januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

oke bijna goedmiddag dames.

ik ben weer laat uit bed komen rollen. kreeg last van mijn heupen anders had ik er nou nog gelegen.. haha

ik heb eerst weer heel wat bij moeten lezen. en ik geloof dat het grootste gedeelte over gewicht gaat hahaha. geen nieuwe baby´s helaas :cry:

wel fijn om te horen dat er ook nog dames zijn die ook flink zijn aan gekomen.. ik sluit me bij die groep aan. ik ben van 72 naar (nou) 95 gegaan. ik voel me er niet prettig bij al ik me weeg. ;) ik vreet de hele dag door. ik kan gewoon niet anders.
    ik ben gestopt met roken dus daar begon het al mee in het begin van zwangerschap. maar de echte kilo's zijn van de laatste 10 week. ik zag de teller omhoog gaan. :oops:
    ik had nog een stille hoop dat onze weegschaal niet goed was maar ik heb gisateren ff gecheckt bij de vk.. maar helaas mijn weegschaal deed het prima.
    over het afvallen maak ik me niet echt druk(nou nog niet) ik hoop dat er veel vanzelf af gaat. maar heb ook besloten om eens aan een sport te gaan doen. heb ik gelijk een avondje voor me zelf geplant als de kleine er is en dan word het die dag pappa avond ;)
    wel zal ik er op moeten letten wat ik eet. omdat ik graag van de sigaret af wil blijven.. ben benieuwd of me dat gaat lukken.. ik hoop het :D

muisje: wat een lekker vooruitzicht tot sept. ik blijf eerst gewoon thuis (kweet niet hoe het met werk gaat ivm problemen) ik zou wel weer aan het werk willen maar eens even kijke voor hoeveel uur. en hoe het met de kleine gaat :)
    zei je nou dat je in het hoge noorden woont? in friesland(ivm friese namen)? ik woon dan nog net even hoger(vlakbij zeehondjes :) )
    gaan we samen voor de 21e?

sanna28: ik hat net het laatste stukje gezien. zag ik het nou goed en legden ze die kleine baby onder een dik dekbed? :confused:

marisca: zet hem op!

nou ik ben niet veel van plan vandaag .. ik heb behoorlijk last van mijn (zwefende ) rib.. au!

2. Niet meer actief

lizzy: zet hem op!

3. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Zo wat kunnen jullie kleppen terwijl ik even aan het stofzuigen ben! Hihi...

Ik ben trouwens van 56 naar 69 gegaan... Echt weinig eigenlijk... En de laatste dagen eet ik me weer te pletter... Dacht dat dat wel minder zou worden maar ja de kleine groeit flink door!

@ mrklb1: ben je gestopt met roken toen je zwanger werd? was het moeilijk? Ik heb zelf nog nooit gerookt (zelfs geen trekje ;)) dus ik heb er geen verstand van maar volgens vrienden is het heel moeilijk om te stoppen...

@ Lizzy: succes met het inleiden en bevallen!

@ Sim: ja dat heb ik ook met de voetjes, zo bijzonder om te voelen! Mijn man speelt ook vaak met de teentjes en soms met de vingertjes. Dan prikt hij in mijn buik en dan voelt ie een paar vingertjes terugprikken. Echt zoooo gaaf :D !

@ marretje: als je echt bv wilt blijven geven, is een lactatiekundige dan misschien een idee. Die kan je helpen met aanleggen (ze hebben ervoor gestudeerd). het wordt alleen niet altijd vergoed, dus je bent wel een euro of 50 kwijt... Maar ja als het werkt? Soms kun je ook via het consultatiebureau eentje bereiken maar dat is niet overal zo.
    T is maar een ideetje hoor, wil niet opdringerig overkomen :oops: !

@ Nann: ik dacht al wie is Sonja :confused: ? Maar jij verklaart het haha

4. Niet meer actief

stranger: eigenlijk heb ik er totaal geen moeite mee gehad.. ik heb altijd gezegd als ik zwanger ben dan stop ik met roken. en dat lukt me prima. in mijn omgeving zijn er veel die nog wel roken tijdens zwangerschap. en ik kan me hier zo kwaad om maken. maar ja dat is ieder voor zich en hou me dan ook wijzelijk stil en loop ik weg.
    wat goed dat je nog nooit gerookt hebt! ach mijn verslaving begon op de mavo .. ik vond mezelf erg stoer hahaha.
    maar ja ik wil er nou wel van af blijven. al hoewel ik het heerlijk vind ruiken

5. Niet meer actief

Lizzy waarom word je ingeleid?

Die baby werd in een couveuse gelegd en daar een deken overheen, is er 1 van een drieling, te vroeg geboren dus...

6. Niet meer actief

ik had alleen gezien niks gehoord. laatste 5 min.. sorry..

7. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    @ Mrklb1: mijn vader rookt... haha dat was voldoende ;)

8. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Marisca: Hopelijk schiet het een beetje op dat de weeën komen, als het begint dan wil je ook graag meteen doorgaan! Succes!

Lizzy: Veel succes morgen, hopelijk duurt het bij jou ook niet te lang!

Ik was bij mijn vorige zwangerschap van 64 naar 80 kilo gegaan en nu van 65 naar 80 kilo, dus hetzelfde. Alleen ben ik nu wel langer zwanger dan vorige keer. De eerste 10 kilo ging er in 1 week al vanaf en de rest in de loop van een half jaar.

9. Lizzy

Lizzy Bekend lid

5 jun 2006
    584
    0
    0
    Rotterdam
    @ Sanna28

Ik wordt ingeleid omdat ik chronisch pijnpatient én hartpatient :rolleyes: ben.
    Mijn lijf is echt op... Hahaha, ware verlossing dus.
    Ik woon ook best ver weg van het ziekenhuis en ze zijn een beetje bang dat ik niet op tijd in het ziekenhuis kan zijn, alwaar o.a. de cardioloog op mij wacht. Met het kindje is gelukkig alles dik in orde!

10. Niet meer actief

[klaagmodus] Aaaah ik wil bevallen! NU! Wil de kleine knuffelen en en en.. :evil: [/klaagmodus]

11. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Haha, Nann, netjes je beurt afwachten hoor ;)

12. Niet meer actief

Schiet eens op jullie allemaal dan :evil:

13. Niet meer actief

Lizzy heel veel succes he ;) , spannend.

Nann...pfff we willen allemaal, maar jij bent pas na mij dus je moet geduld hebben :) ;) :p

14. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Nann, heb het doorgegeven aan degene hierbinnen... Kijken of het helpt, haha. Van ons neemt ie niets aan ;)...

15. Niet meer actief

ik verveel me zo! :rolleyes:

16. Niet meer actief

Ik ben nu 12 kilo aangekomen en de afgelopen week eigenlijk niets. Bij mijn eerste was het in totaal 16 kilo (wel 42 wk.).

Vanmorgen toch maar even de VK gebeld omdat ik me giga ongerust maakte en niks, nada, noppes voelde. Zij is om 11.45 uur even langs geweest en alles leek OK. Ze hoorde het onder de dop-tone door bewegen en vroeg zich af of ik dat niet voelde, nou helaas, nee dus. Als het zo bleef en ik me nog steeds ongerust bleef voelen en de nacht zo niet in wilde, mocht ik weer bellen en dan gaan we naar het ZH voor een CTG. Er is geen aanleiding voor maar puur voor onze gemoedsrust en zekerheid.
    Ze was nog maar net weg (had natuurlijk flink zitten drukken en voelen) en de beeb liet zich weer even voelen. Nu is het weer heel stil in mijn buik maar ik ben wel gerustgesteld. Morgen heb ik mijn reguliere controle weer.

Lizzy, succes morgen, toy toy toy.

Marisca, jij ook succes en hopelijk gebeurt er wat, meestal toch wel binnen 24 uur toch?

Sim, en we wachten en wachten... Sterkte daarmee.

Ik hoop dat het bij mijzelf een soort van stilte voor de storm zal zijn maar ik denk het niet! Ik ga vast weer voor de 42 weken :(

En de mamma's die BV geven, heel veel succes en sterkte daarmee! Hopelijk wil het allemaal slagen!

17. Niet meer actief

Lizzy, heel veel succes en tot volgende week!

Stranger, je komt niet opdringerig over hoor! Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nu allemaal even niet meer weet. Gisteravond had ik harde borsten, een blok beton was er niets bij! En pijn dat het deed, ondanks dat ik dus gewoon op de normale tijden gekolfd heb en zo. Maar goed, warme douche genomen, borsten gemasseerd, ongeveer 3 kwartier gekolfd en nu gaat het wel weer. Ik wil dus heeeeel langzaam gaan afbouwen zodat ik er zo min mogelijk pijn van heb en daarbij zo lang mogelijk Finn moedermelk kan geven. Daarom denk ik nu dat ik Finn maar niet meer aan de borst ga laten wennen, hij wordt er zo onwijs onrustig van, en dat lijkt me niet goed voor hem. Dan maar even ongemak en blijven kolven... Als ik het zo langzaam afbouw dan ben ik halverwege februari van het kolven af en heb ik Finn uiteindelijk 7 weken moedermelk gegeven. Oh ja, ik vergeet te zeggen dat ik sowieso als ik ga werken niet meer wil kolven. Het kan wel bij ons op het werk, maar ik ken mezelf, dan heb ik het druk en gun ik me de rust niet om te kolven, dus dat schiet ook niet op. Nou ja, lang verhaal, maar dit is wat ik op dit moment besloten heb (kan morgen dus weer anders zijn hoor, ben niet voor niets een weegschaal!) Sorry voor het geklaag hoor!

Over het gewicht: Ik was van 69 kilo naar 82 kilo gegaan. Nu zit ik ondertussen op 75 kilo. Nog 6 kilo eraf dus...

Gelukkig babietje, dat je de beeb weer gevoeld hebt!

18. Niet meer actief

Stranger hebben jullie ook al zo'n eigenwijs beebje? Die van ons luistert ook al niet :)

@mrklb1, ik zit ook al de hele dag hier, heb net eindelijk maar eens gedouched... erg he :D Ach ja, we krijgen t straks nog druk genoeg ;)

Babietje fijn dat de beeb weer ff van zich heeft laten horen!

@Marretje, vervelend dat het niet zo lekker loopt met de BV!

19. Niet meer actief

Hoi meiden!

Jemig, ben zowat een uur bezig geweest om alles te lezen, wat een verhalen allemaal weer!

@marrie: gecondoleerd met het verlies van je oom em volg je gevoel. Als je erheen wilt en je kunt het aan, zou ik het gewoon doen. Later krijg je misschien spijt dat je niet geweest bent.

@marretje: ik zou het kolven idd gaan afbouwen. Dat heb ik bij de eerste ook zo gedaan en ik had alleen last ervan toen ik van de allerlaatste voeding af wilde. Ik heb toen de tijden telkens opnieuw verdeeld over de dag, zodat je wel een voeding weglaat, maar steeds later op de dag een voeding kolft. Dus je krijgt telkens een verschuiving van je kolftijden, meer tijd ertussen. (klinkt vaag, als ik het teruglees, maar ik hoop dat je het snapt...)

@ marisca en lizzy: Veel sterkte, meiden, met wat komen gaat.

Vandaag bij de VK geweest, bloeddruk is nog steeds prima (120/80) en de kleine is nog steeds dalende.
    Verder ben ik in 1 week tijd maar 100 gram aangekomen, kan merken dat de feestdagen weer voorbij zijn.
    Bij de eerste ben ik met 40 weken 20 kilo aangekomen en nu zit ik met de 38 weken op 14 kilo. Is wel netjes, vind ik.
    Vooral dat ik nu eigenlijk niet ben aangekomen. Zoals mijn hubbie zei: De baby groeit wel, maar eigenlijk ben jij datzelfde gewicht weer afgevallen. Vandaar dat het natuurlijk ook gelijk gebleven is. Die kleine groeit natuurlijkdoor, maar ik ben juist wat kwijt geraakt. Geeft ook wel een fijn gevoel.
    En ik heb te horen gekregen wanneer ik kan bellen met de VK: als ik een uur lang weeën heb om de 5 minuten en zo'n wee duurt 1 minuut.
    Dat is eerder dan ik dacht, maar dat komt omdat de 2e vaak eerder komt dan de eerste. Klinkt ook weer logisch.
    Maar goed, volgende week weer een nieuwe afspraak.
    En voor we naar de VK zijn geweest, hebben we nog wat geshopt in de stad, maar dat kan ik ook maar beter laten... Ik heb vreselijke last van mijn buik gehad tijdens het lopen. Een hele hoge druk op de onderkant bij elke stap die ik zette. Af en toe niet uit te houden, zo'n zeer deed dat. Bah.
    De VK zei dat ik het toch maar wat rustiger aan moet gaan doen en er rekening mee moet gaan houden dat ik op het laatst loop. Valt niet mee, want ik heb geen zin om hele dagen thuis te gaan zitten en wachten.
    Gelukkig komt mijn moeder morgen een dagje voor afleiding zorgen, heerlijk!
    Maar van mij mag er al wat gebeuren, heb het zo zat, soms.
    Vooral 's nachts, ik zweet door het zeiltje om de matras, heb last van kramp in mijn been en droom zelfs al over keizersnedes... Waardeloos!
    Maar goed, blijkbaar heeft de kleine het nog steeds naar zijn zin in mijn buik, dus blijf ik dapper wachten tot hij/zij het er naar heeft.
    Volgens mij heb ik onderhand een hele pagina volgetiept... Krijg ook een beetje last van lamme vingers.
    Hihi.

Groetjes maar weer!

Liefs, San

20. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    @ Babietje: fijn dat alles goed is en dat je weer beweging voelt! Dat is toch een hele geruststelling he!

@ Marretje: oh gelukkig ik was al bang dat het misschien verkeerd over zou komen... je hebt het vast al heel druk nu... Heel veel succes ermee, ik hoop dat je niet teveel last hebt van het afbouwen!

@ Nann: oh die van ons is zooo eigenwijs... ik ben zo benieuwd of het iets over zijn/haar karakter zegt! Of dat ie nu alleen zo druk is en straks niet... Heb er zo'n zin in om dat te gaan ontdekken!

@ San: fijn dat alles goed was!

Deel Deze Pagina