januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Ik wil graag thuis bevallen en heb geen vluchttas klaar staan. Wanneer we wel naar het ZH moeten, pak ik snel wat bij elkaar. Trouwboekje, ponsplaatje, verzekeringspas, kleertjes baby, pyama voor mij, ondergoed en joggingbroek + shirt/trui voor mezelf, toiletartikelen. We wonen dichtbij (5-10 automin.) het ZH en dus kan mijn man of familie wat halen of brengen. In het ZH hebben zo ook veel spullen, dekens, hemden etc.
    Bij onze dochter ben ik in m´n naakie bevallen. Als ik daar aan terug denk, denk ik wel, hoe heb ik dat kunnen doen. maar het was heel erg prettig blijkbaar!

2. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    pff ja wat ik in die vluchtkoffer heb is nog steeds niet compleet :)
    me tas is te klein :confused:
    heb een pyama, 2 onderbroeken, sokken, toilettas met borstel enz,
    pantoffels, dextro energy,camera, 2 rompers, 2 pakjes mt 50, 2 paar sokjes, mutsje, jasje.. nu nog schone kleding voor mij als ik weer naar huis mag en mijn ponsplaatje heb ik er nog niet in omdat ik die nog nodig heb voor de controle..
    ik laat mijn badjas wel door mijn ouders brengen of meenemen als ik zou moeten blijven.

@Babietje je hebt gelijk, iedereen kan het, dat geloof ik ook wel, het is alleen zo eng omdat je gewoon niet weet wat je erbij moet voorstellen omdat het bij iedereen anders is.. ik zit al elke keer op de wc te kijken of ik de slijmprop verlies :) ook nu ik zoveel harde buiken heb ga ik toch op de tijd letten :)

3. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Babietje, misschien vul ik mijn tasje ook op het laatste moment wel aan. Ik maak me er niet zo druk om verder.

Sillaah, ik krijk ook regelmatig wat er in mijn onderbroek zit hoor als ik naar de wc ga. Maar ja, niet iedere bevallen begint met vliezen breken of slijmprop verliezen. Was het maar waar, want dan wist je precies wanneer het zou beginnen.

Gr. Lieverd

4. Niet meer actief

Oh ja dextro en de camera :)

5. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    als mijn bevalling op de 3 bevallingen van mijn moeder lijkt dan zie ik inderdaad de slijmprop niet en breken mijn vliezen ook niet.. :rolleyes:
    dus ben heel erg benieuwd ! maar toch ga je het stiekem in de gaten houden :) die kleine is superdruk in mijn buik, dus daar maak ik me geen zorgen over.

6. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Nee, de kleine van mij is ook nog steeds superdruk. Daar ben ik wel blij mee hoor. Bij mijn moeder is de bevalling ook niet begonnen met slijmprop of vliezen breken, dus ik verwacht het bij mezelf ook niet. Je weet het natuurlijk maar nooit.

7. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    sanna28 vooral die camera niet vergeten he |! ;)

8. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Nee, camera is wel heel belangrijk!

Pfoe, ben moe maar heb geen zin om naar bed te gaan.

9. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    die kleine is bij mij helemaal ingedaald en ligt vast, maar toch liggen die voetjes nog in mijn ribben en die kont ook.. :( heb dan ook echt niet het gevoel dat ze ingedaald is hebben jullie dat ook ? of zou dat gewoon komen doordat ze niet zoveel ruimte heeft in mijn buikje.

10. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    Lieverd, hier gaat elke dag de tv om half 11 uit hoor, en ik slaap elke dag tot half 10.. :confused: hihi :) ach ik heb het schijnbaar nodig die slaap.

11. Niet meer actief

Hoihoi

Hier ff een lijst van internet, ik vind m wel handig:

voor mama
    - 2 katoenen t-shirts/nachthemd
    - sokken
    - badjas
    - pantoffels/slippers
    - ondergoed
    - toiletartikelen
    - voedingsbeha
    - kleding voor na bevalling
    - compressen/kraamverband

voor de baby- kleertjes voor beeb
    - maxi cosi
    - babycape
    - speen
    - pampers

Voor papa
    - extra shirt/kleding
    - deo/toilettas

Extra
    - Lijst met telefoonnummers
    - gsm
    - ziektenkostenverzekering (papieren)
    - foto/filmapparatuur + oplader
    - papieren om baby aan te geven (trouwboekje)
    - zwangerschapskaart
    - inschrijfformulieren kraamzorg
    - iets te lezen

Zooooo :p

12. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Bij mij was de kleine de laatste keer nog niet helemaal ingedaald. Ik weet niet of dat inmiddels wel het geval is. Ik heb de laatste tijd wel het idee dat de kleine meer tegen mijn ribben gaat trappen. Eerst trappelde het vooral in mijn zij en nu veel bij mijn ribben. Niet altijd even prettig. Misschien worden ze gewoon steeds krachtiger ofzo!

13. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Jeetje Nann, dat is een hele waslijst. Ik heb geeneens zin om dat allemaal in te pakken. Pfoe....

14. Niet meer actief

Nee kan me voorstellen, past ook echt niet allemaal in de tas :)

15. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Ik ga nu mijn bedje in. Ben toch wel erg moe nu.

Sillaah, ik ga vaak al voor tienen naar boven en slaap dan meestal voor half elf. 's Ochtends ben ik meestal rond een uur of half negen wakker, maar vanochtend was het heerlijk pas half tien voordat ik wakker werd.

Welterusten allemaal!

16. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    dat zal ook heel goed kunnen, mischien worden ze het wel zat dat ze zo weinig ruimte hebben ;)

@Nann, compressen is wel handig idee ja, maar kraamverband en pampers laat ik thuis..

17. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    weltrusten, Lieverd !

ik ga ook zo, heb het voordeel van een laptop en lig dus al heerlijk in mijn bedje nu.. ;)

18. Niet meer actief

Welterusten! Moge d'r maar wat bevallingen beginnen vannacht ;)

19. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Sillaah, dat is niet verkeerd! Nou, ik ga nu echt naar bed.

Slaap lekker allemaal!

20. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Nann, ik ga mijn best doen vannacht.

Ik ben nu echt vertrokken! Slaap lekker!

X

Deel Deze Pagina