ik had net even bij bavallings lijst gekeken maar veel dames die we niet kennen van deze forum.. zouden daarvan al wat bevallen zijn..
Geen idee, ik kijk daar eigenlijk nooit op. De kleine is zo druk in mijn buik! Af en toe druk het zo hard op mijn onderkant dat de steken erdoor vliegen. Gr. Lieverd
Slaap lekker allemaal. Ik ga er ook zo in. Het is druk in mijn buik (gelukkig) en ik heb veel harde buiken (in rust op de bank). Elke nacht hoop ik wakker te worden met weeën maar tot nu toe helaas... Aan de andere kant is het ook wel heerlijk om overdag te bevallen zodat je niet een nacht rust mist zoals Andrea bijv. afgelopen nacht had. Gelukkig hebben we het niet voor het kiezen... Zou afgelopen ochtend mijn stilte voor de storm zijn? We zullen het morgen weten ha ha
Sillaah, fijn dat het zo goed gaat, kun je mooi even bijtanken. Laat je lekker vertroetelen door je (nieuwe) kraamverzorgster!
WAUW! Gefeliciteerd Andrea! heeeeeel netjes gedaan EN Sillaah - keek net even in je album - wat een prachtige kamer! Wow, daar ben ik wel even flink jaloers op hoor! En je ziet er zelf ook goed uit! Leuk je zo te 'leren kennen' Laten we hopen dat het voor ons vandaag ook wat wordt.. Marrie - hoe laat moet jij naar de dokter? Ik ga zo - nog een m'n schoonmoeder hier laten komen want Noah ligt in bed - snap nix van hem de laatste dagen. hij is helemaal uit z'n ritme kwa slapen - net nu ik graag de regelmaat voor 'm wil! Ik hoop dat wij een datum gaan prikken bij de dokter.. eerst nog een CTG scan - kijken of alles goed gaat Groetjes, slaap-ze en tot gauw! Owh ja - ik ben van 69 tot 81 gegaan met m'n gewicht. Met Noah ging ik tot ongeveer 82.5 en was ik tot 64 afgevallen door borstvoeding. na de borstvoeding was ik alweer terug op mijn 'gewone' 67 - 69 (ergens daartussen). Als ik nog dingen gemist heb die ik zou beantwoorden -sorry, vraag 't me nog maar een keer - er wordt zoveel getypt! Simone xXx
Roos: het is een lastige beslissing, vind ik! Maar goed, ik heb nu (weer een ander) advies gekregen van de wijkverpleegkundige om 15 minuten de linkerborst bijv. te kolven, en dan bij de volgende kolfbeurt de rechterborst 15 minuten te kolven. Als er dan niet genoeg uitkomt, dan aanvullen met flesvoeding, maar volgens haar moet het zo wel lukken. We zullen zien! Als het lukt zou het mooi zijn, want 15 minuten kolven ipv 30 minuten in totaal dat scheelt wel! Dan kan ik het wel volhouden voorlopig. Ben alleen benieuwd of mn borsten het volhouden, dat ze straks niet op springen staan. Ik heb net gekolfd, mn rechter, dus ben benieuwd of mn linker het volhoudt tot over 3 uur! Sillaah: klinkt goed! Finn gaat nu wel ineens wat meer huilen, maar volgens mij wil hij af en toe gewoon aandacht. Dan leg ik m op mn blote borstkas neer en dan valt hij heerlijk weer in slaap! Balen van je kraamhulp joh! Maar wel goed dat je nu een ander krijgt! Die van mij was echt goud, moest echt huilen toen ze voor t laatst was... Mariska, het houdt ook maar niet op voor jou he? Sterkte! Moniekje, fijn dat het zo goed gaat met Anouk! Mum, ben benieuwd hoe het bij de dokter is en of je een datum kunt prikken!
2 uur midden in de nacht en ik zit achter de pc... Ben steeds aan het draaien in bed en ik kan het gewoon niet vinden! Ben steeds aan het piekeren en hopen wanneer het toch een keer mag gebeuren. Hopen dat mijn kerel wel kan doorslapen nu, want al dat gedraai van mij wordt er bij hem ook niet beter op. Denk dat ik ook zenuwachtig ben hoe het bij de gynaecoloog gaat vandaag. Moet er om tien over half 1 zijn. Heb met mijn kerel afgesproken dat als de gynaecoloog het goed vindt dat ik ga strippen, eerst probeer op morgen te zetten(omdat hij naar arnhem moet de hele dag) en anders dan vandaag doe. Indien het morgen zou kunnen, dan is er grote kans dat ik aankomende nacht weer achter de pc zit... hahaha. Normaal wordt ik gewoon tegen een uurtje of 5 wakker, ga dan even een half uurtje naar beneden en ga dan weer naar bed. dan kan ik ook wel weer slapen, maar dat heb ik vannacht nog niet echt gedaan. Het begint in ieder geval wel meer te rommelen nu in mijn buik. Niet echt veel ofzo, maar ik merk wel dat er 'iets' aan het voorbereiden is. Heb af en toe wel krampen en steken in de onderbuik en het wordt gewoonweg zwaar allemaal nu. Zal dr nu mee stoppen, want anders heb ik er weer zo'n verhaal van... Ben benieuwd hoe het met mumuitaus gaat bij de vk... we zijn tegelijk uitgeteld dus... laat je het ff horen? Hopenlijk kan ik nu ff slapen... trusten...
mumuitaus, ik zie nu net dat het 3 uur geleden is dat je weg ging naar de vk.... is er iets gaande? ik duim voor je...
Hey Marrie, ben jij daar nog? Ben inderdaad naar 't ziekenhuis geweest, maar het was voor een scan omdat de moederkoek bij de laatste echo (twee weken geleden) aangaf ouder te worden (calcium afgave) en dus elke week totdat de baby geboren is even een CTG doen om te kijken of alles nog goed gaat! Ukkie was erg rustig de eerste twintig minuten en dus moest ik effies wat ijs kouwen en koud water drinken heeeerlijk want het is buiten alweer 38 graden en 't is nog maar half 1! Had regelmatig weeen op de CTG - dat gaf 'ie aan. die voelde ik ook wel, en voel me wat misselijk en 'raar', maar vrees dat als ik hoopvol wordt ik mezelf weer flink klaar maak voor een teleurstelling. Na het ziekenhuis meteen naar de dokter voor controle. We hebben een datum geprikt! (yes!) Komende maandag (De 15de) gaan we 's avonds naar 't ziekenhuis voor de eerste keer gel, dan blijven we daar tot ukkie eruit is, dus! hopelijk niet lang meer! had ergens gehoopt dat 'ie zou zeggen - nu maar doen? maar goed.. Met een beetje geluk komt het er 'vanzelf' uit en kan ik zo lang mogelijk thuis blijven! Marrie - succes met het draaien, woelen en ongelukkig voelen op een rare manier (klopt dat?). Is het nog gelukt met de begravenis enzo van je oom, om daar een middenweg mee te vinden zodat je wel afscheid kan nemen? Of hoop je de baby te hebben en er daarom niet veel vingers in de pap mee te hebben? Ik ken al die spreekwoorden nog wel, maar vergeef 't me als ik ze verkeerd gebruik! Spreek jullie weer - duim maar voor me - heb er nu wel zin in met 38 graden lekker in 't ziekenhuis - klinkt goed! Simone xXx
goedemorgen dames.. hoe kan het he. ik zo vroeg achter de pc.... pfff ik heb wel zo´n allemachtig broerde nacht gehad.. echt niet normaal en nacht om snel te vergeten. ik ben om half 11 in bed gegaan. en na veel gedraai eindelijk in slaap gevallen. om 1.20 werd ik weer wakker. moest toch echt heel nodig naar de wc. dus ik naar beneden, mijn behoefte gedaan en wat gegeten en gedronken.. gelijk ook maar een rennie gepakt want mijn maag was weer aan het zeuren. ik weer op bed, werd ik een uur later weer wakker. met mega zuurbranden .. pff. zo erg dat ik broerd van werd en bijna de boel eruit gooide. ik er weer uit. weer naar wc en wat drinken(melk) voor de zekerheid maar nog een rennie mee genome. die heb ik al snel opgegeten.. eenmaal weer op bed en de dekens een beetje opgeschut. kom ik tegen een bloempot aan. flikkert die nog eens op de grond. overal modder.. ja , kan er ook nog wel bij. en ik had het al zo moeilijk hahaa. nou ja ik heb nog een beetje kunnen slapen tot 6 uur toen moest man lief eruit. ikben er toen uit geweest en er na 5 min weer in gekropen maar heb toch maar besloten eruit te gaan en misschien vanmiddag nog even te slapen..hopen dat die misselijkheid dan weg is. (brok in de keel) .... nou genoeg over mijn bedverhalen..... ...... marrie; nog een beetje kunnen slapen? mumaus:spannend de 15e! leuk nieuws (slaap lekker voor straks)
Hallo Januari-mama's! Ik kom de mama's hier even feliciteren met hun zoon/dochter en voor de zwangeren; Veel succes met de laatste loodjes! Ik hoop dat jullie snel mama worden! Tis zwaar op het laatst he? Ik weet wat het is... was zelf 42 weken zwanger... Zet m op! Gr Otje
Doe je het wel kalm aan, mrklb1? Denk aan jezelf, vooral met de laatste loodjes. Misschien idd verstandig om nu lekker te badderen en vanmiddag een tukkie te doen. Alvast stekte voor de 15e, mumuitaustralie! En jij succes bij de gyn, marrie! Ik denk aan je! Vannacht heb ik redelijk goed geslapen, kreeg alleen last van maagzuur (werd er ook haast misselijk van), maar ik had gelukkig Rennies op mijn nachtkastje liggen. Die hielpen vrijwel meteen! En de baby is af en toe zo druk in mijn buik... Nu ook weer, dat er nog ruimte is om te bewegen verbaasd me elke keer weer... Maar goed, beter zo, als dat ik niets meer zou voelen. Eigenlijk moet ik vandaag nog een boodschap doen, maar gezien het weer blijf ik toch maar binnen... Het waait hier vreselijk! En het gaat nog erger worden, ook! Jakkes! Vandaag komt mijn ma op bezoek, gezellig! Ik verheug me er erg op, lekker bijbeppen. Dus ik zal vandaag niet zoveel reageren, misschien vanavond nog. Liefs, San
Goedemorgen allemaal! Hopelijk hebben jullie wat beter geslapen dan marrie en mrklb1! Ik heb (weer wonder boven wonder) goed geslapen. Ik snap er niets van, de laatste 3 nachten weinig tot geen maagzuur en doodstil in mijn buik, op wat krampen na. Ik ga nu naar de VK voor de controle en spreek jullie later weer!
Hier is het ook niet echt lekker weer, maar ja dat hadden ze voorspeld. Eigenlijk heerlijk weer om lekker op bed te slapen, als dochterlief er nu ook zo over dacht . mrklb1: lekker badderen en vanmiddag lekker nog een paar uurtjes slapen. Het zal je goed doen!~ mumaus: je kunt nu ook gaan aftellen. Lijkt me wel raar dat je gewoon de datum weet wanneer ongeveer je baby geboren zal gaan worden. Alvast veel succes! Marretje: ja al die verschillende adviezen. Ik weet ook niet meer wat ik er mee aan moet. Ik doe gewoon maar wat mijn gevoel zegt, dat is meestal wel goed. Ben benieuwd hoe het met je kolven gaat! Yara huilt nu ook weer wat meer. Als ik ze dan lekker op mijn borst leg is ze meteen stil. Volgens mij wil ze dan gewoon lekker knuffelen. Ze valt dan vanzelf weer in slaap en als ik heeel voorzichtig ben kan ik ze dan gewoon in bed leggen. Sillaah: je hebt echt een lief dochtertje. Hoe gaat het nu met de papa! Is hij een beetje bijgedraaid? HEb trouwens het boek Oei ik groei gekocht. Echt een aanrader! Dadelijk naar het CB om Yara te wegen. Hoop dat ze nu toch wel gegroeid is.
roos: ben benieuwd of ze gegroeit is.. babietje: succes bij vk ik heb maar besloten om weer lekker mijn bed in te duiken . kijken of het nou wat beter gaat. voel me nog niet optimaal.. weltrusten!