Lieverd; denk dat jij niet lang meer hoeft te wachten. Alvast heel veel succes. We zijn allemaal erg benieuwd . Wilde je trouwens thuis bevallen of in het ziekenhuis?
Lieverd: Ook veel sterkte gewenst! Onze wereld stond inderdaad helemaal op z'n kop na de geboorte van de eerste. Zoals Moniekje ook al zei: je komt eerst nergens anders aan toe! Je bent voornamelijk lichamelijk bezig: om de 2 à 3 uur voeden, wat telkens minstens zo'n half uur duurt. De kleine verschonen, vertroetelen, in bed leggen. Zelf goed eten, vaak naar de wc, (je vloeit nog weken lang na!) en jezelf steeds schoon spoelen vanonder en proberen wat te rusten.... Veel verder kom je eerst niet vrees ik, maar de eerste weken zijn echt wel een hele bijzonder tijd! Vooral de eerste week met de kraamverzorgster: profiteer van haar goede raad & behulpzaamheid en geniet vooral van je kleintje en neem je rust! groetjes van Polleke
Lieverd, ik ben heel benieuwd of het op gang gaat komen. We hebben Sillaah, Sim, Charissa en ... (wie nog meer?) ook al een tijdje niet meer gespot. Hoe zou het met hen zijn? Marrie, groene kamertje was in ons vorige huis en was van mijn dochter. Nu in ons nieuwe huis hebben we voor haar en de baby allemaal witte muren. T.z.t. zal ik vast nog wel wat gaan 'kleuren'. Onze dochter heeft fuchsia roze gordijnen en de baby dus knalrood. Ten tijde van het uitzoeken wisten we nog niet of het een jongen of meisje zou worden en vonden we rood voor beide geschikt en ik vind het ook mooi passen bij fuchsiaroze (ik hou erg van rood/roze/oranje combi's). Eigenlijk wil ik nog een spiegel ophangen en wat foto's (na de geboorte), de lijstjes heb ik al in huis. Inmiddels ben ik weer uit bad gerold en ben heerlijk bijgekomen. ATWT kijken op TV is er niet van gekomen en ik fiets zometeen maar eens even naar het centrum voor wat brood en verse groente. Vanmiddag dan maar even lekker relaxen op de bank. M'n energielevel is nu weer wat opgekrikt!
Weer even bijgelezen. Het klinkt wel weer alsof er mensen 'onderweg' zijn! Succes, niet lang meer? Eeeh, mag ik lid worden van de 'we zijn het wachten nu wel zat-'club? Hou het nog wel makkelijk vol hoor, maar vind het wel leuk om gauw toch nog te beginnen.. Al is het maar zodat ik de strijk kan laten staan Wie hebben jullie, of hopen jullie het meeste aan te hebben na de bevalling? Manlief, moeders, zus, vriendin, kraamhulp? Voor first-timers - zorg ervoor dat je voor jezelf zorgt! en vooral veeeeel drinken! Vooral als je borstvoeding geeft - drinken drinken drinken.. En dat kolven, ik kolfde niet na borstvoeding, maar Noah zoog mij ook telkens leeg. Volgens mij is het omdat je borsten op vraag en aanbod werken. Als er veel gevraagt wordt wordt er ook meer aangeboden. dus als ukkie maar een heel klein beetje drinkt dan maakt het ook maar een heel klein beetje aan en zo kan het zijn dat je borsten denken - ja, wat dacht jij, zoek jij maar ergens anders een beetje melk op, hier doe ik niet meer aan mee! Vandaar dat kolven ná een voeding soms wordt aangeraden.. Over pijntjes en klachten. Heb soms een raar gevoel (alsof ik kramp heb in een pees?) in een plek ergens rond m'n billen/benen (weet 't niet zo goed aan te wijzen). Het is erg vervelend en soms erg pijnlijk en af en toe wil 't wel weg als ik beweeg maar andere keren weer niet.. Maar het is maar zo af en toe dat ik er geen zorgen om maak.. Hoe gaat het met iedereen? Kan iemand een nieuwe lijst even parkeren, dan heb ik weer het gevoel dat ik de weg niet kwijt ben Groetjes! Simone xXx
Hier een niet-zo-vroege-vogel... heb even snel bijgelezen. @ Sim: ben je er nou nog steeds... zet hem op! @ Sillaah en Charissa: ik ben heel erg benieuwd hoe het met jullie gaat! Oh ik word echt wat jaloers op al die verhalen van dingen die beginnen... ik merk nog helemaal niets! Nou ja een vriendin zei gisteren dat het bij haar ook ineens begon (zij was 8 dagen overtijd) dus dat scheelt. Aan de andere kant zal het ook wel slopend zijn, de hele tijd die krampen en voorweeën... Maar soms heb ik het idee dat ik eeuwig zwanger zal blijven!
Hai Simone (mumuitaustralie), leuk dat je er weer bent! Hoe laat is het nu bij jullie? Ik zie alleen de NL tijd van posten. Ook jij sterkte met je laatste loodjes, enne, je was vandaag uitgerekend toch?
Was afgelopen zaterdag uitgerekend, dus alweer 2 dagen over datum. Wij zijn 10 uur vooruit, dus het is hier inmiddels ongeveer kwart over acht Hoe gaat het bij jou? Had net even je foto's bekeken - leuk! Zal even kijken of ik ook foto's kan regelen voor een album. Onze babykamer is ook wel leuk (al zeg ik het zelf!) en misschien wat foto's van Noah en mijn dikke (?) buik.. Als ik hulp nodig heb - bij wie kan ik terecht?
Pfff net ff potje gehuild, door die slechte nacht en het zat zijn onderhand denk ik...en dan komt manlief thuis en zegt, ga je verder slapen op de bank? (zogenaamd grappig), ja dat hakte er ff in hoor, sorry. Ipv wat liever en begrijpender te zijn...blijkt toch moeilijk te zijn.. Probeer denk ik zo toch nog even te gaan liggen. Mijn moeder komt gelukkig vanmiddag, die is wel lekker begrijpelijk en zei net online ook al, pff je zal het zat zijn en idd als je goed slaapt en je goed voelt is het allemaal best, maar die paar dagen minder slapen, krampjes en beurse liezen breekt je toch wel een beetje op. Succes vandaag meiden, we zijn er bijna ...
Je moet je digitale foto's verkleinen tot maximaal 1024x768 pixels. Dat kan door bijv. foto's te maken in e-mail formaat of ze achteraf met een programmaatje op je PC te verkleinen. Dan kan je bij het berichtenoverzicht op een berichtje van jezelf onderin het bericht klikken op het ikoontje 'album'. Onderin jouw album kun jij op het ikoontje 'plaatje uploaden' klikken en daar kun je vanaf je PC een fotootje uploaden. Je moet dus eerst het fotootje in het juiste formaat op je PC zetten en vanaf die plaats in je PC uploaden naar deze pagina op bovenstaande wijze. Snap je het nog allemaal? Ik kan het niet beter uitleggen. Miscchien iemand anders nog tips?
Sanna, kop op, enne denk er aan, mannen komen nog steeds van mars en vrouwen van venus. Humor komt op een hele andere manier aan, neem het 'm niet al te kwalijk!
Ja Sanna, dat kan ik me wel voorstellen dat je het zat wordt als je er echt last van hebt... En toch... baal ik er wel een beetje van dat er hier nog niets gebeurt...
Jeetje, er raken er al een aantal over de 40 weken nu. Ik kan me voorstellen dat jullie ook echt flink aan het wachten zijn. Ik heb dat nu al, terwijl ik nog niet eens bij de 40 weken ben aanbeland. Stranger en Babietje, wanneer bevielen jullie van de eerste? Te vroeg of te laat? Gr. Lieverd
Lieverd, de 1e was 2 weken te laat. Op mijn verzoek op 42 wk ingeleid. Om 12.00 uur gel ingebracht, gebeurde niets. Om 17.00 uur nog steeds potdicht, toen weer gel ingebracht en diezelfde avond om 21.30 uur is ze geboren. Mijn lijf pakte na de gel van 17.00 uur razend snel uit met weeën en gelukkig had ik verder geen infuus of andere hulpmiddelen nodig.
Bedankt babietje! zal even kijken of dat gaat lukken, zal 't wel melden Houdt me wel even bezig. Brett kijkt toch maar TV - dus die wil nog effies niet naar bed, anders komt het 'een andere keer' wel weer En Sanna - 't is ook wel soms niet eerlijk, geniet maar mooi van je moeder.. Doe maar voor twee - ik heb dat geluk niet! liefs, Simone
Goeiemorgen allemaal! Zo, net eerst ff ATWT gekeken (ja je moet wat he ) en lekker een bakkie koffie en ff bijlezen... Hier een goeie nacht gehad, lekker doorgeslapen en volgens mij doet de beeb dat ook altijd, hoop dat 'ie dat na de bevalling nog steeds doet @Lieverd, voor jou wordt het ook spannend! Verlies je nog vocht? @Stranger, het kan zomaar veranderen! Je hoeft natuurlijk geen last te hebben van voorweeen enzo, het kan ook gewoon ineens goed raak zijn... daar hoop ik in elk geval wel op @Sanna, ik durf ook bijna niet te roepen dat ik het wachten zat ben omdat ik nu pas 37 weken ben en vele anderen al een aantal weekjes verder... maar het voelt wel zo! Dus geeft helemaal niks, gaan we lekker samen wachten @Sillaah, ben benieuwd, misschien heb je je beebje nu inmiddels wel lekker bij je!
Babietje, dan ben je vast nu bang weer 2 weken overtijd te gaan of niet? Wel snel na die 2e keer gel trouwens. Stranger, sorry! Ik ben in de war met Sanwel geloof ik. Erg hè? Simone, ben benieuwd naar de foto's! Gr. Lieverd
Had jij even geluk babietje! Dat was bij mij wel anders - hoop echt deze keer het anders te doen.. Simone xXx
Nann, ik ben net naar het toilet geweest en het was niet vochtig. Ik heb daarom de vk gebeld en die zei dat het dan geen vruchtwater kan zijn. Weer verder afwachten dus! Gr. Lieverd