januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Wat fijn, Simone, om wat van je te horen! Een spannende bevalling, maar volgens mij viel het je wel mee. Heerlijk, meid. Geniet er maar lekker van!

Sterkte, Marrie en Polleke, met wat (hopelijk) komen gaat!

Hier is nog steeds nix aan de hand. Gisteravond wel heel veel last gehad van mijn buik. Veel druk op mijn bekken en steken onderin de buik. Kon op een gegeven moment niet eens meer zitten, maar staan ging ook niet meer. Het werd pas rustiger toen ik in bed lag. Vannacht redelijk goed geslapen, alleen vanmorgen wat last van de banden. Dus ik doe maar rustig aan vandaag, heb toch niets op de planning staan.
    En verder ben ik wel benieuwd wat het weekend gaat brengen. Ik leef eigenlijk van weekend naar doordeweeks en weer naar het weekend.
    En ach, het is toch een kwestie van afwachten.

2. Niet meer actief

Mum, wat een verhaal, prachtig dat het zo is gegaan!

Marretje, hoe zie jij of Finn honger heeft na 2 uur? Ik maakte onze dochter nooit (!) wakker voor een voeding of wat dan ook toen ze nog zo klein was. Ik badderde haar meestal voor het slapen en voeden of na het slapen en voeden. Misschien helpt het om hem wanneer hij 'al' na 2 uur huilt, in bad te doen, rustig aan te poedelen en dan wanneer er weer een uurtje voorbij is, dan pas te voeden? Misschien een tip? Je moet het doen zoals je zelf wilt hoor, denk wel, jij bent z'n mamma en voelt aan wat het beste voor hem is! Heel veel succes er mee!

3. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Simone, fijn dat alles goed is gegaan! Geniet ervan!

Vandaag 39 weken! Had 't nooit gedacht te halen.
    Het rommelt nog steeds niet, we wachten dus maar rustig af.

4. Polleke

Polleke Actief lid

13 mei 2006
    119
    0
    0
    Groningen
    Goeiemorgen!
    Hier is vannacht niks gebeurd. Geen wee gehad! De teleurstelling valt wel mee, ik was zo moe, had echt even een goeie nachtrust nodig. M'n vriend zei ook al die zit nog prima daarbinnen, hij zal wel denken, het stormt mij te hard daarbuiten. Nou ja, het zal toch binnenkort moeten gebeuren! Maar we blijven optimistisch! (Volgende week vr. word ik evt. weer gestript).
    Geweldig verhaal idd Mumaus! Wat een mooie bevalling, daar teken ik ook voor!
    Heb dus redelijk geslapen, heb 's nachts ook veel last van m'n heupen en moet zo om de 2 uur draaien en een paar keer plassen, maar kon lekker blijven liggen tot 9 uur omdat vriend vandaag vrij is. Het zonnetje schijnt hier en misschien is vandaag 'mijn' dag?
    We zien het wel weer!
    Groetjes en sterkte!

5. mumuitaustralie

4 jan 2007
    90
    0
    0
    moeder
    Traralgon, Australie
    Het was inderdaad een beetje een piece of cookie!
    Begin nu last te krijgen van m'n 'onderkant'.. Prikken en zeer en m'n spieren doen 't niet zo goed nog..
    Net Noah in bad gedaan, de was opgehangen en ben de vaatwasser aan het doen. Straks lekker een butterscotch pudding eten die we gebracht hebben gekregen van vrienden, met vanille ijs! YUM!

Succes voor alle 'wij moeten nog' en Marrie - kom op!
    Wat blijkbaar helpt met 'opwekken' (dit is nieuw voor mij, wist ik niet) is proberen een beetje 'voormelk' kolven! (weet niet hoe dat in 't nederlands heet) (of er met je vingers 'uitduwen'.. )
    Deed ik maandagavond..
    Had de verloskundige me aangeraden dus Marrie - weer een optie!

Ik ga m'n vaatwasser afmaken en straks Eyva in bad doen. Ze doet het hartstikke goed en zodra ik een half uurtje 'over' heb ga ik de foto's die we gemaakt hebben op de website zetten of hier in 't album, dan kunnen jullie allemaal even neuzen!
    En sorry dat ik elke keer zoveel typ.. kan niet zo goed 'kort en krachtig' zijn!
    Groetjes!

Simone
    xXx

6. Niet meer actief

Geeft niet hoor! We lezen het graag. Het is hier nu ook behoorlijk rustig dus dan heb je toch nooit zoveel bij te lezen. Ik vind het altijd leuk om bevallingsverhalen te lezen.

IKzelf ben weer wat opgeknapt alhoewel ik me niet tiptop voel. Ben al lang blij dat de koorts weg is. Nu gewoon maar wat aanklungelen. Straks komt oma weer met dochterlief. Dan gaan we maar even op de fiets een frisse neus halen en een klein boodschapje doen. Verder geen plannen voor vandaag, heel saai!

7. mumuitaustralie

4 jan 2007
    90
    0
    0
    moeder
    Traralgon, Australie
    Succes dan maar Babietje -
    en wat zijn oma's toch schatten van mensen hé!
    Ik weet niet hoe we het van de week hadden gedaan zonder Brett's ouders! Ze zijn geweldig!
    Mijn moeder vaak aan de telefoon gehad, straks misschien nog even bellen. Kijken hoeveel kaarten en bossen bloemen ze gehad hebben!
    Maak er vandaag wat van! Ik zal zo foto's doen voor 't album.. moet er eerst een paar uitgooien! Als er geen in staan moet je maar op onze website kijken
    www.thislittlefamily.web-log.nl

Groetjes!
    Simone
    xXx

8. Niet meer actief

Mum, ziet er leuk uit jullie web-log. En het mag gezegd worden, ze is een dotje!

Ja, oma's en opa's zijn erg lief (en handig op z'n tijd)!

9. Niet meer actief

Wat een lieffie, Simone!

10. Roxy

Roxy Lid

22 dec 2005
    71
    0
    0
    Eigen ondernemer
    Noord-holland
    Hier ook nog steeds niet, heb wel goed geslapen. Het waren maar 6 uurtjes maar wel in een keer door.

Vanmiddag weer op controle, hopen dat de bloeddruk nu wel weer wat gezakt is.

Hoe ging dat bij de meide die gestript zijn, hebben jullie daar zelf om gevraagd of kwam de VK hiermee.

11. mumuitaustralie

4 jan 2007
    90
    0
    0
    moeder
    Traralgon, Australie
    er komt nog meer aan! ben nu bezig met uploaden voor de website... het album doe ik een andere keer - dit duurt me lang genoeg!
    En nog een tip voor degenen die 'van onderen' ook zo'n last hebben - in een bad (of kom) met water wat zout doen en er lekker in gaan zitten...
    Dat helpt voor ontsteking en met 'schoon maken'..
    En het prikt niet zoals ik vreesde (met Noah's hechtingen).

Groetjes!

Simone
    xXx

12. mumuitaustralie

4 jan 2007
    90
    0
    0
    moeder
    Traralgon, Australie
    zooo...
    bedtijd voor mij - eerst m'n kleine meid in haar pyjama doen en wat drinken geven (auw!)

De website is weer daar met foto's..
    Fijne dag allemaal! Tot gauw!
    Simone
    xXx

13. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    goeiemorgen !

nou wat ik nou weer heb meegemaakt met die vent van me :confused: !
    wat ben ik KWAAD geweest zeg !
    het zit als volgt :
    ik heb bloedarmoede en kan dus niet zomaar even naar beneden hobbelen of wat dan ook, me vriend moet van mij de kleine ook 1 flesje geven s nachts, want ik kan het nu allemaal nogniet aan als ik alles moet doen, ik kan niet eens 15 min overeind zitten,
    dus meneer loopt daar al dagen over te zeiken en s nachts als ie een flesje moetgeven behoorlijk te schelden en te doen.
    Ook laat ie me niet met rust s nachts als ie een fles moet geven.
    Nou loopt ie zo te zeiken dat HIJ moe is en zielig is enz..
    Had ie gisteren zn moeder gesproken, komt ie later naar mij toe zegt ie : mijn moeder zei dat we evy naar haar mogen brengen als we een nacht willen doorslapen !
    hij stond er dus op en wilde wel eventjes mijn kind van een WEEK oud naar zijn moeder brengen ! PARDON ?! DACHT HET EVEN NIET HE !
    want dan kon hij doorslapen zonder wakker te worden of een flesje te moeten geven. :confused: nou echt ik was zoo kwaad he !
    ik zei tegen hem, je moet is ophouden met dat kinderachtige gedoe,
    word volwassen ! zegt hij : ik ben niet volwassen
    ik zeg : nee dat is wel weer duidelijk ! alleen 1 ding ": je hebt het maar te worden, want als je een kind krijgt kun je zelf geen kind blijven !
    als ik nog 1x gezeik van hem hoor omdat HIJ zo zielig is dat ie zn kind 1x (per dag) een flesmoet geven is het over DEFINITIEF
    hij kan niet eens voor mij zorgen, moet je nagaan voor zn kind..
    oei oei oei wat ben ik kwaad op die jongen :evil:
    hihi moet er eigenlijk achteraf wel om lachen, dat een mens zo stom kan zijn zeg haha maarja hij denkt dat ik het niet serieus meen dat het voorbij is maar daar gaat ie nog achter komen. Mijn kind verdient een vader die voor dr WIL zorgen, en niet eentje op deze manier

14. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    trouwens laat even duidelijk zijn dat ie verder dus geen reet hoeft te doen he, zn was word gedaan, zn kleren worden gestreken, er word eten voor m gekookt alles. zelfs mijn moeder maakt s morgens voor mij de flesjes voor de kleine !

15. Niet meer actief

Sillaah, het lijkt me voor jou wel duidelijk.... Het kost je zoveel nodeloze energie, en waarvoor? Hij staat er blijkbaar niet achter. Heb vrede met de situatie. Helaas is het zo gelopen, je bent er 1 ding mee opgeschoten, je hebt een prachtige dochter. Stop a.u.b. dáár je energie in en niet in hem, het veranderd toch niet. Sterkte hoor!

16. Niet meer actief

goedemorgen dames!

hier een slechte nacht gehad. plassen plassen en nog eens plassen.
    kon slecht in slaap komen door de steken(ongie').. vanochtend weer vreselijke bandenpijn. en last van de heupen.

nou goed weer een nacht voorbij. weer een nieuwe dag. een nieuwe dag nieuwe kansen

niemand de deur uit geweest voor zh bezoekje? lekker binnen gebleven met de storm

mumaus: jeetje super zeg. leuk om te lezen je verhaal. mooi meisje hoor! ik had al even gespiekt op je site. geniet ervan..

polleke: jammer dat het niet doorgezet heeft. het zal vast niet lang meer duren

muisje: ik heb je nog niet ghoord vandaag (gelezen).. ben je bezig? (i hope so)

nou straks ven bij moeders lang. ff de deur uit.. pff. wat heb ik een hekel aan binnen zitten gekregen hahaha

fijne dag allemaal

17. Michelle

Michelle Actief lid

20 mei 2006
    101
    0
    0
    Simone, van harte gefeliciteerd met jullie dochter en wat een heerlijke bevalling hebben jullie gehad!

Sillaah, ik lees altijd met je mee en vind het lastig om te reageren, maar het is mij inmiddels wel duidelijk dat er bij die jongen helemaal niets veranderd. Hij is gewoon nog te jong en te onvolwassen om iemands anders behoeften boven die van hemzelf te kunnen stellen. Ik heb vroeger zelf ook in zo'n situatie gezeten (maar dan zonder kindje) en kan maar 1 tip geven; kies voor jezelf en voor je kindje en leg je lot niet in de handen van iemand anders. Ik word altijd heel vedrietig als ik terugdenk aan die tijd, maar ben blij dat ik voor mezelf heb gekozen. Een liedje dat mij in die tijd veel heeft geholpen is van Bonny Rait (I can't make you love me if you don't) en dat zinnetje spookt nog vaak door mijn hoofd. Maar goed, ik wil je absoluut niet de les lezen, maar vind de situatie waarin je zit zo enorm sneu.

Bij mij is het vandaag D-Day! Precies 40 weken! Heb niet echt het gevoel dat er wat staat te gebeuren, dus voor de vorm ga ik straks maar even ritueel een ananas slachten :)

groetjes, Michelle

18. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    @MIchelle, Babietje, dat liedje ken ik wel ja, krijg al kippevel bij dat zinnetje :(
    ik heb deze situatie ook al eerder meegemaakt (met een ex) en het doet gewoon pijn dat dat me een 2e keer moet overkomen, maar dat is helaas niet anders, het is enorm moeilijk omdat ik wel van hem hou en het zo graag anders had gewild. Maar ik zie nu in dat ik mezelf niet meer voor de gek moet laten houden, want hij houd gewoon niet genoeg van mij,
    en mischien houd ie wel van me hoor, maar het vaderschap kan ie niet aan en dan gaat het gewoon niet, want dat kindje is er nou eenmaal (waar ik overigens dolblij mee ben)

19. Niet meer actief

Michelle, gefeliciteerd met je D-day. Hopelijk levert het eten van een ananas je wat op! Ik had er alleen maar maagzuur van, ha, ha :) Nee, gekkigheid hoor! Ik hoop echt dat ook jij snel zal bevallen, fijne dag vandaag!

20. Niet meer actief

Sillaah, je kunt inderdaad iets niet afdwingen bij een persoon. Steek je energie liever in Evy en je komt vanzelf iemand tegen waarmee het wél klikt en je wél jezelf kunt zijn en je wél je behoeften kunt delen en je wél ... Ik kan zo nog wel even doorgaan! Met alleen verliefdheid of liefde kom je er niet, de rest moet ook snor zitten, als je begrijpt wat ik bedoel!

Weet je wat nl. heel heel erg sneu zou zijn, Je steekt nu al je energie er in, hij ook, en diep in je hart weet je dat het niet naar de zin gaat en dan over een jaar of 5 jaar gaan jullie tóch ieder een eigen weg. En wat ben je er dan mee opgeschoten?

Deel Deze Pagina