Sanna las net jouw zinnetje onder jouw banner: Als dat een voorwee was hou ik mijn hart vast!. Moest eigenlijk stiekem even lachen............sorry.
Ja kan ik me voorstellen, is ook komisch bedoeld, zelf denk ik niet dat dat het geweest kan zijn...maar mocht het wel zo zijn en die pijnscheut die ik gisteren voelde, gaat zich sneller en nog heftiger opvolgen dan staat me wel wat te wachten ...
Sillaah, dat dunne poepen van Evy hoort erbij. De darmen moeten nog leren verteren en ze krijgt alleen maar melk te drinken. Tegen de tijd dat ze over gaat op fruit- en groentehapjes, zul je zien dat de ontlasting ook langzaamaan beter wordt.
Sanne, welkom terug! Heftig hoor, je verhaal! Ben blij dat je je nu in ieder geval goed genoeg voelt om achter de comp te kruipen, maar hoop dat je je snel weer helemaal de oude voelt (maar dan met een kindje!). Sim, welkom terug, mooi verhaal heb je geschreven!
@Sanwel, ook zo dun dat t eruit spuit ? maar ik heb nog iets met evy, s avonds en s nachts komt het heeel erg omhoog bij dr, ik kan er gewoon niet in dr bedje leggen, moet r omhoog houden. ze heeft heel de tijd het zuur.. arm kind.
bedankt voor de update! dat witte afscheiding had ik ook een paar dagen ervoor! misschien bij de vk vragen of ze je kan strippen, heeft bij mij ook geholpen! kan zijn dat je wat ontsluiting heb dat er meer uitkomt zeg maar! silaah, dat dunne ontlasting heeft elijah ook, komt inderdaad dat die darmpjes moeten wennen, bij elijah spuit het er soms ook uit, en ik geef borstvoeding dus soms is het ook nog eens heel olieachtig. sanne, wat een heftig verhaal zeg, kan me voorstellen dat je bent geschrokken. hoop dat je je gauw weer sterk voelt. ik kan trouwens zo moeilijk naar de wc, hebben jullie dat ook? heb een drankje gekregen maar daar krijg ik zulke krampen van, ben bang dat de kleine dat dan ook krijgt en drink me lam in de venkelthee. sanna, ik ben geen bikkel hoor, in tegen deel, raak juist heel gauw in paniek. die ontsluitings weeen thuis waren gewoon heel goed te doen, in het ziekenhuis heb ik soms wel even een keel opgezet, maar dat kon me toen niks meer schelen. mijn eerste bevalling duurde 42 uur en deze dan 5,5 uur reken ik vanaf savonds dat het echt begon, die voorweeen reken ik niet mee, want die stelden gewoon niks voor. de eerste was helemaal geen ontspannen omgeving en sfeer, en deze wel. ik raad echt iedereen aan om een paar films in huis te halen en wat lekkere dingen zodat de sfeer fijn is. helpt echt enorm. is charissa nog niet bevallen? of heeft niemand daar niks meer van gehoord?
trouwens ben donderdag (1week na de bevalling) weer op de weegschaal gaan staan ben 14 kilo afgevallen! van 83 dat woog ik toen ik gestript werd en nu alweer 69! volgens mij allemaal vocht. toch na elke voeding drink ik twee glazen drinken, melk en venkelthee! voor iedereen die borstvoeding geeft. als je bij www.geboortewinkel.nl iets besteld krijg je een armbandje (denk aan respect en louis armstrong) erbij waar je op kan aangeven wanneer je voor het laatst heb gevoed en aan welke kant. heel handig als je een zeef bent zoals ik haha. heb zelf buikjesolie van weleda besteld.
@ Sim: ik had ook moeilijke ontlasting. In het ziekenhuis kreeg ik een klisma (hoe schrijf je dat?). Thuisgekomen had ik vanaf zondag tot en met donderdag geen ontlasting gehad. Wel erge buikpijn, maar ik was gescheurd tot aan de anus dus persen deed erg pijn. Ben naar de huisarts gegaan en die zei dat het ontstoken was ik moest de volgende dag terugkomen. Ik dus weer terug en moet ik naar de gyn. Die knipte de hechtingen door en toen kwam het vanzelf weer op gang zonder pijn. Hij schreef me nog wel een doe het zelf klisma voor. Die kun je bij de apotheek halen. Volgens mij ook zonder recept. Er komt dan een soort gellaagje over je ontlasting heen waardoor het makkelijker uitgaat en niet zo'n pijn doet. Idee? @ Sillah: Ik vraag me soms af of het eraan ligt dat ze willen wachten omdat Nadine prematuur is of omdat men betere dingen te doen heeft? Ik denk dat ik er wel wat van zeg als ze hier komen. Er werd net door 1 vriendin gebeld. Die komt 4 feb. Dan is nadine op 10 dagen na bijna 2 maanden! Het gaat niet om of ze wel of niet geweest zijn, maar ze hadden ook kunnen bellen om mij te steunen. Een prematuurbaby krijgen is ook geestelijk best moeilijk. Heb er nu geen last meer van, maar dat heeft wel een tijdje geduurd. Hoop dat je lekker gewandeld hebt buiten. Vond het super om de eerste keer achter de kinderwagen te lopen. Over de ontlasting. Nadine krijgt afgekolfde bv. Ze heeft ook dunne ontlasting. Laatst ging ik haar verschonen en toen ging zij poepen. Het ging met een boogje zodat de hele commode eronder zat. @ oa Marretje, MRklb1, Sanne, Sillaah & Polleke: bedankt voor jullie reactie. Soms heb je ff nodig om dit van een 'onafhankelijke' partij te horen. Muisje en Mrklb1 zet um op (hopelijk) vandaag!
Sillaah: Kun je bij Evy niet een handdoek of dekentje onder de matras aan het hoofdeinde leggen, zodat ze nét iets hoger ligt met haar hoofdje? Ik heb het bij Ruben gedaan, omdat hij een tijdje last had van overmatig slijm door een verkoudheid en daardoor geregeld wakker was 's nachts. Misschien helpt het Evy wel bij het maagzuur. De witte afscheiding heb ik eigenlijk de hele zwangerschap al meer dan normaal, maar nu neemt het steeds meer toe. Niet altijd even prettig, kan ik je vertellen.
Hallo! Ik heb sinds gisteravond heel veel slijmverlies, heb ik nog niet eerder gehad. Het is doorzichtig... Ik heb gelezen dat het dan nog hooguit enkele dagen kan duren! Vandaag veel blokjes om gelopen met Thijs op z'n driewielertje ernaast. Thijs heeft het er ook maar drukmee: baby kom eruit ik wil muisjes eten! roept hij steeds. Nou Sim: mooie bevalling zo te lezen! Die van Sanne wat minder: 2,5 liter bloed, tjonge, dat is niet niks! En Nann ook! Hoop dat jullie allemaal snel weer op de been zijn! groetjes
Hoihoi, Had een uur geleden wat vage krampjes, ongi gevoel...ben me gaan douchen omdat ik dacht misschien word het heftiger, nu is het weer rustig op wat harde buiken na. Ik merk dat ik niet zozeer meer slijm verlies, maar dat het er wel wat donkerder uitziet... . Ik had echt gehoopt dat door die pijnscheut van vannacht en die krampjes net dat het langzaam aan ging beginnen, maar nu alweer geen enkel teken. ga me maar op iets anders focussen. @Sim, dat van de sfeer lekker maken, kan ik me goed voorstellen, ik heb ook eens z'on vraag gesteld ergens hier op het forum, maar de meeste reageerde van, daar ben je helemaal niet mee bezig, je hebt geen tijd om iets anders te doen. Ik kan me zo voorstellen dat je in de begin uurtjes best wat afleiding kan gebruiken niet?
@Sanwel, zou dat geen kwaad kunnen verder ? denk dat ik dat dan maarga proberen vanacht, vind het zo zielig voor dr dat ze niet kan slapen daardoor (en ik natuurlijk ook niet) @Mariska, vind dat inderdaad wel erg raar hoor, dat die vriendin pas na 2 maanden komt dat vind ik absoluut geen steun ! Erg jammer joh, want dat verwacht je dus niet van je vrienden en vriendinnen. Heb daar ook last van hoor, je komt er nu echt achter hoe goede vrienden het nou eigenlijk zijn. Meid ik vind dat je er maar wat van moet zeggen hoor, daar heb je recht toe Trouwens dat met die poep in een boogje heb ik daarnet ook ondervonden haha gelukkig weet ik nu dat die dunne poep niet aan evy ligt !
leuk die verhalen van iedereen die nu al bevallen is. geniet ervan. en wij hebben een mooie verdeling jongens en meisjes zeg. wij zitten nu met Merlijn 3 weken oud in de fase dat hij veel vaker wakker is overdag. ik vind het nog wel moeilijk om te bepalen wanneer hij weer naar zijn bed moet. ik wil hem namelijk daar laten slapen, dat hij zelf in slaap kan vallen. maar als hij dan in de woonkamer moe wordt, dan wordt hij wakker natuurlijk als je hem optilt. en dan huilen in bed vervolgens. maar ja, het is allemaal wennen. nu is hij na even huilen toch weer snel in slaap gevallen in zijn bedje.
goeden avond, ik ben nog steeds van de partij nergens last van gehad vandaag behalve van mijn rib. vandaag hebben we visite gehad van mijn zwager en vriendin.. en mijn schoonouders waren er ook nog.. een beetje afleiding. wel lekker. morgen weer een nieuwe week dindag komt de vk weer. heb er nou al zin in. en heb me zelf voorgenomen om veel te vragen. word toch erg onzeker of alles wel goed is..(stom he) zo ik ga nu eerst eten.. en om 8 uur is de tv een half uurtje voor mij! ik zag dat er een kraamprogramma vookomt op sbs6.. misschien kan ik er nog iets van leren hoe gaat het met de rest? oja over de afscheiding. ik heb er altijd al last van gehad en met zwangeschap nog meer maar heb er nu al twee dagen geen last meer van? . het zal wel goed zijn
Ik heb er ook naar gekeken. Ik had tranen in mijn ogen toen het meisje geboren werd, ik dacht: nog even en ik barst in huilen uit... Zo mooi om te zien en zo herkenbaar. Sillaah: ik denk niet dat het kwaad kan, hoor. Zolang je het maar niet té hoog doet. Baat het niet, dan schaadt het iig ook niet.
Oooh die afscheiding is echt herkenbaar! Ik had daar ook zoveel last van aan het eind, werd er knettergek van! Ben dan nog liever ongesteld... maar het heeft daarna inderdaad niet lang meer geduurd!
Ik hou er mee op voor vandaag! Ik wens iedereen een goede nacht toe en hopelijk gebeurt er ergens iets... Sterkte, meiden en wie weet tot morgen... Liefs, San