januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hallo Januari-mama's,

Hier even wat (kort) nieuws over Lieverd:

Ze is dus op 15 januari bevallen van Merijn maar dat wisten jullie al. Ze is in het ziekenhuis bevallen omdat het allemaal te lang duurde en heeft uiteindelijk een ruggeprik gehad. De bevalling heeft in totaal 40 uur geduurd. Omdat Merijn wat verhoging had moesten ze in het ziekenhuis blijven ter observatie. Sinds woensdag zijn Lieverd en haar zoon Merijn weer thuis.

Als ik nog meer nieuws heb dan meld ik het hier wel!

Gr van Otje

2. Niet meer actief

Fijn dat alles ok gaat met Lieverd en zoon!

Vind de storm best eng. Het gaat hier zo hard te keer. En ik ben alleen thuis met mijn ukkie.
    Durf ze niet boven in bed te leggen omdat bij de buren een hele grote wankele boom staat. Ben bang die ie omwaait .............. Dus ze ligt nu lekker in de box te slapen. Moet een keertje kunnen.

3. Polleke

Polleke Actief lid

13 mei 2006
    119
    0
    0
    Groningen
    Hoi! Ben on 16:00 gestript, ik had net als Marrie ook maar 1 cm. ontsluiting, maar dat is normaal als je al een keer bevallen bent. De baarmoedermond lag heel diep en was nog behoorlijk strak. Volgens de vk was er een kans van 20 procent dat het op gang komt. Nou, ik voel nog weinig. Heb net ook nog maar even een half blik ananas opgegeten. Ik heb alweer een afspraak staan voor volgende week vrijdag, weer strippen. Als er wat gebeurt, meld ik me wel weer. Doei!

4. Niet meer actief

Nou maar hopen dat je bij de 20 procent hoort!

5. Niet meer actief

Polleke, mmm... tja, dat is een beetje een tegenvaller. Nou ja, afwachten dan maar! Ondertussen maar verder gaan met het gewone leven ;)

Hebben we nog een actueel bevallingslijstje, d.w.z. van diegenen die nog moeten bevallen?

6. Niet meer actief

zal ik eens kijken heb het volgens mij opgeslagen in pc :)

7. Muisje

Muisje Lid

20 feb 2006
    95
    0
    0
    Hoor wel eens dat het pijnlijk kan zijn dat strippen..
    Hoe voelde het?

En inderdaad hopen dat er wat gebeurt!
    Ik geloof er niet meer in voor vandaag, zo even lekker in bad en daarna wie is de mol kijken! Zitten we weer helemaal in.
    We hebben in ieder geval weer een dag om gekregen, en wie weet wat ons morgen weer brengt.
    Heb vanmiddag bezoek gehad, eerst van moeder daarna van schoonmoeder.. We worden van alle kanten in de gaten gehouden..

Vorige keer wilde het namelijk niet zo vlotten en omdat ik al een nacht overgeslagen had moesten we naar het ziekenhuis. Dit wisten we net en waren de spullen klaar aan het maken toen het broertje van mijn man kwam.. (onder het mom van even checken).. Ik lag in de woonkamer mijn weeen op te vangen dus mijn man stormt naar de voordeur maar wilde hem niet binnen laten.. Heeft hij gezegd dat we nog even naar de woonboulevard gingen, de zinnen moeten toch een beetje verzet worden..
    Dit was weer gemeld bij schoonouders en die waren s'middags ook nog langs geweest maar dus niemand thuis aangetroffen.. Heel apart, en ze verklaarden ons voor gek.. Wie ging er nou nog naar de woonboulevard als je een week overtijd bent..
    Maar ja, de verrassing was wel compleet toen we ze s'nachts belden dat onze dochter was geboren.
    Ze hadden het er nu alweer over, zijn een paar weken geleden even een dagje naar A'dam geweest en ze dachten er alweer het mijne van..
    We worden dus ontzettend in de gaten gehouden... Ik heb zoiets van, laat je toch lekker verrassen.. We bellen echt niet hoor, zo van het is begonnen! Behalve als het overdag is en dochter dus opgevangen moet worden. Of we moeten halsoverdekop nog naar het ziekenhuis, maar dat zijn zaken waar we nog maar niet op vooruit lopen. Het leukst is natuurlijk om ze te verrassen..

8. Niet meer actief

marrie - 06-01-07- verrassing
    babietje - 17-01-07- verrassing
    michelle - 19-01-07-verassing
    polleke - 19-01-07- jongen
    jessica - 20-01-07- verrassing
    muisje - 21-01-07- verrassing
    mrklb1 - 21-01-07- verrassing
    lizzy - 22-01-07- meisje
    sanwel - 24-01-07- verrassing
    selmamma - 26-01-07- verrassing
    alexandra - 27-01-07- verrassing
    sanna28 - 27-01-07- meisje

volgens mij waren dit ze!

9. Michelle

Michelle Actief lid

20 mei 2006
    101
    0
    0
    Ha meiden,
    Ook hier nog geen baby, maar wie weet komt daar snel verandering in. Vanmiddag zijn we weer naar de VK geweest en die had het vermoeden dat het niet zo lang meer zou duren. De onderdruk van mijn bloeddruk was opeens vrij sterk gestegen (van 70 naar 90) en dat kan een aanwijzing zijn dat de bevalling niet lang meer op zich laat wachten.
    Spannend hoor! :D
    Als de kleine er komende dinsdag nog niet is, dan word ik bij de VK gestript. Dit omdat ik zelf zo langzamerhand helemaal afgedraaid ben, en de kleine toch al helemaal volgroeid is (en aan de flinke kant). Ze willen me daarom niet door laten lopen tot 42 weken.
    Dus, de kans is best groot dat ik binnen nu en een week mijn kleintje in mijn armen heb. Nu het zo dichtbij komt, is het toch wel een heel raar idee. We zijn er helemaal zenuwachtig van met z'n tweetjes.
    Nou, ik ga nog snel wat andere dingetjes doen en dan weer lekker op de bank.
    groetjes iedereen, en succes met weer een spannende nacht..
    Michelle

10. Niet meer actief

Spannend hoor die verhalen en dat afwachten. Aan de ene kant vind ik het wel jammer dat ik dat niet gehad heb. Wel apart als je met de storm bevalt. Ik vind het altijd zo romantisch als je lekker samen in bed ligt en het waait zo buiten. Dus misschien heeft het wel wat om met dit weer te bevallen.

Ik ben vandaag niet buiten geweest. Heb lekker met mijn meisje in bed gelegen. Ze heeft heerlijk tegen mij aan geslapen. Begin nu steeds meer te genieten. Vond het eerst moeilijk en zag alleen de dingen die moest gebeuren. Ze kan nu eindelijk maat 50 aan. Eindelijk leuke kleertjes.

Nou waai niet weg en succes!

11. Niet meer actief

Aha, daar is het lijstje weer! Bedankt!

Michelle, ach ja, wie weet begint het gewoon vanzelf één dezer dagen. Kans is vrij groot natuurlijk.

Ik heb besloten maar mee te doen aan dat onderzoek. Ik wordt dan ingedeeld in een groep die de 42 weken gewoon normaal uit moet zitten wachten óf in de groep waarbij de VK bij 41 weken en nog wat, de vliezen thuis mag breken. Als ik ontsluiting heb kan ze dat doen. En besluit ik om niet mee te doen en de bevalling laat inderdaad op zich wachten tot na 42 weken, dan zal de gyn. in het ZH óók de vliezen breken. Komt dus op hetzelfde neer. Eerst maar eens afwachten of ik voor as. dinsdag (volgende afspraak VK) beval. Zo niet, dan maar weer afwachten of er dan al überhaupt ontsluiting is.
    Gewoon afwachten (net als iedereen eigenlijk)!

Het enige wat we er dan mee opschieten is dat ik dan nog thuis mag bevallen, wat ik wel graag wil.

12. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    Meiden, misschien vandaag niet de nacht om te bevallen.. voor je het weet kan de vk niet komen door omgewaaide bomen...
    Bij een vriend van ons is zijn halve dak eraf gewaaid. Hij mag zijn huis niet meer in en hij heeft geen idee wat de schade is...
    Zelf hebben we vannacht 2 logees. Mijn zus was hier nog en haar man is op weg van werk naar huis komen eten. Ze zouden verder rijden maar er staan nog veel files en er wordt afgeraden om de weg op te gaan.
    Lekker vol kan vannacht iedereen van Xander meegenieten :)

Hier gaat het wat beter. Al merk ik dat ik de hele dag gespannen de klok in de gaten houdt of hij weer te vroeg wil eten. Maar vannacht heeft er 2 keer meer als 2 uur tussen de maaltijden gezeten en 1 keer was het zelfs bijna 3 uur!
    Dit geeft wel een beetje rust en mijn kleine man groeit als kool!

Voor iedereen die nog moet bevallen succes met de laatste loodjes en oppassen vannacht als je naar een zh moet rijden!

13. Polleke

Polleke Actief lid

13 mei 2006
    119
    0
    0
    Groningen
    Nou, hier gebeurt nog steeds vrijwel niks...
    Het strippen viel mij wel mee trouwens qua pijn. Gewoon ontspannen blijven. Ik heb vanavond af en toe een beetje trekkerig gevoel gehad, maar niks heftigs. Ik duik zo maar lekker m'n bedje in denk ik. Misschien gebeurt er nog iets vannacht en anders maar niet...
    De storm lijkt nu te gaan liggen hier, de tuintafel is ingestort verder valt de schade gelukkig mee. Welterusten!

14. Niet meer actief

polleke+ hopen dat het vancht gebeurt. idd voorzichtig rijden als je naar zh moet. maar de storm lijkt tegen midden nacht afgelopen te zijn toch? good luck. slaap lekker alvast. kan me best voorstellen als je op bed nog even wakker ligt. er zal wel van alles door je hoofd gaan nu je gestript bent.

hier een rustig avondje gehad. lekker gebaddert.. lekker hoor. de kleine is ook lekker actief.
    morgen als het beetje beter weer is ens bij mijn moeder kijken. die is al paar dagen ziek en knapte nou weer wat op.

nou weinig nieuws. donderdag mocht dus ook niet mijn dag wezen hahaha (tkan nog) :). ik zie nou maar uit naar zondag.. kijken of ik dat ga halen. (ben er haast wel zeker van) ik vind het wel fijn om een dag te hebben waar ik naar toe kan leven. ookal onthoud ik natuurlijk goed dat hetniet elke keer een teleurstelling moet zijn. ;)
    misschien een raar idee. maar als ik een dag heb dan gaat de week sneller voorbij.

nou fijne nacht allemaal!

lekker romantisch in bed met deze harde woei..

15. Niet meer actief

Caecillia, gaf je Xander nou BV? Tja, dan kan het best zijn dat hij om de 2 uur komt, da's wel vaak hè! Hopelijk wordt het straks wat langer.

Polleke, slaap lekker, ben benieuwd of je de nacht met of zonder weeën door komt. Spannend!

Mrklb1, dat heb ik ook hoor! Ik vind het ook prettig om ergens naar toe te leven. Nu ik de 40 weken gepasseerd ben leef ik naar het volgende VK bezoekje toe en vraag ik me af of ik dat ga halen. Ik denk het wel!

Ik zie een beetje tegen de nacht op omdat ik zo slecht slaap. Veel spierpijn, krampen e.d. En ik heb gewoon een beetje last van slapeloosheid. Ik denk dat ik te veel met mijn lijf bezig ben, misschien wel onbewust. Ik heb nu wel slaap maar ik wacht nog een klein half uurtje, anders is de nacht te lang!

16. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    marrie en polleke ik duim voor jullie dat het strippen geholpen heeft!

Welterusten iedereen!

17. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Hoe zien de dagen eruit bij de andere mama's?
    Ik probeer een beetje een vast ritme te ontwikkelen maar vind het allemaal nog best moeilijk hoor! Ik probeer zoveel mogelijk rust en regelmaat in te bouwen voor Ilias. Ik zal een voorbeeld van onze dag posten, misschien kunnen jullie dat ook eens doen?

7.30 flesje
    8.00 Ilias slapen
    8.00 ik zelf ontbijten en douchen
    9.00 wat aanmodderen in het huishouden
    10.30 Ilias wakker maken en in bad doen
    11.30 flesje
    daarna wisselt het allemaal een beetje, alleen de voedingstijden liggen vast:
    15.30 flesje
    19.30 flesje
    23.30 flesje
    +/- 03.30 flesje

Ik probeer hem zoveel mogelijk te laten slapen tussen de flesjes door.
    Hebben jullie al een beetje een ritme te pakken?
    En missen jullie ook zo erg de "gebruiksaanwijzing" :rolleyes: :) Je wil het allemaal gelijk zo goed doen, maar sommige dingen zijn echt nog uitproberen en uitvogelen, hebben jullie dat ook?!.......

18. Niet meer actief

Nou, ben dus bij de ha geweest. Hij zegt dat ze de hechting wat strak aangetrokken hebben en dat daardoor de wond scheeftrekt. Kan nog recht trekken, maar is niets over te zeggen. Het is in ieder geval niet ongewoon, gelukkig!

Dank je, Roos, tuurlijk laat ik wat weten!

Marrie, Polleke, ben erg benieuwd hoe het ondertussen met jullie gaat!

Marion, ik heb echt nog helemaal geen ritme te pakken! In principe krijgt Finn elke 4 uur zn flesje, maar als hij na 2 uur alweer honger heeft (als hij bijv gespuugd heeft, of soms ook niet), dan ga ik niet nog 2 uur langer wachten, dat vind ik zielig. Daarom wisselen de tijden heel erg nu.

19. mumuitaustralie

4 jan 2007
    90
    0
    0
    moeder
    Traralgon, Australie
    Zo, ging dat even anders als verwacht!
    Ik ben alweer thuis en voel me top! Een beetje moe maar verder prima!
    Op dinsdagavond waren we om zes uur in het ziekenhuis. Voor een half uur aan de CTG gelegen, toen gewacht tot de dokter kwam die toen de Prostan gel heeft ingebracht omdat er nog geen ontsluiting was hoewel hij wel dacht dat het al dunner aan het worden was.
    Om vijf over zeven was het meteen raak om de 5 minuten weeen. De hele dag al wat gerommelt en vond het heerlijk om ’s morgens met Noah en Brett te gaan zwemmen (was beeetje bang dat m’n waters in ’t zwembad zouden breken.. niet gebeurd – dat had nog eens een zootje gemaakt!) en zodra de gel in was waren mijn krampjes van harde buiken bovenin direct naar weeen aan de onderkant van m’n buik.
    Om elf uur kon ik nog niet slapen en dus hebben ze me slaappillen gegeven en pethidine zodat ik mijn energie kon besparen en er ’s morgens fris tegen aan kon.
    Om half drie/drie uur was ik klaar wakker en had regelmatig weeen zonder dat ik dacht dat ze heel erg waren maar om de 3 tot 5 minuten. De verloskundige ‘gehaald’ (mooi knopje naast het bed) en haar verteld dat ik wakker was. Ze zei dat ze wel even een onderzoekje zou doen en als er nix gebeurd was, dan zou ik weer pethidine krijgen zodat ik de rest van de nacht nog even kon slapen tot de dokter kwam.
    Had ik al 5 – 6 cm ontsluiting! Had ik daar even mooi doorheen geslapen!
    Dus ik onder de douche. Toen ging het hard. Elke 2 -3 minuten weeen die ik goed aan kon als ik met m’n heupen’rolde’. Brett zat op de WC te timen en het enige waar ik last van had was slaaptekort. Ik klaagde de hele tijd – Im so tired Brett.. I’m so tired.. (hihi! Moet er nu om lachen!)
    Na een uurtje onder de douche zei Kathryn (de verloskundige) dat ik even eruit moest om de CTG weer aan te leggen en daar leek alles goed. Zat op de grote gymbal en elke wee (nu weer rond de 5 – 10 minuten) rolde ik weg. Flink wat geblaast en dus heel wat drinken. Toen om zes uur moest ik overgeven van al het water maar alles ging prima. Ik klagen dat ik zo moe was en Kathryn leek opgewekt. Ze had geregeld dat de dokter om 7 uur zou komen om te kijken hoe en wat en ze zei dat zodra de weeen weer 2-3 minuten kwamen ze weer zou kijken hoever ik was. Om kwart voor zeven (dus half uurtje later en weeen nog steeds een stuk uit elkaar en redelijk onregelmatig) zei ik – I think it’s coming out.. I need to push!
    Dus Kathryn – where would you like to push?
    Ik: How about on the birthing stool? (baarkruk)
    Kathryn: Ok – here you go!
    Ik: I’m so tired…..
    (hahaha!)
    Toen ze zei dat ze het hoofdje niet kon zien maakten Brett en ik ons klaar voor een uurtje of twee persen. Dus Kathryn ‘riep’ de hoofdzuster en die kwam kijken. Twee keer geperst – hoofd eruit.. nog 3 of 4 keer geperst – hup! Eyva geboren!
    Mijn waters waren niet gebroken dus Kathryn had de vliezen gebroken toen Eyva’s hoofdje eruit kwam.
    Brett en ik keken elkaar aan –was dit het?
    Twee uur later voedde ik Eyva, gedoucht, aangekleed, springlevend en harstikke trots!
    Mijn moeder en zus al aan de telefoon gehad en de dokter kwam langs om te kijken hoe het ging – was hij even te laat!

En ja.. Ik had gepoept met persen. Het hoort. Deed dat met Noah ook maar toen kon ik alleen maar zeggen ‘ooooh, I pooed! I’m sorry.. I’m sorry!’
    Deze keer had ik er rekening mee gehouden en dus maakte het niet uit.. ’t was een lekker broodje dus was blij dat ik dat gegeten had! Beetje energie doet wonderen!

Dus.. wat een onverwacht makkelijke bevalling! En Eyva was een goed gewicht, niet iets over gemiddeld (paar honder gram) en we zijn dus al thuis!
    Ze drinkt als een tierelier (wat is een tierelier? En hoe drinkt zoiets?) en Brett en Noah zijn een nieuwe DVDspeler aan het halen want die van ons is kapot..
    Ga na het eten even liggen als Noah ook naar bed gaat.
    Voel me prima en Eyva doet het fantastisch! Ze ligt in haar bed te slapen, tenminste, ik hoor haar niet, dus ga ervan uit dat ze slaapt!

Marrie – nu jij nog! Zet ‘m op!
    Er staan foto’s op onze weblog – er komen er gauw meer aan als ik weer even tijd heb. Dat kan misschien nog wel duren! Moet nu die geboortekaartjes van me afmaken hé.. ;)

Gefeliciteerd voor alle andere nieuwe moeders! Yay!
    Hoop dat het goed gaat en dat we een virtuele beschuit met muisjes kunnen eten zodra alle ukkies geboren zijn! En Sillaah weer er boven op is. Kom op meid! Duim voor je!

Heb niet alles gelezen, maar wel vlug doorgebladerd – zal proberen alles in de gaten te houden..

Groetjes!

Simone
    xXx

Owh, en Noah denkt dat ze een visje is – omdat ze in een glazen ‘kom’ ligt.. lief! Hij krijgt kiezen dus is helemaal niet vrolijk.. maar ik denk dat hij het over een paar dagen geweldig vind! Blij dat ik fit ben zodat ik ook met hem kan spelen!

20. Niet meer actief

Mum, fijn dat je er weer bent! Ben benieuwd naar foto's! Gefeliciteerd nog he! En wat schattig van Noah over die vis!

Deel Deze Pagina