En ja hoor, ik schrijf, ik sluit af, wat denk je? Madam geeft me een teken...om gek van te worden! trappel, trappel, trappel maar want dat vind mamma fijn!
@sanna, ik zou me nog niet zo druk maken... De kleine heeft ook zn uurtjes van rust nodig. En je zei al dat je met de angelsound nog prima kon checken dat de hartslag aanwezig is. Ik denk dat je kleintje gewoon heel tevreden is. Probeer anders de hartslagen eens te tellen van de baby. Normaal moet het rond de 130 per minuut zijn. Mocht je je toch nog te druk maken, dan zit er niks anders op dan de vk te bellen... (wij zijn tenslotte ook geen deskundigen). De kleine van mij is smorgens ook erg rustig. Het gaat meestal nog een keertje goed liggen als ik uit bed kom en dan voel ik het een hele poos niet. Pas tegen de middag/avond wordt het drukker in de buik.
Sanna, nee hoor, dat is niet raar. Als je het maar netjes en vriendelijk brengt en verteld dat het uit pure bezorgdheid is. Ik denk dat iedere zwangere aan het einde van de ZW weel eens flink bezorgd of angstig is. En dat moet even uit de wereld geholpen worden door een extra check-up. Niks mis mee! Sim? Nann? Hoe is het met jullie? Sillaah, misschien helpt het om duidelijke afspraken over haar verzorging te maken. Jullie kunnen het bijv. zo doen dat hij haar 's nachts uit het bedje haalt en verschoont (da's nog geen 10 min.) en dat jij haar voedt en weer in slaap brengt. Lijkt me heel redelijk. Wij deden (flesvoeding) het altijd zo dat ik de late avondfles deed en mijn man de vroege ochtendfles (of andersom) dan kon je of vroeg op bed gaan wanneer je dat wilde of wanneer je er later in lag, 's ochtends even blijven liggen. Toen waren de nachtvoedingen al over hoor! Het moet natuurlijk wel te doen zijn i.c.m. de tijd voor opstaan voor het werk enzo, dat snap ik ook wel. Hier verder kalm. Manlief moet vanmiddag naar Brabant en daar zie ik als een berg tegen op. Hij gaat zo laat mogelijk weg en is z.s.m. terug maar toch, je weet maar nooit. We hebben afgsproken dat ik direct bel wanneer ik 'iets' niet verrtouw. Hij is maximaal 2 en half uur onderweg! het zijn mijn hormonen die mij zo rusteloos maken hoor! Ik vind het ook altijd weer heel fijn als hij thuis komt van zijn werk (10 automin.). Ach ja, gaat wel weer over!
babietje, dat had ik donderdag dat mijn kerel zo ver weg was... geen prettig gevoel is dat! Maar gelukkig is alles toen nog goed gegaan. hoop voor jou ook...
Marisca: gefeliciteerd met je zoon! Ben benieuwd naar je verhaal! Nicole: gefeliciteerd met je dochter enne een gezellige bevalling, daar ben ik helemaal benieuwd naar! Ook op de foto;s wacht ik al! Weer 2 kleine ukkies erbij. Denk dat er dit weekend wel meer babies zullen gaan volgen! Fijn weekend, en geniet nog even van het wondertje in je buik. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het getrappel en mijn dikke buik soms best wel mis.
Hoi meiden. Hier maar weer een berichtje van mij, lief dat jullie zo bezorgd zijn om mij. Maar helaas "loos" alarm. ik denk dat het toch indalingsweeën waren. Ik herkende ze ook al niet als weeën. Maar ik heb er toch erge last van gehad tussen 19uur en 21uur. En vannacht veel last gehad van bandenpijn bij het omdraaien. Maar vanmorgen is er weer niets aan de hand. Dus ik blijf maar gewoon wachten tot de kleine het er naar heeft. Bedankt voor jullie bezorgdheid, ik hou jullie weer op de hoogte! Succes, Nann, met wat komen gaat! En de rest van de a.s. moeders, sterkte met wachten. Liefs, San
helaas Sanwel, maar je pikt het goed op volgens mij je komt heel stabiel over en niet echt balend.. Volgende keer beter idd. heb met mezelf afgesproken dat ik gewoon van 42 weken uitga, , dus ik moet nog een maandje moet ik al met de febr. mamma's mee gaan kletsen of mag ik hier blijven
One step at a time... Ik wacht idd maar gewoon af, meer kunnen we niet doen. Ruben was ook 8 dagen "te laat". Liefs, San
nee hoor, hier helemaal niks. we hebben net gesloten even naar Maastricht te gaan, ff eruit, word echt gek hierbinnen, zit er al dagen met uitzondering van een kleine boodschap doen, dus we gaan even de stad in, even naar een oldtimer beurs en een hapje eten, dus is wel lekker. degene die wel bezig zijn veel succes en ik ben het eens met sanwel, januarimamma's , blijven januarimamma's
Daaag! Ik heb het gered - vanavond lekker spelletjes gedaan (3) en weer 10 geboortekaartjes 'gedaan' en ik ben nog wakker al is het alweer half elf 's avonds hier is! Wacht op een sms-je van Brett. Zal nog wel even duren Wat ik met de geboortekaartjes doe: Ik ben een 'stempelaar' (sinds erg kort) en ik ben dus de geboortekaartjes aan het stempelen, maar om het ingewikkeld te maken heb ik alle stukjes gestempeld en moet ik die op plakken. Per kaart zijn het vier vierkanten (1 gele met een ster, 1 oranje met een veiligheidsspeld-luierspeld en 1 groene met een ballon en dan straks een roze of blauwe met een hartje) En die gaan in een vierkant geplakt worden op de voorkant met daarom heen een vierkant van woordjes in de vier kleuren (he's here of she's here, sweet, friends, smile, joy, dream & celebrate) en dan aan de 'onderkant' van de voorkant komen twee lijnen van woordjes met daartussen de gestempelde letters van de naam in de verschillende kleuren.. Je zult er de ballen wel niet van snappen maar het houdt in dat ik dus 80 kaartjes ga maken, dus 80 keer elke woordje moest stempelen per kleur (dus 4 x 80 x 8 woordjes + 4 x 80 voor de vierkantjes + 4 of 5 x een letter x 80) dat is een totaal van ongeveer 3280 'stukjes' en die 3280 stukjes moeten dus nog allemaal opgeplakt worden op de juiste plekken en ik kan het nog niet afmaken omdat ik niet weet of 't een knul of een meid is, en of 't ..... of ..... gaat heten etc... DUS! Ben er nu al onwijs druk mee (vouwen, plakken, lijntjes trekken etc..) wilde eerst nog vakjes uit gaan snijden en mooi met 'ribbon'(hoe heet dat ook alweer?) werken, maar dat werd te gek! Als ik er 1 af heb zal ik er een foto van maken en 'm in m'n album zetten - misschien geeft dat een beter idee Zo.. even verder lezen! Simone xXx
Jammer Sanwel dat het vals alarm was. Ik ben vanmorgen maar een heel eind gaan wandelen (waggelen ) met de hondjes en Rens in de hoop dat het een beetje gaat rommelen. Als het vanmiddag droog is ga ik weer wandelen. Ben het kotsbeu, ik kan niet eens normaal mijn zoontje vermaken of optillen, het lijkt wel of mijn huid scheurt als ik hem optil. De kleine gaat ook gelijk flink trappelen wat resulteerd in een harde buik. Mijn man moet vandaag weer werken na een week vrij te zijn geweest, dus hij kan me niet helpen, dat voel ik wel. Zo ik ben weer klaar met klagen ...
dat vreesde ik al lekker bezig ik hé... zal wel laat zijn.. niet vergeten dat die 3280 stukjes dus ook nog uitgeknipt moeten worden! zal kijken of ik mijn voorbeeld even scannen... of zal ik 't nog geheim houden?
@ sillaah: hele veel sterkte hoor. het is toch ook zo'n kleine. dan mag hij best de luier verschonen in ieder geval. gelukkig is mijn man daar wat gemakkelijker mee. hij verschoont de luier, ik voed en hij kijkt of ons mannetje een boertje wil laten (meestal niet). gisteren en de dag ervoor tranen met tuiten gehuild. ik kan, omdat ik een tepelkloof heb. zo moeilijk om dan te ontspannen en het doet zo zeer. ik heb al van die depanthen creme, maar toch voelt het alsof er allemaal spelden in mij prikken. nu probeer ik heel erg op mijn ademhaling te letten en dan werkt het een stuk beter. sterkte voor iedereen die nu bijna gaat bevallen. hopelijk gaat het allemaal voorspoedig. en voor de anderen: goed uitrusten. ik hoorde ons ventje net al wat pruttelen dus tijd voor zijn voeding en dan daarna ga ik ook weer even plat. denk goed aan jezelf. @ mrklb: raar idee hoor dat de kleine van jou er nog inzit en die van ons al in zijn bedje slaapt. anders had hij ook nog in mijn buik gezeten, omdat ik ook de 21ste pas was uitgerekend.
mumuitaustralie: je maakt wel een heel werk van de geboortekaartjes! Ben benieuwd naar het resultaat. Ik ben niet zo creatief dus heb gewoon een kant en klaar kaartje genomen. Ook heel leuk hoor! Hmmm heb ook wel zin om te gaan winkelen. Helaas is het hier niet zon mooi weer en regent het. Balen heb ook zin om er even uit te gaan. Zit toch veel binnen nu. Morgen gaan we lekker wandelen in het bos, als het weer tenminste mee zit. We hebben dit weekend geen bezoek gepland dus lekker met zn drietjes. Heerlijk!
@ Selmamma, hier hetzelfde weet niet eens of ik nu blij of niet blij moet zijn met het feit dat we zo van alles gaan doen.. @ Dorito, mijn schoonzus heeft mij de tip gegeven om alleen maar moedermelk over je tepels te doen en niks geen creme ofzo (maar ja ik weet het tuurlijk niet en wil al helemaal niet betweterig overkomen!)