Goeiemorgen dames! Weer een baby! LIEVERD VAN HARTE MET JE ZOON MERIJN! Hoop dat het allemaal goed is gegaan enzo en sterkte verder! Hier weer eens een slechte nacht gehad, m'n vriend was me toch een potje aan het snurken zeg en de baby lag maar steeds in de weg. Al met al maar 4 of 5 uurtjes geslapen denk ik. Vanmorgen leek het wel of ie ineens weer overdwars lag! Ik hoop het niet! Vorige week vrijdag lag ie bij mij ook nog los in het bekken. Bij de 1e was ik ook ingeknipt (vanwege vacuum) en heb ook steeds moeten spoelen met zo'n flesje, deed het ook wel onder de douche. Ik moest van de kraamv. ook steeds op die hechtingen gaan zitten op een harde stoel: auwie! M'n vriend beseft ook steeds meer dat het einde van m'n zwangerschap in zicht is. Hij is er al behoorlijk gestresst van. Ik begin em af en toe ook wel te knijpen nu, zo van 'ik hoop maar zo dat het allemaal goed gaat'. Nou, nu maar weer even met m'n zoontje spelen. Hij heeft net ontdekt dat de magneet van z'n vishengel ook aan andere dingen blijft plakken, leuk! groetjes, Polleke
Manlief verheugd zich erg op de komst van de 2e. Het enige waar hij niet aan wil denken, is de bevalling. Daar ziet hij veel meer tegenop dan ik. Maar goed, dat heeft hij nog overgehouden van de eerste. Das voor een man toch anders dan voor de vrouw. Maar hij heeft er vreselijk veel zin in! Hij is erg benieuwd of deze wel roodharig is. Bij Ruben leek het in eerste instantie wel zo, maar die is later blond geworden.
Roos, gelukkig dat Yara geen koorts heeft, wel zielig he, als ze zo aan het snotteren zijn! Hier weer een hopelijk rustig dagje, mn ouders komen zo even langs, en vanmiddag moet mn man naar het verpleeghuis waar zn vader in zit (heeft alzheimer) om een zorgplan te bespreken met de arts. Dan is hij zo'n 3 of 4 uur de deur uit, dus de eerste keer dat ik helemaal alleen met Finn ben! Gek, maar vind het toch wel spannend!
Goedemorgen, ook ik ben er weer. Feli Lieverd metje zoon, heerlijk weer een mamma erbij. Simone succes vandaag, ofja dit zal wel te laat zijn...dat tijdsverschil! Hier een lekker nacht gehad, ik ga alleen steeds later naar bed, vannacht tot half drie liggen lezen en om tien uur ben ik op gestaan. Nog geen gerommel, nog geen tekens helemaal niks, ik loop nog wel ff. Ik begin nu wel erg veel vocht vast te houden, heb echt een dikke kop! Stranger is denk ik ook bevallen al ff niks meer van gehoord! Ben benieuwd. Kan me echt moeilijk iets voorstellen bij hechtingen daar van onder, ik weet dat ze mijn ma ook behoorlijk hebben moeten inknippen toen ze beviel van mij, mijn hartslag ging ineens omlaag en er moest snel gehandeld worden, dus...knip, 25 hechtingen..auwie, ze vielen een paar dagen later helemaal open en dat was voor haar eigenlijk het meest traumatische van de hele bevalling..Ik ben benieuwd hoe ik het er straks vanaf ga brengen...iedereen zegt maar jij bent een kei, jij hebt een hoge pijngrens, maar ik weet toch wel zeker dat ik zulke pijn ook nog nooit heb hoeven te trotseren Vandaag komt mam langs, ik laat haar lekker strijken heb ik z'on hekel aan en ze wil graag wat doen, heb de rest van het weekend toch al zelf gedaan. En dan misschien vandaag eens die langverwachte appeltaart...
Tsja, die bevalling... Ik zie er ook erg tegenop en dan niet echt tegen de pijn want dat doet het toch.. Maar meer zo van, komt het allemaal wel goed.. Heb ik wel een goede keuze gemaakt om het eerst thuis te gaan proberen omdat de vorige in het ziekenhuis moest en is het kindje wel gezond, en meer van dat soort dingen.. Je denkt er nu ook veel meer bij na omdat het bijna zover is.. Ik hoop zo dat het deze keer natuurlijk kan, baalde er de vorige keer toch wel van dat ik hulp nodig had.. En die vaccuum voelde ook echt niet prettig trouwens.. Oh ja wat ik ook erg vervelend vondt en tegenop zie is een catheter in je blaas.. Moest het vorige keer twee keer, een keer thuis en later nog in het ziekenhuis.. Dat vondt ik echt een vervelend gevoel. Waarom het moest weet ik niet eens, want ik hoor het niet echt veel om me heen van vriendinnen die het ook gehad hebben.. Mijn blaas zal wel te vol zijn geweest, maar hoe voelen ze dat nou weer zou je zeggen.. Ga liever een keer extra plassen voor de tijd.. En dan nog even een smerig onderwerp op de vroege ochtend.. Hebben jullie ook gepoept tijdens de bevalling? Ze zeggen dat je dan juist erg goed aan het persen bent als het gebeurt, maar genant is het wel.. Had het er toevallig nog met mijn moeder over deze week, zij had het ook tijdens de bevalling van mij..
Oh en wat betreft mijn man, ik vind eigenlijk dat hij er helemaal niet bezig is, dat komt wel denk ik. Hij heeft al 2 zoons, dus hij heeft een beetje zoiets van doen we weer ff, maar ik denk dat als het moment daar is, hij weer precies weet hoe het zit. Dat zegt tie ook, dan word het pas werkelijker, ik begrijp dat wel, ok ik loop rond met een dikketoeter en soms zegt hij ook, ohhh schatje nog ff. Maar denk dat als ik echt ga bevallen het pas werkelijk word, is zelfs voor mij, dus laat staan voor hem.
de kerel van mij is ontzettend zenuwachtig... Hij heeft last van steken in de maag (waarschijnlijk stress want uit bloedprikken kwam niks afwijkends uit) en is steeds bang dat het komt als hij even niet bereikbaar is... Hij heeft ook steeds van die vragen waar ik het antwoord ook niet op weet. Het is voor mij ook de eerste keer... hahaha. Wel lief allemaal hoor. Hoop voor hem dat het nog een beetje meevalt..
postten we allemaal op hetzelfde tijdstip? hahaha. Ik heb gehoord dat ontlasting tijdens de bevalling een normaal iets is en dat het wel vaker gebeurt. Ook gebeurt het weleens dat de kraamvrouwen braken onder het persen. Ik ga me daar niet te druk om maken, de verloskundige zal het heus wel vaker hebben gezien... al is het natuurlijk wel ff vervelend!
Wat betreft ontlasting tijdens de bevalling, is mij ook overkomen. De VK zei dat dat normaal is, je bent ook zo hard aan het persen. Dus meiden, maak je geen zorgen hierover, het hoort er (helaas) bij.
Ja over dat poepen...mijn moeder had het ook van mij, terwijl ze toen zelfs nog een clysma kregen van te voren, volgens mij doen ze dat niet meer he. Mij ma zei ja met persen toen kwam er toch nog wat mee, en idd ze had het niet fijn gevonden, maar aan de andere kant, het kan gewoon gebeuren en het lijkt me dat je ook op dat moment met hele andere dingen meer zit als met die ontlasting die je laat...je bent een kindje met alle macht eruit ah persen. Ik ga me er in ieder geval niet nu al over opwinden, als het gebeurd, gebeurd het toch...Maar ik ben normaal al iemand die niet eens een scheet of boer laat in het bijzijn van andere....
Trouwens net het kraambed toch maar eens opgemaakt... Zou het een voorteken zijn? In mijn zeg maar "handleiding" van hoe je een kraambed op moest maken, stond dat je lakens moest gebruiken. Eentje moest dan overdwars over het bed, over het zeiltje heen.. Nou, ik heb geen lakens hoor en ga ze ook niet kopen. Heb er maar een strandlaken overheen gelegd, zal ook wel goed komen.. Toch wel spannend hoor als je het bed zo in de kamer ziet staan! Voel me toch wel vreemd vandaag, had last van diarree en ben erg zweverig om het maar even zo te zeggen. Heb ook nergens zin in.. Moet me maar even koest houden, maar toch denk je steeds van zou het vandaag beginnen?
Wie weet muisje, ik hoor wel vaker van vrouwen dat ze hun darmen goed leegden en zich idd "anders" voelde...toitoitoi. Ik voel me nog hetzelfde iig , dik, lomp en opgezwollen Zeg ff vraagje weten jullie waar ik een bewegingstabel kan downloaden op internet? Ik wil deze week gaan bijhouden hoe vaak ik de kleine voel, want het is de ene dag zo en de andere dag zo, mijn verlosk. zei me dat ik het een weekje moest bijhouden en dan kunnen we altijd nog aan het CTG volgende week. Zeg Babietje is ook nog niet geweest of wel? Heb ik dat helemaal gemist?
Ik voel me nog hetzelfde iig , dik, lomp en opgezwollen Nou, dat heb ik ook nog steeds hoor... Vooral dik en opgezwollen! Wie had het nou net over een dikke kop? Ik heb er bijna een onderkin bij...
Zal dochter zo van de peuter halen, is het weer gedaan met de rust! Eens kijken wat we vanmiddag eens gaan doen.. En ben benieuwd wat ze van het bed in de kamer vindt, zal ze wel weer vreemd vinden. En dat is nog niet alles, want wie weet heeft ze binnen nu en een aantal dagen een broertje of een zusje..
Erg he, ik heb me eigenlijk best lang in de zwangerschap aantrekkelijk gevoeld, ik was 1 van de gelukkige zwangere die straalde, die voller haar kreeg, die mooi groeide...maar nu........pfff hou op hou op
de vk is net weer weg. ik en weer apk goed gekeurd! bloeddruk was 140-65 dus weer mooi.. de kleine lag links met ruggetje en hartje klopte goed!lag wel hoog vernam ze. nou idd mijn ribben zijn al aardig blauw hahaha. ze vernamdat er nog ee beetje speling bij het hoofdje zat. maar lag goed in de bekken. de vorige keer lag het vast, maar volgens haar kon het wel zijn dat de kleine veel bewogen heeft en nou weer iets losser ligt. ik heb haar veteld van mijn krampen. die komt toch echt door bewegen en het kunnen wat voor weeen zijn.. ze heeft niet gekeken of er al iets gaande was. mmmh. beetje jammer. haha nou ja. we hebben een nieuwe afspraak gemaak tvoor 23/01. ik hoop echt dat die niet meer nodig is. maar ja dat zei ik de vorige keer ook. hahahaha ook vertelde ze dat meestal de eerste geboren word tussen 40/41 week. dus dan heb ik nog een week. pff. heb haar goed laten weten dat ik er zat van ben en daar heeft ze dan ook een aantekening van gemaakt. zo weer een heel verhaal op papier.. ik ga maar eens wat eten zo..
mijn vriend ziet er volgens mij wel een beetje tegen op. ik heb hem maar verteld dat hij het gewoon over zich heen moet laten komen en dat ik dat ook doe(wat moet je anders) volgens mij is hij wel een beetje stressig op het moment. want zijn knarsetanden begint weer op te spelen snachts. en na mijn idee gebeurt dit bij hem als hij wat gestresst is... arme lieverd! best genant als je wat onlasting verliest lijkt mij. maar ja volgens mij kan je dat op dat moment niet veel schelen. ik heb me maar voorgenomen deze komende laatste weken geen bonensoep ect. meer te maken hahahahaha (je zal maar in de race kak zijn, arme vk ) muisje: sterkte! waarom voel ik mij zo goed vandaag? heb het idee dat ik een super druk middagje ga krijgen.
Hallo dames! Ik breek weer even in. Voor al diegenen die bevallen zijn in de tussentijd: van harte! Hier een vaag verhaal hoor Afgelopen donderdag opgenomen om in te leiden i.v.m. chronische pijnklachten. Ik had al weken oefenweeen en een klein beetje ontsluiting, ook was de boel al verweekt. Nou, ik vol goeie moed naar het ziekenhuis, 3 dagen lang 3 maal daags een afgifte medicatie, gebeurd er helemaal NIETS, de oefenweeen zijn zelfs gestopt. Dus sinds gisteren zit ik weer thuis. Met mn dikke buik Er is wel een keizersnede aangeboden, maar aangezien mijn meisje het nog geweldig doed zie ik daar echt helemaal niets in. Donderdag a.s. mag ik terugkomen en willen ze het met een ander middel proberen. Maar ik weet even niet meer waar ik nou goed aan doe hoor. Sorry voor mijn gezanik. Sorry ook dat ik even niet op andere posts reageer, ik lees mee en leef mee!
jeetje lizzy. wat een gedoe! ik snap dat je niet meer weet waar je nou goed aan doet. hopen dat die andere maniert wel werkt donderdag.. ik duim voor je! en je zanikt niet hoor..