januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Zo, er is weer lekker doorgekletst hier!

@Sillah, GEFELICITEERD MET JE PRACHTIGE MEID! Jammer dat je het niet helemaal bewust heb mee kunnen maken. Geniet ze!

Vandaag bij de VK geweest, kleintje doet het goed en ik ben niet aangekomen maar AFGEVALLEN! 1 kilo om precies te zijn. Echt heel raar. Maar mn ventje krioelt nog lekker, alleen krijg ik steeds meer last van steken in mijn schaamstreek. Hij is wel heel lekker mn z'n koppie aan het schuren daar beneden! Hij is ook helemaal ingedaald. Hij doet het nu al prachtig allemaal! :)

@ lieverd, hou je het allemaal nog een beetje vol? Wat een gedoe zeg. Hopen dat het gauw doorzet en je binnenkort lekker de mama mag spelen! :)

Voor vanavond welterusten en voor vannacht succes iedereen weer met (proberen te) slapen of het opvangen van weeen!

Liefs,
    Daphne

2. Niet meer actief

nann, mooi klein buikje hoor ;)

iedereen een goeie nachtrust of bevalling gewenst!

ik hoop echt dat ik lekker slaap vannacht.
    :)

liefs San

3. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Goedemorgen!

Ben ik de eerste die zich meld vandaag?
    Hier eigenlijk niks te melden... behalve dat ik het zat ben, maar dat wordt ook zo afgezaagd...
    Heb vandaag het gevoel dat de baby tot zijn/haar 18de binnen blijft zitten.
    Vanmiddag naar de verlos.

Ik hoop dat de rest aan het bevallen is!

4. sim

sim Niet meer actief

ja, andrea dat heb ik ook, ben er spuugzat van. helemaal geen tekenen niks, voel me geen eens zwanger meer alleen maar zwaar!

de rest is vast allemaal aan het bevallen! behalve wij :)

nou ja, gaan maar weer een dag tegemoed in de wachtkamer...

5. Niet meer actief

*Meld*

Goeiemorgen iedereen! Tsja, hier ook geen nieuws eigenlijk... moet vanmiddag zoals meerdere hier naar de VK, maar verwacht niks nieuws dus sta vast binnen tien minuten weer buiten. Ik wil ook zo'n lief beebje :( ;)

6. Niet meer actief

Sim, Andrea, nog een lotgenoot hier! Alleen Sim, tja, jij bent al echt over tijd en wij nog niet. Nou ja, voor jou nog maximaal 1 week!
    Vannacht voor het eerst geen maagzuur (door rechtop slapen en toch nog wat Maalox) maar toch weer veel wakker gelegen. Ik had me daar toch een partij krampen en spierpijn. Ook weer om de zoveel minuten. Uiteindelijk ben ik wel in slaap gevallen want ik loop er dus nog. O ja, het was zelfs zo dat ik er ongecontrleerde windjes van liet :oops:

Het stormt flink. Vandaag nog even de kelder een opknapbeurtje geven (samen met schoonvader en mijn moeder). Dan is dat ook weer netjes!

Verder geen bijzonderheden aan dit adres.

7. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ja, ook ik ben present! En mag ik erbij in de wachtkamer?

Heb geen nieuws eigenlijk. Ik heb wel lekker geslapen! En verder is er nog niets wat ook maar enigzins op een nadere bevalling wijst... Dus maar weer geduld oefenen!

Zeg, wat wel balen is, net nu raakt de afvoer van de douche verstopt :(... Wat kun je daar het beste aan doen? Iemand tips?

8. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Ehh.. welke afvoer is het? Onstopper kopen, maar dan moet je echt oppassen of het even je man laten doen, want die dampen zijn link. Als het gewoon de afvoer is van een gootsteen, kun je/kan je man het makkelijk opendraaien en de troep verwijderen die dwars zit. Succes!

-edit- doucheafvoer... sorry

9. Polleke

Polleke Actief lid

13 mei 2006
    119
    0
    0
    Groningen
    Hallo meiden!
    Hier ook nog steeds geen baby!
    Wel gisteren de wieg naast ons bed gezet en het verhoogde kraambed pontificaal in de woonkamer gezet.
    Thijs vond het maar wat spannend. Vanmorgen vroeg hij alweer: baby komt zo hè!
    Bij hem was ik 10 dagen overtijd.
    Nog 10 dagen tot de uitgerekende datum, ik denk zelf nog zo'n week ongeveer.
    Op zich als Thijs hier rondloopt heb ik nauwelijks tijd om 'in de wacht te zitten'. Maar vandaag is hij naar de crèche. Nog lekker even wat puntjes op de i zetten en wat uitrusten en aanrommelen.
    Nou, de groetjes maar weer!
    Polleke

10. Niet meer actief

aanwezig!

ja ik ook weer. lijkt erop dat er nog niet veel bezig zijn. :D voor velen ook nog niet de uitgerekende datum. maar hopen dat het eerder gat gebeuren..

ik heb opzich wel een lekker nachtje gehad. al hoewel ik nou wel moeite krijg met het liggen. en sochtends mega last heb van mijn heupen. toch maar weer een kussen tussen de benen proberen.

het is hier ook kl*te weer. zeer maar dan ook zeer harde woei.. pff :(
    dus dit word weer een lekker binnen blijf dagje.

ik zal de box even leeg pakken , die word hier momenteel als wasmand gebruikt :D .

voor diegene die vandaag (net als ik) nar de vk moeten. succes met de apk.
    [/u]

11. Niet meer actief

ik probeer ook niet op de wacht te zitten,maar bij alles hier in huis word ik herrinnerd dat er een kleine komt. en als ik er even nniet aan denk dan krijg ik wel weer een por uitmijn buik .. :D

zin om weg te gaan heb ik niet.. vooral niet met dit weer

12. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Hihihi Mrklb1: heel herkenbaar! Ik doe ook wel vanalles maar de kleine herinnert me er echt wel aan hoor!

@ Andrea: ja ik had al naar ontstoppingsmiddel gekeken maar toen ik zag wat voor spul het is dacht ik...laat maar.... Denk dat ik mijn man het vanavond even open laat schroeven... Bedankt voor het meedenken!

13. mumuitaustralie

4 jan 2007
    90
    0
    0
    moeder
    Traralgon, Australie
    Goedemorgen allemaal :) Hier ook nog geen 'neerwaardse beweging' (helaas).
    Heb vandaag voor het eerst de hele dag eigenlijk last gehad van wat pijn in m'n onderrug. 't hoort er allemaal bij, maar ben wel blij dat ik deze zwangerschap daar eigenlijk geheel vrij van ben geweest! Bij Noah had ik heeel erg last van m'n lijf, deze keer dus niet!
    Ik hoef pas donderdag weer naar de dokter - nog twee nachtjes slapen. Morgen heb ik helemaal nix gepland en dan duren de dagen soms lang, zelfs als je overdag achter een ukkie aan moet rennen. Ben meestal rond 7 uur gesloopt, vandaar dat ik mij achter de computer schaar om te kijken hoe en wat tot 't tijd is om naar bed te gaan :)
    Ik had vandaag nog een goede vraag bedacht en nu kan ik 'm toch niet meer verzinnen! Zeefhoofd...
    hoort er ook bij geloof ik..

Simone
    xXx

14. mumuitaustralie

4 jan 2007
    90
    0
    0
    moeder
    Traralgon, Australie
    En Stranger - een heel goed idee om dat te laten zitten - dat ontstopper is verschrikkelijk chemisch! Heb soms al last van de geur en de chemicalien die uit mijn 'spray and wipe' spuitdinges komen die ik gebruik om de tafel schoon te maken. Of de 'badkamer-hulp-spuit' of welke andere spuit ik ook in huis heb :D Ze doen hier niet zo aan een warm sopje - alles gaat hier met een spuit ;) Handig hoor!
    En nog kan ik de vraag niet verzinnen..

Heb vandaag ukkies bed opgehaald van de winkel. Onverwachts! Ze hebben hier het fenomeen 'lay-by' dat houdt in dat je af en toe een stukje kan betalen en als je het (in dit geval het bed) helemaal hebt afbetaald, dan kun je 't mee naar huis nemen. Andrew, de eigenaar van de winkel had eigenlijk geen ruimte meer voor 't bed dus had 'ie gezegd - hey, neem jij dat bed effe mee naar huis als je tijd hebt, betaal 't maar lekker wanneer je zin hebt! Dus ik met het bed naar de auto - Grandma gebeld om Noah te taxiën omdat hij er niet meer bij in paste, en de kinderwagen al helemaal niet - en dus, toen Brett thuis kwam hebben we 't bed in elkaar gezet - leuk hoor! Brett is er helemaal trots op. Noah vind 'm ook geweldig - lekker springen en dus zijn we allemaal weer blij :D
    Wat een bed al niet kan doen.. Het is allemaal begonnen in een bed - laten we hopen dat nu dit bed er is er ook gauw een einde aan komt!
    Duimen?

Simone
    xXx

15. Michelle

Michelle Actief lid

20 mei 2006
    101
    0
    0
    Hé meiden, ook allemaal weer wakker. We worden er met z'n allen gewoon een beetje zat van geloof ik hè? 't Is bij mij niet zozeer dat ik zat ben van het zwanger zijn, want dat vind ik echt super, maar ik ben gewoon zo ontzettend nieuwsgierig naar het mensje in mijn buik en verheug me er zo ontzettend op om dat warme lijfje tegen me aan te houden.

Weten jullie trouwens dat op de Duitse RTL, elke ochtend om half twaalf een programma is, genaamd 'Mein Baby'? Ik ga er elke dag even voor zitten en moet telkens weer huilen als er zo'n minimensje geboren wordt (die hormonen ook! :) )

Verder gaat alles prima. 's Nachts wel behoorlijk last van m'n heupen, maar ik slaap toch wel lekker. Ik wilde vandaag nog even langs mijn werk rijden voor een bliksembezoekje, maar met die storm weet ik nog niet of ik de deur wel uit ga. Misschien toch maar gewoon wat aanrommelen in huis..

Iedereen succes met de bezoekjes aan de vk en het 'uitzitten' van (waarschijnlijk) weer een dag zonder babietje.

groetjes, Michelle

16. Niet meer actief

mumaus: hoe lang moet je nog? ik zag geen banner staan

17. mumuitaustralie

4 jan 2007
    90
    0
    0
    moeder
    Traralgon, Australie
    heb geen banner.. :S moet nog -3 dagen.. dus ben al overtijd.. nog geduldig wachten dus :)
    Haha Michelle - hormonen... En ik ben het helemaal met je eens - zwanger zijn, dat kan ik nog wel een paar maanden, maar laat dat kind nu maar komen! Daar is het uiteindelijk toch allemaal om gedaan :) Dat zwanger zijn is maar een fase ;)

Simone
    xXx

18. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ja ik zag dat op de verpakking stond dat je je gezicht en handen goed moet beschermen... leek me niet erg fijn, zeker niet op dit moment!

Leuk trouwens van het bed!

Ja dat is precies het gevoel. Ik wil dat kleintje nu gewoon vasthouden, knuffelen enz. Mijn man is trouwens nog erger. Als ie thuiskomt kijkt me zo verwachtingsvol aan dat ik het eigenlijk sneu vind om te zeggen dat alles nog steeds z'n gangetje gaat... En 's ochtends bij het wakkerworden ook. Maar wel heel schattig :D !

Iedereen die vandaag naar de keuring moet: succes! Ik mag morgen...

19. Muisje

Muisje Lid

20 feb 2006
    95
    0
    0
    Hoi,

Ja ga ook maar eens meekletsen.. Zit in het zelfde schuitje als zovelen..
    Ik heb wel steeds alles meegelezen, maar het komt er niet van om te reageren met een dochter van ruim twee in de buurt die ook haar aandacht nodig heeft. Ze is nu naar de peuterspeelzaal dus mams heeft haar handen even vrij.. Heerlijk even! Die peuterpuberteit is ook geen pretje hoor! Geef me dan maar zo'n klein prulleke in de armen, maar ja zonder puberende peuter willen we dat ook wel.

Ik mag morgen weer naar ome dok, zal even aangeven dat ik ongelooflijk last heb van slapende/tintelende handen.. Ik hoef maar iets vast te pakken en het schiet er al weer in. Heel erg vervelend, vooral s'nachts.. Zal wel met de plaatselijke vochtophopingen te maken hebben, voel met net zo'n olifant.
    Gister even bij mijn volleybalteam wezen kijken en werd gewoon uitgelachen om mijn dikke kop.. Ze hadden me een paar weken niet gezien en ik spat inderdaad bijna uit elkaar. Voel me er helemaal niet lekker bij, maar ja zoals het spreekwoord luidt: "de laatste loodjes....."
    Dat kunnen we allemaal wel invullen..

Lekker dat je hier even ongegeneerd kunt klagen, manlief is er ook wel eens zat van volgens mij..
    Vanacht klote nacht gehad! Dochter had een droom en was een beetje bang (zei ze tenminste..) Daarna ligt mams dus klaarwakker in haar bed, heb het boekje er maar weer bijgepakt, normaal wordt ik daar wel weer wat sloom van maar het was een veel te leuk boek dan blijf je maar doorlezen... Vanavond maar weer vroeg het bedje in, en wie weet...

Al verwacht ik hier nog niks komende week, mijn dochter was ook een week te laat dus daar gaan we maar weer van uit.

20. mumuitaustralie

4 jan 2007
    90
    0
    0
    moeder
    Traralgon, Australie
    Ik weet ook niet waarom ik het gevoel had bij 37 weken dat het 'tijd' was.. Noah was 15 dagen laat en ik ben dus hopeloos positief ingesteld denk ik!
    Nog ongeveer 1 week en dan moet het er toch wel uit zijn denk ik :D Wil weten of 't een fluppie heeft of niet, wat we het gaan noemen, wil die geboortekaartjes de deur uit kunnen doen en weer lekker op m'n buik slapen! En wil nog veel meer, maar ben bang dat ik, als ik m'n lijstje wat lang maak, teleurgesteld wordt..
    Owh ja! En ik wil weer ouderwets een boterhammetje met smeerleverworst eten..
    Wie van jullie heeft echt iets lekkers opgegeven voor de zwangerschap? (koffie, alcohol, lever, filet americain. (dat kennen ze hier niet - :confused:) of iets dergelijks?)

Simone
    xXx

Deel Deze Pagina