januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Wat leuk! Gefeliciteerd Mum!

2. Niet meer actief

NOU, FELICITATIES VOOR SANNE EN SIMONE MET DE GEBOORTE VAN HUN DOCHTERS!
    GENIET ERVAN!

Hier is alles nog rustig.

Moet nu weg, maar benstraks ws. wel weer terug.
    Om 11.45u naar de VK. Ben benieuwd...

groetjes, San

3. Polleke

Polleke Actief lid

13 mei 2006
    119
    0
    0
    Groningen
    :) Congratulations Mumaus!!!!!!! :)

4. Muisje

Muisje Lid

20 feb 2006
    95
    0
    0
    Net ook weer voor de controle geweest.. Alles goed, de kleine draait nog flink om zijn/haar as.. Hij ligt iedere keer weer anders, dat is s'avonds ook wel te voelen, idd complete bokswedstrijden.

Mijn voorgevoelens van gister zijn dus niet uitgekomen, je maakt jezelf ook helemaal gek met steeds maar te denken dat het gaat beginnen.
    Vooral s'nachts als je niet kan slapen, dan begint het grote malen..
    Kan me zelfs denkbeeldige weeen indenken, erg vervelend.
    Vanacht dus weer een rotnacht gehad, een paar weken geleden zei ik nog flink tegen ome dok dat ik nog door de weeen heen ging slapen zo goed ging het nog.. Dat is nu wel anders.. Lag er ook een beetje vroeg in, maar was bekaf van de vorige nacht.. Lekker even boekje gelezen en rond half twaalf gaan slapen, tenminste dat was de bedoeling. Heb tot half drie wakker gelegen met een snurkende man naast me.. Om gek van te worden.. Toen was dochter vanmorgen ook nog eens om kwart voor zeven terwijl ze meestal wel een langslaper is en we haar meestal rond acht uur/half negen horen.. Balen!

En die slaapproblemen hebben wij ook even gekend met haar, we hebben haar flink aangepakt, zelfs midden in de nacht op de gang gezet. Want ze was de boel compleet aan het uitdagen. Even volhouden.. Want als je eenmaal toegeeft is het moeilijk om weer een weg terug te vinden. En naast ons in bed slaapt ze zowiezo niet, soms even om rustig te worden als ze overstuur is maar ze gaat altijd terug naar haar eigen bedje. Anders slaap ik dus ook niet..
    Die van ons is zo'n moeilijke eter, hebben jullie daar nog tips voor..
    Ze eet weinig tot niets.. Is soms een hele strijd aan tafel, maar ze is al een aardig spelletje met ons aan het spelen die kleine spoken!

Ja dames die zwanger zijn van de eerste of net bevallen... Opvoeden is niet niks! In het begin valt het nog mee, maar als ze hun eigen willetje gaan ontdekken? Maak je borst maar nat!

5. Niet meer actief

goedemorgen!

gefeliciteerd mamma uit australie! super hoor.

weer een redelijke nacht achter de rug. kon ook moelijk in slaap komen.. pff. lastig hoor. ben er al met al maar 1 keer uit geweest. direkt maar weer bij de rennie´s gezeten. ik kan ze eigenlijk beter in mijn snoeppot doen. dagelijks maak ik er gebruik van.
    vanochtend toen ik eruit wou aan. kreeg i ineens vreselijke steken onderin mijn buik. mannetje schrok wel ff volgens mij. maar ik wist zelf dat dit niks betekende. eerder in zwangerschap heb ik er ook wel eens last van gehad dat als je ineens op staat dat je dan een flinke scheut kan krijgen.. bandenpijn.. ik had hier vanoctend weer last van.. maar dan 10 keer zo erg. au! met heel voorzichtig omdraaien ging het wel weer. gelukkig.

hier verder ook nog geen voortekenen.. zal ook wel niet gebeuren.

moet vandaag nog op verjaardag visite
    ik zou met moeders op fiets heen maar ze is ziek :( helaas
    nou dan maar wachten tot vanavond tot mannetje er is en dan maar even met de auto heen. het waait weer behoorlijk hier aan de dijk.
    vanmiddag niks in petto. lekker rustig aan denk ik

doeg

6. Niet meer actief

marrie: hoe gaat ie bij jou? alles nog steeds rustig?

stranger: ook nog niks van gehoord.. zal ze al bevalen zijn?

babietje: jou dag vandaag! ;)

7. Niet meer actief

9 JONGENS - 12 MEISJES geboren

charissa - 29-12-2006 - meisje
    editha - 01-01-2007 - meisje - 15-12-2006 - Isabella Maria
    petra 71 - 01-01-2007 - jongen - 23-12-2006 - Eljah Samuel
    labmuisje - 02-01-2007 - meisje - 30-12-2006 - Sanne
    roos1978 - 03-01-2007 - meisje - 19-12-2006 - Yara
    sim - 03-01-2007 - jongen - 11-01-2007 - Elijah Aiden
    moniekje - 05-01-2007 - meisje - 25-12-2006 - Anouk
    maboshi - 06-01-2007 - meisje- 05-01-2007 - Zenny
    19nicole83 -06-01-2007 - meisje - 10-01-2007 - Ivana
    marrie - 06-01-2007 - verrassing
    mumuitaustralie - 06-01-2007 - verrassing - 17-01-07 - Eyva
    stranger - 07-01-2007 - verrassing
    andrea001 - 12-01-2007 - meisje - 10-01-2007 - nena
    caecilia - 12-01-2007 - jongen - 07-01-2007 - xander
    lieverd - 12-01-2007 -verrassing - 15-01-2007 - Merijn
    sillaah - 13-01-2007 - meisje - 07-01-2007 - Evy
    sanne - 14-01-2007 - verrassing - 15-01-2007 - Iris
    marretje - 15-01-2007 - jongen - 27-12-2006 - Finn
    MarionM – 15-01-2007 - jongen - 30-12-2006 - Ilias
    babietje - 17-01-2007 - verrassing
    michelle - 19-01-2007 - verrassing
    polleke - 19-01-2007 - jongetje
    jessica1981 - 20-01-2007 - verrassing
    muisje - 21-01-2007 - verrasing
    mrklb1 - 21-01-2007 - verrassing
    dorito - 21-01-2007 - jongen - 02-01-2007 - Merlijn
    lizzy - 22-01-2007 - meisje
    sanwel - 24-01-2007 - verrassing
    marisca - 24-01-2007 - jongen - 09-01-2007 - Yorick
    selmama - 26-01-2007 - verrassing
    daphne1980 - 26-01-2007 - jongen - 09-01-2007 - Kamiel Hubertus
    alexandra - 27-01-2007 - verrassing
    sanna28 - 27-01-2007 - meisje
    nann - 29-01-2007 - verrassing - 13-01-2006 - Meike
    mariskaw -29-01-2007 - meisje - 15-12-2006 - Nadine

8. Polleke

Polleke Actief lid

13 mei 2006
    119
    0
    0
    Groningen
    Muisje: Die van ons (3,3 jr.) slaapt gelukkig goed, maar is ook een hele lastige eter. Groente krijg ik er echt niet in, alleen als ze verstopt zitten: Tortilla wraps eet hij wel (met saus van gehakt, bonen, paprika & ui met sla, zure room en geraspte kaas) en zelfgemaakte groenten-aardappel-room-kaassoep, die ik zo gepureerd heb dat er geen stukje meer in zit (maar ondertussen wel heeeeel veel groente).
    Hij lust wel beetje bij beetje steeds meer, laatst heeft hij ontdekt dat hij basmatirijst heel lekker vindt en bami en spaghetti. En natuurlijk alle iets minder gezonde dingen als pizza, patat & hamburgers vind hij wel lekker.
    Wat bij ons heeft geholpen is: een nieuw bordje kopen met allemaal gescheiden vakjes, nieuw bestek (action, kun je aan elkaar klikken), hem mee laten helpen met koken en heeele lekkere toetjes kopen, die hij pas krijgt als hij óf z'n bord leeg heeft óf als hij iets echt niet lust, het tenminste heeft geproefd.
    Heel soms dreigen we ook met op de gang zetten als hij met eten gaat gooien of z'n bord resoluut weg schuift.
    Ja, de opvoeding is een hele klus soms!

9. marrie

marrie Actief lid

10 okt 2006
    251
    0
    0
    overijssel
    ja ja ik ben er nog steeds! hahaha, we gaan door tot het uiterste ;) Hier nog niks geen last, behalve dan dat het zwaar wordt etc etc etc. Vannacht redelijk geslapen, ben er 1 keer uit geweest.
    @ muisje: heb de tips voor de kleding alvast in mijn favorieten gezet, dan kan ik ze straks na de geboorte nog mooi ff bekijken. En als je snachts niet kan slapen, ga je dr dan nooit ff uit? Als ik meestal een half uur lig te draaien, ga ik er zelf ff een half uurtje uit, want dan kan ik toch niet meer slapen. Meestal ga ik dan ff lezen en benen strekken en daarna kan ik altijd wel weer slapen.
    @ sanne en simone: proficiat met jullie dochters!!! Ik kreeg een mailtje van simone. alles was goed en Eyva is om 7 uur smorgens (hun tijd) geboren. ze ligt nog in het ziekenhuis.
    @ babietje: vandaag is je uitgetelde datum he? hoop voor je dat het snel komt!

Nou heb ik me gister toch wat grappigs meegemaakt. Ik vond het al de hele dag zo rustig... Gisteravond belde mijn broer op om te vragen hoe het ging (normale verhaal...) en die zei dat mijn mobiel uit stond. Nou ik ff gekeken, niks aan de hand. mobiel was aan en genoeg batterijen. Belt een uurtje later een vriendin op, was helemaal ongerust. Gaat het wel etc etc? Blijkbaar had ze me willen bellen op mijn mobiel, maar dus ook meteen de voicemail gekregen. ook de huistelefoon had het op dat moment ff niet gedaan, dus ze dacht dat ik bezig was en dat er wat aan de hand was... sjonge jonge wat een heisa... hahaha. Ik deed mijn mobieltje ff uit en aan en ik kreeg meteen 7 smsjes.... hihi. Wat zijn ze toch allemaal bezorgd. Mocht ik eindelijk een keer echt beginnen met mijn bevalling, dan weet vast het hele dorp het al omdat ik zo erg wordt gecontroleerd.... hahahaha.
    Heb net nog ff op het lijstje gekeken, ik sta er als tiende op, maar er zijn er inmiddels al 21 bevallen :cry:
    nog maximaal 5 daagjes... ( maar laten we [-o< eerder...)

10. Niet meer actief

marrie: haha. je word wel in de gaten gehouden hahaha..
    bij mij vragen er veel mensen aan mijn moeder en zus of er al wat is bij ons.. en dan ook nog mensen die je anders nooit spreekt. en nouwlijks kent.. raar wereldje hoor hahaha.
    ik wil je ff suc6 wensen met de laatste dagen. ik ben zelf nog geen 40 week maar ben er nou al flauw van :) . dus leef met je mee! :D

groetjes miranda

11. Niet meer actief

Muisje, onze dochter eet heel slecht warm. Pasta's en rijst- en noedelgerechten gaan prima maar de rest is bagger. Het helpt niet om te dreigen met allerlei sancties. De grootste straf is blijven zitten totdat ze (wat wij op dat moment dan willen) een paar hapjes heeft gegeten of totdat haar bord leeg is. Daarbij heb ik dan wel de magnetron nodig want ze houdt het vaak wel een half uur vol (nadat wij klaar zijn). Geen toetje, de gang, niet meer spelen, geen bad of direct op bed zijn voor haar excuses om maar niet te hoeven eten, dat doen we dus niet meer. Meestal gaat het na een paar dagen dan weer stukken beter. Zowiezo schep ik maar een heel klein beetje op.

MumAus, gefeliciteerd met jullie dochter! Ben benieuwd hoe vlot het is verlopen.

Ik ben vanmorgen weer goedgekeurd. Volgende week mag ik beslissen of ik mee wil doen aan dat onderzoek waarbij de VK thuis je vliezen breekt, mits ik 1 á 2 cm ontsluiting heb. Wanneer er binnen 12 uur geen weeën komen, moet ik dan naar het ZH en word ik hoogstwaarschijnlijk aan het infuus gelegd. Dáár zie ik dan wel een beetje tegenop. Maar goed, is er geen ontsluiting, kan ze ook geen vliezen breken, dus dat moeten we dan nog maar weer afwachten. Voorlopig hoop ik gewoon zelf te beginnnen.

12. marrie

marrie Actief lid

10 okt 2006
    251
    0
    0
    overijssel
    wat spannend babietje. Ben erg benieuwd of je mee mag doen aan het onderzoek...
    Mijn moeder is mega-gestresst. Gisteren belde ik haar 2 keer en ze was ontzettend chagerijnig, dus die is het ook wel zat. Vind het zo sneu voor haar, zou alleen al voor haar willen bevallen, zodat ze niet zo zenuwachtig hoeft te zijn... En bij mij vragen ze niet aan familie, maar meestal gewoon rechtstreeks... wie heeft de 'sms' uitgevonden? hahaha

13. Niet meer actief

Och ja, ik word ook met allerlei smoesjes gebeld en uiteindelijk willen ze weten hoe ik me voel. Dan denk ik, bel me gewoon op en vraag het direct! Zeur er niet zo omheen. Ik zeg altijd dat ik de 42 weken vol ga maken en dat ze nog zeker 2 weken geduld moeten hebben.

14. Roxy

Roxy Lid

22 dec 2005
    71
    0
    0
    Eigen ondernemer
    Noord-holland
    Ben gelukkig niet de enige die nog loopt, Ik ga gewoon mijn moeder achterna, die heeft ook 2 weken overtijd van mij gelopen. Daarin tegen had ze wel een super snelle bevalling (maar daar gaan we niet vanuit)

Maar goed gister bezoekje gebracht aan de verloskudige en bloeddruk was verhoogt en moet daarom vrijdag weer terug komen. Voor de zekerheid hebben ze een CTG gemaakt maar het gaat uitstekend met de kleine. Die heeft het echt nog super naar zijn zin de speeltuin.

Vrijdag horen we meer, dan gaan ze een afspraak maken bij de gynacoloog, dus het zijn nu echt de laatste loodjes.

Nummer herkenning is ook zo makelijk.

Iedereen die ook overtijd is sterkte, ik weet goed hoe jullie je voelen.
    De overige dames ook succes, en dat we maar snel van onze wondertjes mogen genieten :D

15. Niet meer actief

was ik nog even weer.
    roxy: je staat nog niet op de lijst.. zal ik je er bij zetten? of heb je dit liever niet..

ik voel me beetje broerd geloof ik, raar gevoel in mijn buik/maag..
    rstig aan vandaag . tijd voor schilderen hahaa.

16. marrie

marrie Actief lid

10 okt 2006
    251
    0
    0
    overijssel
    het is rustig vandaag of niet? weer stilte voor de storm? ben net ff bij mijn ouders geweest en had dus wel verwacht dat er weer een bladzijde bij zou zijn, maar helemaal niks... iedereen bezig met de kleine of andere activiteiten? groot gelijk ook... ik ga straks maar ff bij de buuf op visite. dan hebben we de middag weer vol... hahaha.

17. Niet meer actief

Ik ga slapen. Ik ben heel erg moe. Vannacht beroerd geslapen dus ga nu even bijtanken. Tot later allemaal!

18. Niet meer actief

weltrusten babietje!

19. Niet meer actief

Ik denk dat de meesten een beetje forum-moe zijn. Dat wachten met elkaar wordt je ook niet altijd vrolijk van. Vooral niet als je leest dat, voor je gevoel, iedereen bezig is.

Vanmorgen weer naar de VK geweest. Bloeddruk is nog steeds goed en ben alweer (maar) 100 gram aangekomen. Dat gaat goed, dus.
    Helaas is de kleine weer wat omhoog gekropen, dus ik moet nu gaan bellen als de vliezen breken en zsm. gaan liggen. Dit ivm. de navelstreng die evt. ertussen kan komen te zitten.
    En verder hobbelen we gewoon door en wachten we maar tot de kleine het zat heeft.
    Ik was er eerst van overtuigd, dat de baby de 21e zou komen, maar als ik dit weer hoor, denk ik dattie lekker blijft zitten tot na de uitgerekende datum. Voor hetzelfde geld word ik toch een februari-mama, maar ik blijf wel bij jullie, hoor! Veel te gezellig.

Vanavond komen mijn ouders langs, kunnen blijkbaar niet lang zonder mij. Hihi.
    Ze zijn ook bezorgd, mijn vader belt elke dag ook ff op om te horen hoe het gaat. Mijn moeder belt ook geregeld. Verder eigenlijk weinig "lastige" telefoontjes, gelukkig!

Groetjes maar weer!

20. Niet meer actief

Inmiddels ook weer wakker maar ik zie dat hier weinig gebeurt! Best een beetje jammer want ik vond dat gezellige beppen wel leuk.

Deel Deze Pagina