Fijn dat alles goed is met Finn z'n oortje. Gelukkig maar. Sillaah, het houdt ook niet op. Ik zou (natuurlijk makkelijk praten voor mij) echt een punt zetten achter jullie "relatie". Als hij niet eens een flesje midden in de nacht aan zijn dochter wil geven omdat hij zo "moe" is. Bah! Dat gaat er bij mij echt niet in! Geniet in ieder geval lekker van je dochter en ik hoop dat je je snel wat beter voelt. SImone: wat een schatje je dochtertje! Zal straks je hele verhaal lezen. Eerst even relaxen in bad.
Grappig dat alle net-moeders bijna tegelijk posten! Lukt het jullie om 's middags een beetje te rusten? Ik probeerde bij de 1e meestal van 13:00 tot 15:00 op bed te gaan. Zo, heb nog wat laatste buikfoto's gemaakt, ze zijn wel een beetje vaag..
Zo, net weer lekker een klein uurtje geslapen, heerlijk! Heerlijk, marretje, dat het oortje van Finn goed is. Een opluchting, kan ik me voorstellen! Caecilia: Wat zalig voor je dat de BV zo goed gaat! Dat motiveert om er mee door te gaan! Ik hoop dat het bij deze ook weer gaat lukken, ik verheug me er nu al op. Ik vind het trouwens wel gezellig dat de mama's nog steeds komen posten hier. Je bouwt door de maanden heen toch een soort van "band" op met elkaar. Hopelijk houdt die nog een hele tijd stand. Zou leuk zijn om tzt allemaal onze baby-ervaringen uit te kunnen wisselen. Groetjes maar weer!
Polleke, ik heb een halve ananas achter de kiezen maar nog niks hoor, had ik ook niet verwacht hoor, ik vind ananas gewoon lekker. Ik lees veel over 'gerommel' in de buik, maar ik weet eigenlijk niet wat iedereen daarmee bedoeld (en dat zal direct wel betekenen dat ik het niet heb..). De kleine beweegt wel erg veel, maar verder ho maar. Net nog even met de auto naar de supermarkt geweest, pfff wat een tocht. Bij de Zeeman nog een superstoer pakje voor de kleine gekocht, was enorm afgeprijsd en dan kan ik het toch niet laten liggen, ook al hebben we al zoveel Ik ga nu eerst maar weer even voor Oprah zitten. groetjes, Michelle
Hoihoi, Weer eens een berichtje van mij, ben al ff niet geweest..wist niet veel te vertellen. Hier alles nog hetzelfde, idd ik ken het gerommel ook niet omdat ik het gewoon weg nog niet heb, die zit voorlopig nog wel goed. Ik had wel een vraagje voor de net-moeders, was het moment dat je bevalling begon ook echt zo onverwachts als ze altijd beweren. Je bent er best vaak mee bezig en uiteindelijk begint als je het niet verwacht, zeggen ze. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Sillaah, ik vind je vent echt een onvolwassen gast en ik hoop dat je hem los kan laten... Meiden die overtijd lopen, gestript zijn en nog steeds niks merken, kop op, het zo voor sommige niet langer dan een week meer kunnen duren. Voor de nieuwe mamma's die ik nog niet heb gefeliciteerd, bij deze.. Ik krijg dit weekend weer de stiefkindjes over de vloer, die komen om de week van vrijdag tot woensdag, neem me niet verkeerd ik hou van ze of ze van mezelf waren, maar nu zie ik er wel beetje tegenop, ze maken zoveel troep! Die ik uiteindelijk achter ze opruim..Heb mijn man wel een nieuwe taak gegeven voor de komende weken, hij mag de boodschappen doen. Heerlijk alleen nog maar een lijstje maken
sanna28, het begint gewoon onverwachts ja, achteraf gezien had ik het kunnen zien aankomen hoor, ik had al 2 dagen pijnlijke tepels, en enorm zere voorweeën, die helemaal onderin enorm zeer deden, ook de nacht voor het begon heb ik heeeel slecht geslapen, en de dag zelf heb ik heel weinig gegeten, totaal geen honger. maar toch komt het onverwachts hoor, want je let gewoon niet echt op die dingen.
Caecillia, bij de BV vind ik dan 2 uur helemaal niet zo gek als start. Het gaat inderdaad van vaak voeden naar een bepaald ritme, het moet natuurlijk ook allemaal goed op gang komen en hij is nog geen 2 weken oud. Dus ik denk dat nu 9 x per dag helemaal niet slecht is. Soms hoor je verhalen van direct op schema, 8 x per dag en dan zelfs 7 of 6 x per dag maar dat hoeft natuurlijk niet bij iedereen hetzelfde te zijn. Goed dat je lekker gemotiveerd bent en er de tijd voor neemt, komt vast goed! Ik heb er respect voor want ik weet hoe pittig het kan zijn om BV te geven. Toppie! Marretje, fijn dat Finn's oortje OK is. En ja ik snap het verhaal vanwege zijn geboortegewicht. Dat is natuurlijk wel weer een beetje anders. Ik denk dat wanneer je er de tijd voor neemt en er een beetje rustig onder kan blijven, dat het uiteindelijk wel op regelmaat komt. Het is ook maar net hoe je je er zelf bij voelt. Hier weer zo'n zwaar ongi gevoel in de buik. Ik had het tussen de middag ook en verder vanmiddag niet meer, maar nu steekt het weer de kop op. Eigenlijk niets nieuws want ik heb dat al vaker gehad. Nu lekker in bad met dochter en dan op de bank! Fijne avond allemaal!
Hoi, Hier eindelijk een bericht van mij. Dit is voor het eerst sinds de bevalling dat ik beneden ben en ik dacht, laat ik eens een berichtje plaatsen. Eindelijk! Na een heftige 40-urige bevalling is eindelijk onze zoon Merijn geboren. Hij is 50 cm lang en 3420 gram. Het is een prachtig ventje. Omdat mijn vliezen 40 uur gebroken waren, was er infectiegevaar. Toen Merijn geboren was, had hij verhoging en daarom is zijn bloed op infecties getest. Uit de eerste bloedtest bleek dat hij waarschijnlijk een infectie had opgelopen en hij had verhoging. Hij werd daarom in de couveuse gelegd en 's nachts mocht hij al in een wiegje op de couveuse-afdeling. Hij daar nog wel een tijd aan de monitor gelegen. Al met al hebben we 2 nachten in het ziekenhuis moeten doorbrengen en zijn we 17 januari thuis gekomen. Hij krijgt nu nog antibiotica en dat is morgen voor het laatst. Thuis gekomen gaat alles goed, maar de nachten zijn wat onrustig. Borstvoeding is nu goed op gang, dus dat is wel een geruststelling. Ik probeer z.s.m. berichten van anderen te lezen, maar ben nog behoorlijk uitgeput. Ik hoop snel weer hier langs te komen. Alle andere moeders gefeliciteerd en de wachtende sterkte! Gr. Lieverd
Caecilia, wat fijn joh, dat de bv zo goed loopt! Sanwel, ik weet dat jullie niet kunnen wachten tot jullie bevallen zijn, maar ik kan ook niet wachten hoor! Ben veel te benieuwd naar al die kleine koppies! En natuurlijk gezellig doorkletsen, maar dat doen we toch wel, of jullie bevallen zijn of niet! Voor de mama's: kunnen jullie je "oude" kleren weer aan? Ik dacht vanochtend kom laat ik t ns proberen.... Mn favoriete spijkerbroek aangeprobeerd. Over mn benen en billen zit ie prima, maar mn buik... krijg m echt niet dicht, zelfs niet als ik op bed ga liggen haha! Die 6 kilo zit me goed in de weg! Ach, maak me verder niet druk hoor, maar was benieuwd hoe het met jullie zit! Babietje, het gaat verder prima hoor, ik blijf er rustig onder. Ik wist van te voren dat het vermoeiend zou zijn, en het is het nog meer waard dan dat ik van te voren ooit had kunnen bedenken, alleen al als je naar dat snoetje kijkt! Lieverd, welkom terug en doe zeker rustig aan!
Hey Marretje, Na de bevalling zit er tot nu toe nog 2,5 kilo extra. Een paar broeken/rokken kan ik aan, maar een paar ook nog niet. Ik voel me nog niet helemaal mezelf. Het hangt allemaal en ik vloei ook nog steeds. Maar dat komt vanzelf wel. Ga gewoon veel wandelen met Nadine en onze hond. Spijkerbroek heb ik nog niet geprobeerd om teleurstelling te voorkomen. hahaha
Ik zit nu onder het gewicht dat ik voor mijn zwangerschap had, maar ik heb er nog niet zoveel behoetfe aan om mijn oude kleding aan te proberen ivm hechtingen enzo
lieverd. wat een schatje! en die haartjes. mooi bosje hoor! echt een plaatje. fijn om weer wat van je te horen! babietje: vervelend he die ongi steken. bij mij is het vandaag ook weer enorm aanwezig. raar gevoel..haha. hopen dat het iets betekend. marretje: fijn dat alles goed is! we hebben de boodschappen weer binnen. ook maar gelijk voeding gekocht (hadden we nog niet in huis) friso hyper.. nog wat (kan er niet op komen) speciaal voor allergische reacties. op aanrader van de vk ivm eczeem in de fam.. ook hebben we een blik goedkope voeding van similac mee genomen (scheelt de helft) mocht de kraamvrouw dit ook prima vinden dan gaan we waarschijnlijk dit proberen. maar voor de zekerheid toch maar allebei in huis gehaald. je wilt toch wel het beste. haha vorige week hadden we al wat extra beschuiten in huis gehaald. plus de muisjes. maar ik heb ook nog even twee dozen soesjes gehaald. ookleuk om in de muisjes te dippen en dat te serveren. ik vind beschuit persoonlijk niet echt lekker hahaha. ik krijg van iedereen succes wensen vandaag. erg grappig. en ik maar aan iedereen vertellen dat het vast nog even gaat duren . hahaha. nou ja het kan snel veranderen natuurlijk. goeie vraag trouwens van sanna28. ben er ok wel nieuwschierig naar of het echt onverwachts gebeurd. verder weinig nieuws, ik zie weer tegen de nacht op.. hopen dat het beter gaat. nou fijne avond.. en tot morgen.
Lieverd, mooi dat jullie weer lekker thuis zijn. Heerlijk mannetje! Ga nu poging doen om te slapen. Inmiddels weer flink wat maagzuur, dus nog maar even een maalox er tegen aan en kussens onder mijn schouders. Het was vanavond echt storm in mijn buik. Heel veel bewegingen en harde buiken. Nu is het weer kalm geworden. Slaap lekker allemaal en tot morgen!
@Lieverd: Wat een mooi mannetje is Merijn, hij ziet er zo tevreden uit! @Marretje: Fijn dat de oortjes allebei goed zijn! Dat zal wel een hele opluchting voor jullie zijn! Hier alles nog rustig. Ik hoop eigenlijk niet dit weekend te bevallen, want dit weekend heeft de vervangende vk dienst en niet iedereen is positief over haar . Ik heb haar heel even gezien toen ik van Rens ging bevallen, ze kwam om te toucheren en daarna moest ik naar het ziekenhuis omdat Rens te vroeg kwam (36 weken, 2 dagen). Ik heb haar dus niet echt leren kennen. Maar komt het, dan is het nog maar zo, misschien valt ze wel mee. Welterusten allemaal!
Ik kreeg vanavond een smsje van Sanne, ze wilde graag weten of er nog iemand bevallen was, dus ik heb haar op de hoogte gebracht! Ze voelt zich nog niet zo goed en is daarom nog niet in staat achter de comp te kruipen. Nou, net de nachtvoeding gegeven, als het goed is, komt ie nu pas rond 6 uur weer, dus snel even slapen!
Goeiemorgen! Weer eens een waardeloze nachtrust gehad. 3 x wezen plassen en alweer om 5.45 wakker en niet meer kunnen slapen... De baby begint nu echt zwaar op m'n bekken te drukken. Ik vind het nu wel mooi geweest. Ben er echt zat van! ale: Mkrlb: die beschuit met muisjes moeten we vandaag ook maar eens kopen en flesvoeding heb ik ook nog niet in huis bedenk ik me (voor het geval dat..). Morgen is het zondag dus maar ff flink boodschappen in laten slaan door m'n vriend! Aan alle net-moeders: Wat een mooie babyfoto's allemaal! Nou, nu lekker aan de koffie met chocoladesoesjes, mmmmmm!