@Nann, pffft, das schrikken zeg! @ Sillaah, IK WIL OOK NAAR DE KAPPER! Écht een lekker sportief koppie zo! Je zou toch zeggen dat als er met volle maan meer kindjes geboren worden, een van ons zo onderhand zou moeten beginnen... Ik weet dat 't bij mij nog een beetje vroeg zou zijn, maar aangezien ik me er bijna schuldig over voel dat ze me volgende week willen gaan inleiden, zou t van mij wel mogen! Ben de 37 weken immers voorbij, en dan heb ik de keuze niet hoeven maken Nou, ik hou jullie in de gaten! Groetjes, Lizzy
zo hier een die de draai niet kan vinden.. auw mijn ribben(denk dat dat het is) doet zo'n pijn in alle houdingen. geloof dat ik zo maar op bed ga en nog even ga lezen. ik zit niet zo lekker in mijn velletje vanavond. en ik kan er zo van balen. gatver... nou fijne nacht toegewenst vn hier. en voor diegene waar de maan wel heeft geholpen suc6!
@mrklb1, ga idd maar lekker uitrusten, morgen voel je je vast wat beter, valt ook niet mee deze laatste loodjes
Nann, gelukkig dat het goed lijkt. Ik heb vanavond nog even met een vriendin gemaild over haar bevallingen (2 in totaal). Haar eerste begon met vliezen breken en na 1,5 uur was de baby er. Bij haar tweede had ze wat krampen, niet echt weeën. Toen toch voor de zekerheid maar even de VK gebeld en toen die kwam, kwam ze in een weeënstorm terecht en bleek ze al volledige ontsluiting te hebben, ze mocht meteen persen. Dat had in totaal zo'n 1 uur en 3 kwartier geduurd (in totaal, alles bij elkaar). Nu weet ik dus dat echt alles mogelijk is en ik toch wel wat op mijn hoede ben. Helemaal omdat mijn 1e bevalling ook vlot is gegaan. Ik weet dat het niet altijd wat zegt over een 2e, maar ik ben toch op m'n hoede... Slaap lekker allemaal! Tot morgen!
Ja ik ben ook bevallen. En wel op 30 december Van een prachtige zoon Ilias. Ik sta dus eigenlijk verkeerd bij de januari mama's, had bij de december mama's moeten staan, haha was zo aan januari gewend denk ik
Nou, gefeliciteerd met je zoon, MarionM! Stoere naam! En wat mij betreft blijf je lekker bij de januari-mama's, hoor! Geniet lekker van je mannetje. Inmiddels voel ik me niet zo jofel. Kan voor de verandering weer eens niet slapen (gisternacht ook al niet), heb nu last van een soort zeurend ongi-gevoel en gisteren was de kleine de hele dag aan het drukken op mijn bekken. Deed af en toe vreselijk zeer. Geloof nooit dat ik de 40 weken vol maak. Dit voelt ook anders dan bij de eerste zwangerschap/bevalling, toen was ik 1 week over tijd en was Ruben nog niet ingedaald. Deze uk is onderweg met indalen. Hij/zij zit al wel met het hoofdje in mijn bekken, maar nog niet vast. Ben benieuwd hoe het verder gaat. Ben in ieder geval blij dat ik dit ff kwijt kan hier, ook al is er niemand hier. Lucht wel op. Liefs, San
Hallo moeders/nog net niet moeders Ik ben overmorgen uitgerekend en voel me top! Vanmorgen een CTG-scan gehad (weet niet hoe dat in het nederlands heet) waar ze de hartslag van de baby voor ruim een half uur in de gaten houden en alles was goed. Op de echo van van de week gaf het aan dat de placenta al 'oud aan het worden is'.. Dus we hopen dat ukkie gauw komt. Mijn eerste was 15 dagen te laat en ik hoop dat we het deze keer een beetje vlotter doen! Het is hier erg warm, maar het is stiekum erg fijn dat Noah met zijn grootouders een dagje onverwachts weg is. De dokter wilde dat ik vandaag nog de CTG-scan zou doen en omdat Noah zich in 't ziekenhuis stierlijk zou vervelen hadden Grandma en Grandpa hem meegenomen. Hij zal vanavond wel erg moe zijn! Heb al een maand of 3 'nep-weëen' en al een flink aantal weken een witte/groenige afscheiding. Met Noah was mijn slijmprop nooit eruit gekomen, maar hij wilde er dan ook echt niet uit! Voor degenen die ook heel graag ukkie in hun armen willen hebben en voor degenen die nog een tijd moeten - succes met wachten - het komt er allemaal op een gegeven moment uit! Simone xXx
Selmama, nog maar 1 dagje en dan heb je in ieder geval de 37 weken bereikt! Nann, ik ben benieuwd hoe het vannacht gegaan is met je! Sanne, je kamertje ziet er echt heel schattig uit! Mariska, joepie, geen sondevoeding meer! Gefeliciteerd joh! mrklb1, ik hoop dat je een beetje geslapen hebt! Marion, van harte gefeliciteerd! Een hele leuke naam! Sanwel, wie weet.... sterkte! Mumuitaustralie, sterkte met de laatste loodjes!
Hoi Simone, wat leuk zeg een januari-mama die helemaal in Australië zit. Nog mar twee dagen tot je uitgerekende datum, spannend zeg! Hoop voor je dat je tweede eerder komt als je eerste, dat lange wachten is verschrikkelijk hè? Ben zelf gisteren bij de vk geweest. Alles was goed. Ik heb gevraagd of de kleine al ingedaald was. Ze vertelde me dat een tweede kindje vaak niet indaald, omdat de baarmoeder al een keer uitgerekt is geweest. Het tweede kindje heeft daardoor dus meer ruimte en zou minder snel naar beneden wordt gedwongen in verband met ruimtegebrek.... Nou lees ik hier dat er meiden zijn die voor de tweede keer mama worden, waarvan hun kindje wel aanhet indalen is... Ik vroeg ook nog of dat ik dan moet gaan liggen als mijn vliezen breken. Toen moest ze lachen en zei dat het een hardnekkig bakerpraatje was. Ze zei, je gaat toch zeker niet bij de Albert Heijn in het gangpad liggen als daar je vliezen breken? Ik zou dan maar gewoon lekker naar huis gaan! Kijk , en hier wordt ik nou een beetje onzeker van hè. De een verteld het zus en de ander verteld het zo en in de boeken en tijdschriften lees je ook weer tegenstrijdige dingen. Vind ik af en toe best irritant...
@moniekje, wat een plaatje jullie Anouk. @nann, klinkt eng... bloedverlies. Fijn dat alles goed lijkt. Nog een paar daagjes volhouden dan ben je iig 37 weken. @marionM, gefeliciteerd met jullie zoon! Ik heb steeds geroepen dat onze kleine op een vrijdag komt... dus dan zou het vannacht moeten beginnen of pas over 1,2 of 3 weken...ben beniuwd
Toch zit er, volgens mij, wel een kern van waarheid in, hoor. In dat meteen op de grond gaan liggen. Omdat je kindje niet ingedaald is, kan de navelstreng nog naar "buiten" gaan en vóór je kindje gaan zitten, waardoor de navelstreng afgekneld raakt. Zo krijgt de kleine geen voedingsstoffen en zuurstof meer. Nu zal dat laatste niet acuut gebeuren, maar ze zeggen het niet voor niets. Maar goed, misschien denkt een andere VK er idd anders over...
Ook bij mij is het tamelijk rustig. Vannacht weer heerlijk geslapen. Ik ga vandaag met mijn dochter naar de speeltuin, mobiele telefoon in de aanslag Ik heb voor mezelf besloten er niet op te gaan zitten 'wachten' en lekker mijn gang te gaan. Wél zorg ik ervoor dat ik binnen een uur thuis kan zijn. Manlief zou morgenavond naar Amsterdam kunnen voor een feestje, dat is 2 uur bij ons vandaan, hij heeft maar besloten niet te gaan omdat ie dan toch niet op zijn gemak is. Nou dan gaat ie net zo lief niet. Op zich wel een gerust idee dat hij er zo over denkt. Prettige dag allemaal!
hallo allemaal! Gister weer bij de vk geweest. Wat een bitch deze keer. Ze vroeg niet eens hoe het ging, terwijl ik sinds vrijdag in de stress zat of hij nog steeds goed zou liggen. Maar bloeddruk was goed en hij lag nog gewoon met het koppie naar beneden, een klein beetje in het bekken. Wel een geruststelling, hoewel hij nog ontzettend beweeglijk is, vooral 's nachts, dus ik ben er nog niet helemaal gerust op dat hij zo blijft liggen... Ik kon trouwens pas volgende week vrijdag weer komen, ze hebben het zo druk hier, volgens mij komt er een baby-boom ofzo. Verder gister het kraambed gekregen + ondersteek van de thuiszorg. Gisteravond nog naar zwangerschapsgym, persen oefenen. 'Nou pas maar op', zeiden de anderen, 'het kan zo op gang komen bij je!', heb dus maar rustig aan meegedaan. Het is nog 2 x, ik ben als eerste uitgerekend, maar ik weet niet of ik dat nog wel trek. Rijden jullie nog auto? Vorige week bij de echo is mijn beeb al op 3880 gram geschat, dus dit wordt ook weer een beste! Vandaag lekker aanrommelen in huis, man aan het werk en Thijs naar de crèche, alhoewel naar de kapper gaan ook wel aanlokkelijk is, daar komt de komende maanden waarschijnlijk toch nix van terecht! Las trouwens nog wat goeie energiebesparende tips voor gebroken nachten. Bij de eerste verschoonden we bijvoorbeeld elke plasluier 's nachts... Nou, ik ben benieuwd who's next! Van mij mag het nog wel 2 weekjes duren.... sterkte en groetjes van Polleke (p.s. ik krijg geen foto's meer in m'n album, hij zegt steeds dat ze te groot zijn en ik krijg ze niet kleiner.... zucht....)
@ Polleke www.fotoverkleinen.nl Ik rij nog steeds in de auto al heb ik wel moeite om er uit op te komen..
Tsjonge jonge wat een boel verhalen! Hier hou ik me wel zoet mee de komende twee dagen - ik ga hetzelfde doen als 'babietje' - me gewoon druk maken met de allerdaagse bezigheden zodat het niet zo erg voelt als wachten.. Elke dag heeft toch een einde gelukkig maar! Op het moment legt mijn echtgenoot net Noah in bed - die is erg moe van een dagje reizen met Grandma en Grandpa. Een andere reden dat de baby niet meer indaald (of niet meer hoeft in te dalen bij tweede of andere zwangerschappen) is omdat je buikspieren en al het andere dat erbij hoort een stuk minder sterk is en dus is de kans dat bubs naar voren valt in plaats van naar beneden groter. Maar mijn buikspieren moeten dus erg sterk zijn want het voelt wel alsof er een watermeloen naar beneden gezakt is! Hey Marisca - stel dat je vliezen breken als je in de Appie bent - en je besluit er bij te gaan liggen omdat je die dag net meer vertrouwen hebt in degene die zegt dat de navelstreng kan zakken en dus 'geplet' kan worden - zorg je dan wel dat er iemand is om een foto te maken van jou, languit in 't gangpad? Het is inderdaad nogal onduidelijk wie te geloven. Mijn dokter zegt niet veel, dus er komt ook geen onzin uit - dat vind ik prima. Als ik dingen vraag geeft hij een antwoord en elke keer denk ik - dat klinkt logisch. Vertrouw hem volkomen - dat helpt geloof ik Ik ga even met Brett op de bank klagen over de hitte van vandaag en dan mag hij even klagen over hoe druk hij is op z'n werk! Z'n baas heeft een vraag ingediend of baby nog even een maand of zes kan blijven zitten zodat ze de grootste drukte samen kunnen wegwerken in plaats van zonder Brett. Ik denk 't niet! En dan een jongensnaam verzinnen.. we zitten echt vast - we vinden niets leuk, en als 1 van ons 't leuk vind dan vind de ander 't weer nix! en 't moet zowel in 't nederlands als in 't Engels goed klinken - nog suggesties? Simone xXx
Moeilijk, hoor, een jongensnaam die zowel in het Engels als Nederlands goed klinkt... Gelukkig zijn er wel veel Engelse namen hier "geaccepteerd", dat scheelt wel. Leuk dat je vanaf de andere kant van de wereld meedoet! Is het bij jullie 'n uur of 12 eerder of later? En hoe lang woon je al in Australië?