januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muisje

Muisje Lid

20 feb 2006
    95
    0
    0
    Ja, die van de lama's ken ik ook al helemaal uit mijn hoofd.. Maar hij blijft leuk!

De appeltaart staat in de oven, dochter zit voor kabouter plop en mams mag dus even bijkeuvelen op het net! Inderdaad verslavend dit, je bent toch iedere ochtend weer benieuwd of er nog nieuws is.
    Dat van die papierwinkel is zo vreselijk herkenbaar, je had mijn laatjes een week geleden moeten zien. Ik had het vorige week op mijn heupen en heb alles weer geschift. Toch wel handig zo'n zwangerschap eens in de zoveel jaar.. Gebeuren er tenminste eens nuttige dingen.

Moeder van Ruben, mijn dochter wordt in april 3 jaar.. Heerlijke leeftijd heeft ze op het moment, al wil ik haar ook wel eens achter het behang plakken.. Het is een echte meid, eentje met een koppie erop, maar mijn moeder zegt steeds dat ze het niet van een vreemde heeft ik was zelf vroeger precies zo, wel grappig!

Verder geen nieuws hier onder de friese zon.. Heb zowiezo niet het idee dat de weeen overdag beginnen, waarom weet ik niet het kan natuurlijk zo. Je hoort toch wel vaak dat er s'nachts beebs geboren worden, hoop het maar dan hoeft de hele buurt ook niet mee te genieten.
    Heb trouwens nog steeds het kraambed niet klaargezet, kan mezelf er niet toezetten. Heb toch nog niet echt het gevoel dat het snel gaat komen.

2. Muisje

Muisje Lid

20 feb 2006
    95
    0
    0
    Geloof niet dat moeder van Ruben de vraag stelde over de leeftijd van mijn dochter, maar het was polleke.. Even verkeerd gelezen.
    Hoe oud zijn jullie kinderen?

3. Niet meer actief

marrie: is het nog gelukt en ben je er nou weer voor een half jaartje af haha

sanwel: leuk de lama's.. daar kan ik ook enorm om lachen.. volg je die afleveringen : lama gezocht . ook? zitten wel leuke tussen trouwens

ik ben nog niet an het bakken toe gekomen. beetje aan gekeuteld vandaag..(lekker meeblerren op muziek), bed verschoond.. nou dit doe ik ook niet weer in mijn uppie. veel werk hoor.. en vooral zwaar werk.

ook de schone was is weer gevouwen. moet alleen de strijk nog doen.. maar dat klusje bewaar ik toch echt voor later. heb ik nou geen zin meer in.

grappig dat iedereen zich herkent met die papieren. het zijn idd van die klusjes waar je nou mooi de tijd voor hebt. (alleen zin kan ontbreken ;) )

nou ik ga eten verder af maken alvast voor straks (nog niet gedaan :oops: )

4. Niet meer actief

"Moeder van Ruben" had die vraag idd niet gesteld, maar geeft niet hoor, muisje.

Ruben wordt in maart 2, dus er zit waarsch. rond de 22 maanden verschil in leeftijd tussen de 2 kids. Bewuste keuze, trouwens.

5. Niet meer actief

Hey meiden, ben weer terug, alles was ok, bloeddruk 120/65, alleen 2 kilo bijgekomen in 1 week :confused: , knap he, :) denk veel vocht, maarja ben ook wel veel ah eten, ben gewoon wee als ik niks in mijn mond heb hangen...zal wel weer goed komen, kan me een rotzorg zijn eerlijk gezegd!

En dan is het weer half vijf! Weer een dag bijna om dames..hier is niks gebeurd verder, met spanning wachten we dan maar op de bevallingsverhalen van de meiden die al zijn geweest.

Heb nog even boodschappen gedaan, gaat mij gelukkig nog wel goed af, al heb ik er gewoon geen zin meer in vaak.

Nu ga ik ff spelletje doen op pc en straks wat koken en dan lekker voor de tv hangen de hele avond! Wat zijn jullie plannen?

6. marrie

marrie Actief lid

10 okt 2006
    251
    0
    0
    overijssel
    het is me gelukt hoor alle papieren te ordenen! eindelijk! was ook wel een heel erg zooitje. Kwam nog papieren tegen van 2005... :) foutje... hahaha. Maar nu ben ik er weer vanaf.
    Ben nu eten aan het koken (kip-kerrie) en laat het strijkwerk en de cake wachten tot morgen, dan heb ik dan ook weer iets te doen...
    oh ja, de lama's zijn geweldig he? heb alledrie de dvd's er liggen en ze blijven leuk! mrklb, wat is 'lama gezocht' dan? een nieuw programma? zo ja, wanneer dan?

7. Polleke

Polleke Actief lid

13 mei 2006
    119
    0
    0
    Groningen
    Nou, dat van die papieren herken ik ook wel, maar bij mij ontbreekt nu even de zin.
    Heb wel weer genoeg gedaan vandaag.
    Eerst even lekker in het zonnetje naar het winkelcentrum gefietst. Nog wat kraamkadootjes gekocht voor een collega, die vrijdag in Nederland aankomt met haar adoptiedochter en voor m'n schoonzusje die op kerstavond is bevallen. Grote enveloppen erbij en ik stuur alles morgen naar ze toe.
    Verder flink stof gezogen en de oven schoongemaakt, zo die was vies zeg!
    Ook nog even lekker op de bank Oprah gekeken. Als m'n zoontje thuis is lukt dat me namelijk nooit, dan zijn de dvd's van Dora, Bob de Bouwer, Kleine rode tractor, Brum of Bobo verplichte kost.
    Ja moeders in spe: dit staat jullie ook te wachten: als ik 's avonds ga slapen hoor ik nog vaak de introtune van Dora door m'n hoofd zoemen. Ik probeer Thijs niet teveel tv te laten kijken, maar het is wel 1 van z'n favoriete bezigheden en op dit moment ook wel makkelijk af en toe!

Nou, nu gaat moeders het eten voorbereiden want de mannen komen zo thuis. Doei!

8. Niet meer actief

Muisje, dat gevoel heb ik nu ook. Op de één of andere manier vind ik de avonden en nachten beel 'spannender' dan overdag. Ik denk steeds dat overdag toch niets zal beginnen en wacht eigenlijk meer die avonden en nachten met spanning af. Elke ochtend denk ik dan weer; zooo... weer een nacht voorbij! Raar is dat toch...

Hier ook weer van de bank gekomen, nu beginnen met eten koken, dan dochter ophalen en dan is het manlief ook alweer thuis tegen kwart voor zes. Gaan we weer die 'spannende' avond en nacht in... ;)

9. Niet meer actief

Dddd Dora, Dddd Dora... en Booooob de Bouwer, heel herkenbaar :)

10. Niet meer actief

Mijn zoon is helemaal weg van Bumba... En sinds kort de Teletubbies... Word ik ook niet echt blij van, die deuntjes blijven ook zo lekker hangen...

11. Muisje

Muisje Lid

20 feb 2006
    95
    0
    0
    Die van mij zit nog altijd voor de teletubbies.. Vindt ze geweldig, al doet het zandkasteel het ook goed. Vanmiddag was het kabouter plop, we moeten ook een beetje afwisselen..
    En tsja, die televisie is wel erg makkelijk. We kijken s'ochtends altijd als we uit bed komen naar de tubbies en het zandkasteel.. Dan probeer ik hem uit te zetten en komt niet eerder aan dan uurtje of vier.. Maar idd makkelijk is het wel. Je bent ze even kwijt, mijn dochter kan er helemaal in zitten...

En moeder van Ruben, 22 maanden is prima toch! Wij hebben bewust gekozen voor iets meer leeftijdsverschil.
    Al hadden we het wel iets anders in de planning, maar tsja zoals we allemaal weten.. Een kindje maken valt niet te plannen!
    We hebben eerst nog een miskraam gehad met negen weken, en dan ben je alweer een aantal maanden verder voordat het weer lukt.
    En zo zaten we alweer in januari, terwijl we anders in september waren uitgerekend.. Nou ja, gelukkig kunnen we kinderen krijgen, er zijn genoeg anderen!

12. Niet meer actief

Wij hebben er krap 2,5 jaar tussen zitten. Wij hadden ook de wens voor een 2e en hadden de 2e wel iets eerder verwacht. Op een gegeven moment waren we er niet meer zo mee bezig en was het een beetje naar de achtergrond geschoven. Toen kwam ons nieuwe huis! Waren we heel blij mee en heel snel daarna kwam deze ZW. Dat was op dat moment even schrikken, hadden we niet verwacht! Wel heel blij natuurlijk! En toen hadden we alles tegelijk, verbouwen, zwanger, huis verkopen, verhuizen, stress, maar alles is goedgekomen!

13. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    @nann, gefeliciteerd met jullie dochter!

@sim, gefeliciteerd!

Zelf zit ik er een beetje doorheen. Gisteren lukte het eindelijk om Xander af en toe 3 uur tussen zijn voedingen te hebben. Vandaag zet hij het na 1,5 uur al op krijsen. Ben bang dat dit vannacht helemaal zwaar gaat worden. De kraamtranen blijven maar komen. Ik ben helemaal dol op mijn kleine man maar dit is gewoon zwaar...

14. sim

sim Niet meer actief

hoihoi,

nann gefeliciteerd! geniet ervan!

ja dat is wat he die kraamtranen, gewoon huilen met tuiten! het gevoel dat je niet meer kunt stoppen en dan zit je ook echt te snikken als een klein kind, raar he?

en dat intens gelukkige gevoel erbij, niet te omschrijven, ik loop echt over van liefde voor ons kleintje en zijn grote zus natuurlijk niet te vergeten, die is echt ontzettend trots en zorgelijk.

verder gaan de voedingen hier wel goed, nu de stuwing wat afzakt, heb echt enorme stuwing gehad. vanmorgen mijn borsten helemaal leeg gekolfd.
    ontlasten heb ik nog steeds niet gedaan, ben er erg bang voor, heb nu een drankje van de dokter en hoop dat dat helpt, want die druk op de hechtingen is niet fijn.

sorry meiden , ik heb nog steeds niet alles bij kunnen lezen, het is ook best veel! maar voor nu voor iedereen succes en sterkte!

liefs

15. Niet meer actief

@muisje: onze 2e zwangerschap is juist eerder gekomen dan verwacht. Bij Ruben duurde het 10 maanden voor het raak was, dus ik rekende op een maand of 6 minimaal. Maar na 4 maanden was het al raak... Nooit verwacht, maar ontzettend welkom!

16. Polleke

Polleke Actief lid

13 mei 2006
    119
    0
    0
    Groningen
    Arme Caecilia! Ik weet nog dat ik die bv bij Thijs ook af en toe ontzettend zwaar vond. Je komt bijna nergens anders aan toe! Het kunnen regeldagen zijn of misschien heeft Xander wel een grote zuigbehoefte, dat kan ook nog. Thijs vond het altijd lekker om op m'n pink te zuigen.. Sterkte ermee!
    Sim: Dat van die ontlasting herken ik ook nog, ik durfde wel een week lang niet. Pas toen de vk dreigde met een clysma lukte het ineens!
    Sanwel: Bij ons ging 2e x zwanger worden ook sneller dan de eerste. Ik ben in februari gestopt met de pil en was in april al zwanger. Ik vind 3 jaar ertussen ook prima hoor. Mijn zusjes dochters schelen zelfs 4,5 jaar en die kunnen nu ook hartstikke leuk samen spelen.
    Groetjes,
    Polleke

17. Muisje

Muisje Lid

20 feb 2006
    95
    0
    0
    Oh ja, dat naar de wc moeten na de bevalling..
    Wat een gedoe.. Ik was ook flink ingeknipt doordat mijn dochter met de vaccuumpomp is geboren. Maar het was bij mij niet een kwestie van durfen, maar het wilde gewoon niet.
    Nu tijdens de zwangerschap heb ik ook weer erg veel last van obstipatie. Schijnt er ook bij te horen, maar vervelend is het wel.
    Ik zat na de bevalling aan de gedroogde pruimen, niet te vreten die dingen maar ja je moet toch wat..
    Op een gegeven moment ging het wel weer, je moet er geen issue van maken want dan lukt het helemaal niet..

Zometeen maar even lekker badderen, manlief is met dochter bezig.. Kan ik zo lekker weer even momentje voor mezelf hebben. Ga de laatste dagen bijna dagelijks in bad, vind het een heerlijke ontspanning.. Straks na de bevalling mogen we een aantal weken niet, dus moet het er nu maar van nemen..

18. Niet meer actief

Ik wou dat wij een bad hadden... Heerlijk! Geniet ervan!

Vanavond ben ik er niet, ga straks lekker tv kijken.
    Tot morgen, allemaal en veel succes met het doorkomen van de nacht, slaap lekker alvast!

Liefs, San

19. marrie

marrie Actief lid

10 okt 2006
    251
    0
    0
    overijssel
    zo... nog ff een laatste keer posten vanavond en dan gaat de pc uit... Wat betreft ontlasting: ik durf nu al soms niet te hard te drukken (bang dat ik het kind te weinig ruimte geef... hihi), dus ben erg benieuwd hoe dat straks na de bevalling gaat. Ik heb er ook nog eens Crohn bij, dus gewoon maar afwachten denk ik dan.
    had nog vraagje: ik hoor weleens dat je na het plassen (na de bevalling) na moet spoelen met lauw water. Moet dit alleen als je bent ingeknipt of altijd? heb de literkannen van moeders voor moeders nog bewaard, dus die zou ik dan evt kunnen gebruiken denk ik dan?
    Nou verder hier alles rustig. Heb steeds meer problemen met opstaan. Mijn buik wordt ondertussen zo zwaar, dat als ik op ga staan meteen druk op mijn schaambeen krijg. Naar gevoel is dat. Ook het draaien in bed wordt steeds moeilijker, moet eerst mijn buik ondersteunen. Erg onhandig... maar ja, uiterlijk nog 7 dagen hopen we dan maar...
    tot morgen dan maar weer. slaap lekker voor iedereen en succes aan degenen die bezig zijn!

20. Niet meer actief

Caecillia, vervelend die kraamtranen. Ik had dat ook zo bij de 1e. Ik moet ook zeggen dat dat het enige is waar ik na de bevalling tegen op zie. Lekker huilen hoor, maar daarna jezelf wel weer bijelkaar schrapen en vol goede moed er tegen aan! Rusten waar mogelijk en de rest even vergeten, de komende 6-8 weken even weinig huishouden en andere dingen, dan komt het ritme écht weer terug, écht waar. Ik weet nog dat ik de eerste 6-8 weken bijna dagelijks dacht, wat móet ik in hemelsnaam doen om weer een beetje normaal te worden. En kijk nu, de 2e is onderweg! Heel veel sterkte en geniet van je ukkepuk, hij is zo weer groot ;)

Sim, stuwing, joepie, meloenen! Vreselijk vind ik dat. En dan inderdaad de toiletgang, mmm... kon je het maar een poosje overslaan. Dat drankje zal je vast een beetje op weg helpen.

Deel Deze Pagina