@charissa: Kom maar gezellig met ons meekletsen, je wordt nu een januari mama! Vanmorgen naar de vk geweest. Bloeddruk was prima 120/60, 1 kilo aangekomen ik weeg nu 80 kilo. De kleine is een beetje ingedaald, dat had ik gisteren ook gevoeld. Ik mag volgende week weer terugkomen.
goedemiddag sanna ± ik herken het! raar idee dat je straks flesjes staat klaar te maken en luiers te verschonen, ben wel heel erg benieuwd hoe de situatie in huis veranderd. en wat voor leventje je dan krijgt. polleke± ik hoop dat de kleine morgen nog goed ligt en dat je lekker thuis kan bevallen . welkom terug trouwens nicole en marrie± jeetje wat spannend! silaah± ojee gaat je pendel gelijk krijgen. ik duim voor je(dat het begint na de kapper) charissa: welkom, ik heb ook even met dec mamma 's mee gelezen.. er zijn nog veel die moeten bevallen of niet soms? nou hier een rustig nachtje, gister beetje rot dag gehad, ik zat niet helemaal lekker in mijn velletje.aan de einde vd dag voelde ik me broerd..gelukkig is dit weer over af en toe wat steken onder in mijn buik.. de wel bekende ongi pijnen.. het hoort erbij. straks mogen we weer naar de vk(pas om 1700 uur) ben benieuwd. hopen dat we de leuke weer hebben. wij hebben namelijk 2 vk en natuurlijk heb je een voorkeur wie je liever hebt. de een legt meer uit dan de ander. we zien wel kijken of de bloeddruk misschien nou wat om hoog is gegaan.. het zal wel weer bij de 120/65 zitten. hij moet natuurlijkniet te hoog zijn. zoals gezegd hier gaat alles goed. alleen zou ik wel eens ook door gestuurd willen worden naar het zh gewoon ffvoor de fun. ik wil het ook wel eens mee maken aan zo'n ctg apparaat en misschien nog een echotje..wat een zeikerd ben ik he (foute gedachte) , ik, denk dat ik maar blij moet zijn dat alles goed gaat. je hoort zoveel verhalen tegenwoordig(ook in fam) nou we wachten af! tot snel
@ mrklb1, begrijp je goed hoor , ik zou ook wel weer eens een echo willen krijgen, om te zien hoe het kleintje zich daar binnen voelt. Ik heb eigenlijk helemaal geen last van voor weeen, alleen als ik naar bed ga en nog even lig te lezen dan voel ik een wat kramperig gevoel onder in mijn buik en omdraaien gaat dan bijna niet, heel vervelend.
Hoi Meiden! Welkom aan de "nieuwe" januari-mama's. Join the club! Bericht gahad van labmuisje: ze mag vanmiddag met Sanne naar huis. Alles gaat gelukkig goed. Vanavond maar eens bellen voor een afspraak om langs te komen. Ik wil die kleine meid graag nog zien voor ik zelf aan de beurt ben!
oke hier een probleempje (off topic) ik zou mijn salaris agelopen vrijdg 29/12 moeten krijgen dit heb ik niet gehad. staat er nou og niet bij.. zou het door de feestdagen komen? of zou mijn baas beginnen te ouwehoeren..
het is een heel klein bedrijfje.. geen pz aanwezig.. heb eerlijk gezegd maar weinig zin om mijn baas te bellen (ivm conflict).. hellup .. !
300 bladzijden! Vervelend mrklb van je salaris. Hoop voor je dat het gewoon een foutje is... Ik ben er net weer uit de stad. Wou ff naar de blokker om doeken te halen voor schilderijtjes (klein stukkie vanaf de parkeerplaats), blijkt het dicht te zijn ivm inventarisatie! verdorie... en ik wil het dan perse vandaag hebben he? Dus de hele stad zowat doorgeslenterd naar de xenos... Ben nu dus ook weer lekker K.O. En nou heb ik nog geen steun waar ik de schilderijtjes op kan zetten. misschien morgen dan toch nog weer terug ?
Hallo dames! Allereerst de beste wensen nog voor 2007! Ook ik begin me een beetje een voyeur te voelen nu ik al een aantal weken met jullie meelees, ik meld me dus alsnog bij deze en hoop de laatste loodjes met jullie te delen... Ik zal me even voorstellen; ik ben Lizzy en ben 29 jaar jong. Dit is mijn eerste kindje en tevens ook een heel erg groot wonder omdat mij altijd is verteld dat ik onvruchtbaar zou zijn... Ik ben uitgerekend op 22 januari, maar als a.s. maandag blijkt dat de baarmoedermond tekenen van verweking vertonen wordt ik volgende week nog ingeleid Dit omdat ik chronisch pijnpatient ben en mijn lijf echt op is nu. Wel moet ik zeggen dat ik nog vreselijk geniet van het gewoel en gekrioel in mijn buik, dit ga ik echt missen! Even een persoonlijke noot voor Sillaah; meid ik leef vreselijk met je mee! Heb zitten janken bij het stukje dat je bij de vk had gepost... Zo herkenbaar! Hier ook een gigantisch drama met de verwekker... (Zit tegen het aanvragen van een straatverbod aan.) Laten we ons maar op ons meisje richten! Voor de dames die al bevallen zijn; Gefeliciteerd! Groetjes, Lizzy
Nieuwe jan.mamma's, welkom, leuk dat jullie nu ook meeschrijven. Mrklb1, wat dacht je van een mailtje? Niet te onpersoonlijk maar gewoon wat luchtiger dan een telefoongesprek. Het is niet gebruikelijk om je (maand)salaris in de volgende maand te ontvangen en i.v.m feestdagen moeten ze het dan eerder overmaken. Enne.. wat voor 'n conflict je ook hebt, betalen binnen je contractstermijn moet ie toch hoor! Elke rechter zal je dat toekennen dus je kunt er ongeschroomd naar vragen! Is jouw goed recht! Succes
mailtje... mmmmmh. denk niet dat dat helpt. ik zou niet eens weten waar ik het heen moet sturen. ik denk dat ik eerst mijn collega eens even bel om te vragen of zij haar loon heeft gehad.. zo ja dan bel ik mijn baas op(moet dan toch maar) zo niet dan hoop ik dat zei er werk van gaat maken.
Welkom "nieuwe" januari mama's. Bij niemand nog iets aan het rommelen? Wordt nu toch wel spannend wie de volgende zal zijn. Ben echt benieuwd en kijk natuurlijk elke dag even een paar keer of er nog nieuws is. Maar het blijft vrij rustig ! Lijkt me echt spannend dat wachten als je uitgerekend bent. Ik heb dit niet kunnen meemaken dus heb me ook niet druk gemaakt wanneer het zou komen. Het is me allemaal overvallen. Hier gaat alles goed hoor. Yara heeft haar eerste "regeldagen" en wil alleen maar drinken en lekker bij je liggen. Zodra je ze weer in bedje legt begint ze weer te piepen! GElukkig slaapt ze nu wel even, maar houd me hart vast voor vannacht. Toch wel vermoeidend hoor, zo'n hummeltje maar wel harstikke leuk! Helaas heb ik nu naast mijn koortslip ook nog blaasontsteking dadelijk even naar de apotheek om medicijnen te halen. Vriendjelief ligt nu even te slapen want ook hij is doodop en moet morgen weer aan het werk. Als hij dan zo weg is ga ik nog even lekker in bed liggen en dan is het alweer tijd om te voeden. De dagen vliegen voorbij!
OK, nou succes! Heel vervelend dit soort dingen. Zit je nu niet op te wachten. Weet je al of je na je zwangerschapsverlof terug mag komen? En heb je wel bericht gehad van je uitkeringsinstantie over je ZW en BV verlofregeling en uitkering van je salaris? Ik weet da je in sommige gevallen van contractontbinding of -afloping je een aanvullende uitkering kunt krijgen na je BV verlof. Dat is dan hoger dan een reguliere WW-uitkering. Moet je wel even naar informeren (als je dat nog niet had gedaan). Wil me nergens mee bemoeien hoor, maar misschien wist je dit allemaal niet.
ik heb eerst in zkt wet gezieten ivm zwangerschap. toen ik met verlof ging heb ik een brief gehad van uwv.. met daar het bedrag wat ik krijg(normale maandsalaris)ik heb net mijn collega gebeld. zij zit bij zelfde bank en ze gaat even kijken of zij het al heeft.. ze beld me zo terug. ben erg benieuwd.. misschien dat ik het uwv anders bel als de rest het wel heeft. eerst ff afwachten..dank je wel!
beste sillaah hier even een speciaal berichtje voor jou: ik heb je verhaal gelezen en ik heb hetzelfde meegemaakt. ik was 20 jaar toen ik door een ongelukje zwanger raakte. ik was er wel erg blij mee maar mijn vriend niet. hij is wel bij me gebleven maar ging zich steeds vreemder gedragen. toen onze dochter geboren was wilde hij niet voor haar zorgen. en toen ze 5 maanden was gingen we uit elkaar, want hij had al maanden een ander. hij heeft zijn dochter wel erkend maar geen ouderlijk gezag. dit betekend dat hij wel verplicht is voor haar te zorgen (financieel). maar alle beslissingen omtrent marielle die liggen bij mij en daar heeft hij niets over te zeggen. als jij je ex het ouderlijk gezag geeft dan moeten jullie alles met elkaar over leggen en hij kan haar ook in zijn paspoort zetten met jou toestemming. zonder gezag kan dit nooit. dus denk goed na voor je hem het ouderlijk gezag geeft want je kunt hier nog spijt van krijgen. hij blijft ook rechten hebben omdat hij het kind erkend heeft en een van die rechten is dat hij recht heeft op een bezoek regeling (ook als hij geen alimentatie betaald). het beste is om allebei een advocaat te nemen en via de rechter een bezoekregeling op papier te zetten dan weten jullie allebei waar je aan toe bent en kan hij er ook niet onderuit. wil hij geen bezoek regeling dan kun je dat ook op papier zetten en dan moet hij zijn rechten op jullie kind laten vallen. ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat je een goede beslissing neemt voor je kind. liefs charissa
colega had het al mogen ontvangen.. ik heb uwv gebeld. zei konden mij vertellen dat hun het geld over hadden gemaakt naar mijn werkgever.. die had dit dus ook al naar mij over kunnen maken. raar hoor mijn collega wel(zelfde bank) en ik nog niet? ik heb hem gebeld maar hij was er niet misschien dat ik vandaag nog erug gebeld word of anders morgen.. en anders moet ik mijn moed maar weer bij elkaar verzamelen en hem morgen bellen... wens me sterkte.. oh vind het tien keer niks. ben benieuwd wat zijn reden is? zo nou eerst naar vk mijn bloeddruk zal wel wat hoger zijn ivm met dit gedoe hahaha.. we zien wel
hoihoi, gezellig hier met z'n allen in de wachtkamer. mrklb1, wat vervelend dat je salaris er nog niet is, als dat zou komen door een conflict is dat nog vervelender, dat kan je er niet bij hebben nu. maar kan het misschien komen doordat je nu in je verlof zit, dat het door een instantie word uitbetaald (WAZO) of storten hun misschien het geld naar je baas en moet hij het door storten, dit zou een verklaring kunnen zijn. ben benieuwd, anders zou je voor 5 uur nog even naar die instantie kunnen bellen. marrie, ik haal mijn doeken altijd bij de action, heb je die bij jou in de buurt? en als je zo'n standaard wil hebben heeft kwantum ook! en niet duur. ik schilder trouwens altijd zonder standaard.heb er laatst nog ééntje gemaakt van diddle, voor mijn dochter zal even een fotootje in mijn album zetten, vond m best wel leuk gelukt hihi. straks lekker een pizzaatje in de over, geen zin in koken vandaag 8)
@Lizzy, wat erg meid, ik snap hoe je je voelt ja, maar idd we richten ons op onze kleintjes.. veel sterkte ! @Charissa, dankjewel, maar hij heeft het alleen erkend en ik denk dat het wel allemaal goed komt, hij zou nooit zn kind in de steek laten en mij zonder geld laten zitten. verder gaat het goed hier, heb net gewinkeld, alleen ik kreeg steeds harde buiken en ook enorm pijn in mijn onderrug erbij, zouden dat rugweeën zijn of iets ? ik weet t niet hoor.. heb het in elk geval niet eerder gehad, ik ga straks lekker douchen en kijken hoe het dan gaat.. hoop morgen nog even naar de kapper te kunnen
ja echt wel, maar reken nergens op hoor, want er gebeurd helemaal niks hier. vanmiddag nog even boodschappen gedaan en de laatste twee dagen behoorlijk met de honden gewandeld (zei al tegen mijn man, mochten mijn vliezen breken, moet je maar met de auto halen omdat ik direct moet liggen vanwege het nog niet goed indalen haha) een paar dagen geleden steeds snachts voorweeen gehad, maar dat is ook helemaal over dus, we zien het wel, komt wanneer het komt toch. morgen wel even naar de vk, wel raar hoor, had steeds gedacht dat ik eerder zou bevallen