januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Ik ken die misselijkheid niet, sanna, maar ik ben 's avonds af en toe wel misselijk, maar das van het maagzuur.
    Hou het maar gewoon in de gaten en doe het dan maar rustig aan.

2. Niet meer actief

Ik word ook wel eens overvallen door misselijkheid, ook al heb ik wel (een beetje) gegeten. Ook word ik soms overvallen door zweet. Gisteravond op de bank kreeg ik het in enen smoorheet en begon te zweten. Zelfs mijn man viel het op aan mijn blote voeten. Hij zij in enen, getsie je hebt zweetvoeten, doe ze nu maar even naar beneden. Ik heb echt NOOIT last van zweetvoeten. Heel apart.

3. Niet meer actief

Heerlijk! Ik had dat van dat in slaap vallen en dan wakker worden met het idee dat ze nog naast me lag ook heel vaak. Ik vond dat knap irritant want daardoor sliep ik erg onrustig. Soms hield ik mezelf gewoon wakker omdat ik zgn. niet in slaap mocht vallen omdat ik dan op haar kon gaan liggen, en al die tijd lag ze gewoon naast me in haar wiegje. Ook vergat ik in het begin vaak uit welke borst ze nu voor het laatst had gedronken, dan had ik het 's nachts bijv. vergeten op te schrijven.

4. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    Nou de kerstspullen zitten in dozen. Tussen 8 en 11 kwamen de krampen om de 8 a 10 minuten... het laatste half uur om de 5.... en toch denk ik nog steeds dat het geen echte weeen zijn. Doen niet echt heel veel pijn is steeds snel weer over. Mijn man is super ongerust hij was binnen 5 minuten gedouched en volgens mij is hij nog nooit zo snel boodschappen wezen doen.
    Ik ga me zo ook maar douchen en aankleden. En daar is weer een kramp. Hoe weet je nu het verschil tussen voorwee en echte wee?

5. Niet meer actief

Caecillia, bij een echte wee heb je moeite met converseren en moet je je concentreren op je ademhaling. Als het weeën worden, worden de krampen steeds zwaarder. Als dat gebeurt en ze blijven om de zoveel minuten komen, bel je gewoon je VK voor advies. Zij kan aan de telefoon horen aan jouw manier van praten tijdens een kramp/wee of het weeën zijn! Succes!

6. Niet meer actief

Als de weeeën om de zoveel tijd komen en elkaar steeds sneller opvolgen, kun je er bijna vanuit gaan dat het wel echte weeën zijn. En de eerste weeën zijn minder heftig dan de persweeën, dus vandaar dat het je misschien wel meevalt nu. Maar zoals IK het lees, ben je wel bezig, hoor.
    Sterkte, meid!

7. Niet meer actief

geen idee, misschien de heftigheid van de krampen, maar er zijn genoeg vrouwen die het niet zo pijnlijk vinden en denken dat ze geen weeen hebben en dan al op de 7 cm zitten, dus ik hoop voor je dat het is begonnen. Spannend!

ik had net iets raars, ik ging plassen, en toen ik opstond opeens een heftige steek in mijn kruis, ik maakte gewoon een sprongetje, auwwiiie dat deed zeer zeg, de kleine is ingedaald, dus wat zou het kunnen zijn?

8. Niet meer actief

Een friemeltje van de kleine in jouw buik, net op een gevoelige zenuw!

9. Niet meer actief

hahah dat was precies wat ik ookd acht idd, tjeetje, pijnlijk joh :) , ze kroelt nu ook door mijn buik, denk dat madam ff anders gaat liggen ;)

10. Niet meer actief

@ Caecilia
    Hoe voelen de krampen? Ik zou toch even bellen hoor....

11. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    @Caecilia: Je bent begonnen hoor meid! De weeën volgen elkaar nu snel op lees ik. Als je weeën hebt om de 4 á 5 minuten die ongeveer één minuut lang aanhouden moet je bellen naar je vk. Met dit soort weeën krijg je ontsluiting.
    Sterkte meid en succes met de bevalling!

Gelukkig heb ik vannacht weer lekker geslapen, ik kan er vandaag weer tegenaan!

12. Polleke

Polleke Actief lid

13 mei 2006
    119
    0
    0
    Groningen
    Caecilia: volgens mij ben je nu ook echt bezig! Voorweeen duren meestal hooguit 1 à 2 uur. Ik maakte zelf de eerste keer trouwens heel veel endorfinen aan, was tussen de weeen door steeds heel lacherig. Zet em op hè & heel veel sterkte!
    Moniekje: trek je niet teveel aan van al die adviezen, volg gewoon je eigen gevoel!
    Hier nog nix aan het handje, eindelijk weer es lekker geslapen, heb ook last van nesteldrang, man wordt al een beetje gek van alle klusjes die ik hem laat opknappen, maar ja sommige dingen kan ik zelf echt niet meer...
    M'n zoontje Thijs is nu 3 jr. en 3 mnd. en beseft wel een beetje dat hij een broertje gaat krijgen, maar het duurt hem allemaal wel wat lang. ik hoop maar dat hij niet al te jaloers wordt, hij is nl. wel erg aanhankelijk. Ik probeer hem er ook maar zoveel mogelijk bij te betrekken.
    groetjes, Polleke

13. Niet meer actief

Goed, het is aardig stil rond Caecillia. Het zal wel begonnen zijn. Als je haar verhaal zo leest, kan ik het me ook bijna niet anders voorstellen. Succes meid! En ik wens je een spoedige bevalling. Hopelijk vind je het allemaal meevallen.

(IK BEN JALOERS :) )

14. Niet meer actief

@Caecillia, ik denk dat je echt bezig bent...HEEL VEEL SUCCES! Ik hoop dat het vlotjes verloopt. :) , ik ben ook jaloers.

15. Niet meer actief

Caecillia ZET 'M OP! Ik zal voor je duimen dat je een voorspoedige bevalling hebt en snel je kleine uk in je armen zult hebben!

16. Niet meer actief

Ik sluit me bij de andere (a.s.) mama's aan... Sterkte, meid en een goede bevalling gewenst!

17. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Zo... heb net 6 pagina's doorgeworsteld... eens kijken wat ik onthouden heb met die zwangerschapsdementie!

@ Caecilia: zet hem op! Het klinkt heel spannend!

@ Sim: je bent er nog steeds... iedere keer hoop ik te zien dat je bevallen bent!

@ Charissa: voor jou natuurlijk hetzelfde!

@ Sillaah: nee het ligt niet aan jou hoor! Laat je dat niet wijsmaken door je vriend. het zou wat anders zijn als je hem voortdurend claimt ofzo maar dat is toch niet het geval. Enne, onze kleine draait ook nog wel eens om zijn as, ookal ligt ie helemaal ingedaald.

@ Moniekje (geloof ik): al die adviezen... de een zegt dit en de ander dat... gewoon je eigen plan trekken! Dat rooming-in kan misschien best handig zijn, maar als je het niet wil dan toch niet?
    Ik vroeg me trouwens af waarom je je borsten leegkolft na een voeding... Als jij dat was tenminste... is dat een advies? Bij mij op de cursus zeiden ze nl. dat dat onzin was, als de kleine goed drinkt is ie voldoende leeg. Ze zijn trouwens nooit helemaal leeg want tijdens het voeden wordt al weer nieuwe melk aangemaakt.

Nou ik hoop dat ik niemand vergeten ben. Het spijt me als het wel zo is.

Hier is trouwens nog alles heel erg rustig. En officieel heb ik nog 1 dag te gaan... Gisteren zeiden mijn man en ik gekscherend dat we het wel genoeg vonden en dat de baby vannacht wel geboren mocht worden... Maar nee, ik werd gewoon om half 10 wakker ;). Verder eigenlijk nergens last van behalve wat druk om mijn bekken maar dat is al gewoon.

18. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    Hoi meiden, bedankt voor alle wensen!
    Wordt helemaal emotioneel als ik ze lees :)
    Hier gaat alles langzaam de kramp is nu ongeveer om de 5 minuten en nog steeds niet zo erg pijnlijk... Net even met onze kraamhulp gebeld (nichtje van mijn man) Zij gaf aan dat het waarschijnlijk is begonnen en we de vk moeten bellen als de kramp om de 3 minuten komt. Verder had zij ook bij haar eerste uren krampen die niet zo heel erg pijnlijk waren.
    Net op bed filmpje gekeken en mij man maar op zijn horloge kijken :)
    Nu toch maar aangekleed heb honger maar ook het idee dat alles wat ik nu eet er straks weer uit moet... Nu ja kleine beetjes eten dan maar.

Ik denk zelf inmiddels ook dat dit het echt is... maar het is heel anders dan ik me had voorgesteld.

Nu als ik meer nieuws heb horen jullie van me (of als de kleine er is natuurlijk!)

19. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Wow! Caecilia heel veel succes vandaag! Wat fijn dat je niet meer hoeft te wachten! (ook stiekem jaloers is ;) )
    Ik ben erg benieuwd!

20. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Ohhhh, wat spannend! Ben echt benieuwd! Succes Caecilia! :)

En voor degene die het over misselijkheid had (sorry weet even niet meer wie het was), ik word er 's nachts gewoon wakker van! :( Heb ik al een paar weken. Gelukkig word ik er niet ELKE nacht wakker van, maar vervelend is het wel...

Ik heb geen idee waar het ook vandaan komt. De VK begreep het ook niet en zei dat ik wat moest eten voor ik naar bed ga. Nog niet echt op gelet of dat het weghaalt.

Liefs,
    Daphne

Deel Deze Pagina