januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    @Nann, ik heb er op t moment wel meer last van ja, maar niet dat t lastig is ofzo, draag wel inlegkruisjes, dat vond ik was frisser.
    heb soms ook als ik op bed lig dat ik zo wat druppeltjes voel en dan denk ik : het is begonnen ! maar dan is het dus een beetje afscheiding :rolleyes:

2. Niet meer actief

Nann, ik gebruik geen inlegkruisjes omdat ik daar niet tegen kan, gaat jeuken (zelfde met maandverband) maar eigenlijk zou het wel moeten. Ik trek 2 keer per dag schoon ondergoed aan omdat het heel veel is. Kan er niets aan doen en vind het ook niet erg. Was mezelf goed en trek schone kleding aan, dat is het enige wat ik er aan kan doen.

Sillaah, leuk kapsel hoor! Lekker fris.

Ook hier weer een check-up bij de VK gehad. Koppie lag weer wat dieper maar nog niet helemaal vast. Verder alles OK, ook weer een kilootje gegroeid, de laatste 3 weken ongeveer 1 kilo per week. De teller staat nu op zo'n dikke 10 kilo.
    Krampen en harde buiken is OK, alvast wat voorwerk ;) Dat was het wel zo'n beetje.

3. moniekje

moniekje Actief lid

11 feb 2006
    485
    0
    0
    Hallo dames! ik heb ook een paar foto's van Anouk geplaatst in mijn fotoalbum!

De kraamhulp is vandaag voor het laatst geweest en net een kwartiertje weg. Het was heel gezellig.
    Het voeden gaat nog niet zo goed. Anouk heeft nog niet altijd de power om door te drinken aan de borst en valt dan in slaap. Ik heb nu ook een neusspray gekregen om de melkproduktie op gang te brenge
    Als het wat rustiger is hier dan zal ik me wel wat vaker melden.

4. 19nicole83

19nicole83 Actief lid

11 mei 2006
    260
    0
    0
    Drenthe
    @ sillaah; onder de 3 pond? bedoel je niet kilo's?
    3 pond is wel weinig, toch.
    ik weet het niet hoor maar t klinkt mij wel raar in de oren.

5. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    ik weet niet zeker of ze onder de 3 POND zei.. in elk geval iets onder de 3.. dus dat zal wel pond zijn aangezien ik zelf ook licht was.
    ik was zelf 2900 gram en zo word mijn kleintje ook zegt ze..
    is dat raar dan ? (ik heb ook geen idee namelijk) :(
    ik ben zelf wel klein hoor ben maar 1.64

6. 19nicole83

19nicole83 Actief lid

11 mei 2006
    260
    0
    0
    Drenthe
    dan was jij bijna 6 pond...... 3 kilo
    Tja dat klinkt al iets beter.
    ik bedoel t niet verkeerd hoor.
    PS vind je haar leuk

7. Niet meer actief

Denk dat je ook 3 kilo bedoelt, 3 pond is echt heel weinig.

Ik wist ook van te voren dat een meisje zou zijn. Naarmate de dag dichterbij kwam, kreeg ik mijn twijfels. We hadden een echt meidengeboortekaartje en veel meidendingen. Wat als het nou een jongetje zou worden. Ik kreeg het er benauwd van als ik er aan dacht. Gelukkig hebben ze het bij ons goed gezien!

8. sim

sim Niet meer actief

denk ook kilo meis, anders zou het anderhalf pakje suiker wegen, da's wel licht, drie kilo klinkt mij ook beter. ;)

trouwens dat probleem met die inlegkruisjes heb ik ook :oops: dat dat dan gaat jeuken vooral aan het eind van de dag, ik heb nu dunne maandverband en smeer smorgens met zudocreme, dat koelt wat af.

oh heb ook ineens zo'n zin in een nieuw kapsel! lijkt me heerlijk, mijn haar is constant vet :x aan de ene kant wil ik het niet knippen, heb het een paar maand geleden allemaal in laagjes, toen weer bijna op één lengte en nu voelt het zo slonsig omdat het ook gewoon niet wil zitten. met dit vieze waaiweer pluist het ook nog eens (geen serum kan dat aan!) loop je daar met zo'n auro van pluis, grrrrrr.

moniekje wat een prachtige meid hebben jullie, echt een kerstengeltje!

en die schilderijtjes van nijntje! helemaal leuk!

9. Niet meer actief

Ik heb bloedverlies en nu ben ik bang... VK komt zo hierheen :(

10. Niet meer actief

nann: jeetje is alles goed meid.. succes! ik duim voor je..(misschien dat die volle maan voor jou bedoeld is en het nu werkelijk gaat gebeuren)

daphne; wij weten ook wat het word maar willen dit liever nog voor ons zelf houden.. maar ik twijfel heel erg. we hebben maar een echo gehad waarop we het hebben gezien omdat we dit pas later hebben besloten..nou ben ik soms ook wel bang dat het niet goed is gezien door de echo mevrouw( hoe noem je zo iemand?)
    over een paar weekjes of dagen weten we het. ik heb al veel speciefieke kleding. dus het zal echt balen zijn als er iets anders uit komt.. voor de kleertjes dan he want wat het gaat worden maakt me echt niet uit ik zal met allebei super blij zijn natuurlijk :)
    ik hoopte elke keer bij controle dat we een echo mochten laten maken maar hier was geen reden voor dus niet mogelijk en om er zelf nou weer geld tegen aan te gooien voor een pret echo vond ik te ver gaan.
    ;)

sillaah: leuk haar hoor! je ziet er stralend uit op die foto's .. die lach houden zo hoor! ;)
    fijn dat alles goed was bij je vk

nann: ik heb er ook veel last van. moet ook echt wel inlegkruisjes gebruiken anders kan ik om de haverklap schone goed aan trekken.. :rolleyes:
    het zal er wel bij horen..

nogmaals nann. ik duim voor je!

moniekje: wat een pracht dochter! :D

zo hier is alles nog rustig...
    vanmiddag had ik ineens vreselijke steken boven in mijn buik.. ik dat ojee. maar niks aant handje.. geloof dat dit gevoel onderin moet zitten ;) hahaha
    de kleine is lekker aan het bewegen en kan echt vernemen dat het met het ruggetje is gedraaid. flinke trappen aan de andere kant nou.
    ook heb ik nou een gekneusde rib of een mega blauwe plek van binnen. jeetje bij het bukken doet me het vreselijk pijn.

ik ben vandaag op pad geweest voor klossen en ondersteek.
    ik in de auto.. nou gaat niet echt makkelijk meer. kon amper achter het stuur.. stoel naar achteren maar dan ijn mijn benen weer te kort hahaha. nou ben er gekomen en alles is gelukt.. ook het in stappen is een lastig klusje. we hebben nog al een lage instap..

verder weinig nieuws hier. ben zat van het wachten ;)

fijne avond..

11. Niet meer actief

Roos, heerlijk he, die filet americain! Die heb ik ook al op! En ik ben tot nu toe 7 kilo kwijt, nog 6 te gaan....!

Charissa, spannend hoor! Ik hoop voor je dat het snel spontaan begint!

Sanna, mooie foto's hoor! Die 3d's zijn ook goed gelukt, schatje hoor!

Sanwel, gefeliciteerd met je 37 weken grens!

Sillaah: je haar zit heel erg leuk, lekker pittig!

Marrie: het uitkoken kan je ook gewoon mee wachten, de kraamzorg zal het dan doen voor je. Het blijft toch maar 24 uur steriel. Wel wat langer als je het in bijv. de magnetronsterilisator bewaart na het steriliseren.

Nann: die meer afscheiding aan het einde van je zwangerschap kan zijn van de slijmprop die langzaam "vervelt". Hij vernieuwt zich namelijk steeds. Ik hoop dat het nu goed met je gaat!

Moniekje: wat een schatje zeg!

Hier verder alles zn gangetje. Ik duik mn bedje weer in!

12. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    O Nann dat is schrikken! Ik had het bij ons zoontje ook vroeg, met 35 weken en 6 dagen en met 36 weken en 2 dagen ben ik bevallen. Heb je daarbij ook slijm verloren of misschien wel de slijmprop? Ik hoop dat het een bloedvaatje is die geknapt is in de baarmoederwand, dan zal het bloeden wel weer stoppen. Sterkte meid en ik hoop dat de kleine nog even binnen blijft zitten!

Sillaah: Wat een leuk vlot kapsel heb je gekozen, leuk om je een keer te zien op een foto!

Sanwel gefeliciteerd met de 37 weken grens!

Sim gefeliciteerd met de 40 weken!

Vandaag heb ik de klossen en een rugsteun gehaald, de ondersteek heb ik nog niet want die waren op :( nou ja, kan ik daar morgen weer voor terug komen omdat ze dan weer geleverd worden.
    Mijn moeder heeft vandaag geholpen met stofzuigen en dweilen, dat lukt me niet meer. Ik neem ook geen risico's meer door mijzelf teveel in te spannen, want een te vroege bevalling wil ik niet meer meemaken.
    Ik ben nu bijna 37 weken en ik zal zó blij zijn als ik dat gehaald heb, het is voor mijn gevoel echt een prestatie.

13. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Hey Selmama, dat vind ik ook hoor! Je mag best trots zijn op jezelf! Als ik mezelf zo zie lopen denk ik ook, pfff ik moet nog minstens 3 weken! :(

Wat betreft dat slijmverlies, ik heb er ook ontzettend veel last van, sinds de afgelopen 1,5 week. Echt een beetje melkachtig, maar niet echt slijmerig. De VK zei ook tegen mij dat het van de slijmprop kon zijn en dat het heel normaal is dat je aan het einde zoveel afscheiding hebt. Daar ga ik dan maar vanuit...al heb ik soms echt mn twijfels, dan ben ik echt bang dat ik langzaam leegloop van het vruchtwater en ik dadelijk mn kindje 'op het droge' heb liggen zonder dat ik het besef. :(

kan iemand mij vertellen hoe vruchtwater eruit ziet? Is het echt als water (dus doorzichtig) of meer melkachtig?

@Nann, hoe is het? Ik hoop dat het goed met je gaat!

Liefs,
    Daphne

14. Niet meer actief

He meiden

thnx voor de reacties... VK is hier net geweest, de beeb doet het nog :D Waar het bloedverlies vandaan komt is niet helemaal duidelijk, ze kon niet bij mijn baarmoedermond komen omdat het hoofdje ervoor lag... zo diep ligt het dus!
    Vorige week zaterdag had ik ook wat bloedverlies, alleen dat was niet zo helder als nu en met een hoop slijm, dus denk dat dat toen mijn slijmprop is geweest. Even afwachten dus hoe het vannacht gaat, als het echt nog veel erger wordt zal het wel uitdraaien op een ziekenhuisbezoekje.

15. Niet meer actief

Oh Daphne, ik heb dat net even nagevraagd... als het echt vruchtwater is en het komt steeds met zulke beetjes kan dat geen kwaad. Ik denk trouwens dat het erg waterige afscheiding is!

16. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    @ nann is toch wel spannend nu dan he, hopelijk heb je geen bloedverlies meer.

Kheb ook meer afscheiding de laatste dagen, zal mischien idd wel met de slijmprop te maken hebben.

2 vriendinnen van me smste al hoe het ging en mijn schoonmoeder belde mijn vriend al op hoe het met me ging allemaal omdat het vandaag volle maan is haha :)

Kheb ook snel wat foto's van kinderkamer gemaakt, zijn niet zo heel duidelijk omdat het snel gedaan is, ik probeer het morgen overdag weer dan is het beter te doen

17. Niet meer actief

Hey nan, Fijn dat alles goed is.

Hier is ook alles goed. Nadine mag van de sondevoeding af! Vandaag heeft ze zelf al het slangetje eruit getrokken, dus dat hoefde mama niet te doen;) Ik ben sinds gisteren overgegaan op de fles. De eerste paar voedingen moest ze wennen aan de fles. Daarna ging het een stuk beter en dronk ze de hele fles leeg. Dit is overgens gekolfde moedermelk.

Nou Januaribaby's... waar blijven jullie;)

18. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    MarionM heeft ook een zoon zag ik bij januari mama's..... Was dit bekend of lig ik achter haha :)

19. Niet meer actief

Hoi meiden!

Vandaag bij labmuisje geweest. Wat een snoepie, die Sanne! Echt een lieffie... En ze doet het ook zo goed.
    En labmuisje zelf knapt ook al aardig op.
    Krijg er spontaan zelf ook al zin in, om onze kleine vast te houden. Manlief had er ook al last van.
    Heerlijk!
    Zo gauw ze zich beter voelt, zal ze er ook wel weer zijn, denk ik. Eerst maar eens settelen thuis.
    Ik ben iig blij dat ik er vóór mijn eigen bevalling nog even geweest ben.
    Groetjes maar weer!
    San

20. Niet meer actief

Nann, mocht er wat gebeuren , toitoitoi he, pff spannend he meiden JANUARI! :)

De rest een fijne avond en nacht toegewenst, mochten er dingen gebeuren dan hoop ik dat ze voorspoedig mogen gaan!

Liefs San

Deel Deze Pagina