hee luitjes, hier ook nog ff kort berichtje van mij. werd vanmorgen wakker gebeld met de mededeling dat mijn oom vannacht plotseling is overleden... Bah zeg. Dat kunnen we er ook nog wel bij gebruiken... Loop al 3 dagen overtijd en dan kunnen we dat er ook nog wel bij hebben. Familie begrijpt al wel dat ik waarschijnlijk niet naar avondwake/begravenis ga, maar voel me er toch niet echt prettig onder. Misschien kan ik nog afscheid van hem nemen in de aula ofzo. anders kan ik het ook niet afsluiten. af en toe heb ik een raar gevoel in de buik, soort van kramp/steek, na even wiegen is het dan ook wel weer weg. stress misschien dan. oh ik wou dat de kleine kwam, ben het zooooooooooooooo zat! we wachten maar gewoon af... enige wat ik kan doen....
Marrie, gecondoleerd! Sim, ik heb bij mijn dochter op eigen verzoek bij 41,5 week een consult gekregen bij de gynaecoloog om te kijken of alles nog goed leek, placenta, navelstreng e.d. Met haar heb ik toen besproken dat ik ábsolúút niet langer dan 42 wk door wilde lopen i.v.m. hele nare ervaringen in mijn naaste omgeving en dat ik graag ingeleid wilde worden. Zij kon dat begrijpen en met 42 wk kreef ik weer een afspraak bij haar. Met 41,5 wk was er nog niets aan de hand, d.w.z. BM-mond hoog en gesloten en hard (1e kindje). Met 42 wk. hebben we een CTG gehad en weer heeft zij gevoeld, situatie ongewijzigd. We hebben het inleiden besproken en zij heeft ons gemeld dat een gel niet altijd aanslaat en een infuus kunnen ze pas geven wanneer de BM-mond volledig is verstreken, dus aan de ontsluiting toe is. Bij mij was dat nog niet het geval en dan is een gel dus mogelijk om die verstrijking te krijgen. Ik had alles al meegenomen naar het ZH en de gyn. heeft de afdeling gebeld om te vragen of er ruimte was voor mij! Dat was het geval en ik mocht blijven en ben dus gegeld. Strippen doen ze om de boel wat te irriteren en los te wrikken (vliezen losmaken van de BM-mondrand) zodat het lichaam prostaglandinen aan gaat maken en zo de BM-mond laat verstrijken of weeën gaat geven.
@ Marrie: ggecondoleerd! Dat komt idd beroerd uit... woonde je oom ver weg? Kan me voorstellen dat je graag naar de begrafenis wil! @mrklb1: ja dat heb ik ook... toch lees ik nog wel veel en reageer ik nog wel eens... omdat ik er zelf veel aan gehad heb vind ik het wel goed om ook wat terug te geven zeg maar... Enne succes bij de vk! @ Sim: dat vroeg ik me ook af eigenlijk. Morgen mag ik ook weer voor de keuring dus ik zat al te denken of ik het kon vragen...
Sim, enne je kan je VK altijd vragen even te voelen naar de situatie daarbinnen en of ze je kan strippen. Of ze dat zal doen is een 2e maar heel veel doen het wel. Ik weet zelfs dat er nu een landelijk onderzoek gaande is waar VK's aan meedoen. Ze kunnen dan o.a. zelfs bij 41 wk je vliezen gaan breken. Moet je maar eens naar vragen. In een cetraal centrum ergens midden in het land wordt dan bepaald in welk onderzoek je mee gaat lopen en of je bijv. gestript wordt of dat je vliezen gebroken worden of andere dingen. Ik ozu je VK daar eens naar vragen. De mijne heeft mij er al op gewezen nadat ik haar had herinnerd aan mijn 1e ZW en inleiding van die bevalling.
Marrie, gecondoleerd. Het is nooit leuk als iemand overlijdt, maar nu helemaal niet. Hopelijk kan je nog afscheid van hem nemen. Sim, jij ook nog steeds overtijd. Balen hè? Het valt mij inderdaad ook op dat er weinig rekening met zwangeren wordt gehouden. Nooit mag je even voorgaan in een rij en meer van dat soort dingen. Ik had dat niet verwacht eigenlijk! Nou, ik ga even eten. Ben de dag weer redelijk doorgekomen. Ik heb vanmiddag een paar uutjes zitten lezen en dan gaat de tijd ook wel weer voorbij. Gr. Lieverd
Ik moet de 15e trouwens weer naar de verloskundige. Misschien kan ik dan ook even vragen of ze wil kijken hoe het er van binnen aan toe is. Hopelijk ben ik dan al bevallen, maar je weet het natuurlijk maar nooit!
Ik ben er even vandoor! Ik ga eten maken. Chili con carne! Was nog over van gisteren en ik ben maar alleen vandaag met eten, dus makkelijk! Tot later misschien! Gr. Lieverd
sim, als ik er donderdag nog steeds loop, dan ga ik ook aan mijn gynaecoloog naar strippen vragen... of dat ze in ieder geval ff kan kijken of het iets op schiet ofzo. Ben erg benieuwd of ze morgen iets bij je wil doen. laat het ons wel ff weten!
Roos, wel fijn dat je die beslissing dan genomen hebt, inderdaad. Ik heb zelf gisteren ook die beslissing genomen. Finn heeft zoveel moeite met de borst, dat ik nu zoiets heb van: dan maar niet! Dus nu krijgt hij bv via de fles. Moet wel eerlijk zeggen dat ik twijfel of ik blijf kolven. Ben gewoon de helft van de tijd bezig met kolven... en ik wil genieten van Finn en die tijd heb ik nu gewoon niet. En daarbij komt nog dat ik gewoon heel erg last heb van het kolven. De kolf zuigt zowat mn halve borst naar binnen waardoor er zo'n rand in mn borst komt na het kolven, die steekt nogal. Ook zit er bij mn rechterborst een harde schijf die ik er maar niet uitgemasseerd krijg. Kortom, doet best pijn. En er komt nu steeds nog maar 50cc uit ongeveer, terwijl hij ondertussen al 65 en soms 70 drinkt. Dus ik denk dat ik misschien wel blijf kolven tot hij officieel geboren is (15 januari dus) en dan daarna stop. Aan de ene kant voel ik me daar wel schuldig over, aan de andere kant trek ik dat kolven gewoonweg niet... Nou goed, we zullen zien hoe het allemaal loopt. Weet iemand trouwens hoe het moet als je wilt stoppen met kolven? Moet je dan afbouwen en zo ja, hoe? Of moet je "gewoon" stoppen? Stranger: wat kraamvisite betreft: als er mensen op een bepaalde dag willen komen en er willen nog meer mensen komen, zorg ik in ieder geval dat ze rond dezelfde tijd komen, zodat we er in 1 keer vanaf zijn. En als ze te lang blijven zeggen we gewoon sorry, we moeten nu Finn gaan verschonen en voeden en alles. Dan gaan ze meestal wel weg! Verder zorgen we dat we niet meer als 2 dagen achter elkaar mensen hebben, dan weer een dag niemand er tussen, anders wordt het gewoon te druk. En wat betreft na 5 dagen, als mensen vragen wanneer ze langs kunnen komen, dan noem je toch gewoon data na die 5 dagen? Weten zij veel of je al afspraken hebt staan of niet? Gewoon aan jezelf denken hoor! Sanna: keizerknede! Die klinkt een stuk leuker dan keizersnede! He bah, lees het nu pas, had het wel willen zien! Andrea, belachelijk zeg, ze hadden toch wel even een stoel voor je kunnen pakken en wat water of zo? Gaat het nu weer een beetje? Marrie: gecondoleerd!
Marretje.. Niet zomaar ineens stoppen hoor met borstvoeding.. Dat heb ik bij mijn eerste wel gedaan.. Ik was het zo zat, zat zelf gefrustreerd op de bank met beide borsten ontbloot en een huilend kind dat ook lichtelijk gefrusteerd was omdat ik waarschijnlijk niet genoeg melk voor haar had.. Ik ben toen radicaal van een op andere dag gestopt, dat heb ik geweten.. Lolo ferrari was er niks bij (en ik heb normaal maar cupje A).. Wat heb ik een pijn gehad, het gaat dan veel te snel.. Je kunt beter om de vier/vijf dagen een voeding ervan af halen.. Je begint gewoon met het vervelendste tijdstip en je eindigt met het tijdstip waarop je het nog trekt.. Bijvoorbeeld de eerste of de laatste bv..
Oke, dan doe ik dat inderdaad! Raar is dat, ze geven je wel advies over hoe je ze precies moet aanleggen met bv enz, maar ze zeggen niets over hoe je moet stoppen.... dat is waarschijnlijk ook niet de bedoeling volgens hun!
Hey Meiden, Hier nog ff update van mij wat een gedoe met die bv zeg, ik ben al wel gewaarschuwd, maar nu word ik hier weer met mijn neus op de feiten gedrukt...het lijkt zo makkelijk, maar volgens mij is het vooral in het begin doodvermoeiend, ben echt benieuwd of ik het vol ga houden, laat staan of ik idd genoeg melk heb wat dat is geloof ik ook maar de vraag. Vandaag wel goed dagje gehad, ff naar de kwantum geweest voor wat kleine spulletjes, boodschapjes gedaan, gewassen, eten gemaakt, viskoekjes, met sla en opgebakken aardappeltjes en nu wachten tot het ventje thuis komt en het dan nog ff klaar maken, alles staat klaar. Denk straks ff badje ofzo en beetje tv hangen. Tis vrij rustig he damens, even geen baby's vandaag, zou vannacht de volgende komen?
Tja, ik had bij mijn eerste ook zo'n geklooi met BV, veel te veel melk! Ik heb nu besloten helemaal niks anders te doen dan voeden. Dus laat maar lekken, klonteren, stuwen en weet ik veel allemaal. Puur op verzoek voeden en dan na een week of 2 maar eens kijken hoe het er voor staat. Bij mijn eerste moest ik afkolven, leegmasseren e.d. Dat doe ik dus pertinent niet meer! Hoe doen die dames in de rimboe dat dan? Die hebben geen kolfapparaten! (Sorry voor de platvloerse vergelijking). Dit is mijn mening hoor en een ieder moet doen waarbij zij zich het lekkerste voelt, maar eh... al die adviezen van al die verschillende mensen, de ene zegt zus, de andere zo! Als het dan na een week of 2-3 niet op streek wil komen, kan ik zo over op flesvoeding en ben ik van het gedonder af. En gaat het goed, nou ja, dan gaat het goed en zal ik heel erg blij zijn!
Oh Sanna, wanneer je binnen een uur na de geboorte direct aanlegt (laat je daarbij goed helpen door de verpleegkundige of kraamverzorgster!) en de komende uren daarna ook regelmatig aanlegt, dan zorg je er voor dat de melkproductie goed op gang komt. Daarbij goed drinken en je zult zien dat er melk tevoorschijn komt. Het lastige is om de dagen erna een bepaald ritme in te krijgen. De eerste 24 uur heeft de baby in principe geen voeding nodig en leg je aan voor de productie en omdat het eerste melk (colostrum) zo veel belangrijke en 'handige' stofjes bevat, maar de baby heeft van jou voor de eerste (ongeveer) 24 uur voldoende meegekregen.
zo we zijn naar de vk geweest. alles was goed gelukkig. de kleine had weer van rugpositie gewisseld. hartje was flink aanwezig. bloeddruk was weer laag. 120-55 .. mmh. nog geen enkele tekenen dus. het lag mmoi vast maar de vorige keer wisten we dit ook al. de apk zat er weer op en hebben maar weer een afspraak gemaakt voor volgende week dinsdag 16/1/07 ze komt dan bij mij thuis langs. is handiger met tijd enz.. sochtends komt ze al. mocht ze dan van onderen willen voelen dan kan dat lekker op mijn eigen bedje... al lijkt me dat geen pretje zo'n onderzoek.. (lekker preuts he) nog nooit eerder zo'n onderzoek gehad. marrie : gecodoleerd! marretje: alles goed met finn.? nou ik ga er weer vandoor. fijne avond iedereen.. hopen dat r nog een paar de wachtkamer gaan verlaten ...
Hoi! Jeetje, wat een verhalen over de borstvoeding. Ik ben naar de informatie-avonden van borstvoeding natuurlijk geweest en ik had heel de tijd het idee: "Dat doe ik wel even". Blijkbaar is dat niet altijd het geval. Ik ben benieuwd hoe het mij straks vergaat. Succes iedereen die problemen heeft met de bv. Gr. Lieverd
Hoi meiden! Marrie gecondoleerd.. Vervelend dat je dat juist nu moet verwerken... Fijn dat alles goed is gegaan bij de APK's! En ben blij dat jullie beetje snappen hoe ik me voelde vanmiddag. Bij de verlos was alles prima, maar ze was niet blij met het feit dat ik zo dizzy ben. Het is ook niet de eerste keer deze zwangerschap en nu wil ze geloof ik toch dat ze me in gaan leiden ofzo... Snapte er niet veel van, maar heb gezegd dat ik thuis wil bevallen deze keer en niet aan dat weeëninfuus wil. Dat is echt troep. Niet te houden hoe hard en snel de weeën dan komen. Maargoed, morgen belt ze me over hoe en wat, want dat ging ze met een gyn overleggen. Ze was niet echt duidelijk, maar we zien wel. Van schrik is het hier erg aan het rommelen, dus hoop maar dat het vanacht komt, dan hoef ik niet naar het ziekenhuis. Ik hou jullie uiteraard op de hoogte! Bedankt meiden! Knuf!
Ja die verlos is heel vaag helaas... Maar ik kom dan ook uit een gehucht en er zit er maar één. Duim jij voor mij, duim ik dat jouw chili con carne op de baarmoeder gaat werken .