januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Polleke

Polleke Actief lid

13 mei 2006
    119
    0
    0
    Groningen
    Hallo allemaal, wat een hoop bij te lezen weer!
    Andrea: van harte gefeliciteerd met je dochter: alweer zo'n mooie naam. Was zelf vroeger fan van Nena (ja ja zo oud ben ik dus al...).
    Sim: mooi dat het strippen ook bij jou effect heeft! Bij mij begonnen bij m'n eerste de weeen om ca. 20.30 u. 's avonds en om 2.30 u. 's nachts de vk gebeld dat de weeen al een uur lang om de 5 min. kwamen, dus zo'n 6 uur later. Ik denk dat het bij jou niet zo lang meer duurt!
    Voor de rest: ook hier nogal weinig nachtrust gehad, weer veel maagzuur en plasdrang. Bij mij helpen de rennie's ook niet meer. Gisteravond nog heftig liggen gymen met de ander zwangeren, dus ook nog spierpijn.
    Zo, wat een storm, volgens mij waait zo onze schutting weg...
    Nou, laat de baby's maar komen!
    Tot later maar weer!

2. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Oh Sim wat spannend! Ik hoop dat het enorm toeneemt en dat je ons snel kan melden dat je een kleintje hebt!

3. sim

sim Niet meer actief

dat hoop ik ook zo, doe mij maar wat meer storm in de buik, hihi

iedereen die vandaag naar de gyn of vk moet succes, en tja, ik vond dat strippen heel erg meevallen, had al wel een cm ontsluiting, nou ja, die was gratis mooi mee genomen, wou dat ik even een kijkje binnen kon nemen.

nou ik ga even wat rommelen in huis, misschien helpt dat.

liefs en misschien tot later op de dag?

4. jukkie

jukkie Lid

17 jul 2006
    21
    0
    0
    Gedeelde smart is halve smart. Blij te lezen dat ik niet de enige ben die wakker ligt, mijn handen smorgens niet goed kan gebruiken en maagzuur als ik ga liggen. Las gisteren dat je als je op je linkerzijde gaat liggen dat het minder wordt. Dat is bij mij inderdaad zo. Helaas heb ik last van een opgezetten neus/oor holte en ben ik slechter aan het horen aan de rechter kant.
    Wat mij btetreft mag het nu wel beginnen.

5. Niet meer actief

Goeiemorgen allemaal! Hier niet zo'n fijne nacht achter de rug dus duik er zometeen maar weer in... zo labiel als ik weet niet wat, stomme hormonen :rolleyes:

Sim heeeeeel veel succes!

6. mumuitaustralie

4 jan 2007
    90
    0
    0
    moeder
    Traralgon, Australie
    al ben ik nog geen januari mama, ik ben dan toch al wel mama en mijn do's en don'ts zijn de volgende:
    DO:
    gebruik maken van alles wat je hebt!
    veel douchen - is heeeeeerlijk! (of in bad)
    Flink wat drinken
    zo lang mogelijk blijven doen wat je kunt als je nog 'mobiel' bent - spelletjes, wandelen, boodschappen? haha!
    blijven ademen... soms wil het niet 'rustig en gecontroleerd', als je maar ademt :)
    DON'T:
    give up!
    te veel verwachten - dan kan het alleen maar tegenvallen.. mijn instelling was - als het wordt aangeraden zal het wel goed zijn maar als ik nix hoor, dan vraag ik het niet tenzij ik het denk te willen.. (pijnstillers enzo) (werd aangeraden pethidine te gebruiken omdat ik verschrikkelijk aan het trillen was. mijn instelling was geen pijnstillers maar toen vond ik het prima!
    verzwijgen wat je zeggen wil - als je 't sjit vind - zeg 't! niet alleen maar denken:)

en als laatste:
    don't stress!

Maak er het beste van dames! Dat is mijn plan ;) hihi! Mijn vorige bevalling was lang en zwaar, maar het was heel goed! ik hoop het deze keer sneller en 'makkelijker' te krijgen, maar als de sfeer hetzelfde is vind ik het al goed :)
    Het gaat om de uitkomst, dan is alles vergeten! (voor even ;))

7. Niet meer actief

zo ben ik weer. ik heb nog even lekker geslapen met die harde woei op de achtergrond.
    ik moet zeggen dat ik iets ben opgeknapt. gelukkig maar. maar op en toppe voel ik me niet .. zoals zo velen.
    ook hier de derde dag binnen m u v post hihi
    eeens kijken wat deze dag gaat brengen voor ons allemaal.

8. Niet meer actief

Sim zet hem op! Ik duim voor je!

9. Niet meer actief

Marrie, ik hoop dat je nog een beetje hebt kunnen slapen! En ik ben benieuwd hoe het vandaag met je gaat!

Mum, de 15e, ben heel erg benieuwd hoe het dan met je gaat, maar hoop voor je dat het voor die tijd spontaan gebeurt natuurlijk!

mrklb1: mmm, fijne nacht gehad dus...! Hoop dat je je nu wat beter voelt!

Otje: gefeliciteerd alsnog met je zoon!

Babietje: hoe is het bij de vk gegaan?

Roos: het gaat nu heel goed met het kolven! Ik doe het natuurlijk pas sinds gisteravond zo, maar het ziet er hoopvol uit!
    Fijn dat Yara het zo goed doet, zo zie je maar dat je keuze goed was!

Sim, spannend hoor! Ik kan je helaas niet helpen, geen ervaring met weeen... Succes in ieder geval!

Michelle: heerlijk hoor, een droger, scheelt je heel veel ophangwerk en droogtijd!

Bah dat jullie allemaal zo'n rotnacht gehad hebben! Hopelijk zijn jullie snel bevallen zodat in ieder geval het maagzuur enz. weg is!

10. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Dank je Marretje!

Nou ik ga nu even douchen... erg he loop nog steeds in mijn pyama. Maar ik geniet er ook van!

Tot straks misschien!

11. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Andrea gefeliciteerd met jullie dochter.

Hier ook een vreselijke nacht gehad, ben maar om 8 uur opgestaan. Dan duurt de dag helemaal lang.

@ Stranger tis toch heerlijk om rond te lopen in pyama, ik heb hem ook nog aan zit lekker makkelijk :)

12. Niet meer actief

Hier nog 1 in pyama, zo niet weten waarom ik iets anders aan moest doen...ga toch niet naar buiten :)

Mumaustr. thx voor de tips :D , dont give up! hihih

13. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    T is idd heerlijk in pyama... en ik heb nog steeds niet gedouched haha!

Het weer is niet echt fijn nee. Ik hoop dat ik vandaag nog naar buiten kan. Ik moet elke dag even naar buiten anders word ik gek. Desnoods in de regen...

14. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Ja ik moet ook elke dag ff op de frissen lucht, en wou eigenlijk naar de winkel lopen want autorijden vind ik niet meer zo fijn, kom moeilijk op uit de auto.

15. Niet meer actief

Zooo net een halve zak m&m met pinda's leeg gevreten knap he :eek: :rolleyes: ;) ...

Ik hoef alleen maar ff gehakt te halen....doe ik straks wel, auto rijden gaat mij gelukkig nog goed af.

16. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    @stranger: Ja ik heb een gekneusde rib van het stampen van de kleine, au au!

@Roos: Fijn dat ze goed is aangekomen, geeft je weer een gerust gevoel he?

@Sanna: tips rondom de bevalling, even denken...
    Het is bij iedereen verschillend, maar ik vond het fijn om niet te liggen tijdens de weeën. Ik heb gelopen, gewiegd met mijn heupen en met mijn knieën op een stoel gezeten en met mijn armen over de rugleuning, dat vond ik erg fijn. Een warme kruik tegen mijn onderrug aandrukken was ook pijnverlichtend. Verder heb ik veel labello opgesmeerd tussen het puffen en zuchten door en ik heb niks gegeten, alleen maar vers sap gedronken (Cool Best). Om de pijn van de weeën op te vangen heb ik veel gezucht en gepuft, want praten of schreeuwen werkte averechts.
    Ik zeg al bij iedereen is het verschillend, maar ik had hier veel aan!
    Je zoekt vanzelf wel je eigen weg daarin, komt vast goed!

17. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Aha ben niet de enige die graag frisse lucht heeft!

Hm jammie mag ik de andere helft van de zak Senna?

Autorijden kan ik al een tijdje niet meer, kan niet bij de pedalen..... en mn man moet me tegenwoordig vaak de auto uithelpen. Ik vind het wel humor eerlijk gezegd. En gelukkig kan ik nog prima fietsen en lopen dus ik kom nog wel in het dorp. Naar de stad fietsen doe ik niet meer dat vind ik iets te ver (ruim een half uur)..

18. Niet meer actief

Pffff, als ik die tips zo hoor vind ik het heel spannend worden...
    Ook als ik naar mijn banner kijk en 16 dagen zie staan...ok het is heel dubbel...dagen duren weken, maar aan de andere kant gaat het zo snel...tjeetje, ben gewoon heel benieuwd, hoeveel ik kan hebben, hoop dat ik het aankan om rustig te blijven...ben zo benieuwd! AHHHHHHHHHHH

19. Niet meer actief

hiihihi, de andere helft was gisteren al op :)

Stranger...een half uur fietsen, vind ik in normale toestand al ver :) , hahaha mij zie je echt niet meer op de fiets, maarja jij kan blijkbaar niet anders..

20. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Fietsen gaat me minder goed af, ik loop liever en zeker met dit weer haha, kben bang dat ik dan van fiets afwaai ;)

Deel Deze Pagina