januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    hallo allemaal !
    ik heb iets raars !
    die kleine lag links met het kontje, en rechts met dr voetjes in mijn ribben.
    NU is ze ineens omgedraaid , ze ligt nu links met dr voetjes, en de verloskundige zei dat dat niet meerging gebeuren omdat ze al helemaal vast lag enz..
    zou ik daarvan die enorm pijnlijke harde buiken hebben :(:
    ik moet ze gewoon wegpuffen !
    de kleine is wel ontzettend druk nu schijnbaar ligt ze niet lekker.. :(

Verder ben ik wel blij dat jullie eigenlijk hetzelfde denken als mij over me vriend, ik steek er ook geen energie meer in, daar ben ik klaar mee.
    ik wilde alleen even weten of het nou allemaal aan mij lag, want volgens hem dus wel.. en daar trap ik niet meer in.
    ik voel toch snel genoeg of iemand echt van me houd, en dat voel ik niet bij hem.. ;)

2. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    @Sillaah: je kindje ligt vast met het hoofdje, maar d'r billen heen en weer gooien kan ze nog wel. Ik denk dat de verlos bedoelde dat ze niet meer ondersteboven ging draaien...
    Probeer beetje te ontspannen hoor! Stress kan ook die harde buiken veroorzaken en daar heb je nu niks aan.

3. Niet meer actief

dorito: huh? :confused: jeetje.. je was gelijk met mij uitgeteld. moet ik nou in m'n eentje verder? :) (grapje hoor)

VAN HARTE GEFELICITEERD! SUPER! .......... (ik wil ook ;) )

4. Niet meer actief

zo ik ben eventjes bij gelezen..

silaah: de kleine van ons ook hoor. lach ook ineens aan de andere kant met ruggetje en voetjes.. de vk zei dat die ongi pijnen konden komen doordat de kleine met het hoofdje in de bekken beweegt.. die draait wel mee als de rest ook draait natuurlijk..grappig dat het nog zo kan bewegen he ;) ..
    en wat betreft je situatie waarin je zit.. sterkte meid. en persoonlijk denkik dat je veel(heel veel) beter verdiend. maar goed ik ken hem niet en kan jou gevoel ook niet voelen..maar bedoel het goed :D

moniekje: wat een plaatje!... ... ... .. .. .

nou ik reageer niet op iedereen. ik weet zo langamer hand niet meer wie wat schrijft. hahaha

vanmiddag kwamen mijn schoonouders lang. ze hadden 2 leuke tshirtjes gekocht.. erg schattig. met de tekst : here am i ! :)

vanavond de weekelijkse boodschappen gedaan samen met moeders. nog even bij de action geshopt. ik heb eens wat verf en doeken mee genomen en ga ook een mijn crea bea naar boven halen.. maar twil nog niet. heb al een verkloot. gelukkig kosten ze haast niks. ;)

ben ook nog even bij de zeeman geweest. uitverkoop! jeetje wat een leuk spul. heb me zelf verboden om kleertjes te kopen .. heb er al best veel en we zullen ook nog wel wat krijgen.

van mijn ouders hebben we nog een badjasje gekregen.. erg schattig..!
    :D

straks maar eens op bed. voor heteerst zo hoog slapen. ik zal er wel aan moeten wennen met uit stappen hahaha..

zo te horen valt het gekraak dus wel mee met het zeiltje... ik heb er nog een handdoek en molton en hoeslaken overheen. dus ga er van uit dat het mee zal vallen. [-o<

jeetje dorito al bevallen. moet er nog even aan wennen geloof ik. ze was gelijk met mij uitgeteld.. op een een of andere manier.. ga ik nou nog meer beseffen dat ik binnenkort ook aan de beurt ben hahaha. komt om dat we dezelfde datum hadden.. (misschien domme reden)
    ik vind het geweldig voor haar..! geniet ervan dorito!

nou ik hoop dat charissa ook maar eens moeder gaat worden. kom op meid!

ik hoop dat we allemaal een beetje op tijd bevallen. ik wil de dagen wel om kijken hebben jullie dat ook!
    morgen heb ik een feestje/officele gelegenheid.. ik zat te twijfelen of ik heen zal gaan. stel je voor dat daar mijn vliezen breken. nou dat sta ik er mooi gekleurd op (vooral in zo'n boeren gat hahaha ons kent ons)
    maar heb besloten wel te gaan. ik kan wel thuis gaan zitten wachten maar dan duurt het alleen maar langer..

oke ik heb altijd gezegd dat ik niet aan al die bijgeloof doe .. annanas enz.. maar ik heb toch een paar flessen bitterlemon gekocht hahaha! :oops:
    .. vind het ook nog wel lekkker drinken ook! en zal mooi wezen als het werkt.
    kinine stond erbij de ingredienten.. volgens mij is dat wee opwekkend.. :)

nou genoeg getypt/gekletst.. tword er nog niks anders van.

fijne nacht toe gewenst!

5. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    Hier hele vreemde nacht gehad. Iets voor 3 uur werd ik wakker met enorme kramp. Dacht er eerst nog niet echt iets van maar tot 3:15 nog 3 keer en begon echt zeer te doen... Vervolgens rond 4 uur weer net als rond 5,6,7,8 uur. Hou mezelf voor dat er steeds gezegd wordt dat als je denkt dat het geen weeen zijn dan zijn ze het ook niet anders dan weet je het wel.
    Weet niet of het voorweeen zijn of dat ik echt begonnen ben... heb wel knallende hoofdpijn. Nadat een kramp weg is (meest met ongeveer 1 a 2 minuten begint de kleine druk te schoppen. Dat is wel heel fijn.

Heb mijn man wakker gemaakt we zouden morgen de kerstboom opruimen... dit moet nu...

6. Niet meer actief

Misschien zijn het idd wel wat voorbereidende weeën. Wie weet. Hou het gewoon maar eens in de gaten en als je je zorgen maakt, kun je altijd je VK nog bellen, tóch?
    Sterkte ermee, meid!

Vannacht heb ik behoorlijk in een coma gelegen. Ruben was gelukkig stil deze keer. Scheelt wel. Ik moest alleen om 5.30 uur naar de wc en toen heb ik wel een uurtje wakker gelegen. Daarna nog een uur geslapen tot de wekker van manlief ging. Toen ben ik er ook maar uit gegaan, anders word ik weer zo beroerd wakker, zit ik ook niet op te wachten. Ben alleen niet uitgerust, geloof dat ik de afgelopen dagen te druk ben geweest.
    Dus vandaag doen we het maar rustig aan. Boodschappen zijn gelukkig al binnen, heeft hubbie gisteravond en vanmorgen gedaan.
    Hij is nu weg, dus Ruben en ik hebben het rijk alleen.
    Een groot deel van de babykleren van Ruben is gewassen en de enveloppen zijn geschreven, dus eigenlijk zijn we klaar. Laat de baby maar komen!

7. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    @Caecilia, wat een rare nacht in ben benieuwd hoor of jij de volgende bent ! ;)

@Mrklb,andrea001, fijn dat ik dat nu weet, deed behoorlijk pijn, maar geloof dat ze ook weer terug is gedraaid vanacht, schijnbaar lag het toch niet zo lekker als verwacht :)

Pff vandaag nog een hoop doen.. vanmiddag komt een vriendin op bezoek :D
    (eigenlijk zouden mijn vriend en ik vandaag een jaar bij elkaar zijn)
    maar daar denk ikliever maar niet bij na.

8. Niet meer actief

Wow, gefeliciteerd meid! Geniet van hem!

9. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    3 JONGENS - 5 MEISJES geboren

charissa - 29-12-2006 - meisje
    editha - 01-01-2007 - meisje - 15-12-2006 - Isabella Maria
    petra 71 - 01-01-2007 - jongen - 23-12-2006 - Eljah Samuel
    labmuisje - 02-01-2007 - meisje - 30-12-2006 - Sanne
    roos1978 - 03-01-2007 - meisje - 19-12-2006 - Yara
    sim - 03-01-2007 - verrassing
    moniekje - 05-01-2007 - meisje - 25-12-2006 - Anouk
    maboshi - 06-01-2007 - verrassing
    19nicole83 -06-01-2007 - verrassing
    marrie - 06-01-2007 - verrassing
    mumuitaustralie - 06-01-2007 - verrassing
    stranger - 07-01-2007 - verrassing
    andrea001 - 12-01-2007 - verrassing
    caecilia - 12-01-2007 - verrassing
    lieverd - 12-01-2007 -verrassing
    sillaah - 13-01-2007 - meisje
    sanne - 14-01-2007 - verrassing
    marretje - 15-01-2007 - jongen - 27-12-2006 - Finn
    babietje - 17-01-2007 - verrassing
    michelle - 19-01-2007 - verrassing
    polleke - 19-01-2007 - jongetje
    jessica1981 - 20-01-2007 - verrassing
    mrklb1 - 21-01-2007 - verrassing
    dorito - 21-01-2007 - jongen - 02-01-2007 - merlijn
    lizzy - 22-01-2007 - meisje
    sanwel - 24-01-2007 - verrassing
    marisca - 24-01-2007 - verrassing
    selmama - 26-01-2007 - verrassing
    daphne1980 - 26-01-2007 - verrassing
    alexandra - 27-01-2007 - verrassing
    sanna28 - 27-01-2007 - meisje
    nann - 29-01-2007 - verrassing
    mariskaw -29-01-2007 - meisje - 15-12-2006 - Nadine

10. Niet meer actief

Moniekje: ik krijg tranen in mn ogen van de laatste regels van je berichtje! Zo voel ik het nou ook!

Sillaah: kies echt voor je zelf en je kleine, dat is echt het belangrijkst! Als je "vriend" dan alsnog besluit voor jullie te kiezen is het fijn, maar zo niet, dan niet, al is het nog zo moeilijk. Dan heb je in ieder geval duidelijkheid, nu zweef je nog steeds, en dat is veeeel moeilijker! Sterkte meid!

Caecilia: spannend...!

Hier nog steeds een lieve kleine Finn die nog steeds niet zo goed snapt dat als hij naar mijn tepel hapt, hij vervolgens ook nog moet zuigen... Ik hoop dat hij het wel snel gaat begrijpen, want het is zo een hele toestand. Eerst verschonen, dan aanleggen, even proberen, dan voeden met het flesje en vervolgens nog iets meer als een half uur kolven... en dan zo'n 1,5 uur later begint het allemaal weer van voor af aan. Moedeloos word je er van! Maar inderdaad, als je dan naar dat lieve koppie kijkt... smelt je elke keer weer!

11. mumuitaustralie

4 jan 2007
    90
    0
    0
    moeder
    Traralgon, Australie
    Pwaaaah...
    Dat duurde even! Wat een enorme lange verhalen heb ik bij te lezen.. Jullie zijn erg druk aan het typen zo te zien als ik probeer te slapen!

Uitslapen zit er bij ons ook niet bij. Noah is elke dag om ongeveer kwart voor zeven wakker - lekker hoor, weten we precies waar we aan toe zijn en hij gaat om half acht naar bed - ook dat is prima, dat geeft ons een uur of anderhalf om even te zitten voor we een poging te doen om te slapen!

Ik wordt ook onwijs duf van de warmte - weet je wel hoe cellen sneller bewegen als ze warmer worden? Ik dus niet. Alles lijkt we twintig keer zo langzaam te gaan en alles is ook twintig keer zo zwaar.. Denk niet dat ik ga fietsen van de week - lijkt me bijna gevaarlijk!

Bedankt voor alle namen tips die tot nu toe mijn kant op gekomen zijn - er zit wel wat bij voor mij, of voor Brett, maar helaas nog niet voor beiden..
    Wat vinden jullie van:
    Sem?
    Yens?
    Flynn?
    welke zou je kiezen?

Sanna28 - kies jij Noah maar lekker! Vind het nog steeds een prachtige naam - gelukkig maar ;)
    Begrijp dat in Nederland Noa als meisjesnaam erg in is! Leuk!
    Wij hadden Norah gekozen voor een meisjesnaam, maar omdat Noah zo 'hetzelfde' is kunnen we die helaas niet opnieuw kiezen.. Wil graag de meidennamen delen - kijken wat jullie vinden, maar wil 't stiekum nog een geheimpje houden - ik hoor het wel ALS het een meid is, wanneer het geboren is ;)

Vanavond sinds ik een koude douche genomen heb om even af te koelen (zit nu al weer te zweten.. 't is zo erg dat je opstaat en je hele achterwerk nat is van 't zweet - en het enige dat ik gedaan heb is zitten! - 'scuse the details!) Maar sinds de douche heb ik harde buiken, maar ze doen nog niet zo zeer.. 't is dan ook echt Kei en keihard - Geef 't weinig kans dat 't wat wordt - maar zou 't wel graag willen!

Ga zo een bakje yoghurt eten met mijn ongelooflijk dure cruesli (de enige cruesli die ik hier heb kunnen vinden) en daarna kijken of ik mijn hubby kan overhalen tot een spelletje scrabble!

Sillaah: Wilde even mijn moeders wijze advies aan je meegeven. Bedenk waar je staat kwa gevoelens, en bedenk je dan dat 'bij twijfel - niet oversteken!'...
    Dat geld niet alleen voor deze situatie - is altijd handig..
    Succes ermee - wie weet wat er gaat gebeuren.. Een vriend van Brett was ook zo wisselend tussen vrienden en vriendin tot ze zwanger was - toen was het nog veel erger, maar sinds hun dochter is geboren is hij een topgozer! Is honderdtachtig graden gedraaid - dus als je nog hoop hebt - geef 'm een kleine kans, maar zo te horen niet.. dus kies inderdaad voor het beste - het heeft geen zin om jezelf nog meer stress en zorgen op je schouders te halen door je druk te maken over hem - helemaal als hij zich niet druk maakt over jou..

Dat was het weer - vanuit Australie - allemaal gefeliciteerd of 'good luck!' en tot gauw - enne... niet te veel typen! Heb zoveel tijd niet om te lezen ;)

Groetjes!

Simone
    xXx

12. Niet meer actief

Hey, Simone! Leuk dat je ons blijft volgen! Wat betreft de jongensnamen die in je bericht stonden, persoonlijk vind ik Sem een mooie naam. Dat komt omdat de 2e naam van mijn oudste Sem is. Voluit heet hij nl. Ruben Sem. Maar Flynn vind ik ook erg stoer!
    Scheelt Australië nou ong. 12 uur met Nederland? Ben ik wel benieuwd naar.

Groetjes, Sandra

13. Niet meer actief

Goedemorgen, vandaag staan er vier vrouwen uitgerekend, plus diegene die nog in de achterban zaten :p :) , dames succes vandaag...!

Vannacht goeie nacht gehad gelukkig, ik denk 2 keer eruit voor de plassen dus dat valt goed mee en net wakker dus lekker lang geslapen.

Mijn stiefkinderen zijn hier dit weekend en vanmiddag gaan we even naar mijn ouders de nieuwe auto van mijn vriend laten zien, dus wel lekker en vanavond lekker X_Factor kijken ;).

Liefs San

14. Niet meer actief

Oh @ Moniekje, Anouk is echt een super schatje!

15. moniekje

moniekje Actief lid

11 feb 2006
    485
    0
    0
    @Marretje
    Ik weet precies wat je bedoeld en hoe je je voelt!
    maar ik zou gewoon mijn eigen kop volgen als ik je
    was. ondertussen zit ik nu ook af te kolven, zien of mijn borsten ook leeg zijn... Wordt jij ook zo gestoord van alle adviezen? En steeds maar een andere manier van voeden? Gelukkigkan ik nu mijn eigen gang gaan want ik heb geen kraamhulp meer en ik stanu niet meer onder controle bij de VK. VOLGENDE WEEK KOMT ER EEen verpleegkundige hier vh consultatieburo.
    zucht...diezal ook wel weer andere adviezen hebben...

16. Niet meer actief

Marisca, onze dochter is ook aan het peuterpuberen hoor! Af en toe krijg ik een grote mond terug dat ik denk, waar haalt ze dát nou weer vandaan?

Moniekje, ik heb maar 1 advies voor je. Ontdek je eigen gevoel en ga daarop af. Ik weet dat je echt wel veel adviezen nodig hebt om zelf een beeld te krijgen, doe alleen wat met díe adviezen waar jíj wat aan hebt. Rooming in... ja, makkelijk en inderdaad direct op vraag kunnen voeden, maar eh... hoe ging dat vroeger dan? Worden de baby's van nu er beter van dan onze generatie? Ben benieuwd, geloof er geen snars van ;) Doe lekker wat voor jou goed voelt, denk je dat het niet zo lekker loopt, kun je altijd wat aan je manieren veranderen!

Nou, er raken ook al wat dames 'over tijd'! Ik denk dat ik zelf ook weer over tijd raak.

Caecillia, die krampen klinken echt als flink wat voorwerk, heerlijk toch? Gebeurt er tenminste wat daarbinnen ;) Hopelijk heb je er niet te veel last van.

17. marrie

marrie Actief lid

10 okt 2006
    251
    0
    0
    overijssel
    zo heb weer even bijgelezen...
    Vannacht slecht geslapen. Had soms het idee dat ik menstr.pijnen had. Zou ik dan ook eindelijk voortekenen krijgen? Vandaag ben ik uitgeteld, dus het mag ook wel een keer! Vanmorgen verder niets meer van gevoeld, maar ja, zoals ik lees uit andere verhalen, kan dat nog wel twee weken zo doorgaan...
    Caecilia, ben erg benieuwd of het doorzet. We zullen voor je duimen!
    Dorito: proficiat met je kereletje! geniet ervan!
    Nou dus weer een saaie zaterdag voor de boeg. Zal eens wat werk opzoeken, anders heb ik weer zo'n lange dag... bah.

18. Niet meer actief

Ik heb dat ook Marrie, de dagen worden wel er eentonig nu, de puf is gewoon ver weg om bepaalde dingen te doen, in en om huis ok daar ben ik wel voor te vinden, en ff weg ook wel, maar hele uitstapjes, pfff gewoon geen zin meer in. Ik heb zelfs niet echt meer zin in bezoek, raar he. Wel bepaalde mensen, mijn ma enzo, maar van de week was een vriendin van me hier en die zat ik gewoon weg te kijken :oops: , erg he. Ze bedoelen het zo lief, maar ik ben de eerste die zwanger is van ons en ik merk dat je dan veel alleen moet ontdekken, daarom vind ik het hier ook zo fijn, allemaal vrouwen in ongeveer dezelfde periode die hun hart kunnen luchten bij elkaar en dan elkaar ook echt begrijpen! ECHT FIJN!

19. Niet meer actief

oh en ik had nog een vraagje, hebben jullie soms ook een misselijk gevoel, ik altijd rond het middaguur en dan heb ik gewoon al voldoende gegeten, ik kan dan ineens het klamme zweet krijgen en heel dizzy en misselijk zijn....erg rot gevoel.

20. Niet meer actief

:) :) DORITO GEFELICITEERD MET JULILE ZOON MERLIJN. WAT EEN LEUKE NAAM! GENIET VAN DE KRAAMTIJD. :) :) .

Ik houd jullie echt niet meer bij met lezen en schrijven hoor. Wat is er na gisterenochtend weer een hoop bijgeschreven.

Vandaag voor de 1e keer met Yara naar de supermarkt geweest. Ze heeft de hele tijd geslapen en gelukkig niet gehuild. Vannacht heeft ze voor de 1e keer 4 uur achter elkaar geslapen. Ik schrok om kwart voor 7 wakker en dacht oh nee ik ben in slaap gevallen in bed met Yara. Ik voelen onder de dekens, maar gelukkig lag ze gewoon in haar bedje. Nou ze was meteen uitgeslapen want daarna kreeg ik ze niet meer in slaap tot een uur of half 11. Nu ligt ze nog lekker in de wandelwagen te slapen. Ik haal ze er maar niet uit want dat wordt ze misschien wakker.

Hoe gaat het met de zwangeren onder ons? Het wordt nu wel spannend.
    Ben elke dag benieuwd of er nog iemand bevallen is en het eerste wat ik doe ik als beneden kom is de comp. aanzetten :) , erg he!

Moniekje: ik vind al die goed bedoelde adviesen ook zeer verwarrend. De een zegt dit en de ander zegt dat. Ik vertrouw gewoon op mezelf en denk dat dat ook het beste is. Maar geloof me, zo'n klein meisje kan je behoorlijk onzeker maken. Ik hoop maar altijd dat ze genoeg voeding binnenkrijgt. Maandag naar het weeguurtje op het CB, dus ben benieuwd.

FIJN WEEKEND NOG IEDEREEN!

Deel Deze Pagina