mrklb1 - 21-01-2007 - verrassing dorito - 21-01-2007 - jongen sanwel - 24-01-2007 - verrassing selmama - 26-01-2007 - verrassing alexandra - 27-01-2007 - verrassing nann - 29-01-2007 - verrassing mariskaw -29-01-2007 - meisje - 15-12-2006 - Nadine