januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marrie

marrie Actief lid

10 okt 2006
    251
    0
    0
    overijssel
    sim heeft gisteren voor het laatst gepost dat ze om de tien minuten krampen heeft... dus wie weet!
    Daarna sta ik op het lijstje samen met nicole en mum... ;) zullen we het dan nu volgens het lijstje doen? hahaha

2. Niet meer actief

als we allemaal via het lijstje gaan. dan wetenn we precies waar we aan toe zijn.. goed idee! hahaha. het zal helaas niet zo werken (om velen uit hun droom te helpen') :D

3. marrie

marrie Actief lid

10 okt 2006
    251
    0
    0
    overijssel
    we hebben trouwens sinds maandag ook al niks van nicole meer gehoord...

4. Niet meer actief

nog meer mamma´s en baby´s er bij waarschijnlijk.. leuk leuk leuk!

5. Niet meer actief

Oe oe oe wat spannend! :) :) :)

Lieverd, flink broeden hoor! Dan wordt het nog op je uitgerekende dag geboren!

De nesteldrang is op z'n toppunt, ik heb nu een appeltaart in de oven staan, en hij ruikt lekker!

6. Michelle

Michelle Actief lid

20 mei 2006
    101
    0
    0
    Hihi, volgens mij hebben we een paar interessante onderwerpen te pakken want er wordt weer heel wat afgekletst. :)

Ikzelf ben net terug van de vk (en nog even bij mijn werk aangeweest, gezellig). Apk-tje was weer helemaal goed. Bloeddruk is nog steeds keurig laag (110/75) en de kleine zat al met het koppie in het bekken. Was nu voor de eerste keer dat het een beetje pijn deed toen ze ging voelen. Maar goed, dat wil allemaal niets zeggen. Voor hetzelfde geld duurt het toch echt nog 3 weken. We zien wel!

Ik hoor trouwens wel erg veel meiden over enorme hoeveelheden afscheiding en natte onderbroeken enzo.. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar niet echt last van heb. Wel een beetje meer dan normaal, maar dat het me nou dun langs de benen loopt, dat ook weer niet :oops: Maar goed, zal bij iedereen wel weer verschillend zijn, of niet?

Nu eerst maar even weer relaxen, kopje thee zetten en Oprah kijken. Wat een zwaar leven :p

groetjes, Michelle

7. Niet meer actief

michelle: fijn dat alles goed is.. en je de apk weer hebt overleefd.

8. Niet meer actief

Ben benieuwd naar de meiden die (evt.) bezig zijn.
    En voor diegenen die over tijd zijn, hopelijk komen jullie kleintjes snel!

Ik ben net naar de wc geweest en zag dat er iets meer "gelekt" heeft dan alleen afscheiding... Gisteren had ik ook al een klein vaag vlekje in mijn inlegxje zitten.
    Maar goed, het zegt natuurlijk nog nix, dat begrijp ik zelf ook wel. Maar ik mag toch stiekem wel een beetje hoop hebben, tóch?
    Ik hou het gewoon ff extra in de gaten.

9. marrie

marrie Actief lid

10 okt 2006
    251
    0
    0
    overijssel
    hmmm babietje... een appeltaart bakken... goed idee voor morgen, dan heb ik ook weer wat te doen. hahaha.

10. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Nee marrie jij gaat geen appeltaart bakken jij gaat bevallen!

11. Niet meer actief

Ach ja je moet toch wat hè! 's Morgens ben ik er nog wel voor te porren om naar buiten te gaan en wat te doen. 's Middags niet meer. Na de lunch gaat mijn dochter vaak nog even een uurtje een dutje doen of in haar bedje een boekje lezen, dan heb ik nog even voor mezelf en zij komt ook even tot rust. Als ze dan wakker wordt en we wat gedronken hebben, heb ik vaak geen zin meer om wat te doen. Hangen we lekker op de bank of spelen wat samen. Nu is ze bij mij aan het spelen en ben ik even online.

12. Niet meer actief

Stranger, daar moet ik wel om lachen hoor, hopen dat het zo is!

13. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ja je moet inderdaad wat... daarom ben ik nu aan het breien geslagen... haha nooit gedacht dat ik dat nog eens zou gaan doen. En het nog leuk vinden ook.

Oh ja mijn man is ook wel blij die krijgt nu elke avond uitgebreid eten enzo ;).

14. Niet meer actief

stranger, dank je wel, de rust en tijd die ik kan nemen voor mezelf, neem ik ook zeker hoor! Moet wel zeggen dat het me mee valt hoe snel je je aanpast aan dat weinige slapen! Brei ze trouwens!

Sanna: ik denk dat je het snel genoeg ineens gaat herkennen waarom ze huilen. Als Finn honger heeft of zo, dan huilt hij, maar hapt ook naar je vinger als die in de buurt is, dus dat zegt dan genoeg. Alleen als hij zo'n huilavondje heeft als gisteren, dan weet ik echt niet wat het is. Tenminste, volgens mij wil hij ook soms gewoon aandacht, dan leg ik hem op mn borst en is hij stil. Bij het cb zeggen ze dan laat hem gewoon een halfuurtje huilen. Maar dat lukt me toch echt niet hoor, met moeite 10 minuten, langer lukt me echt niet!

Roos, wat een bos haar heeft Yara joh! Finn heeft echt bijna niets! En ook nog eens blond, dus dat wat er zit zie je amper hihi!

Marrie, dat heb ik ook gezien! Super als het echt werkt! Heb alleen maar de laatste 5 minuutjes gezien....

Selmama, wow, wat een mooie buik heb je!

Lieverd, als het inderdaad vruchtwater was (lijkt me wel) dan gaan ze in ieder geval na 24 uur je in het ziekenhuis op nemen om je te helpen! Spannend meid, succes!

15. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Is natuurlijk ook eigenbelang he als we volgens het lijstje gaan werken want ik ben pas na marrie en mumuitaus... :) ;)

16. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Marretje, een half uur laten huilen? Wauw dat zou ik ook niet kunnen dat weet ik nu al! Ik vind 10 minuten al lang...

Goed trouwens dat je ook aan jezelf denkt! Volgens mij wordt dat een mooie valkuil voor mij. Maar mijn man weet dat ook dus die houdt me wel tegen (doet ie nu al haha).

17. Niet meer actief

Lief, hé, dat je dochter lekker bij je speelt en lekker slaapt 's middags.

Mijn zoon slaap ook nog 's middags, dus dat geeft mij weer even wat rust. Alleen aan het begin van de middag werd hij erg onhandelbaar, hij haalde het bloed onder mijn nagels vandaan. Zo vervelend was hij. Grrr...
    Ik heb hem maar lekker naar bed gebracht en hij slaapt nog steeds. Was blijkbaar erg moe en aangezien ik ook niet lekker in mijn vel zit, reageren we erg op elkaar. Helaas.
    Ga hem dadelijk maar eens wakker maken, anders slaapt hij vananvond niet meer...

18. Niet meer actief

Marretje, ach ja, soms herken je de huiltjes gewoonweg niet en heb je net gevoed, luier verschoond en heeft hij geen darmkrampjes. En toch huilt hij. Je kunt hem rustig een poosje laten huilen maar ik weet nog heel goed dat onze dochter de eerste 8 weken na de fles van 19.00 uur niet in haar bedje wilde slapen. Ze wilde ook niet in de kinderwagenbak, in de box. Niks, alleen maar huilen. Pas bij één van ons in de armen was ze rustig. Nou dat heb ik gewoon maar gedaan. Wel elke keer weer geprobeerd om haar te laten gaan slapen, maar wanneer dit na een half uurtje niet lukte, nam ik haar bij me. En na die eerste weken lukte het op een gegeven moment wel en was ze in haar nieuwe ritme beland. Zo heb ik dat maar opgevangen. Doen wat jezelf wilt hoor! Let wel, sommige baby's hebben ook gewoon de behoefte om zo nu en dan eens even flink te huilen. De ervaring komt vanzelf ;)

19. Niet meer actief

Ik word ook wel gedwongen door mn man hoor! Die is volgende week ook nog vrij, maar ben benieuwd hoe het de week erna gaat....!

Ja, ik vind het belachelijk een half uur laten huilen. Misschien later, als hij groter is en het echt om aandacht gaat, maar nu heb ik toch vaak het idee dat hij echt ergens last van heeft, dan laat ik m echt niet liggen! Alleen toen met dat huilavondje, toen was hij inderdaad na een minuut of 8 stil en diep in coma... Maar het kost me teveel moeite, dus wat dat betreft...

20. Niet meer actief

Ik zei die eerste weken wel eens, wat heb ik nu aan mijn fiets hangen, er zit helaas geen gebruiksaanwijzing bij! En na een paar weken begreep ik haar stukken beter. Ze zijn ook zo klein, alles moet nog verder rijpen. Ik vind dat je pas na een maand of 3 kunt zeggen wat voor 'type' baby je hebt, een huiler, een tevreden, een ongeduldig of wat voor baby dan ook.

Deel Deze Pagina