Andrea...ff een vraagje, wat zei zij dan over dat dizzy zijn, omdat ik het ook zo heb ben ik daar wel benieuwd naar...Mijn verlosk. deed gisteren namelijk ofdat dat er allemaal bij hoorde... Ik heb die kleine ook maar weer een paar gevoeld vandaag...word ik ook soms gek van, de ene dag is het helemaal ok en de andere dag lijkt het wel of ze de hele dag slaapt
Daag allemaal jullie zullen wel lekker (?) aan het slapen zijn nu! Andrea - al geluk met rommelen, of is rommelen het enige dat er gebeurt? Marrie - he gatsie.. heb jij dat nu net even. gecondoleerd en succes er maar mee.. Michelle - erg leuke kamer! Mooie buik - weet je of 't een knul of een meid wordt? Toen ik van Noah bevallen was dronk hij de eerste dagen niet. Dat bleek tenminste, want hij was flink afgevallen na de eerste 48 uur, en toen hebben de verloskundigen even goed gekeken hoe hij voedde, ze riepen telkens -gaat prima! Maar blijkbaar was dat niet het geval.. Kreeg toen zelf een flink geval van 'gescheurde tepels' en borstontsteking, aan alle kanten - 41 graden koorts, was 2 keer ingeknipt en dus kon ik niet zitten, liggen of staan en ik moest alles zo'n beetje alleen doen.. Ik huil niet gauw, ben echt een beetje een 'dit kan ook zonder tranen-persoon', maar soms zat ik er echt even helemaal overheen en heb ik een potje gejankt - en Noah maar stilletjes me aankijken zo van - sorry mama, kan er ook nix aan doen! Toen heb ik een afspraak gemaakt in 't ziekenhuis bij een borstvoeding-mevrouw (lactation consultant), bleek dat ik 'holle tepels' had (dus dat ze naar binnen in plaats van naar buiten steken) maar zij heeft alles zo'n beetje magisch opgelost.. Ze was een beeeetje vreemd maar onwijs lief, begrijpend en heel erg 'to the point'. Geen fratsen! Ze heeft me laten zien ik Noah het beste kon aanleggen en wat ik kon doen om goed te zitten lalalala - en ik moest over drie dagen maar terug komen. Nou.. die drie dagen waren honderd keer beter als de dagen ervoor en die vrijdag kwam ik trots het ziekenhuis in zo van - ik kan het wel! En dus zij helemaal trots op mij (hihi!) en Noah dronk als een tureluur... (weet niet precies hoe een tureluur drinkt.. eigenlijk.. ) Daarna nergens meer last van gehad en alles ging goed! Dus... meiden die nog niet hebben gevoed - volhouden. bloeden, scheuren, pijn.. alles hoort erbij! de eerste twee weken kunnen echt zijn wat je er vooral niet van verwacht, maar als je eenmaal over die 'ingroei-fase' bent gaat het een stuk beter! Ze raden je hier (achteraf) aan om elke dag met een ruwe washand je tepels even flink te 'schuren' om ze 'klaar voor de start' te maken.. Ik denk deze keer ook een paar dagen moeite te hebben, maar in ieder geval weet ik nu hoe en wat en hoop ik vanaf moment 1 ukkie goed te eten te kunnen geven. Nog een tip: er was 1 verloskundige in 't ziekenhuis die zo aan m'n borsten stond te trekken en in m'n eigen 'cirkeltje' kwam zitten en zowat in m'n gezicht praatte dat ik dacht - ga alsjeblieft weg! - heb nix gezegd, heb nu nog trauma's (nou ja.. haha!) - echt iets aan doen.. het is jouw lijf! En je bent net bevallen, dus jij gaat (met ukkie) voor! Ik moet morgenochtend weer naar de dokter, hoop dat hij een afspraak gaat maken om ingeleid te worden. Ben met Noah ook na 14 dagen overtijd ingeleid en ik vond het helemaal nix! Al die slangetjes en kabeltjes en weet ik 't allemaal. had me voorgesteld dat ik flink wat in 't bad of onder de douche zou zitten maar dat ging dus niet door. was echt niet fijn, maar de kans dat ik ingeleid moet worden is groot, dus laat 't maar gauw beginnen.. De afgelopen weken heb ik elke avond tussen zo'n 7 uur en half tien flink wat harde buiken gehad. bijna constant (en ik maar hopen - gebeurt dus nix) maar afgelopen nacht heb ik dat niet gehad - is dit een goed of een slecht teken? Ik ga zo even booschappen doen - leverworst halen - YUM! 1 boterhammetje per dag? - deal! Tijd om m'n huisje weer schoon te maken....! Groetjes! Simone xXx
Owh, en Brett was ook zo'n ongeduldig type - hij riep al weken voor de bevalling tegen mijn buik - HEY! GET OUT - GET OUT! COME OUT! of iets wat erop lijkt geen wonder dat Noah zo'n herrie maker is! Deze keer is hij minder actief.. laten we hopen dat hij wél actief is tegen de tijd dat baby geboren is - kan hulp dan wel gebruiken!
Hoi Simone! Bij jou dus ook nog steeds geen ukkie. Hier ook niet hoor! Ik heb vannacht heerlijk geslapen en wel wat vroeg wakker. Helaas geen kleintje geboren hier! Gr. Lieverd
ja, nog steeds geen baby in aantocht hier. ik ben ook af en toe duizelig, zelfs als ik wakker word en nog lig. heel raar. af en toe steken, soms ook best scherp, maar verder nog niks hoor. weten jullie hoe dat heet die gel die ze op de bm smeren die ook iets opwekt? nou ben heel benieuwd of er iemand is bevallen vannacht.
Hier ook nog niks in aantocht.... Sim: ik heb bij de 1e de vk gevraagd of ik gestript kon worden, was geen probleem. Volgens mij doen ze dat vanaf 41 wk., dus bij jou misschien vandaag? Bij mij werkte het na 3 uur! Nou, good luck allemaal! groetjes, Polleke
Heb je wel eens een uitstrijkje gehad? Volgens mij was het net zoiets, niet echt prettig, maar ook niet heel pijnlijk ofzo. maar dat verschilt denk ik per persoon.
Sim, die gel bevat een prostaglandine, dat is een stofje wat als het ware wat irriteert waardoor de BM gaat reageren, dan kan je lijf het over gaan nemen. Bij strippen maakt je lijf zelf prostaglandinen aan door de zgn. irritatie van buitenaf (de vingers van de VK). Hier goed geslapen maar nu voel ik me in enen vreselijk onzeker. Ik heb sinds vannacht de baby niet meer gevoeld. Nu als ik op mijn buik druk krijg ik ook geen reactie. Een gevoel van angst bekruipt me opeens. Als ik dit zo de hele ochtend blíjf voelen, ga ik de VK bellen. Morgen moet ik zowieso weer heen maar ik wil me tot die tijd niet zo onzeker voelen. Het stomme is ook dat ik er nu extra op let en dan juist niets voel. Misschien moet ik even mijn gedachten op andere dingen zetten.
heb net even met de zoekfunctie gekeken, en dan lees ik dat het vaak ook niks uithaalt. nou ja, ik ga het vragen vanmiddag, en is het zo dat je dan eerst wat ontsluiting daarvoor moet hebben? nou ik hoop maar dat het allemaal wat meezit. ik voel me intens moe op dit moment , in de benen en armen, gewoon zo sloom en onuitgerust, kom snachts gewoon niet meer aan mijn rust toe. verder vallen de "kwaaltjes" best wel mee hoor, wil ook niet lopen klagen, alleen die moeheid pfff. als ik even bij het aanrecht sta word ik al week in de benen en misselijk, alsof ik een paar nachten achter elkaar op stap ben geweest met heel veel drank.
Arme Sim: Ik weet nog dat ik het met 41 wk ook zooo zat was... Tegne moeheid is Floradix Vita kruidenelixer echt een oppepmiddel! (wel duur spul hoor) bij de drogist verkrijgbaar. Ga anders nog ff lekker je bed in of op de bank liggen. Een klein rustig wandelingetje in de frisse lucht wil ook wel eens helpen op het laatst. doe maar lekker rustig aan! Sterkte ermee!
Goeiemorgen, ik schuif ook weer aan in de wachtkamer! Net weer naar de vk geweest. Bloeddruk netjes, 120/70, zoals gewoonlijk eigenlijk, hartslag van de baby was prima, nauwelijks aangekomen... En niets aan de hand! Ze zei wel dat dat zo kon veranderen... ja dat hoop ik ook! Toch maar weer een afspraak voor volgende week gemaakt. Als ik daar nog verschijn gaan ze een afspraak maken in het ziekenhuis, wordt alles gecontroleerd en aan de hand daarvan gaan ze besluiten of ze gaan inleiden of het nog even op zijn beloop laten... Maar zo ver is het nog lang niet! Haha, mijn man spreekt de kleine elke avond toe: KOM ER NOU UIT! Maar het werkt nog niet . Zo nu ga ik even bijlezen... ik geloof dat er nog geen nieuwe baby's bijzijn he? Nou ja ik lees het zo even op mijn gemakje!
Haha, Stranger! Jouw man ook al aan het praten tegen je buik. De mijne doet het ook iedere dag: "Kom er nou uit?!?". Sim, jammer dat je nog steeds niet bent bevallen. Ik kan me voorstellen dat je er gek van word. Ik word nu al gek van het wachten en als je overtijd bent, wordt dat volgens mij alleen nog maar erger. Sterkte met de laatste loodjes. Gr. Lieverd
Gdm meiden, hier ook nog niks, maar ja....ik loop ook nog niet op het laatst..Babietje heb je ondertussen al wat gevoeld van je beeb? Verschrikkelijk als ze zo rustig zijn he, ik had dat gisteren en ik was het net ah schrijven hier en daarna werd madam wakker hoor, dus ik hoop bij jou ook! Sim ik zou toch vragen voor dat strippen hoor, soms werkt het idd niet maar soms wel! En dan ben jij morgen lekker mamma, zie je dat niet zitten Hier lekker geslapen, echt fijn joh, ben blij! Voel me ook goed, al beginnen de dagen wel beetje langdradig te worden... Liefs San
wat vervelend dat ze op het laatst dan ineens zo rustig kunnen zijn, we willen ze nu ook gewoon gezond in de armen houden. denk ook dat het langdradige komt omdat de datum inzicht is over verstreken en omdat je eigenlijk niet zo graag mee ver weg gaat ofzo, en bovendien een middagje winkelen kost ook wel veel energie. nou ik ga het zeker vragen van dat strippen...
O ja, Babietje! Ik had gisteren de kleine ook al een tijdje niet gevoel en begon me zorgen te maken. Een uurtje later werd het ineens megadruk in mijn buik. Net of het mij even gerust wilde stellen. Ik hoop dat de kleine ook snel gaat beginnen bij jou!
@ babietje: al wat gevoeld? Erg he, juist als je erop gaat letten voel je natuurlijk niets... ben ook al een paar keer in paniek geraakt moet ik bekennen maar na een tijdje was ie dan wel weer nadrukkelijk aanwezig. gewoon bellen als je het niet vertrouwt he! @ San: ja ik zit ook al te denken wat ik meot gaan doen. We hebben een klein appartementje, dus ik kan ook niet aan het schoonmaken blijven... Volgens mij ga ik nog breien als het zo doorgaat! @ Lieverd: ja grappig he, dat geklets tegen je buik. Nou is mijn man echt verschrikkelijk nuchter dus ik had het niet echt verwacht... Hij zit er nog meer op te wachten dan ik ! @ Sim: echt balen voor je dat je zoveel geduld moet hebben! Ik hoop echt voor je dat het nu begint! @ Mumaus: bedoel je met 'holle tepels' ingetrokken tepels? Dus dat ze naar binnen trekken ipv naar buiten? Dat had ik ook, maar tijdens de zwangerschap is dat wel wat veranderd. Nu komen ze wel redelijk naar buiten als ik er wat aan trek. Volgens de bv-cursus moet je dan heel goed opletten met het aanleggen. Ik heb ook al het nr van degene die de cursus gaf en een lactatiekundige bij de hand voor het geval het toch niet gaat. Maar ze zeggen dat het zo'n 6 weken duurt voor het echt goed loopt... Dus dat wordt geduld oefenen! @ Andrea: heel veel succes met de duizeligheid! Ben je bij je eerste in het ziekenhuis bevallen en ingeleid? (sorry ik heb niet alles meer even goed op een rijtje geloof ik... )
Ja die kleine van mij houd mij echt voortdurend voor de gek hoor! Kan echt een paar uur tussen zitten nu...en dan een ff een draaitje en dan weer een paar uur, ik maak me dan ook heel druk, maar tis normaal dat we ze nu minder gaan voelen..
Tja en net op het moment dat je wilt gaan rusten of slapen, dan is het kermistijd! Hahaha, is ook wel grappig eigenlijk. Maarre, ik ga eens stofzuigen. Tot vanmiddag ofzo!