@ Sanne, ja de gebruikelijke dingen, bitter lemon, sex, ananas (het middenstuk geloof ik) , je tepels masseren . @ Roos, wat ongelooflijk fijn van die kilo's, je hoort er veel verschillende verhalen over, ze zeggen idd dat bv helpt, maar sommige zeggen dat het bij hun ook moeilijk gaat. Ik ben nu 23 kilo aangekomen en ik ga ook proberen bv te geven, ik ben echt benieuwd of bij mij die kilo's er ook afvliegen.
@ Sanne: nee hoor je bent geen zeur... de laatste loodjes zijn gewoon het zwaarst! @ Roos: wausie dat gaat hard! In twee weken 15 kilo eraf! Pas maar op dat er nog wat van je overblijft ...
Hoi Meiden! Hier weer even een update. Ben vanmorgen naar de VK geweest en alles is goed! Bloeddruk 120-70 en de kleine doet het ook goed. Lekker het hartje weer gehoord. Blijft leuk, zelfs mijn zoontje moest erom lachen. En volgens de VK is de baby deels ingedaald! Ben ik ook erg blij om, want als de vliezen breken, hoef ik niet te gaan liggen. Wat bij Ruben wel moest, omdat die nog niet was ingedaald. Dat gebeurde pas tijdens de weeën. En ik heb vandaag de 37 weken grens gepasseerd, dus ik mag thuis gaan bevallen. Nog een reden om blij te zijn vandaag. Heerlijk! Ondertussen ben ik begonnen met het uitkoken van alle flesjes en de kolf, dan is dat iig klaar als de kleine komt. De bekleding van de maxicosi en het wipstoeltje is ook al schoon, ik moet alleen de kleertjes van Ruben nog wassen en dan zijn we zover...
@stranger, lief dat je het vraagt. Vandaag gaat een stuk beter gek genoeg heb ik nadat ik eenmaal in slaap was... super geslapen. Ben ook erg benieuwd of de volle maan nog effect heeft op 1 van ons Zag net een mailtje van 1 meisje van de zw gym, ze was de 10de uitgerekend en is 30 december bevallen. Ga haar zo een kaartje sturen! Gaat snel zo...
heej meiden, ik ben weer terug van de kapper ! staat een fotootje in mijn album, moet er wel aan wennen, het is lekker kort en compleet anders ! had gewoon een plaatje uit een boek gezocht daar, en gezegt : dat word em ! haha waarom ook niet de pagina's gaan hard joh ! moet alweer een hoop bijlezen vanmiddag, nu ga ik eerst even naar het ziekenhuis naar de vk, tot straks liefs van mij
goeiemiddag allemaal, hier nog steeds alles rustig... wordt er een beetje chagerijnig van Ik zie overal dat jullie flessen uitkoken... Is dat ook nodig als je borstvoeding gaat geven? Dit kan dan eigenlijk nog wel als de kleine er is? Ik ben van plan om borstvoeding te geven, dus dan heb ik de flesjes toch nog niet meteen nodig? ze zitten nog mooi in de verpakking. Ook het ledikantje en de reiswieg heb ik niet echt helemaal goed opgemaakt. Ik weet toch niet precies hoe het moet en de kraamzorg trekt het waarschijnlijk toch los om te kijken of het wel goed is. Of moet ik dit eigenlijk van te voren nog doen?
De flesjes moeten iig uitgekookt worden voor gebruik. En bij de eerste heb ik wel borstvoeding gegeven, maar de laatste voeding van de dag heb ik afgekolfd, zodat mijn man dat om een uur of 11 's avonds kon geven (met de fles) en ik lekker op tijd mijn bed ik kon. Dan kwam ik in ieder geval aan mijn uurtjes slaap toe, omdat de eerste voeding van 7 uur weer voor mijn rekening was. Vandaar dat ik me nu goed voorbereid. Ik heb ook al nieuwe flesspenen gekocht en de oude weggedaan.
Ik heb alleen de flessen in de verpakking zitten en volgens mij zitten daar meteen de goede spenen op toch? Ik wacht denk ik nog wel ff af met uitkoken. kan het snel genoeg nog doen denk ik dan. kan iemand me trouwens uitleggen hoe ik foto's plaats? en hoe ik aan een fotoalbum kom? of moet ik dat gewoon in een of ander topic plaatsen? wou wel fotootje van de schilderijtjes en kamertje laten zien...
marrie onder jou eigen geschreven berichtje staat : persoonlijk album of fotoalbum zoiets, als je daarop klikt kom je in jou album, daar staat boven : uploaden, als je daarop klikt kun je foto's van je computer erin zetten.
Sillaah wat heb je je haar leuk! Denk da'k ook de kapper nog maar ff ga bellen voor een afspraak... Nog ff mooi voor in het kraambed
Als het goed is, staat op de verpakking van de flessen voor welke leeftijd de spenen zijn. En uitkoken duurt idd niet zo lang, hoor. Maar ik vind het zelf fijn om het klaar te hebben. Leuke coupe, Sillaah! Was je wel aan toe hé, zo'n verwenbeurt... Lekker tijd voor jezelf, doe je goed!
Sillaah; wat een leuk kapsel en zo te zien op de foto ben je er ook blij mee! Ga vanaf vanavond over op de flesvoeding. Yara is zo ongeduldig en krijst de hele boel bij elkaar als het niet snel genoeg gaat en het duurt nu zo een kwartier voordat ik haar aangelegd heb. Ik heb hier geen zin in omdat dit heel erg vermoeiend is en ik hier heel ongeduldig van word. Voel me wel schuldig maar vind dit wel de juiste oplossing. Voor wat betreft het uitkoken van de flesjes. Ik heb deze ook pas sinds gisteren allemaal uitgekookt omdat ik van plan was om lang borstvoeding te geven. Marrie: ik had het bedje ook mooi opgemaakt en het eerste wat de kraamhulp deed was alles overhoop halen , dus maak je hier maar niet druk om. Zo ga nu ff lekker slapen.
Hallo hey! Wat hebben jullie hard zitten typen allemaal! Ik kijk even niet en er zijn meteen 5+ pagina's bij! Snel even doorgelopen en gezien dat er bij mij verrassing staat, maar ik weet dat ik een jongetje ga krijgen! Daar heb ik ook nog meteen een vraagje over, heeft iemand van jullie ook het gevoel, dadelijk hebben ze het verkeerd gezien en krijg ik toch een meisje (of andersom). De twijfel zeg maar... Enne, ik hoor en lees vaak over rommelen in je buik, maar wat versta je daaronder? Ik heb af en toe wel wat pijntjes en menstruatieachtig gevoel, harde buiken en pijn in mn heupen bij het opstaan, maar niet het gevoel dat dat eronder wordt verstaan, of wel? Of is het bij jullie echt een stuk drukker in je buik(je)?
@sillaah, bedankt voor de tip. heb meteen ff paar fotootjes in het album gezet. Zijn soms wel een beetje onduidelijk (zijn van de gsm) en verkeerd om, maar ja dan maar ff opzij kijken
@daphne, ik weet niet wat we krijgen, het is bij ons nog een complete verrassing, maar ik kan me voorstellen dat je soms ff twijfelt. Ik heb het weleens gehoord dat iemand wordt verteld een jongetje te krijgen en dat ze het verkeerd hebben... De kans is klein, maar is er wel... volgens mij kunnen ze het niet met 100% zekerheid zeggen. Ik had zelf aan het begin van de zwangerschap sterk het gevoel dat het een meisje zou gaan worden, maar ik ben nu helemaal het spoor bijster. Heb nu helemaal geen voorgevoel meer, zou ook een jongen kunnen zijn...
dag dag hier was ik weer, Vanmorgen weer voor controle geweest bij de gyneacoloog. Alles zag er top uit ook heb ik nog weer aan de ctg gelegen, dat is altijd leuk. Nu moet ik maandag en donderdag weer heen en ook moet ik dan weer aan de ctg althans als er dan nog nix is. Wat wel grappig is, is dat ik voor donderdag weer een afspraak heb bij mijn eigen gyneacoloog (hij is dan terug van vakantie), terwijl hij zei ik zie jou denk ik toch niet weer na mijn vakantie..... Ik ga gewoon roepen i'm back ps wij weten wel wat het word maar wij zeggen nix (nanananaaaana) 8)
@Iedereen, bedankt ! ben ook heel erg blij met me nieuwe haar lekker weer eens wat anders en voelt ook wel goed om er een beetje leuk uit te zien ook al lig je op je kraambed straks. @Marrie, leuk zeg die nijntje schilderijtjes ! echt wel een gezellig kamertje ! ik ben de apk-keuring weer door ! alles was goed, alleen weer mijn bloeddruk 130-80, normaal kan dat geen kwaad, maar ik heb altijd een te lage en dus maakte ze zich wel zorgen, hebben mijn urine getest, maar gelukkig goed ! moet volgende week weer urine meenemen. ook kon ze zich goed voorstellen dat de harde buiken erg pijnlijk waren, mijn buik staat zo strak dat ie sneller samentrekt, er zit totaaal geen beetje ruimte in. ze zei dat mijn kleintje niet groot word, maar wel een vetlaagje heeft, ze zit waarschijnlijk net onder de 3 pond. (ik was zelf 2900 gram) leuk om te horen
hoihoi meiden! gezellig druk hier! silaah, leuk je haar zo!krijg ook zin om te gaan, maar denk dat dat na die tijd word, vind het ook wel leuk om iets heel anders te doen, momenteel heb ik alles op één lengte op het midden van mijn rug, en vond het wel leuk hoe wendy van dijk het heeft. maar ach zie wel. vanmiddag bij de vk was alles weer goed, meer ingedaald (gelukkig maar dat werd dat ook wel tijd he?) bloeddruk was 110/60, heb ook altijd een lage bloeddruk en ben ook nog eens een zouteter! ze schatte dat de kleine zo'n 7, 5 pond was, nou ben benieuwd, het blijft natuurlijk een schatting. verder nog weinig loos hier, maar nogmaals ik hoop op wat kracht van de maan vannacht haha. verder hebben we hier ook al wat opwekkertjes geprobeerd, maar ach dat zijn volgens mij ook bakerpraatjes, wellicht gewoon toeval als het daarna gebeurd. gister waren bij spicie eten beland en dat heeft ook niks geholpen (wel maagzuur!) dus niet aan te raden! nou nog even kijken of er in de ander fora wat nieuws is en dan even liggen
Sillaah en Sim fijn dat alles goed was bij de VK! ff vraagje hoor... hebben jullie ook zoveel last van afscheiding? Ik zit echt om de 5 min op het toilet, 's ochtends als ik wakker word voel ik het alweer lopen (sorry ) en ik kan dus ook niet ff naar de winkel... ik baal hier zo van
@Sim, wat een verschil he, de mijne onder de 3 pond en jouwe zo'n 7,5 pond. kan me ook moeilijk voorstellen hoor dat de mijne 7,5 pond zou worden, dat zou nooit in mijn lichaam passen ben ik bang. Maar wel grappig, ik ben benieuwd of die schattingen kloppen. En ja hoe wendy van dijk het heeft is leuk ja ik had trouwens ook haar tot t midden op mijn rug er is dus echt mega veel vanaf