januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Zeker zie ik op tegen de pijn, vooral het niet weten wat je kan verwachten maakt me onzeker...dat ik er uiteindelijk doorheen ga komen geloof ik wel dat doen ze allemaal wel he, maar hoe...dat is de vraag die me bezig houdt! Hoe zit dat bij jullie dames, wat voelen jullie daarover?

Liefs san

2. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Michelle, wat een leuke foto's! Ik vind het ook altijd leuk om te koekeloeren.

Marretje, jammer dat op de buik slapen nog niet lukt, maar dat zal hopelijk ook voor jou niet lang meer duren.

Dat filmpje vond ik ook zo mooi en toen de kleine op haar buik gelegd werd, zat ik gewoon met tranen in mijn ogen. Normaal ben ik helemaal niet zo snel emotioneel. Ik vond het ook goed te doen. Ik hou me vast aan het filmpje, hihi!

Gr. Lieverd

3. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Ik zie helemaal niet op tegen de bevalling. Ik heb er zelfs zin in, want ik ben er nieuwsgierig naar.

4. Muisje

Muisje Lid

20 feb 2006
    95
    0
    0
    Ja idd nieuwsgierig ook wel.. Maar toch.. Het moet er wel weer uit!
    (Erin was makkelijker!)

Bij mijn vorige bevalling ben ik op het laatste moment nog naar het ziekenhuis gegaan omdat mijn dochter in een aangezichtsliging lag. Ik kon haar daarom niet zelf eruit krijgen, was wel al ongeveer anderhalf uur bezig met persen toen ome dok daar achter kwam.
    We zijn toen in ambu naar het ziekenhuis gescheurd en daar is ze met de vaccuumpomp geboren.. Zelf flink ingeknipt en toch een raar gevoel aan deze bevalling overgehouden.. Vandaar dat ik er toch wel erg tegenop zie.

5. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Ja, jij hebt het al een keer meegemaakt. Dat is dan toch weer anders natuurlijk. Ik ga er blanco in.

6. Muisje

Muisje Lid

20 feb 2006
    95
    0
    0
    Ja dat herken ik wel van de eerste keer hoor.. Je weet gewoon niet wat je moet verwachten.. En ik hou me maar vast aan het feit dat een tweede kindje vaak makkelijker is omdat het weggetje al een keer vrij gemaakt is. Tenminste dat hoor ik toch wel om mij heen.
    We gaan het in ieder geval thuis proberen en de tas staat klaar voor als we weer weg moeten..

Even een tip trouwens voor iedereen die met spoed toch nog naar het ziekenhuis moet..
    Vergeet niet manlief te instrueren dat hij de tas met fototoestel,camera, mobiele telefoon en alle andere belangrijke dingen mee moet nemen..
    Dat van ons is allemaal in de ambu blijven liggen, terwijl ik aan het bevallen lag kwamen we erachter.. Te laat dus!
    Maar ja, die mannetjes hebben het ook niet makkelijk dat blijkt dus wel!
    Gelukkig hebben ze in het ziekenhuis wel leencamera's liggen dus de eerste foto's zijn er in ieder geval wel maar ja ik had zo graag ook een stukje op de film gehad.. Niet de bevalling hoor, maar erna als je helemaal happy met zijn tweeen van je kindje aan het genieten bent.

7. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Nou, normaal gesproken ben ik niet zo emotioneel maar nu liepen de tranen over mn wangen bij het zien van dat filmpje! Nog even en dan mogen wij ook...

Ik zie er niet tegenop eigenlijk, je weet niet hoe het gaat... Misschien wordt het heel zwaar, misschien veel minder... We zien wel...

@ Muisje: een aangezichtsligging, is dat hetzelfde als een sterrenkijker?

8. Muisje

Muisje Lid

20 feb 2006
    95
    0
    0
    Ja, dan liggen ze met het gezichtje naar boven..
    Ze kunnen dan de spildraai in het geboortekanaal niet maken..
    Gebeurt geloof ik bij 1 op de 100 bevallingen.. Had ik dus weer!

9. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Michelle, ik zal proberen eraan te denken om mijn man goed te instrueren. Je weet natuurlijk nooit of je daar tegen die tijd nog toe in staat bent, haha! Je bent wel een mazzelaar met een kans van 1 op 100. Inderdaad hoor je vaak dat een tweede makkelijker gaat. Ik zou daar maar lekker vanuit gaan!

Stranger, inderdaad moest ik ook huilen, terwijl ik normaal ook zo niet ben. Ach ja, hormomen en het graag willen spelen ook mee denk ik.

Wat gaan jullie vandaag doen? Ik verveel me een beetje. Mijn man is vanochtend gaan werken en komt morgenochtend weer thuis. Gisteren hebben we samen het hele huis al schoongemaakt en de was is ook redelijk weg. Ik heb geen idee wat ik vandaag moet gaan doen. Mijn man heeft de auto mee, dus weggaan zit er ook niet echt in. Bah!

Gr. Lieverd

10. Muisje

Muisje Lid

20 feb 2006
    95
    0
    0
    Ik heb het zwembad ontdekt... Als wij ons vervelen gaan mijn dochter en ik lekker bubbelen.. Zij lekker poedelen in het peuterbad en ik zit lekker met de beentjes omhoog op een stoel naast het bad..
    Maar ik voel me gelukkig nog zo goed dat ik daar nog toe in staat ben!
    Kan me ook voorstellen dat dat het laatste is waar je aan moet denken.
    Ik vind het wel fijn dat de middag dan zo snel voorbij gaat, denk dan zijn we weer een dag verder richting de 21e..
    En heb ook in mijn achterhoofd dat ik nu nog een kindje heb, en straks twee! Kan nu alle aandacht nog even aan haar geven, ze zal het straks moeten delen.. Ben ook zeer benieuwd hoe dat gaat!

11. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Ja, dat scheelt natuurlijk ook wel. Jij hebt je dochter nog om je heen lopen. Hoe heet ze eigenlijk?

Zwemmen klinkt wel aantrekkelijk, maar om nu in mijn eentje naar het zwembad te gaan op de fiets, zie ik niet zo zitten. Het waait vandaag ook zo enorm.

Ik kan me voorstellen dat je nu lekker geniet van de dagen samen met je dochter. Straks zal ze toch haar aandacht moeten delen met een broertje of zusje.

Gr. Lieverd

12. Niet meer actief

Lieverd, dat prog mein baby komt om 11.30, ik ga eens kijken wat dat is en of het niet te gruwelijk is :) , misschien is dat een tip?

13. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    O ja, ik ga ook even kijken. Het is nu bijna zover. Op Duitsland toch?

14. Niet meer actief

Op Rtl ;)

15. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Thanks, ff zoeken of we die hebben.

16. Niet meer actief

17. Niet meer actief

michelle: LIEF lakentje heb je in je ledikant.. (zie foto album) leuk is ie he. :D

sanna28: ik kan me er geen voorstelling van maken over hoe de bevalling zal zijn. ik kijk er ook heel frisjes tegen aan (wat wel niet zo zal zijn) ik laat het gewoon over me heen komen. :)

muisje: zwemmen, wat knap nog. helaas woon ik te ver weg bij een zwembad. maar ik zou het ook niet meer durfen denk ik :)

nou ik zal eens naar beneden . de gordijnen eens open trekken. ze kunnen wel denken dat er iets loos is.

verder weinig puf vandaag hiero! helaas. beetje last van zuur

18. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    We hebben helaas geen RTL, dus ik kan het programma niet kijken.

Ik ben nog steeds niet gedouched. Erg he?

Gr. Lieverd

19. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    haha, ik ben net aangekleed... dit is een beetje verslavend geloof ik!

Voor degenen die al mama zijn: hoe regelen jullie het met kraamvisitie? Hoeveel op een dag, werken jullie ze weg als ze te lang blijven, enz. Ik voel er wel wat voor om de eerste dagen alleen familie te laten komen en na een dag of 5 pas de rest...

20. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Ik heb nog geen idee hoe we dat gaan doen. In ieder geval moeten ze bellen voor een afspraak en rusten wij tussen 12.00 uur en 15.00 uur en na 21.00 uur. Dit staat ook op ons kaartje.

Aan de andere kant is het ook handig om mensen vooral in het begin te laten komen, want dan heb je nog een kraamhulp die helpt.

Deel Deze Pagina