Hé meiden, ik ben er ook nog gewoon hoor. Vannacht super beroerde nacht gehad. Om twee uur een paar minuten flink kramp gehad. Werd daar zo opgetogen van dat ik de rest van de nacht praktisch geen oog meer dicht heb gedaan. Maar niks hoor, geen baby of weeën te bekennen. Vanochtend even met mannetje de stad in geweest voor de laatste boodschapjes. Waren anderhalf uur weg maar ik was echt afgemat. Mannetje heeft het voorgevoel dat er dit weekend toch echt wel iets staat te gebeuren, dus we wachten rustig af. Ik word zo langzamerhand steeds ongeduldiger Vergeet ik helemaal Marrie ... Gefeliciteerd met Mick! Voor de overigen die aan het rommelen zijn, ik hoop dat jullie snel je kleintje hebben. Bij mij rommelt het ook wel, maar dat zijn gewoon mijn darmen, geen naar buiten zwemmend babietje.. groetjes, Michelle
Ow, babietje.. Hopelijk zet het door! Go for it, girl! Hier is het redelijk rustig. Ik ben na het douchen lekker bezig geweest met de was en wat opruimen, en ik hoop dat de zwaartekracht een beetje wil meewerken. Wel heb ik af en toe nog een drukkend gevoel aan de onderkant, dus er zit wel wat beweging in. Ik weet nog bij mijn eerste dat ik ook op vrijdag wat ongi-krampen had, mijn slijmprop verloor en dat in de nacht van maandag op dinsdag de weeën begonnen. Als dit nu weer het geval is, dan beval ik woensdagochtend (op de uitgerekende datum) hééél erg vroeg. Ruben is toen om 00.39 uur geboren. Maar ik hoop voor mijzelf dat het dit weekend doorzet. [-o< En het zou gezellig zijn als er meerdere meiden meedoen, tóch? Ik hou jullie op de hoogte! Liefs, San
succes babietje! spannend hoor.. hier en daar zijn er wel wat krampjes te vinden. maar ben nog niet naar wc geweest. verwacht dat dat hier door komt hahaha. ik ben echt een beetje chagie vandaag kan er niks aan doen maar heb het nou toch echt wel gehad hoor! allemaal vragende mensen en mensen die het allemaal goed bedoelen maar ja door die laatste loodjes zal ik toch echt zelf heen moeten. en die vind ik tot nu toe echt wel het zwaarste van de zwangerschap ..(over een tijdje zal dat wel de bevalling zijn geweest denk ik hahah) het begint hier weer harder te waaien .. brr. misschien dat ik straks nog even lekker ga badderren .ik verveel me een beetje (2 beetjes) nou dames we gaan op naar morgen..! en sanna28 we blijven bij je.. bij ons kan het ook nog feb worden..al hoop ik dat niet. ik hoop ook voor jou dat het snel gaat gebeuren..
Ja mrklb ik kan je goed begrijpen, ook hier soms stemmingswisselingen en al die mensen die het goed bedoelen, maar ze lijken meer stress te hebben als wij en maken ons alleen maar onrustiger met hun gebel en gesms. Misschien een vervelende vraag hoor, als je niet wilt reageren ook prima en begrijpelijk maar ik zag in je fotoalbum dat jullie kleintje een schisislipjes heeft, hoe is/was dat voor jou en hoe gaan jullie daarmee om, hoop niet dat ik een rotvraag stel, anders gewoon zeggen hoor!
sanna28: geeft niet hoor. ik vind het wel fijn dat je er naar vraagt. we zijn hier achter gekoemn d.m.v. een pret echo. met 27 week. we kregen geen 20 weken echo vergoed omdat er een lange wachtlijst was en wij ons te laat hadden aangemeld. dus besloten we om met 20 week een echo te laten maken (pret). hierop kon de vrouw niet goed zien of het lipje ook mooi gesloten was. deze vrouw heeft een echo bureau en doet dit ook voor haar werk dus ze heeft er heel bewust naar gekeken. ze vertelde aan ons dat ze een 3d apparaat op proef kreeg en ze zei als we daar belang bij hadden dat we even eind sept moesten bellen met haar. dit hebben we gedaan en hebben we met 27 week dus die pret echo laten maken.. we hadden eignlijk er nooit meer bij stil gestaan dat ze die vorige keer het lipje niet kon zien. ze zette de apparaat aan en toen zag ik het meteen. het lipje was niet mooi dicht. maar ja ik had er geen verstand van en heb me maar stil gehouden. mijn vriend en ik keken elkaar al aan en wisten eigenlijk al genoeg. een paar tellen later begon de vrouw erover en werd het dus bevestigd. we schrokken best wel en ik vond het ook best moeilijk om te reageren. maar we hebben tekst en uitleg gehad van de vrouw en die heeft gelijk onze vk ingelicht. smiddags kreeg ik al telefoon van mijn vk dat ze langs wou komen om er over te praten. we hebben direkt alle echo's laten zien aan ouders en broers en zussen.. we zijn er heel open over. mijn vk heeft een afspraak gemaakt voor ons in het ziekenhuis.. en zijn ook in contact gekomen met een speciaal schisis team.. die bestaat uit plastisch chirurg kno arts kinder arts enz... we hebben daar weer een echo gehad( sinds deze echo weten we ook wat we verwachten, bewuste keuze) ze kon op de echo zien dat ons kindje waarschijnlijk alleen een spleetje heeft aan de linker kant. het kaakje leek intact maar dit is afwachten als het geboren is. en dat geld ook voor gehemelte (deze kan ook open zijn) al met al is het dus afwachten.. en weten we na de bevalling meer.ze hebben in het zh ook gekeken of het misschien nog meer afwijkingen had maar ze hebben niks kunnen ontdekken.(dit kan in verband met elkaar staan) we hebben al veel informatie gekregen en hebben zelfs al een speciale fles in huis.. ik kan er nou wel goed over praten maar vond het in het begin moeilijk. als we het vertelden aan mensen dan waren ze geneigd om te zeggen : ow maar daar kunnen ze tegenwoordig veel aan doen. of : dat is toch niet zo erg.. allemaal antwoorden waar we op dat moment niet veel aan hadden.. dat wil je niet horen op dat moment omdat je zelf ook geschroken bent natuurlijk. het is heel simpel . iedereen verwacht een compleet kindje en een gaaf kindje. maar ja bij ons is dit het geval. maar vind het nog steeds raar om het zo te omschrijven en heb de goeie woorden nog niet gevonden. want ik vind ons kindje ook compleet en gaaf. het ziet er alleen anders uit. mijn vriend en ik kunnen er goed met elkaar over praten.. gelukkig. het is nou dus een kwestie van wachten.. ben heel erg benieuwd! sorry voor dit lange verhaal maar als ik het hier over krijg dan kan ik het niet kort houden. sorry oja toen we het net wisten heb info gezocht op het net. en vonden een filmpje van klokhuis. www.schisis.nl hierin word heel goed uitgelegd wat ons allemaal te wachten kan staan. we wachten af en we blijven ook op jou wachten als iedereen bevallen is
Ik heb bewondering hoe je erover praat en denk idd dat erover praten en er open over zijn heel goed is. Ook is het super dat je er met je vriend zo goed over kan spreken. Dat het moeilijk is kan ik me goed voorstellen. Ik hoop echt voor jullie dat er alleen een probleem is met het lipje en dat het gehemelte mooi gesloten is. En tuurlijk is jou kindje ook mooi en gaaf en kan niemand hier iets aan doen. Het zal een uitdaging worden, maar ik weet zeker dat jullie hier goed mee om zullen gaan. Tis denk ik moeilijk dat je het zo vroeg al wist (maar ook nog veel onzekerheid had), maar tis wel beter dan het op het laatste moment weten, dus pas ah einde van de bevalling..nu ben je al ruim geinformeerd en dat maakt jullie sterker in wat komen gaat. Ben maar hartstikke trots op jezelf, want het lijkt me idd een extra spannende zwangerschap al weten we allemaal niet voor de 100% dat ons kindje gezond zal zijn..jij hebt zeker geen onbezorgde zwangerschap gehad en dan neem ik toch mijn petje af voor je positieve instelling!
Dag allemaal, daar ben ik ook weer eens... Hoe is het hier? Ga zo maar eens lekker bijlezen! Hier gaat het wel goed eigenlijk. Met ons kereltje gaat alles nu heel goed. Hij wilde niet drinken aan de borst dus ben ik aan het kolven geslagen en kreeg hij bijvoeding. Nu is hij zover dat hij met tepelhoedje aan de borst drinkt en daarna nog wat bijvoeding aangeboden krijgt zodat we zeker weten dat hij genoeg krijgt. En hij wil steeds minder bijvoeding. Dus hopelijk kunnen we morgen overgaan op alleen bv! Al dat kolven en proberen te voeden is wel loeizwaar, maar het gaat nu de goede kant op. Zo nu eens verder kijken hier!
Ik las dat alle babys een onrustige nacht hebben gehad. De mijne niet! Lekker geslapen tot vanmorgen 6 uur! Ging net boodschappen doen en ga ik (voor de 2ex) in de verkeerde rij van de kassa staan waar mijn kinderwagen niet door kan. Zo irritant. Ik weet wel dat ik moet kijken welke kassa's voor rolstoelen zijn, maar waarom maken ze die dingen niet 10 cm breeder. Dan kan ik overal langs! Meer mensen dit probleem ondervonden? Mrklb1: Kan me voorstellendat het moeilijk is en dat het spannend is omdat je pas zekerheid hebt na de geboorte. Vind dat je heel sterk bent als ik je verhaal zo lees.
mariska: irritant dat je niet overal langs kan met de kinderwagen. belachelijk eigenlijk he. dank je wel voor je compliment. doet me goed haha grappig hoor . veel zijn al bevallen en hebben het over de zware nachten en borstvoedingen enz.. ik kan me er nog niks bij voor stellen. ik hoop natuurlijk dat ik snel met jullie mee kan praten. alleen dan niet over zware nachten en borstvoedingen haha. maar ook ik zal daar niet aan ontkomen .. het hoort erbij.. oja alle bevallende moeder: ik ben gek op jullie foto's van de kleine. het zijn echt stuk voor stuk allemaal prachtige wondertjes!
idd. ik denk het ook. helaas zitten wij er weer niet bij . ik ga maar eens lekker in bad ! ff relaxen
Nee, maar gelukkig reken ik er ook helemaal niet meer op, althans voorlopig niet, uiteindelijk gaat het toch gebeuren natuurlijk! Kan me er idd nog helemaal niks bij voorstellen, bij zowel de bevalling als het moederschap, ik merk dat ik het zelfs een beetje onderdruk (dat het er aan zit te komen). Geniet lekker van je bad, ik heb net lasagna gemaakt, staat nu in de oven, zo maar Xfactor kijken ofzo...
Hier is alles ook rustig... Wel een slijmpropje verloren net, hoe groot zijn die dingen eigenlijk bij jullie (geweest)? Wie weet, gebeurt er nog wat vanavond... Of een zondagskindje. Vanaf dinsdag wordt het een watermannetje, vind ik ook wel grappig, ben ik zelf namelijk ook. Nou, zo Thijs even naar bed brengen en dan lekker met m'n vriend voor de buis hangen.
Ben er ook nog steeds. Ik zag dat vanavond Bert Visscher komt op NL1, ik ga daar maar eens voor zitten. Op dit moment is het weer rustig in mijn buik, we wachten het wel af. Ruben is iig lekker bij opa en oma tot morgenavond, heerlijk die rust.
hallo dames, Hierbijj wil ik jullie op de hoogte brengen dat mijn vrouw en ik vandaag om 15.50 een hele mooie dochter hebben gekregen. We noemen haar Sara Juliët. Haar geboorte gewicht is 3100. Vanmorgen begonnen de "weeën" rond 12 uur en hebben wij toen de verloskundige gebeld. Ze is langs geweest en vermelde ons dat er nog niets aan de hand is. Na 1/2 uurje begonnen de weeën wat heftiger te worden, weer gebeld en ze vernam dat het hoofdje niet naar beneden lag. Dus in de auto naar het ziekenhuis. Daar na een echo geprobeerd de baby te draaien maar dit lukte niet. Dus een keizersnede! Dit is opzich een kleine ingreep en hebben via deze manier toch een gezonde dochter op de wereld gezet. Dit verhaal moest ik jullie even vertelen van mijn vrouw. Voor degene die nu aan het bevallen zijn/gaan veel sterkte toegewenst.
Hey babietje en familie, van harte met jullie dochtertje sara! Wat een prachtige naam. Nu lekker genieten en bijkomen van de keizersnede!
HARTELIJK GEFELICITEERD, BABIETJE, MET DE GEBOORTE VAN JE DOCHTER, SARA GENIET ERVAN EN RUST MAAR LEKKER UIT. WE HOREN JE TZT WEL WEER! Liefs, San