januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sim

sim Niet meer actief

wou ik gister ook ff doen, stofzuigen, en je raad het al, ik pechvogel, ja hoor hij begeeft het! paniek! wat moet je nou zonder stofzuiger (en twee honden in huis :confused: :) ) ik op internet, bij een zaak één achteruit laten leggen en mijn schoonvader op pad gestuurd. mijn man had nog wel zoiets van ik maak m wel, maar stel dat het net gebeurd en hij heeft daar geen tijd meer voor en en nou ja, iedereen hier met nestdrang zal het snappen! haha, nu heb ik een mooi gele hihi

2. Marisca

Marisca Lid

10 okt 2006
    69
    0
    0
    Nou Meiden,
    Ik denk dat mijn kleine uk toch niet lang meer op zich laat wachten. :) Lag vanochtend in bed toen ik opeens wat vocht verloor. Twijfelde of het urine of vruchtwater was en ben toen snel naar beneden gegaan. In de badkamer weer een 'plasje' vocht verloren. En twee tellen later weer. Kon het ook niet ophouden. Toen heb ik de verloskundige maar wakker gebeld :oops: Ze heeft gezegd dat ik de weeen maar even af moest wachten, maar toe nu toe zijn die nog niet op gang gekomen. :cry: Hoop dat het niet lang gaat duren, want dit wachten is verschrikkelijk... Iemand van jullie een idee hoe lang het kan duren voordat er ook weeen gaan komen. Ga er zelf toch vanuit dat het geen dagen gaat duren [-o< Aan de andere kant, kan ik nu nog wel even de afwas wegwerken, een wasje draaien enz.
    Ik probeer jullie op de hoogte te houden...

3. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Spannend Marisca, heel veel succes in ieder geval!

Gr. Lieverd

4. Niet meer actief

Goeiemorgen allemaal, schuif maar weer ff aan in de wachtkamer helaas!

@Marrie, gecondoleerd! Wat rot zeg, en nu ook nog net op dit moment. Sterkte!

@Babietje, vast stilte voor de storm, kleine is zit vast aan het voorbereiden ;)

@Stranger, je mag ook wel met ons huis verder hoor :) Ben blij dat alles klaar staat voor de beeb, maar dat poetsen... bah! Staan hier ook nog een hoop onuitgepakte dozen en zelfs daar heb ik geen zin in :oops:

@Marisca, heel veel succes meid!

Heb zelf een rustige nacht gehad, weer veeeel afscheiding, lost die slijmprop dan nooit op :( Lieverd jij had daar ook zo'n last van toch, wordt dat bij jou al wat beter?
    Beeb lag net als ik in dromenland, nog geen aanstalten om er uit te komen dus :(

5. Muisje

Muisje Lid

20 feb 2006
    95
    0
    0
    Hai,

Ook weer paraat! Ben net bij ome dok geweest.. Wij wonen in een gat waar de huisarts nog bevallingen doet dus vandaar dat ik geen verloskundige heb.. Maar gewoon mijn eigen lieve schattige huisdokter..
    Ben niet aangekomen (gelukkig!) Zit nu op de 18 kilo en vindt het wel prima zo... Bloeddruk was goed 120/60 en een top hb-gehalte van 8,1..
    Laat de beeb maar komen...

Waar ik wel erg veel last van heb is tintelende/slapende handen, en dit had weer een naam iets met capulair tunnelsyndroom.. Er knellen dan zenuwen in je polsen af door de vochtophopingen waardoor je dus last van slapende handen krijgt.. Erg vervelend en soms ook erg pijnlijk..
    Vooral s'nachts.. Als ik er eerder last van had gekregen had ik met spalkjes om moeten slapen, je ziet me al liggen zeker!
    Omdat ik nu bijna zover ben moeten we het nog maar even volhouden..
    Vervelend kwaaltje! Had ik bij mijn eerste niet..

Ik weet niet meer wie de naam van mijn dochter wilden weten, maar bij deze: Ze heet Marije en is geboren op 11 april 2004
    Wij wonen in het noorden van het land, waar toch weer andere namen populair zijn.. We hebben nu ook weer twee friese namen in de planning, zowel voor een jongen als een meisje.. Wordt nu zo benieuwd!

6. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Nann, ik ben afgelopen zaterdag het eerste gedeelte van de slijmprop verloren en zondag het tweede gedeelte. Ik blijf alleen ook nog iedere keer tussendoor het één en ander verliezen. Ook word ik elke ochtend wakker met een natte onderbroek. Heel raar!

Muisje, ik vroeg naar de naam van je dochter. Leuke naam!

Gr. Lieverd

7. Niet meer actief

Dus marisca jij gaat de volgende zijn! Of misschien haalt sim je nog in :) . ja als het echt vruchtwater is wat je verliest dan kan het toch niet zolang meer op zich laten wachten, denk ik, los van of het uit zichzelf begint, mocht dat niet zo zijn zal je denk ik naar het ziekenhuis moeten vroeg of laat, een beebje zonder vruchtwater...dat is niet goed, maar et komt niet in een plens dus dat kan ook nog wel ff duren, ik weet eigenlijk niet wat ze dan gaan doen als de weeen uitblijven, denk dat je wel wat onderzoeken gaat krijgen of met het kleintje alles goed is.

8. Niet meer actief

Ohja en muisje ik heb dat ook erg in mijn handen..weet soms niet waar ik ze neer moet leggen snachts. Mijn verlosk. zei ook maandag dat mijn vingers worstjes waren...begin nu goed vocht vast te houden.

9. Muisje

Muisje Lid

20 feb 2006
    95
    0
    0
    Het heeft wat voeten in de aarde gehad hoor.,. Die naam tenminste!
    Ik was ervan overtuigd dat wij een jongetje zouden krijgen en hij zou Jorick gaan heten, waren we al heel vroeg over uit..
    Maar toen kwam er ineens wel een meisje uit en over die naam hadden we nogal zitten brainstormen en konden er eigenlijk niet uit komen..
    Ik vond Ilse namelijk heel mooi en mijn man Marije dus ze zou zowiezo twee namen krijgen maar de volgorde was de dag voor de bevalling nog andersom..
    Op het moment zelf was ik zo perplex dat het mij niks meer kon schelen! Ik had EEN DOCHTER en verder was niets belangrijk, zelfs haar naam kon me op dat moment niets meer schelen.. Dus heb ik het aan mijn man overgelaten en is het dus Marije Ilse geworden.. Ik heb er wel vrede mee hoor... Het past helemaal bij haar...

10. Niet meer actief

Hihi, grappig verhaal muisje en deze keer weet je nu wel wat het word? Of is het weer een verrassing?

11. Muisje

Muisje Lid

20 feb 2006
    95
    0
    0
    Ik mag niks meer denken van mijn man en luister ook niet naar anderen.. We hebben wel een pretecho gehad maar wilden het niet weten..
    Kan dus alle kanten op, maar hou nu wel rekening met het feit dat het een jongen OF een meisje kan worden..,

12. Muisje

Muisje Lid

20 feb 2006
    95
    0
    0
    Al gok ik stiekem toch wel op nog een meid... Waarom zou er nu ineens wel een jongetje inzitten..?

13. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Inderdaad een leuk verhaal Muisje. Ik vind Marije een hele leuke naam. Mijn zusje heet ook zo.

Ik heb de laatste paar nachten ook wat sneller last van slapende handen. Rotgevoel is dat!

Gr. Lieverd

14. Muisje

Muisje Lid

20 feb 2006
    95
    0
    0
    Weten jullie wat het gaat worden?

15. marrie

marrie Actief lid

10 okt 2006
    251
    0
    0
    overijssel
    @marisca; een vriendin van me moest 24 uur na het verliezen van het vruchtwater worden ingeleid. Ze had nog steeds geen weeen tot die tijd. Daarna heeft het nog wel ff geduurd voordat de bevalling op gang kwam, maar volgens mij houden ze in ieder geval die 24 uur aan dat je daarin moet beginnen met weeen. succes in ieder geval!
    @babietje; begin nu ook ineens aan mijn buik te porren... hier is het ook ff rustig ;) zal wel ff dutje aan het doen zijn...
    @muisje; jij ook al last van het carpale tunnelsyndroom? Ik ook. Erg vervelend. zeker snachts als je wakker wordt en je hebt geen gevoel meer waar je hand ligt... idd een vervelend kwaaltje!
    @sim, hoe laat moest je bij de vk zijn?

Ik ben nog steeds aan het twijfelen wat ik morgen zal doen. Wil eigenlijk wel vragen naar strippen bij de gynaecoloog, maar morgen is net mijn kerel een hele dag naar school in arnhem. Hij is er dus pas rond 6 uur weer. Ik heb mijn afspraak om half 1 en als het inderdaad snel gaat (zoals bij polleke), dan komt mijn hubbie te laat... Ik denk dat ik het onderwerp in ieder geval ff op de tafel gooi en dan vraag wat de mogelijkheden zijn. Laat haar in ieder geval ff kijken of er al iets gaande is (bm-mond verweken ofzo). Heb altijd gezegd dat ik er niet in geloof in het strippen, maar heb nu zoiets dat ik het best wel wil proberen. Maar ja, dat zien we dan morgen wel weer...
    tot snel maar weer

16. Niet meer actief

wat me trouwens nog opviel aan de verlosk. bezoek verhaaltjes, dat er maar weinig dames zijn aangekomen deze keer, inclusief mezelf. Ik was stomverbaasd joh! Want ik heb echt idee dat die kleine me opvreet, heb me toch honger en trek! Zit echt de hele dag door te eten, lol, heb nu weer iets met ijs, ik moet iedere dag ijs hebben...Ik snap echt niet dat ik niet meer ben bijgekomen...Hoe zit dat bij jullie eten jullie ook zo veel, of ik eerder vaker niet zozeer meer, maar ik merk dat ik om het uur wel wat in mijn mond heb hangen en niet altijd het beste soort eten :)

17. Niet meer actief

Marrie misschien kan de verlosk. savonds langskomen om je te strippen of wat dan ook?

18. Muisje

Muisje Lid

20 feb 2006
    95
    0
    0
    Oh herkenbaar hoor.. Ben nu weer van de stroopwafels!
    En moet niet gaan winkelen tijdens snaaimomenten want er komen rare dingen in mijn karretje terecht..
    Was idd ook niet aangekomen terwijl ik ook heb lopen eten en nogal wat vocht vasthou.. Vorige keer had ik drie kilo in twee weken.. Was ook niet best! Hoeveel heb je er in totaal bij?

19. marrie

marrie Actief lid

10 okt 2006
    251
    0
    0
    overijssel
    dat denk ik niet... ik woon in een andere plaats dan waar ik naar het ziekenhuis moet, dus krijg straks na de bevalling een andere vk dan in het ziekenhuis... zal eens vragen, misschien kan ik de volgende dag terug komen ofzo...

20. Niet meer actief

Ja marrie precies... zoiets zou ik dan doen, toch wel fijn als je ventje in de buurt is.

Muisje ten eerste krijgen wij een meisje wat ik heel leuk vind want mijn ma heeft al twee zonen uit een vorige relatie..

Ik ben van 63 nu op 84 kilo :) , maar wel echt nergens op gelet hoor, gewoon lekker gegeten en gedaan wat ik wilde, het leuke is ik heb voedingsleer gestudeerd, dus ik zou het eigenlijk allemaal heel netjes gedaan moeten hebben als gewichtsconsulente, maar ik had er schijt aan, je moet al zoveel laten, ik heb me qua eten lekker laten gaan! hihi

Deel Deze Pagina